In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede kalme morgen iedereen
Straks gaan we weer eens naar de markt
En deze namiddag terug ziekenhuis
Ventje is een vulling van een tand kwijt en ja dat is door de bestralingen.
Een gewone tandarts mag dit euvel niet meer verhelpen, het moet
een orthodont zijn (Zeg ik het juist, ik ben vatbaar voor verbetering, nooit te oud
om bij te leren)
Verder weet ik niet wat de dag brengt, hopelijk iets zonnigs zoals het weer
Fijne dag allen geniet er van
Toedeloe
menu: kweetnognie
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

In de rij zegt de kassa tegen een bejaarde vrouw:
- Mevrouw, u moet uw eigen boodschappentassen dragen want deze plastic tassen zijn niet milieuvriendelijk!
De oude dame verontschuldigde zich en reageerde:
- In mijn tijd was er niet zo'n "groene golf".
Dit is ons probleem vandaag, mevrouw. Jouw generatie gaf niet genoeg om het milieu.
- Je hebt gelijk - antwoordde mevrouw. Onze generatie gaf niet genoeg om het milieu. Glazen flessen melk, frisdrank en bier gebruikt om terug te keren naar de winkel. De winkel zou ze terugbrengen naar de fabriek, waar ze gewassen en gesteriliseerd werden voordat ze opnieuw en opnieuw werden gebruikt. We gaven vroeger echt niets om het milieu. We hebben zelfs de baby luiers gewassen omdat er geen wegwerp waren. We hebben ze zelf gedroogd, niet in elektrische drogers. Die luiers waren echt aan het drogen van de wind en zon.
We gaven vroeger echt niets om de toestand van het milieu. Vroeger hadden we maar 1 tv en 1 radio in huis, niet 1 tv per kamer. En de tv had een 14 inch scherm, niet zo groot als een stadion, dat als het kapot ging, zomaar zomaar weggegooid zou worden. In de keuken moesten we alles met de hand doen omdat er geen elektrische apparaten waren om alles voor ons te doen. Toen we iets fragiels postten om in te pakken, gebruikten we oude kranten, geen nylon bellen en piepschuimballen die 500 jaar duren om te ontbinden.
Vroeger gebruikten we geen benzine grasmaaiers om het gazon te maaien, ze waren mechanisch en we gebruikten onze spieren om ze te verplaatsen. De trainingen waren geweldig en we hoefden niet naar de sportschool om fit te worden.
Je hebt gelijk, we maakten ons in onze dagen geen zorgen over het milieu. Vroeger dronken we water rechtstreeks uit de kraan, niet uit de plastic flessen en bekers die nu de oceanen vullen.
Er was niet echt een "groene golf" in onze tijd - toen stapten we allemaal op de tram of bus, jongens gebruikten de fiets of liepen naar school in plaats van hun ouders als 24-uurs taxidienst te gebruiken.
Dus is het niet geweldig dat de huidige generatie zoveel over "milieu" praat, maar niet bereid is om iets op te geven en te denken aan leven met weinig zoals ik vroeger deed!
Nu je deze tribune hebt gelezen, stuur het naar je vrienden die ouder zijn dan 50, en naar jongeren die het allemaal in hun handen hebben en alleen maar kritiek op ouderen weten te geven!!!
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-

Deze ochtend gaat ‘n tochtje met ‘t
niet gebeuren.Elk moment kan er hier visite binnenstappen, waarvan
Gina vind
dat ik daar ook bij moet blijven.
Menu:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Wat 'n leuke foto, u met die twee schatten Marietteke..!
-
ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Goedemorgen leutertjes, alweer een nieuwe week

Dank voor het ontbijt Jadi, ik heb enkele pannenkoeken genomen en lekker koffie
Als er straks nog eitjes zijn, wordt dat mijn lunch - met soldaatjes
Trouwens, ik duim voor jullie - ik word nog heel slim van wat jullie allemaal doorstaan
Meteen naar het ziekenhuis voor mijn afspraak.....
En dan even een winkel inlopen, voorraad aanvullen en dan pas wat HH-klusjes doen.
Inge, zo stilletjes de routine van elke dag weer oppikken. Hebben ze bij jullie voldoende leerkrachten? Hier is nu al een tekort en moet het jaar nog beginnen
Voor de zieken snel beterschap, en verder een knuffel voor die er nood aan heeft

Dank voor het ontbijt Jadi, ik heb enkele pannenkoeken genomen en lekker koffie
Als er straks nog eitjes zijn, wordt dat mijn lunch - met soldaatjes
Trouwens, ik duim voor jullie - ik word nog heel slim van wat jullie allemaal doorstaan
Meteen naar het ziekenhuis voor mijn afspraak.....
En dan even een winkel inlopen, voorraad aanvullen en dan pas wat HH-klusjes doen.
Inge, zo stilletjes de routine van elke dag weer oppikken. Hebben ze bij jullie voldoende leerkrachten? Hier is nu al een tekort en moet het jaar nog beginnen
Voor de zieken snel beterschap, en verder een knuffel voor die er nood aan heeft

-
Bert
Ik heb me bedacht.
Veel valt er niet meer te lezen of te beleven op sennet, is hier niet meer als vroeger toen iedereen de tijd en de wil had om toch maar iets van een verhaaltje te schrijven.
Ik ga er dan ook maar ook tussenuit, niet dat het veel verschil zal maken. Dus het ga jullie goed verder.
Veel valt er niet meer te lezen of te beleven op sennet, is hier niet meer als vroeger toen iedereen de tijd en de wil had om toch maar iets van een verhaaltje te schrijven.
Ik ga er dan ook maar ook tussenuit, niet dat het veel verschil zal maken. Dus het ga jullie goed verder.
Bloemeke, nog veel sterkte. Moet een moeilijke periode zijn voor jullie en je broer.zonnebloemetje schreef: ↑28 aug 2022, 22:59
mijn broer is vandaag nog maar eens naar het ziekenhuis gemoeten door problemen ivm zijn darmkanker en das al de vierde keer de laatste weken , dus dat ziet er echt niet goed uit
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Ponneke, geen idee hoe het op het voorgezet onderwijs is.
Kind begint deze week in de brugklas
Wel een aangepast rooster in verband met de schoolkamp van de andere klassen.
Er ligt een basis rooster van hem, we zullen de komende tijd wel zien of er wijzigingen in komen.
Voor jongste op de basis hebben ze alle klassen rond.
Geen idee hoe het loopt als er een leerkracht ziek wordt en of er voldoende inval leerkrachten zijn
Kind begint deze week in de brugklas
Wel een aangepast rooster in verband met de schoolkamp van de andere klassen.
Er ligt een basis rooster van hem, we zullen de komende tijd wel zien of er wijzigingen in komen.
Voor jongste op de basis hebben ze alle klassen rond.
Geen idee hoe het loopt als er een leerkracht ziek wordt en of er voldoende inval leerkrachten zijn
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Goedemiddag,
Het weer is een stuk aangenamer nu,
het zweten is even voorbij pfff.
Ponneke en zonnebloemetje, de wond is gelukkig nog steeds dicht
maar ben er nog wel huiverig voor. zal nog wel een poosje duren.
Mama-inge, wat spannend voor je zoon naar het VO,
ook voor mijn kleindochter, ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Mariette, beterschap voor je zuster.
Zonnebloemetje ook jij sterkte met je broer.
Ponneke heb je al afspraak voorZH?
Lenk en An en Remie veel aan het fietsen, goed bezig
Nu zo eerst nog het dorp in, weet nog niet wat we eten.
Voor allemaal een fijne dag verder.
Het weer is een stuk aangenamer nu,
het zweten is even voorbij pfff.
Ponneke en zonnebloemetje, de wond is gelukkig nog steeds dicht
maar ben er nog wel huiverig voor. zal nog wel een poosje duren.
Mama-inge, wat spannend voor je zoon naar het VO,
ook voor mijn kleindochter, ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Mariette, beterschap voor je zuster.
Zonnebloemetje ook jij sterkte met je broer.
Ponneke heb je al afspraak voorZH?
Lenk en An en Remie veel aan het fietsen, goed bezig
Nu zo eerst nog het dorp in, weet nog niet wat we eten.
Voor allemaal een fijne dag verder.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-

Pfffffff, visite is (gelukkig) weg, waren drie generaties vrouwen..!
Oudere zus van Gina met haar dochter en kleindochter (nou ja klein, da’s me verdorie ook alweer ’n flinke forse meid van 26 jaar geworden)
Zelf had ik deze 3 dames in geen jaren meer gezien, vraag me niet waarom…… Maar goed, mijn oren tuten ervan, want kwebbelen kunnen ze hoor..!
Nu had ik natuurlijk liever effe de polder ingegaan met ‘t
, dat begrijpt u waarschijnlijk ook wel? Maar nu heb ik toch maar weer mooi pluspunten gescoord om erbij aanwezig te zijn bij
Gina, je weet nooit waar dat weer eens goed voor is..! Nu nog effe ’n fotootje vanuit onze omgeving erbij plakken om het verhaaltje weer ’n beetje compleet te krijgen:

Deze Molen staat in Gouda
Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

we daar toch gewoon effe voor Jadi..!