Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

23 sep 2022, 08:39

HLN:
Poetin breekt belofte aan vrouwen van Russische reservisten: geliefden tóch gemobiliseerd

De mobilisatie van Russische reservisten is een zware dreun voor de mannen die naar Oekraïne worden gestuurd. Maar ook hun moeders, echtgenotes en vriendinnen zullen deze oproep niet snel vergeten. President Vladimir Poetin had hen - op Internationale Vrouwendag nota bene - nog beloofd dat alleen beroepsmilitairen zouden vechten in Oekraïne.

https://www.hln.be/buitenland/poetin-br ... ~ab1de676/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

23 sep 2022, 09:28

Leugenaar Poetin ten voeten uit.

Wie herinnert zich nog hoe hij rond nieuwjaar '22 het volgende zei: 'het Westen doet hysterisch' over onze legeroefening aan de grens. Oekraïne binnenvallen? Wij ??

Afbeelding

Nu beliegt hij de Russen in Rusland.
President Vladimir Poetin had hen - op Internationale Vrouwendag nota bene - nog beloofd dat alleen beroepsmilitairen zouden vechten in Oekraïne
Van een KGB-man die getraind is in leugens, verwacht ik niets anders.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

23 sep 2022, 09:38

door Wil. » 2 minuten geleden
President Vladimir Poetin had hen - op Internationale Vrouwendag nota bene - nog beloofd dat alleen beroepsmilitairen zouden vechten in Oekraïne
Van een KGB-man die getraind is in leugens, verwacht ik niets anders.
Zoiets moet je altijd in gedachten houden, Poetin is een KGB-man en geen militair. Net zoals je altijd in gedachten moet houden: “Van je vrienden moet je het hebben”.

Fred1950

23 sep 2022, 09:58

Charlie Maru schreef:
23 sep 2022, 08:39

Poetin breekt belofte aan vrouwen van Russische reservisten: geliefden tóch gemobiliseerd

Het kan verkeren zei Bredero , en is het een teken van zwakte om zijn mening te veranderen ? Putin heeft nooit gedacht dat de levering van Europees en Amerikaans wapentuig zijn kansen zouden doen keren.
Oekraïne gaat jarenlang dat wapentuig moeten terugbetalen , en ze zitten nu al met een staatschuld om U tegen te zeggen. De bevolking zal nog "smeken" om terug in het Russische kamp opgenomen te mogen worden ( tenminste , als Rusland zelf ondertussen ook al niet "opgeslorpt" is geweest door de cow-boys ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 23 sep 2022, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

23 sep 2022, 10:27

't is daar pessies paniek onder de reservisten.... :roll:
Wat ga je met zo iemand aanvangen aan het front ? Dat gaat nog schoon worden.

HLN:
Inwoners Moskou waarschuwen elkaar op sociale media voor plaatsen waar politie oproepbrieven uitdeelt voor mobilisatie

Inwoners van Moskou zijn op berichtendienst Telegram een kanaal gestart waarin ze de plaatsen delen waar de politie oproepbrieven uitdeelt aan reservisten die in Oekraïne moeten gaan vechten. Het aantal leden neemt razendsnel toe en is in een dag tijd al opgelopen tot een 100.000-tal.

https://www.hln.be/buitenland/inwoners- ... ~a72e79b1/

Fred1950

23 sep 2022, 10:31

Charlie Maru schreef:
23 sep 2022, 10:27
't is daar pessies paniek onder de reservisten.... :roll:
Wat ga je met zo iemand aanvangen aan het front ? Dat gaat nog schoon worden.

....

Niets. Moskovieten en andere stedelingen zijn doetjes geworden door McDonald's , Coca Cola , enz .... :D

Dicksy

23 sep 2022, 13:30

Gaat het nog wel goed met Joe Biden (79)? Amerikaanse president 'verdwaalt' op podium na speech op internationale conferentie

Cel Vermiste personen al in kennis gesteld, je weet nooit waar die mensen plots opduiken ?

Fred1950

23 sep 2022, 13:47

Dicksy schreef:
23 sep 2022, 13:30
Gaat het nog wel goed met Joe Biden (79)? Amerikaanse president 'verdwaalt' op podium na speech op internationale conferentie

Cel Vermiste personen al in kennis gesteld, je weet nooit waar die mensen plots opduiken ?
In Moskou ? :) Zolang hij zich msar niet van "knop" vergist , nietwaar...

Charlie Maru

23 sep 2022, 13:54

HLN:
Race tegen klok voor Russen: als je mobilisatie-oproep ontvangt, mag je het land niet meer uit

Rusland heeft een gedeeltelijke mobilisatie ingevoerd. Maar veel jonge mannen willen helemaal niet naar Oekraïne om te vechten. Wat kunnen ze doen om daar onderuit te komen? “Omdat Poetin heeft beloofd dat studenten geen oproep krijgen, schrijven sommigen zich snel in bij een universiteit.”

https://www.hln.be/buitenland/race-tege ... ~af74ec9d/

HLN:
Rus getuigt dat hij bang is om naar het front gestuurd te worden: “Ik wil geen kanonnenvoer zijn”

Veel jonge Russische mannen willen niet naar Oekraïne om te vechten, maar Rusland heeft een gedeeltelijke mobilisatie ingevoerd. ‘VTM Nieuws’ kon spreken met een Russische man die bang is om naar het front gestuurd te worden. “Ik wil geen kanonnenvoer zijn”, klinkt het in een anonieme getuigenis aan VTM Nieuws.

https://www.hln.be/vtm-nieuws/rus-getui ... ~a8a34a19/

Fazal

23 sep 2022, 14:11

De kop van Poetin is opgezwollen en ziet rood van het liegen!
Eerst had hij beloofd Oekraïne niet binnen te vallen en het alleen maar bij militaire oefeningen te houden ..., en wat is er gebeurd ...!?
Dan had het over een speciale operatie, die nu tòch een oorlog blijkt te zijn geworden.
Nu heeft hij het over een 'gedeeltelijke' mobilisatie!? Het vervolg laat zich makkelijk raden.

Liefst sluit hij alle buurlanden af om te beletten dat zij tot de NAVO toetreden. Waarom ...?
Is hij zo bang dat het Westen Rusland zou binnenvallen??? Heeft het Westen daar soms redenen voor???
Zijn daar geruchten over geweest ...? Of ... hebben zijn zgn getrouwen hem dat soms wijsgemaakt?

En, zou hij kernwapens durven gebruiken?
Volgens mij wel: "onderschat nooit een tegenstander die geen enkele andere optie meer heeft dan met àlle mogelijke middelen ter zijner beschikking, terug te vechten". Daarbij komt nog dat hij dan op dat ogenblik niets meer te verliezen heeft, omdat hij eigenlijk al niets meer bezit.

Waarom treedt Rusland niet zelf toe tot de NAVO landen?
Dan zouden we ons tenminste 'samen', tegen de Marsmannetjes kunnen (proberen te) verdedigen.
Want die gaan komen hoor, wees daar maar zeker van. :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 sep 2022, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio

23 sep 2022, 15:25

benq schreef:
23 sep 2022, 08:13
Dicksy schreef:
23 sep 2022, 06:52
Russische president Poetin dreigt kernwapens in te zetten, maar kan dat zomaar?

Een RAT in de val kan rare dingen doen.
Einde citaat :lol:

Waarom hebben ze die RAT nog niet omgelegd :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

23 sep 2022, 18:38

Berlusconi heeft weer 'een stoot' uitgehaald: hij zei dat Poetin, zijn oude vriend , werd gedwongen Oekraïne binnen te vallen door het Russische volk en door ministers die wilden dat de regering van Zelensky werd vervangen door “fatsoenlijke mensen”.

Ik geloof dat er hier ook ene rondloopt die héél dicht aanleunt bij het standpunt van Berlusconi :lol:

Dicksy

23 sep 2022, 18:44

door Wil. » 3 minuten geleden
Berlusconi heeft weer 'een stoot' uitgehaald: hij zei dat Poetin, zijn oude vriend , werd gedwongen Oekraïne binnen te vallen door het Russische volk en door ministers die wilden dat de regering van Zelensky werd vervangen door “fatsoenlijke mensen”.

Ik geloof dat er hier ook ene rondloopt die héél dicht aanleunt bij het standpunt van Berlusconi :lol:
Geestelijk verdwaald zoals Biden met dit verschil dat Biden ook er nog lichamelijk verdwaald zijn bij heeft. :lol:

Wil.

23 sep 2022, 19:03

Berlusconi kan lichamelijk niet meer verdwalen: hij is gemummificeerd terwijl hij nog leeft. Maar dat is het minste van onze problemen. Wat hij uitkraamt is veel erger.

Fred1950

23 sep 2022, 19:19

Fazal schreef:
23 sep 2022, 14:11
.....
Waarom treedt Rusland niet zelf toe tot de NAVO landen?
....
Daar is vanuit Rusland na het uiteenvallen van de SU een vraag voor geweest. Het antwoord van de Amerikanen was "Njet" . De OVSE heeft wel een hoogtepunt gekend , maar is achteraf blijkbaar totaal verwaarloosd geraakt.
Wil. schreef:
23 sep 2022, 18:38
“fatsoenlijke mensen”.
Op dat punt kan ik Berlusconi wel gelijk geven. :D Wat heb je nu aan een comediant die uit het TV scherm springt om het eens in de werkelijkheid uit te probreren. Lijkt me precies iets zoals in de film "The Matrix".
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 23 sep 2022, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.