Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Rusland trekt troepen rondom Charkiv terug na succesvol tegenoffensief van Oekraïne
Rusland is zijn troepen in Oekraïne aan het "hergroeperen" en daarom worden militairen teruggetrokken uit de plaatsen Izjoem en Balaklia, beide in de regio Charkiv. Zij gaan naar de nabijgelegen regio Donetsk. Het ministerie van Defensie heeft dat volgens het Russische staatspersbureau TASS bekendgemaakt.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-t ... ~af1a28f9/
Rusland trekt troepen rondom Charkiv terug na succesvol tegenoffensief van Oekraïne
Rusland is zijn troepen in Oekraïne aan het "hergroeperen" en daarom worden militairen teruggetrokken uit de plaatsen Izjoem en Balaklia, beide in de regio Charkiv. Zij gaan naar de nabijgelegen regio Donetsk. Het ministerie van Defensie heeft dat volgens het Russische staatspersbureau TASS bekendgemaakt.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-t ... ~af1a28f9/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dicksy:
De video toont een aantal mensen die denken dat er maar 1000 Russische soldaten gesneuveld zijn en anderen die menen dat er 100.000 doden zijn gevallen.
Wat jij erin 'ziet', mag je zelf uitmaken.
Ik wil helemaal niks staven. Ik suggereer ook nergens dat dit filmpje representatief voor iets of iemand zou zijn.Oppassen als men zulke filmpjes of enquêtes wil gebruiken om iets te staven.
De video toont een aantal mensen die denken dat er maar 1000 Russische soldaten gesneuveld zijn en anderen die menen dat er 100.000 doden zijn gevallen.
Wat jij erin 'ziet', mag je zelf uitmaken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
door Wil. » 1 minuut geleden
Ik wil helemaal niks staven. Ik suggereer ook nergens dat dit filmpje representatief voor iets of iemand zou zijn.
Die'iemand' is dat dan niet die man in de straat?door Wil. » Vandaag, 14:51
Zo denkt de man in de straat erover.
Ik zal uw posting verkeerd geïnterpreteerd hebben.
-
Een verkeerde interpretatie is snel gemaakt. Je hebt bv. 'man' schuin gedrukt gezet, maar in de uitdrukking 'de man in de straat' kan 'man' ook naar meerdere vrouwen verwijzen.Dicksy schreef: ↑10 sep 2022, 18:16door Wil. » 1 minuut geleden
Ik wil helemaal niks staven. Ik suggereer ook nergens dat dit filmpje representatief voor iets of iemand zou zijn.Die'iemand' is dat dan niet die man in de straat?door Wil. » Vandaag, 14:51
Zo denkt de man in de straat erover.
Ik zal uw posting verkeerd geïnterpreteerd hebben.
Als je je eigen taal goed kent (ik weet niet welke je moedertaal is), dan zou het duidelijk moeten worden: 'iemand' verwijst immers naar één onbepaald persoon en dat is hier duidelijk niet het geval. We hebben in dat filmpje een aantal mensen zien passeren die hun mening gaven. En die meningen waren heel uiteenlopend, van 1.000 gesneuvelden tot 100.000 soldaten die dood zijn volgens sommigen.

HLN:
Russische lokale politici eisen ontslag van Poetin: “Speciale militaire operatie in Oekraïne is schadelijk voor veiligheid van Rusland en haar burgers”
Vladimir Poetin krijgt de wind van voren van lokale politici. Afgevaardigden van onder andere het district Lomonosovsky in de hoofdstad Moskou eisen het ontslag van de Russische leider. “Er waren goede hervormingen in uw eerste termijn en deels ook in het tweede, maar daarna ging alles op de een of andere manier mis”, klinkt het in een motie.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a7c4a8e2/
Russische lokale politici eisen ontslag van Poetin: “Speciale militaire operatie in Oekraïne is schadelijk voor veiligheid van Rusland en haar burgers”
Vladimir Poetin krijgt de wind van voren van lokale politici. Afgevaardigden van onder andere het district Lomonosovsky in de hoofdstad Moskou eisen het ontslag van de Russische leider. “Er waren goede hervormingen in uw eerste termijn en deels ook in het tweede, maar daarna ging alles op de een of andere manier mis”, klinkt het in een motie.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a7c4a8e2/
-
Yahoo: Russen gebruiken bewapende helikopters om de deserteurs op te halen en weer naar het front te jagen.
Russian occupying forces deployed helicopters and weapons in search for deserters near the village of Babenivka Druha, in Kherson Oblast, in order to ensure their return to combat positions.

Toegegeven: dat ze beschoten werden, staat er niet. De deserteurs werden wel opgepakt en teruggebracht naar het strijdtoneel.
Ik heb tussen de regels gelezen want, wat zou er met deserteurs gebeuren als ze niet willen teruggaan?
→→→ Russian 'execution squads' hunting demoralized deserters, defectors .
→→→ Russian soldiers who want to escape are shot – captive occupant

HLN:
Oekraïne boekt grote winsten aan het front: Russen nemen de benen in delen van Cherson en Charkiv
Russische troepen hebben, na succesvolle Oekraïense tegenaanvallen, het grootste deel van de regio rond Charkiv in het noordoosten van Oekraïne verlaten. Dat bleek zondag op de kaart die het Russische ministerie van Defensie openbaar maakte. Het Oekraïense leger zelf spreekt over 3.000 vierkante kilometer die ze dit weekend daar hebben teruggewonnen. Ook in de zuidelijke regio Cherson trekken de Russische troepen weg, beweert de Oekraïense generale staf.
en verder:
"De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov zette op de staatstelevisie de deur op een kier om de onderhandelingen met Oekraïne te hervatten. “Rusland wijst onderhandelingen met Oekraïne niet af, maar hoe langer het proces wordt uitgesteld, hoe moeilijker het wordt om tot een akkoord te komen”, verklaarde Lavrov.
De onderhandelingen werden maanden geleden stopgezet. Rusland eist onder meer dat Oekraïne geen NAVO-lid wordt en dat het de regio’s Donetsk en Loehansk afstaat."
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~ae278b6d/
Willen de russen nu zelf de onderhandelingen hervatten....??? dat wilt al veel zeggen.
Het lijkt er op dat ze willen proberen te redden wat er nog te redden valt.
Zou mij sterk verwonderen dat Ukraine daar mee akkoord zou willen gaan.......
Oekraïne boekt grote winsten aan het front: Russen nemen de benen in delen van Cherson en Charkiv
Russische troepen hebben, na succesvolle Oekraïense tegenaanvallen, het grootste deel van de regio rond Charkiv in het noordoosten van Oekraïne verlaten. Dat bleek zondag op de kaart die het Russische ministerie van Defensie openbaar maakte. Het Oekraïense leger zelf spreekt over 3.000 vierkante kilometer die ze dit weekend daar hebben teruggewonnen. Ook in de zuidelijke regio Cherson trekken de Russische troepen weg, beweert de Oekraïense generale staf.
en verder:
"De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov zette op de staatstelevisie de deur op een kier om de onderhandelingen met Oekraïne te hervatten. “Rusland wijst onderhandelingen met Oekraïne niet af, maar hoe langer het proces wordt uitgesteld, hoe moeilijker het wordt om tot een akkoord te komen”, verklaarde Lavrov.
De onderhandelingen werden maanden geleden stopgezet. Rusland eist onder meer dat Oekraïne geen NAVO-lid wordt en dat het de regio’s Donetsk en Loehansk afstaat."
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~ae278b6d/
Willen de russen nu zelf de onderhandelingen hervatten....??? dat wilt al veel zeggen.
Het lijkt er op dat ze willen proberen te redden wat er nog te redden valt.
Zou mij sterk verwonderen dat Ukraine daar mee akkoord zou willen gaan.......
-
URSULAMI - Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33
Ja , Wil
Maar deze Russische acteur beweert dat het al onmiddellijk spaak liep
https://sadalskij.livejournal.com/
Maar deze Russische acteur beweert dat het al onmiddellijk spaak liep
https://sadalskij.livejournal.com/