Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Jammer dat Poetin die technieken helemaal niet beheerst, nietwaar? Hij is nog van de oude stempel: tanks binnenrijden, alle infrastructuur vernielen en dán pakken wat er nog bruikbaar is.
Hij had er inderdaad voor kunnen zorgen dat Oekraïne en Rusland de beste maatjes werden, maar die kans is nu voor enkele decennia verprutst.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Een simpele vraag aan de Oekraïners en je kent het antwoord.
In die regio zijn er trouwens nog een aantal staten die het verschil kennen, want aan den lijve ondervonden: Estland - Letland - Litouwen - Polen om er maar enkele te noemen.
Weet me te zeggen wat het antwoord was.
In die regio zijn er trouwens nog een aantal staten die het verschil kennen, want aan den lijve ondervonden: Estland - Letland - Litouwen - Polen om er maar enkele te noemen.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zelensky met Russische rebellen in de Donbas als beste maatjes ? En nu nog eens het Russisch en de Russische muziek in Oekraïne verbieden ?
De moderne oorlogsvoering vergt nog amper soldaten , tanks en kanonnen , hetzij als bezettingsmacht. Overwinningen haal je nu met onbemande drones en raketten. Dat weet Poetin evengoed als Biden.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Geef mij de wolf maar Wil. die loopt vroeg of laat toch tegen de lamp. Een wolf in schapenvacht daarentegen…….Een simpele vraag aan de Oekraïners en je kent het antwoord.
-
Dat is een antwoord dat je kunt verwachten van iemand die nooit oog in oog heeft gestaan met een wolf. Stuurman aan de wal. (dat zijn de besteDicksy schreef: ↑26 aug 2022, 15:50Geef mij de wolf maar Wil. die loopt vroeg of laat toch tegen de lamp. Een wolf in schapenvacht daarentegen…….Een simpele vraag aan de Oekraïners en je kent het antwoord.
Weet me te zeggen wat het antwoord was.![]()

Dat is een antwoord dat je kunt verwachten van iemand die nooit oog in oog heeft gestaan met een wolf. Stuurman aan de wal. (dat zijn de beste)
-
Als gevolg van het zich terugtrekken uit Rusland van zowel Boeing als Airbus, begint Rusland serieuze problemen te ondervinden met zijn luchtvaartindustrie.
Aangezien die 2 westerse bedrijven weigeren om nog onderdelen , technische ondersteuning en software updates te leveren, moeten heel wat vliegtuigen aan de grond blijven. Het is zelfs zo dat de Russen nu Boeings en Airbussen uit elkaar schroeven om onderdelen te hebben voor de andere vliegtuigen.
Aangezien die 2 westerse bedrijven weigeren om nog onderdelen , technische ondersteuning en software updates te leveren, moeten heel wat vliegtuigen aan de grond blijven. Het is zelfs zo dat de Russen nu Boeings en Airbussen uit elkaar schroeven om onderdelen te hebben voor de andere vliegtuigen.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Poeting gaat grote stappen nemen, hij gaat zijn leger met meer dan 1 miljoen soldaten uitbreiden,
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220826_93468057
Het beging van het einde, of schuift hij het op de rug van zijn maatje....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220827_92857922
of gaan ze een deel van de wereld al op voorhand besmetten met radioactieve stoffen...
Ik denk dat de bevolking van Oekraïne harde winter gaan krijgen,en dat Zelensky het zal mogen uitleggen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220819_91798765
En wat gaat Zelensky dan doen met zijn rijkdom.
https://caknowledge-com.translate.goog/ ... _tr_pto=sc
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220826_93468057
Het beging van het einde, of schuift hij het op de rug van zijn maatje....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220827_92857922
of gaan ze een deel van de wereld al op voorhand besmetten met radioactieve stoffen...
Ik denk dat de bevolking van Oekraïne harde winter gaan krijgen,en dat Zelensky het zal mogen uitleggen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220819_91798765
En wat gaat Zelensky dan doen met zijn rijkdom.
https://caknowledge-com.translate.goog/ ... _tr_pto=sc
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Is Oekraïne het waard om de hele West-Europese economie te slachtofferen met alle daaruit voortvloeiende gevolgen?
De steun van de West-Europese bevolking zou namelijk wel eens (nog) snel kunnen omslaan nu ze meer en meer in de eigen portemonnee geraakt worden. Ben benieuwd.
De steun van de West-Europese bevolking zou namelijk wel eens (nog) snel kunnen omslaan nu ze meer en meer in de eigen portemonnee geraakt worden. Ben benieuwd.
-
Was Polen het waard bij het begin van WO 2 om heel West-Europa in de ellende te storten omdat één man zijn megalomane ideeën wilde realiseren? Waarom moesten Frankrijk en G.B. zich moeien in wat ginder boven aan het gebeuren was?
Het antwoord op je vraag is 'ja'. Aan een agressieve dictator zoals deze Putler moet een halt worden toegeroepen. Het moet hem duidelijk gemaakt worden dat de andere zijde bereid is om minstens evenveel pijn te doorstaan en ook evenveel militaire pijn te willen toebrengen.
Of de verwende Europese bevolking daartoe bereid blijft, valt af te wachten. Net zoals we niet weten hoe lang Poetin het kan uithouden. De gegevens die hij naar buiten brengt over de stand van zijn economie zijn volledig ongeloofwaardig. Bedrog hoort bij oorlogsvoering en als KGB-man is het Poetins tweede natuur (als het niet zijn eerste is).

Brain drain in Rusland.
Meer dan 500.000 Russen hebben het land verlaten sinds 24 /2. Dat zijn niet Pjotr en Julia met hun 3 koeien maar wel de beter opgeleide mensen die geen toekomst zien in het huidige Rusland. Samen met de westerse en oosterse experts die in de bedrijven aanwezig waren maar nu niet meer beschikbaar zijn, vormt dit een een groot probleem qua know how.
Meer dan 500.000 Russen hebben het land verlaten sinds 24 /2. Dat zijn niet Pjotr en Julia met hun 3 koeien maar wel de beter opgeleide mensen die geen toekomst zien in het huidige Rusland. Samen met de westerse en oosterse experts die in de bedrijven aanwezig waren maar nu niet meer beschikbaar zijn, vormt dit een een groot probleem qua know how.

'Was Polen niet de druppel voor Westen nadat eerst Oostenrijk, dan het Sudentenland en Tsjecho-Slowakije, Litouwen (Op 22 maart 1939 vond de laatste vreedzame annexatie door Duitsland plaats: Litouwen werd gedwongen om het in 1923 verworven Memelland terug te geven aan het Derde Rijk) geannexeerd werden door Duitsland? Deze annexaties vonden allemaal plaats voor de inval van Polen en dacht Hitler niet dat bij verdere annexaties de geallieerden weer in hun kot zouden blijven?Wil. bericht 11 minuten geleden
Was Polen het waard bij het begin van WO 2 om heel West-Europa in de ellende te storten omdat één man zijn megalomane ideeën wilde realiseren? Waarom moesten Frankrijk en G.B. zich moeien in wat ginder boven aan het gebeuren was?
De ogen van de geallieerden zijn pas open gegaan in het Westen bij de inval in Polen alhoewel de verschillende annexaties van Duitsland al een doorn in hun oog waren. Maar ze wilden kost wat kost een oorlog vermijden'.
Chamberlain is hier is hier toch het beste voorbeeld van:
De angst voor het communisme was voor de Britse premier Neville Chamberlain een belangrijke reden om in 1938 toe te geven aan Hitlers territoriale eisen. Zijn appeasement-politiek faalde niet alleen in het voorkomen van de Tweede Wereldoorlog, maar gaf Hitler bovendien een gevaarlijke voorsprong.
Daarom alleen al vind ik uw vergelijking Polen/Oekraïne een beetje kort door bocht al begrijp ik best dat ze een zelfde scenario van 84 jaar willen vermijden. Maar ook hier gaat weer een hele geschiedenis aan vooraf.
Voorlopig zie ik geen enkele reden/aanwijzing dat Rusland dit gaat herhalen, alleen onze Westerse leiders zien dat. Ook geen annexaties van andere landen door Rusland voor de inval in Oekraïne, voor mij dus eerder een plaatselijk conflict met ver strekkende gevolgen.
De omstandigheden zullen hoe dan ook de verdere houding bepalen van het Westen (EU) en vooral of de verwende Europese bevolking daartoe bereid is. En zolang Poetin, eerlijk gezegd, West-Europa onder de knoet kan houden met zijn energie denk ik eerder dat W-Europa keuzes zal moeten maken betreffende Oekraïne als ze zelf niet ten onder wil gaan.
Daarom:
Is Oekraïne het waard om de hele West-Europese economie te slachtofferen met alle daaruit voortvloeiende gevolgen?
-
De inval en annexatie van de Krim is voor Poetin wat Hitler deed met het Sudetenland en Tsjechoslowakije. Niemand sloeg hard met de vuist op tafel. Dus dacht Hitler: 'Dat doen we nog een keer over in Polen".
Idem voor Poetin: 'Dat doe ik nog een keer over in de Donbas' en dan gingen de poppen aan het dansen.
Nu moet er maar eens iemand opstaan die zegt 'Ik kan u de komende jaren niks anders bieden dan bloed, tranen, hard labeur en zweet'.
Dat zweet hebben we de afgelopen weken al gehad.
Idem voor Poetin: 'Dat doe ik nog een keer over in de Donbas' en dan gingen de poppen aan het dansen.
Nu moet er maar eens iemand opstaan die zegt 'Ik kan u de komende jaren niks anders bieden dan bloed, tranen, hard labeur en zweet'.
Dat zweet hebben we de afgelopen weken al gehad.
Laatst gewijzigd door Wil. op 27 aug 2023, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.