Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
1. geen enkel bewijs dat President Zelensky geld van de staat naar zijn privévermogen zou hebben overgebracht
en bovenal deed je exact wat ik verwachtte :
2. Ik schreef:
Iedereen kan onzin verkondigen, zonder ook maar iets dat in de verste verte die onzin ondersteunt.
Wanneer ik iets schrijf, draag ik er in de meerderheid van de gevallen ook een bewijs voor aan.
en jij beantwoordde dat met "een bewijs" voor wat je meent de waarheid te zijn, via een link naar voltairenet.org
hoewel je vlak hierboven nog schreef:
en bovenal deed je exact wat ik verwachtte :
2. Ik schreef:
Iedereen kan onzin verkondigen, zonder ook maar iets dat in de verste verte die onzin ondersteunt.
Wanneer ik iets schrijf, draag ik er in de meerderheid van de gevallen ook een bewijs voor aan.
en jij beantwoordde dat met "een bewijs" voor wat je meent de waarheid te zijn, via een link naar voltairenet.org
hoewel je vlak hierboven nog schreef:
Niet altijd is een bewijs dat men opzoekt de waarheid of juist......

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
“Ik kreeg de keuze tussen een snelle of een mooie dood”: Britse krijgsgevangene getuigt over gruwel onder Russisch bewind
Een snelle of een mooie dood: dat is de keuze die Aiden Aslin als krijgsgevangene kreeg nadat hij in Russische handen beland was. De Brit werd geslagen en zelfs met een mes in de rug gestoken. “Ik werd nog slechter behandeld dan een hond”, verklaarde hij aan ‘The Sun’.
https://www.hln.be/buitenland/ik-kreeg- ... ~a4aa92ff/
HLN:
Zelensky: "Annexatie maakt onderhandelen onmogelijk”
Als Rusland de gebieden onder zijn controle zou annexeren, dan zijn onderhandelingen geen optie meer. Dat heeft de Oekraïense president Volodymyr Zelensky verklaard in een interview met de Amerikaanse tv-zender CBS News.
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~a78581a5/
“Ik kreeg de keuze tussen een snelle of een mooie dood”: Britse krijgsgevangene getuigt over gruwel onder Russisch bewind
Een snelle of een mooie dood: dat is de keuze die Aiden Aslin als krijgsgevangene kreeg nadat hij in Russische handen beland was. De Brit werd geslagen en zelfs met een mes in de rug gestoken. “Ik werd nog slechter behandeld dan een hond”, verklaarde hij aan ‘The Sun’.
https://www.hln.be/buitenland/ik-kreeg- ... ~a4aa92ff/
HLN:
Als Rusland de gebieden onder zijn controle zou annexeren, dan zijn onderhandelingen geen optie meer. Dat heeft de Oekraïense president Volodymyr Zelensky verklaard in een interview met de Amerikaanse tv-zender CBS News.
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~a78581a5/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wat heeft een Brit in godsnaam in Oekraïne te zoekenCharlie Maru schreef: ↑25 sep 2022, 23:44HLN:
Als er een regimewissel in Oekraïne komt mag hij terug in zijn TV-kast duiken als comediant .
HLN:
....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 sep 2022, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Mag hij dan niet van geluk spreken dat ze hem überhaupt geruild hebben en niet hebben geëxecuteerd als Brits huurling? Is dat niet het lot van elke huurling eender welke zijde hij vecht?door frits1955 » 1 minuut geleden
Die Brit heeft de dubbele nationaliteit: Britse en´Oekrainse.
Overigens is het geen geheim dat er een hoop huurlingen vechten aan beide zijden in Oekraine
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Russische zakenman geeft toe achter oprichting van Wagnermilitie te zitten
Jevgeni Prigozjin, een Russische zakenman en naaste van het Kremlin, heeft maandag toegegeven dat hij in 2014 de paramilitaire groep Wagner heeft opgericht om in Oekraïne te vechten. Daarnaast is de groep ook actief in Afrika en Latijns-Amerika, zo stelt de Rus.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a1aad1ea/
Het wordt er stilletjesaan erger......
HLN:
Russische militair zwaargewond na schietpartij in Siberisch rekruteringskantoor, dader zei: “Niemand zal vechten”
In een Siberisch mobilisatiecentrum waar het Russische leger rekruten registreert, heeft een man vandaag het vuur geopend. Hierbij raakte een militair zwaargewond. De schutter is gearresteerd, melden plaatselijke media.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a2a22827/
HLN:
Zelensky garandeert bescherming van Russen die zich overgeven aan Oekraïne: “Ze zullen beschaafd worden behandeld”
Russische soldaten die zich overgeven aan Oekraïne zullen beschaafd worden behandeld, zo heeft de Oekraïense president Volodymyr Zelensky verzekerd in een nachtelijke toespraak afgelopen weekend. Het Oekraïense staatshoofd richtte zich tot de Russen en riep hen nogmaals op te deserteren “in plaats van het risico te nemen om later als oorlogsmisdadiger te worden veroordeeld. Het is beter om je over te geven dan te sterven bij de Oekraïense wapenaanvallen.”
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~abf43965/
Russische zakenman geeft toe achter oprichting van Wagnermilitie te zitten
Jevgeni Prigozjin, een Russische zakenman en naaste van het Kremlin, heeft maandag toegegeven dat hij in 2014 de paramilitaire groep Wagner heeft opgericht om in Oekraïne te vechten. Daarnaast is de groep ook actief in Afrika en Latijns-Amerika, zo stelt de Rus.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a1aad1ea/
Het wordt er stilletjesaan erger......
HLN:
Russische militair zwaargewond na schietpartij in Siberisch rekruteringskantoor, dader zei: “Niemand zal vechten”
In een Siberisch mobilisatiecentrum waar het Russische leger rekruten registreert, heeft een man vandaag het vuur geopend. Hierbij raakte een militair zwaargewond. De schutter is gearresteerd, melden plaatselijke media.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a2a22827/
HLN:
Zelensky garandeert bescherming van Russen die zich overgeven aan Oekraïne: “Ze zullen beschaafd worden behandeld”
Russische soldaten die zich overgeven aan Oekraïne zullen beschaafd worden behandeld, zo heeft de Oekraïense president Volodymyr Zelensky verzekerd in een nachtelijke toespraak afgelopen weekend. Het Oekraïense staatshoofd richtte zich tot de Russen en riep hen nogmaals op te deserteren “in plaats van het risico te nemen om later als oorlogsmisdadiger te worden veroordeeld. Het is beter om je over te geven dan te sterven bij de Oekraïense wapenaanvallen.”
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~abf43965/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hij mag van geluk spreken dat hij geen Amerikaan is. Die hingen ze onderste boven met onderaan een etiket "American meat for sale".Dicksy schreef: ↑26 sep 2022, 10:07Mag hij dan niet van geluk spreken dat ze hem überhaupt geruild hebben en niet hebben geëxecuteerd als Brits huurling? Is dat niet het lot van elke huurling eender welke zijde hij vecht?door frits1955 » 1 minuut geleden
Die Brit heeft de dubbele nationaliteit: Britse en´Oekrainse.
Overigens is het geen geheim dat er een hoop huurlingen vechten aan beide zijden in Oekraine
Met een dubbele nationaliteit ga je toch wampjes in Engeland blijven. Heethoofden moeten achteraf niet klagen. En dan nog hierover in de Westerse media willen komen getuigen is pure propaganda
Misschien door hem persoonlijk wel , maar niet door zijn neo-nazi aanhangers. Wie nog steeds naar Zelensky's mediapraat luistert moet gerust ook eens terug naar school om het vak "psychologie" te volgen.Charlie Maru schreef: ↑26 sep 2022, 10:12
HLN:
...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Is het VK in de fysieke oorlog verwikkelt tussen Rusland en Oekraïne, volgens onze alom geprezen media van HLN dus wel. En ik die dacht dat alleen militairen krijgsgevangen gemaakt konden worden. Als ik dit dan lees is deze Brit een huurling pur sang en mag hij nog van geluk spreken om uitgewisseld te zijn geworden.door Fred1950 » 46 minuten geledenWat heeft een Brit in godsnaam in Oekraïne te zoekenCharlie Maru schreef: ↑Gisteren, 23:44
HLN:
“Ik kreeg de keuze tussen een snelle of een mooie dood”: 'Britse krijgsgevangene' getuigt over gruwel onder Russisch bewind
-
Het verzet tegen de mobilisatie blijft aanhouden in Rusland. Uit getuigenissen blijkt dat willekeurige mensen worden opgeroepen.
Zo is Alexander Faltin, een 58-jarige schooldirecteur, opgeroepen hoewel hij geen enkele militaire ervaring of training heeft. De man zou ook een diabeticus zijn met hoge bloeddruk. Kortom: een "war machine" op weg naar Oekraïne

Zo is Alexander Faltin, een 58-jarige schooldirecteur, opgeroepen hoewel hij geen enkele militaire ervaring of training heeft. De man zou ook een diabeticus zijn met hoge bloeddruk. Kortom: een "war machine" op weg naar Oekraïne

De Moscow Times schreef op 15/9 dat de Russische overheid de uitgaven wil drukken met 10% ten gevolge van het terugvallen van de inkomsten tijdens de zomer.
Er zijn mensen die beweren dat Rusland dik blijft verdienen aan de olie en het gas dat nog wordt verkocht, maar dan hebben ze prijsval van die producten niet goed bekeken.
Vóór de inval schommelde de olieprijs rond $90 voor WTIC olie. Op 1/6 werd het recentste hoogtepunt bereikt op $122 maar vandaag staan we op $79. Dat is 1/3 minder per verkochte eenheid.
Vandaar dat Moskou begint met het terugschroeven van allerlei uitgaven. Ook dát gaan de Russen voelen. Samen met de sancties die elke dag meer pijn doen gaat heel Rusland in oorlogsmodus moeten leven.
Intussen ontvluchten honderden mensen het land om niet in het leger te moeten, zijn er protesten in de steden en blijft de brain drain aanhouden. Ook internationaal komt Rusland helemaal alleen te staan: Modi en Xi hebben hem laten voelen dat ze niet bereid zijn om alles zo maar te aanvaarden.
Poetin moet dringend gaan scoren want ook de mensen in zijn dichte omgeving gaan daar niet tevreden mee blijven.
Er zijn mensen die beweren dat Rusland dik blijft verdienen aan de olie en het gas dat nog wordt verkocht, maar dan hebben ze prijsval van die producten niet goed bekeken.
Vóór de inval schommelde de olieprijs rond $90 voor WTIC olie. Op 1/6 werd het recentste hoogtepunt bereikt op $122 maar vandaag staan we op $79. Dat is 1/3 minder per verkochte eenheid.
Vandaar dat Moskou begint met het terugschroeven van allerlei uitgaven. Ook dát gaan de Russen voelen. Samen met de sancties die elke dag meer pijn doen gaat heel Rusland in oorlogsmodus moeten leven.
Intussen ontvluchten honderden mensen het land om niet in het leger te moeten, zijn er protesten in de steden en blijft de brain drain aanhouden. Ook internationaal komt Rusland helemaal alleen te staan: Modi en Xi hebben hem laten voelen dat ze niet bereid zijn om alles zo maar te aanvaarden.
Poetin moet dringend gaan scoren want ook de mensen in zijn dichte omgeving gaan daar niet tevreden mee blijven.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Paus urbanus II zei:( 1095- oproep 1ste kruistocht)
"Daarom smeek ik u en spoor ik u aan - en niet alleen ik, maar de Heer zelf spoort u aan- u te haasten dit lage gebroed te verjagen uit de streken, bewoond door onze broeders, en de noodzakelijke hulp te brengen aan de vereerders van Christus. Ik spreek tot u, maar het is Christus, die het beveelt.
Als zij, die de tocht zullen maken, gedurende de reis of in de strijd tegen de heidenen hun leven verliezen, zullen hun zonden in dat uur vergeven zijn; ik verleen dit door de macht, die God mij gegeven heeft."
Ze leren het niet af he.
"Daarom smeek ik u en spoor ik u aan - en niet alleen ik, maar de Heer zelf spoort u aan- u te haasten dit lage gebroed te verjagen uit de streken, bewoond door onze broeders, en de noodzakelijke hulp te brengen aan de vereerders van Christus. Ik spreek tot u, maar het is Christus, die het beveelt.
Als zij, die de tocht zullen maken, gedurende de reis of in de strijd tegen de heidenen hun leven verliezen, zullen hun zonden in dat uur vergeven zijn; ik verleen dit door de macht, die God mij gegeven heeft."
Ze leren het niet af he.
-
Godsdienst - taal - huidskleur (etnie) : 3 middelen om de massa te verenigen en zich af te zetten tegen een andere groep.
Tegelijk zijn het ook 3 aspecten van het menselijk (groeps)bestaan die op heel veel plaatsen op de wereld aanleiding geven tot spanningen, onlusten, oorlogen.
In Oekraïne: Russisch sprekenden vs. Oekraïens sprekenden en in mindere mate een godsdienstige tegenstelling tussen Russisch orthodoxen en de orthodoxen van de westelijke kant van Oekraïne.
Tegelijk zijn het ook 3 aspecten van het menselijk (groeps)bestaan die op heel veel plaatsen op de wereld aanleiding geven tot spanningen, onlusten, oorlogen.
In Oekraïne: Russisch sprekenden vs. Oekraïens sprekenden en in mindere mate een godsdienstige tegenstelling tussen Russisch orthodoxen en de orthodoxen van de westelijke kant van Oekraïne.

Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Zet er 'voetbal' ook maar bij.
Dan zijn ze met vier, en dan kunnen ze misschien in vrede(sic!) een spelletje kaarten.
Oh nee ..., zéker dàt, geloof ik niet.