Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Nordstream 2 was gevuld met gas maar op 22/2/22 heeft Duitsland beslist dat NS2 niet zou geopend worden. Het gas in de pijplijn bleef er wel zitten. De druk in die pijplijn bedraagt 105 bar.
De Duitse beheerder van de pijplijn stelde vast dat kort na de explosie de druk gezakt was naar 7 bar.
De explosies vonden plaats met een tussenpauze van meerdere uren, wat een natuurlijke oorzaak zo goed als uitsluit.
De tweede en derde ontploffing vond plaats op de dag dat de Noorse gaslijn werd geopend.
De Duitse beheerder van de pijplijn stelde vast dat kort na de explosie de druk gezakt was naar 7 bar.
De explosies vonden plaats met een tussenpauze van meerdere uren, wat een natuurlijke oorzaak zo goed als uitsluit.
De tweede en derde ontploffing vond plaats op de dag dat de Noorse gaslijn werd geopend.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Geen zorgen maken, Decroo was de eerste die beweerde bij de inval van de Russen in Oekraine dat we ze gingen pijn doen , heeft een hoge dunk van zichzelf maar beseft het zelf niet of wil het niet beseffen.
Ben benieuwd welke uitspraak hij gaat doen als Poetin de 4 provincies inlijfd bij Rusland.
Het zal weer iets zijn om achterover te vallen
Ben benieuwd welke uitspraak hij gaat doen als Poetin de 4 provincies inlijfd bij Rusland.
Het zal weer iets zijn om achterover te vallen
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Natuurlijk Wil. en allemaal lid van de EU en Navo worden.Wil. Vandaag, 09:42
Vooral voor de Russische Federatie is dat een probleem. Aan alle kanten zullen 'landen' zich onafhankelijk willen verklaren en van onder de dictatuur van Moskou uit kruipen.
Misschien halen de Vlamingen ook wel hun goedendags boven om zich af te scheuren?
Hier is een lid van die Russische Federatie: Jakoetië
Het Parlement van die deelrepubliek in vergadering met Poetin:

En zo zijn er nog natuurlijk
Laatst gewijzigd door Dicksy op 29 sep 2022, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een nieuwe maar wellicht best aanvaardbare verklaring voor de vernieling van Nordstream 1 en 2 is dit.
Liever dan duikboten te sturen of schepen met duikers naar daar te laten varen, is er een simpelere methode. Laat de PIGS het doen.

Een pig is een soort robot die geregeld door de pijplijn wordt gestuurd om corrosie of fouten op te sporen. Het is niet moeilijk om een bom mee te sturen en die te laten ontploffen. Er kan niets opgespoord worden, tenzij men achteraf de brokstukken van die pig terugvindt.
Liever dan duikboten te sturen of schepen met duikers naar daar te laten varen, is er een simpelere methode. Laat de PIGS het doen.

Een pig is een soort robot die geregeld door de pijplijn wordt gestuurd om corrosie of fouten op te sporen. Het is niet moeilijk om een bom mee te sturen en die te laten ontploffen. Er kan niets opgespoord worden, tenzij men achteraf de brokstukken van die pig terugvindt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-

Waarom die sabotage net daar (zie rode cirkel) en niet daar waar die zwarte cirkels staan? Als ze bij die zwarte cirkels zouden plaatsvinden is hun doel toch ook bereikt. Waarom net daar bij die rode cirkel vraag ik mij af. Omwille van de daar vastgestelde lekkages (minder weerstand van de wand van de leiding?)
Is Duitsland niet op de hoogte als een PIG door die pijpleiding gestuurd wordt, hebben ze daar echt geen benul van? Het moet toch perfect te achterhalen zijn wanneer die PIGS 'uitgestuurd' worden of niet? Was er een PIG in de pijpleiding aanwezig op het ogenblik van de explosie en waar bevond die zich dan op het ogenblik van de explosie?
Iemand?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Weinig waarschijnlijk hé Wil.......Wil. schreef: ↑29 sep 2022, 11:23Een nieuwe maar wellicht best aanvaardbare verklaring voor de vernieling van Nordstream 1 en 2 is dit.
Als men een PIG laat circuleren moet er ook doorstroming zijn.
En wanneer de kraan aan Duitse kant dichtblijft, kan er dan ook geen sprake van zijn......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Enerzijds om contractuele schadevergoedingen te kunnen afschuiven.
En anderzijds om de levering aan Europa volledig te kunnen dichtknijpen.
Als er niks meer doorstroomt kan het hem dan ook geen bal meer schelen.
-
De logica zal waarschijnlijk zijn "hoe dichter bij Rusland, hoe groter de Russische verdachtmaking".......Dicksy schreef: ↑29 sep 2022, 12:02Waarom die sabotage net daar (zie rode cirkel) en niet daar waar die zwarte cirkels staan? Als ze bij die zwarte cirkels zouden plaatsvinden is hun doel toch ook bereikt. Waarom net daar bij die rode cirkel vraag ik mij af. Omwille van de daar vastgestelde lekkages (minder weerstand van de wand van de leiding?)
Is Duitsland niet op de hoogte als een PIG door die pijpleiding gestuurd wordt, hebben ze daar echt geen benul van? Het moet toch perfect te achterhalen zijn wanneer die PIGS 'uitgestuurd' worden of niet? Was er een PIG in de pijpleiding aanwezig op het ogenblik van de explosie en waar bevond die zich dan op het ogenblik van de explosie?
Iemand?
Dus laat men het zover mogelijk gebeuren........
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zuust !Charlie Maru schreef: ↑29 sep 2022, 12:34
-
Zijn die lekkages al niet genoeg om onder zijn contractuele schadevergoedingen uit te komen, ik dacht hier elders gelezen te hebben van wel. Waarom ze dan nog in de lucht willen laten vliegen.door Charlie Maru » 3 minuten geledenEnerzijds om contractuele schadevergoedingen te kunnen afschuiven.voorn schreef: ↑15 minuten geleden
Ik vraag me nog altijd af Wat voordeel heeft Poetin met de pijp te beschadigen.
Als één manneke te pijp kan dichtdraaien.?
En anderzijds om de levering aan Europa volledig te kunnen dichtknijpen.
Uit veiligheidsheidoverwegingen (die lekkages) de gastoevoer afsluiten was dan toch al meer dan voldoende geweest en de levering aan Europa was ook dichtgeknepen.
Dit hele zaakje stinkt behoorlijk in de wind maar wie ze gelaten heeft zullen we misschien over ettelijke jaren weten als alles terug peis en vree is, en dan nog.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zonet in VRT nieuws ..
In België stroomt er 0,003 % biogas door de Fluxys leidingen , in Denemarken is dat 27 % , en dat gas maken ze zelf.
----------------------
... moest je eens weten wat er aan methaan ( = aardgas ) uit meststoffen gewonnen kan worden , tonnen / GWh aan energie , maar neen , mestdecreten en stikstofdecreten om de boeren te doen stoppen , dat is de intelligente "logica" van Vlaanderen en België ....
In België stroomt er 0,003 % biogas door de Fluxys leidingen , in Denemarken is dat 27 % , en dat gas maken ze zelf.
----------------------
... moest je eens weten wat er aan methaan ( = aardgas ) uit meststoffen gewonnen kan worden , tonnen / GWh aan energie , maar neen , mestdecreten en stikstofdecreten om de boeren te doen stoppen , dat is de intelligente "logica" van Vlaanderen en België ....
-
NS 1 was niet helemaal gesloten. Nog 20% van het debiet bleef lopen.Charlie Maru schreef: ↑29 sep 2022, 12:34Weinig waarschijnlijk hé Wil.......Wil. schreef: ↑29 sep 2022, 11:23Een nieuwe maar wellicht best aanvaardbare verklaring voor de vernieling van Nordstream 1 en 2 is dit.
En wanneer de kraan aan Duitse kant dichtblijft, kan er dan ook geen sprake van zijn......

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.