Bluft Poetin?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Rusland heeft ook eerst "oefeningen" gehouden in de Krim.....dat ze maar oppassen , want met die zot en de hulp van de Chinezen zou het eens gen bluf kunnen zijn. 
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Iemand iets nieuws over het ingezette offensief van Oekraïne? De Westerse media is er altijd als de kippen bij als er een Russische tank of ander vernielt wordt maar over het vorderen van dit offensief geen letter. Zou het misschien niet verlopen zoals men verwacht en daarom die doodse stilte.
Dus....... heeft er iemand nieuws over het verloop van dit offensief?
Dus....... heeft er iemand nieuws over het verloop van dit offensief?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het laatste nieuws dat ik gehoord heb is dat beide partijen in de Donbas niet meer bewegen , en dat Oekraïne in het zuiden ( ten noorden van de Dnjper ) Cherson wil heroveren.Dicksy schreef: ↑02 sep 2022, 13:14Iemand iets nieuws over het ingezette offensief van Oekraïne? De Westerse media is er altijd als de kippen bij als er een Russische tank of ander vernielt wordt maar over het vorderen van dit offensief geen letter. Zou het misschien niet verlopen zoals men verwacht en daarom die doodse stilte.
Dus....... heeft er iemand nieuws over het verloop van dit offensief?![]()
-
Waarom ik die vraag stel?door Fred1950 » 3 minuten geleden
Het laatste nieuws dat ik gehoord heb is dat beide partijen in de Donbas niet meer bewegen , en dat Oekraïne in het zuiden ( ten noorden van de Dnjper ) Cherson wil heroveren.
Het Oekraïense zogenaamde “tegenoffensief” in het zuiden:
Het grootste nieuws uit Oekraïne is de mislukking van het veel aangekondigde Oekraïense "tegenoffensief". Hier zijn de laatste rapporten van het Russische Ministerie van Defensie:
'De vijand leed verliezen en werd teruggedreven van Olginka, Thorn Ponds en Archangelsk.
Een bataljon van de 57e gemotoriseerde infanteriebrigade van de strijdkrachten van Oekraïne werd verslagen in de buurt van de nederzetting Sukhoi Stavki. Momenteel wordt de vernietiging van de overblijfselen voltooid.
Om de AFU-eenheden te deblokkeren, werden 12 tanks die door Polen aan het regime van Kiev waren geleverd, over de Ingulets-rivier getransporteerd. Sommige tanks werden vernietigd door de krachtige vuuractie van de Russische troepen. Verschillende tanks werden opgeblazen in hun mijnenveld tijdens een wanordelijke terugtrekking. Slechts vijf Oekraïense tanks konden terugbreken, diep in het door de AFU gecontroleerde gebied. Gedurende twee dagen van mislukte aanvallen op Mykolaiv-Krivoy Rog en andere richtingen,Oekraïense troepen verloren vier gevechtsvliegtuigen: twee Su-25, één Su-24 en één MiG-29. Drie Oekraïense Mi-8 helikopters werden in de lucht neergeschoten. Russische troepen vernietigden ook 63 Oekraïense tanks, 59 infanteriegevechtsvoertuigen, 48 andere gepantserde gevechtsvoertuigen, 14 pick-ups met zware machinegeweren en meer dan 1.700 Oekraïense militairen'.
Omdat dit een rapport is van het Russische Ministerie van Defensie had ik toch ergens verwacht dat onze Westerse factcheckers er als de kippen bij zouden zijn om het te weerleggen maar zelfs dat is er niet en verwonderde mij een beetje. Zeker als men weet dat de Russische propaganda op de voet gevolgd wordt door inlichtingdiensten van VS, GB en tutti quanti.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat was van hetzelfde kaliber.Wil. schreef: ↑01 sep 2022, 14:06Bluft Poetin? Heel zeker.
Onlangs sprak hij op een beurs waar wapenfabrikanten hun waren tentoonstelden. Poetin zei toen dit:
"Ons aanbod omvat o.a. high-precision wapens en robotics. Veel van die systemen zijn jaren, zoniet tientallen jaren vooruit op wat buitenlandse fabrikanten kunnen aanbieden en op het vlak van tactische en technische karakteristieken zijn onze systemen significant beter."

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Misschien hebben de Oekraïners dan 'kennis gemaakt' met veel van die systemen en hebben ze er geen antwoord op. Tja, dan is zwijgen de beste optie.Wil. 1 minuut geledenDat was van hetzelfde kaliber.Wil. schreef: ↑Gisteren, 14:06
Bluft Poetin? Heel zeker.
Onlangs sprak hij op een beurs waar wapenfabrikanten hun waren tentoonstelden. Poetin zei toen dit:
"Ons aanbod omvat o.a. high-precision wapens en robotics. Veel van die systemen zijn jaren, zoniet tientallen jaren vooruit op wat buitenlandse fabrikanten kunnen aanbieden en op het vlak van tactische en technische karakteristieken zijn onze systemen significant beter."
-
Wat wilt ge. We behoren tot het "Westerse kamp" van Oekraïne en dan verneem je alleen maar het "good news" , of wat die stoute Russen aanrichten aan de burgerbevolking. Ik vraag me alleen af waarom de Russen de Oekraïnse militaire vliegvelden niet platleggen. Dan hoeven ze ook geen Oekraïnse vliegtuigen meer te vrezen.Dicksy schreef: ↑02 sep 2022, 13:32.....
Omdat dit een rapport is van het Russische Ministerie van Defensie had ik toch ergens verwacht dat onze Westerse factcheckers er als de kippen bij zouden zijn om het te weerleggen maar zelfs dat is er niet en verwonderde mij een beetje. Zeker als men weet dat de Russische propaganda op de voet gevolgd wordt door inlichtingdiensten van VS, GB en tutti quanti.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het is wel zo dat de Russen middelen hebben waar men in het Westen nog altijd niet de echte kennis van bezit. Zo is er het schip de Moskva dat op enkele uren tijd kon veranderen in een onderzeeër.
Poetin heeft gelijk: ze zijn met sommige systemen wellicht decennia vooruit op andere wapenleveranciers.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dat is het risico dat je loopt als je schepen hebt maar daar is nog altijd geen antwoord op mijn vraag waarom we geen commentaar horen van de westerse factcheckers op dat Russisch verslag ivm dat offensief van Oekraïne, tenzij dit het dichtst benadert:door Wil. » 20 minuten geledenHet is wel zo dat de Russen middelen hebben waar men in het Westen nog altijd niet de echte kennis van bezit. Zo is er het schip de Moskva dat op enkele uren tijd kon veranderen in een onderzeeër.Dicksy schreef: ↑Vandaag, 14:19
Misschien hebben de Oekraïners dan 'kennis gemaakt' met veel van die systemen en hebben ze er geen antwoord op. Tja, dan is zwijgen de beste optie.
Poetin heeft gelijk: ze zijn met sommige systemen wellicht decennia vooruit op andere wapenleveranciers.
Zou er dan toch een kern van waarheid inzitten?Wat wilt ge. We behoren tot het "Westerse kamp" van Oekraïne en dan verneem je alleen maar het "good news" , of wat die stoute Russen aanrichten aan de burgerbevolking.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
“Meer dan 2.000 doden.” Is het Oekraïense tegenoffensief nu al schromelijk mislukt? Of houdt Kiev iedereen voor de gek?
Als we Rusland mogen geloven, dan is het Oekraïense tegenoffensief dat maandag startte nu al schromelijk mislukt. “Maar de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog leert ons dat de grote slag wellicht nog moet beginnen”, oppert oud-kolonel Roger Housen.
https://www.hln.be/buitenland/meer-dan- ... ~ae8a7148/
“Meer dan 2.000 doden.” Is het Oekraïense tegenoffensief nu al schromelijk mislukt? Of houdt Kiev iedereen voor de gek?
Als we Rusland mogen geloven, dan is het Oekraïense tegenoffensief dat maandag startte nu al schromelijk mislukt. “Maar de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog leert ons dat de grote slag wellicht nog moet beginnen”, oppert oud-kolonel Roger Housen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dat oppert hij. Hij heeft op TV al andere dingen "geopperd" die niet uit komen of kwamen. "Gechiedenis" als referentie aanhalen is iets voor oude pekes. Tijden zijn veranderd , zie maar hoe het de Amerikanen en Russen in Afghanistan is vergaan. Dat staat blijkbaar niet in zijn geschiedenisboek.Charlie Maru schreef: ↑02 sep 2022, 22:15HLN:
....
-
Zou HLN mijn posting van 13.14 hr gelezen hebben en moesten ze dan nog eerst den Roger contacteren, om voor wat tegengewicht te zorgen, omdat hun artikel van 17.51 hr is?door Charlie Maru » 54 minuten geleden
HLN: