Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat ge Finnen gaat geloven zegt veel over uw niveau.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Poetin kondigt gedeeltelijke militaire mobilisatie af en dreigt met inzet van “alle beschikbare middelen” tegen “nucleaire chantage” van het Westen: “Ik bluf niet”
De Russische president Vladimir Poetin heeft een gedeeltelijke militaire mobilisatie afgekondigd. Dat deed hij vanochtend in een vooraf opgenomen tv-toespraak. Poetin zei ook dat hij “alle middelen die ons ter beschikking staan” zou gebruiken en dat degenen die nucleaire chantage tegen Rusland proberen te gebruiken, zullen merken dat de rollen tegen hen kunnen worden omgekeerd. Hij zei uitdrukkelijk: “Ik bluf niet.”
https://www.hln.be/buitenland/poetin-ko ... ~a19ad4a8/
Poetin kondigt gedeeltelijke militaire mobilisatie af en dreigt met inzet van “alle beschikbare middelen” tegen “nucleaire chantage” van het Westen: “Ik bluf niet”
De Russische president Vladimir Poetin heeft een gedeeltelijke militaire mobilisatie afgekondigd. Dat deed hij vanochtend in een vooraf opgenomen tv-toespraak. Poetin zei ook dat hij “alle middelen die ons ter beschikking staan” zou gebruiken en dat degenen die nucleaire chantage tegen Rusland proberen te gebruiken, zullen merken dat de rollen tegen hen kunnen worden omgekeerd. Hij zei uitdrukkelijk: “Ik bluf niet.”
https://www.hln.be/buitenland/poetin-ko ... ~a19ad4a8/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Poetin zegt dat het Westen Rusland wil vernietigen. Klinkt goed voor de gewone Rus, maar wat hindert Poetin eigenlijk? Er staan geen vijandige troepen op Russisch grondgebied. Zijn land wordt niet bestookt, er staan geen tanks op het grondgebied en naar eigen zeggen verloopt de speciale operatie naar wens; althans, dat is de laatste evaluatie die we van hem daarover hebben gehoord.
Zou het kunnen dat Poetin voelt dat de westerse sancties zijn land aan het wurgen zijn? Rusland gaat "de grote depressie" meemaken zoals die in de jaren '30 van vorige eeuw door de VS raasde.

Zou het kunnen dat Poetin voelt dat de westerse sancties zijn land aan het wurgen zijn? Rusland gaat "de grote depressie" meemaken zoals die in de jaren '30 van vorige eeuw door de VS raasde.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Heel 'trending' in Rusland is de zoekterm "Hoe geraak ik legaal uit Rusland".
Iedereen die talent en/of mogelijkheden heeft, overweegt nu om weg te gaan uit Rusland. Wat een verkwisting van menselijk kapitaal. En dan te beseffen dat Rusland de kans heeft gehad om de grote Euro-Russische gemeenschap tot stand te brengen als het zich zou willen gedragen zoals goede buren doen.
Ik verwijs nogmaals naar de supermacht Duitsland die twee keer heeft moeten ervaren dat één tegen allen niet lukt en zich daarna als de beste leerling van de Europese klas heeft getoond. Die supermacht heeft ingezien dat goed nabuurschap beter werkt dan baas spelen over de landen rondom.
Iedereen die talent en/of mogelijkheden heeft, overweegt nu om weg te gaan uit Rusland. Wat een verkwisting van menselijk kapitaal. En dan te beseffen dat Rusland de kans heeft gehad om de grote Euro-Russische gemeenschap tot stand te brengen als het zich zou willen gedragen zoals goede buren doen.
Ik verwijs nogmaals naar de supermacht Duitsland die twee keer heeft moeten ervaren dat één tegen allen niet lukt en zich daarna als de beste leerling van de Europese klas heeft getoond. Die supermacht heeft ingezien dat goed nabuurschap beter werkt dan baas spelen over de landen rondom.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
U vergeet wel één ding. Beide malen is het uitgegroeid tot een wereldconflict en de beste leerling van de Europese klas, al u dat zo wilt zien. Wie was dan de onderwijzer vooraan in die klas, de VS? Nee Wil. Duitsland heeft ingezien dat het op militair vlak niet lukte maar op economisch vlak wel. Zonder Duitsland was en is de EU nergens, zij hebben het slimmer aangepakt, hun land terug opgebouwd met behulp van... en bepalen nu wat er in Europa gebeurt en zal gebeuren. Vandaar ook de nog de voortdurende strubbelingen tussen Frankrijk en Duitsland. Zij (Frankrijk) hebben dit wel degelijk in het snuitje.door Wil. » 6 minuten geleden
Ze zijn gewoon slimmer geworden.
-
Dicksy schreef: ↑21 sep 2022, 10:08U vergeet wel één ding. Beide malen is het uitgegroeid tot een wereldconflictdoor Wil. » 6 minuten geleden
Nu is het geen wereldconflict? Japan boycot Rusland. Idem voor Zuid-Korea, Australië, Canada
De Britten en Amerikanen sturen wapens. Idem voor de Duitsers.
Vrijwilligers van over de hele wereld zijn actief in Oekraïne.
Het is niet omdat er niet op elke plaats op de aardbol met wapens wordt gevochten, dat het niet één tegen allen is.
Duitsland is de eerste keer vernederd. De tweede keer heeft het land de finale nederlaag geleden en werd het bezet door de overwinnaars. Het had toen helemaal geen 'inzicht' in wat hen tot het sterkste land van Europa kon maken. Het is pas door de bereidheid van de overwinnaars om het land economisch te laten groeien en door de bewustwording dat de tijd voor hen voorbij was om 'de grootste van de wereld' te worden, dat de Duitse economische spirit de bovenhand heeft kunnen nemen.en de beste leerling van de Europese klas, al u dat zo wilt zien? Nee Wil. Duitsland heeft ingezien dat het op militair vlak niet lukte maar op economisch vlak wel.
Jij draait de zaken om. Je laat het uitschijnen alsof de Duitsers vooraf al wisten dat ze de economische wonderboys van Europa zouden worden. Dat was helemaal niet zo.
Hetzelfde geldt voor Rusland. Maar daar is nog geen spoor van inzicht merkbaar. Nochtans is dat de enige uitweg. Zelfs als Poetin in Oekraïne wint, blijven de sancties van kracht en die sturen Rusland naar een armoedeniveau dat in geen honderd jaar meer gezien is in Rusland. En dat wil al wat zeggen.
Zoiets wordt het voor 90% van de Russen:

Tuurlijk konden ze dat toen niet weten maar met behulp van datzelfde Westen werden wel de mogelijkheden gecreëerd voor hen om dat te bereiken wat hen militair niet lukte. En die opportuniteiten hebben ze dan ook ten volle benut. En zoals ik mijn vorige posting nog bijgeschreven had:door Wil. » 1 minuut geleden
Duitsland is de eerste keer vernederd. De tweede keer heeft het land de finale nederlaag geleden en werd het bezet door de overwinnaars. Het had toen helemaal geen 'inzicht' in wat hen tot het sterkste land van Europa kon maken. Het is pas door de bereidheid van de overwinnaars om het land economisch te laten groeien en door de bewustwording dat de tijd voor hen voorbij was om 'de grootste van de wereld' te worden, dat de Duitse economische spirit de bovenhand heeft kunnen nemen.
Jij draait de zaken om. Je laat het uitschijnen alsof de Duitsers vooraf al wisten dat ze de economische wonderboys van Europa zouden worden. Dat was helemaal niet zo.
Vandaar ook de nog de voortdurende strubbelingen tussen Frankrijk en Duitsland. Zij (Frankrijk) hebben dit wel degelijk in het snuitje.
Klopt. Maar uw verwijzing naar WOI en WOII is wel degelijk een verwijzing naar een gewapend wereldconflict en dat woordje (gewapend) had ik er misschien wel beter bijgeschreven om het beter tot zijn recht te laten komen, m.a.w. verstaanbaarder.Het is niet omdat er niet op elke plaats op de aardbol met wapens wordt gevochten, dat het niet één tegen allen is.
-
Noch in WO 1, noch in WO 2 werd er overal op de wereld gevochten.
Nu zijn de partijen die betrokken zijn afkomstig van over "de hele wereld" (wat niet betekent van elk land op deze aardbol) en ze vechten een gewapend conflict uit.
Nu zijn de partijen die betrokken zijn afkomstig van over "de hele wereld" (wat niet betekent van elk land op deze aardbol) en ze vechten een gewapend conflict uit.

Wel ja, dat is wat ik bedoel met 'goed nabuurschap'. De Russen krijgen diezelfde kans, maar omwille van de grootheidswaanzin van één tsaar, wordt het ganse volk die kans ontnomen.Dicksy schreef: ↑21 sep 2022, 10:37Tuurlijk konden ze dat toen niet weten maar met behulp van datzelfde Westen werden wel de mogelijkheden gecreëerd voor hen om dat te bereiken wat hen militair niet lukte. En die opportuniteiten hebben ze dan ook ten volle benut.door Wil. » 1 minuut geleden
Al wat er nodig is, is dat de Russen hun troepen terugtrekken naar waar die in 2013 waren, dat Poetin aftreedt en dat een aantal vertrouwenswaardige mensen de touwtjes in handen krijgen (type Kasparov, Navalni en anderen).
Zelfs dan zal het nog een heel aantal jaren duren voordat de grote bedrijven van de wereld weer het risico nemen om te investeren in Rusland. Die Poetin heeft heel wat op zijn geweten.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Gelooft ge nog in sprookjes.
De Russisch sprekende minderheid in Oekraïne voelt zich sinds 2014 ( en ervoor ) benadeeld , en dat blijft steeds een lont in het kruidvat.
Er is nog een ander alternatief , mijnheer Wil-met punt , en dat is dat Zelenksy en zijn kliek aftreden en vervangen worden door een regime met Russische sympathie.. , en dit om de toestand van voor 2014 te herstellen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 21 sep 2022, 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Gorbatsjov in 2016:
'Het merendeel van de Russen denkt zoals ik: we willen geen terugkeer van de Sovjet-Unie, maar we hebben spijt dat die verdwenen is', vertrouwde hij in 2016 toe aan de Sunday Times. 'Ik ben er zeker van dat de Amerikanen zich onder tafel in de handen hebben gewreven.'
Waar in het Westen snel aan wordt voorbijgegaan, is dat Gorbatsjov zich bedrogen voelde door de volledige westerse ontmanteling van het Oostblok en het opslokken van die landen door de NAVO en de Europese Unie. Hij waarschuwde herhaaldelijk dat dat uiteindelijk zou neerkomen op een provocatie van Rusland en dat het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne ook tot problemen zou leiden.
En dat is zich nu aan het voltrekken. Het Westen gaat helemaal niet vrijuit in dit conflict wat velen ook mogen geloven.
'Het merendeel van de Russen denkt zoals ik: we willen geen terugkeer van de Sovjet-Unie, maar we hebben spijt dat die verdwenen is', vertrouwde hij in 2016 toe aan de Sunday Times. 'Ik ben er zeker van dat de Amerikanen zich onder tafel in de handen hebben gewreven.'
Waar in het Westen snel aan wordt voorbijgegaan, is dat Gorbatsjov zich bedrogen voelde door de volledige westerse ontmanteling van het Oostblok en het opslokken van die landen door de NAVO en de Europese Unie. Hij waarschuwde herhaaldelijk dat dat uiteindelijk zou neerkomen op een provocatie van Rusland en dat het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne ook tot problemen zou leiden.
En dat is zich nu aan het voltrekken. Het Westen gaat helemaal niet vrijuit in dit conflict wat velen ook mogen geloven.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Ze gaan daar allemaal gaan lopen......
HLN:
Russen boeken massaal vliegtickets naar het buitenland na speech van Poetin
Kort na de speech waarin de Russische president Vladimir Poetin opriep tot gedeeltelijke militaire mobilisatie, is woensdagochtend een rush ontstaan op vliegtickets vanuit Rusland naar het buitenland. Poetin beval de onmiddellijke oproep van 300.000 reservisten. Heel wat Russen lijken nog snel het land te willen verlaten.
https://www.hln.be/buitenland/russen-bo ... ~a6a0850d/
HLN:
Russen boeken massaal vliegtickets naar het buitenland na speech van Poetin
Kort na de speech waarin de Russische president Vladimir Poetin opriep tot gedeeltelijke militaire mobilisatie, is woensdagochtend een rush ontstaan op vliegtickets vanuit Rusland naar het buitenland. Poetin beval de onmiddellijke oproep van 300.000 reservisten. Heel wat Russen lijken nog snel het land te willen verlaten.
https://www.hln.be/buitenland/russen-bo ... ~a6a0850d/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier