Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

30 sep 2022, 21:53

24 februari: Poetin zegt:

We hebben 2 doelstellingen:
a. de-nazificeren van Oekraïne
b. demilitariseren van Oekraïne

30 september: Poetin zegt:

met deze annexatie is ‘het onrecht van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie’ voor een deel ongedaan gemaakt.

De oorspronkelijke doelstellingen worden niet meer aangehaald. Wel 2 nieuwe:
a. annexeren
b. de SU weer zo goed als kan opnieuw samenstellen onder een andere naam.

Ik heb dat voordien reeds enkele malen beschreven. Putler bevestigt dat helemaal.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

30 sep 2022, 21:57

door Fred1950 » 33 minuten geleden
Iedereen in de media zit te janken dat Poetin met "ernstige tegenmaatregelen" de inzet van kernwapens bedoelt , en toch heeft hij het woord kernwapen nog geen enkele keer in de mond genomen. Is dat geen vorm van paniekzaaierij om iedereen toch maar in het eigen kamp te houden ? Wait and see...

Wacht tot wanneer Poetin alle toevoer vanuit het Westen naar het oosten van Oekraïne onmogelijk maakt. Dan capituleert al wat zich ten oosten van de Dnjepr bevindt.

In zijn speech ( VRT nieuws https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vrt-nws-jo ... -20220930/ , zie op 2:29 vanaf het begin ) , verwijst hij naar 2014. Rusland vergeet de staatsgreep niet , "het Westen" en de diep-blauwe EU doen dat bewust wel.
Hij ziet ook hoe W-Europa een continent van ‘mietjes’ geworden is. Hij verwijst in zijn speech o.a naar. de termen ‘ouder1’, ‘ouder2’, ‘ouder3’ en nog andere en daar moet hij bang van hebben? Laat me niet lachen. Het Westen doet mij denken aan kleine broer met de grote mond achter de rug van grote broer, en grote broer lacht in zijn vuistje.
Een oorlog ‘vakkundig’ in elkaar gestoken door grote broer op kap van Oekraïne en W-Europa.

'It's the military industry, stupid!' en gelijk heeft hij.

Charlie Maru

30 sep 2022, 22:30

Eens curieus hoelang het nog zal duren vooraleer de Ping een beetje in de pot zal proberen te gaan roeren bij de Putin.....
Nu de koopkracht in Europa serieus verminderd is zal dat ook wel een deuk veroorzaken in de sjineese economie i.v.m. hun export.
Temeer dat Apple nu ook al de productie van zijn iphones verhuisd heeft van China naar India tengevolge van sancties.....begin van...?
https://www.hln.be/apple/apple-start-me ... ~a17f1f80/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru

30 sep 2022, 22:40

HLN:

LETTERLIJK. Poetins speech over de annexatie: “Ik wil dat de autoriteiten in Kiev en hun echte meesters in het Westen me horen, zodat ze zich dit herinneren”

https://www.hln.be/buitenland/letterlij ... ~a2753009/

Charlie Maru

30 sep 2022, 22:48

HLN:
Biden reageert op toespraak Poetin: “VS en hun bondgenoten zullen zich niet laten intimideren”

De Amerikaanse president Joe Biden heeft vrijdag in een toespraak in het Witte Huis gezegd dat de Verenigde Staten en hun bondgenoten zich niet zullen laten intimideren door de Russische president Vladimir Poetin. Hij beloofde dat de NAVO "elke centimeter" van haar grondgebied zal verdedigen.

https://www.hln.be/buitenland/biden-rea ... ~af539249/

Dicksy

30 sep 2022, 22:49

India behoort tot de Bricslanden net als China en zal als het economisch te sterk wordt hetzelfde lot ondergaan.
De VS is als economische grootmacht zijn machtspositie aan het verliezen en denkt deze te kunnen behouden door alles en iedereen maar sancties op te leggen. Ze graven hun eigen graf en dat is wat Apple ziet door te verhuizen naar India.

Dicksy

30 sep 2022, 23:00

HLN:
Biden reageert op toespraak Poetin: “VS en hun bondgenoten zullen zich niet laten intimideren”

De Amerikaanse president Joe Biden heeft vrijdag in een toespraak in het Witte Huis gezegd dat de Verenigde Staten en hun bondgenoten zich niet zullen laten intimideren door de Russische president Vladimir Poetin. Hij beloofde dat de NAVO "elke centimeter" van haar grondgebied zal verdedigen.

https://www.hln.be/buitenland/biden-rea ... ~af539249/
En welke centimeters van haar grondgebied bedoelt hij? Poetin moet maar wat holle woorden spreken, wat bluffen, en het westen bibbert. Negeren maar toch paraat staan, zou dat geen betere tactiek zijn?

Wil.

30 sep 2022, 23:55

Het Westen gaat de druk blijven opvoeren in de geannexeerde gebieden. Gewoon stap voor stap het gebied heroveren. Ondertussen wordt de Russische economie gewurgd tot zelfs de meest basic goederen niet meer beschikbaar zijn. Uiteindelijk wordt Poetin dan 'opzij geschoven'.

Hoe lang het dan zal duren voordat Rusland weer op het niveau van eind 2021 gekomen zal zijn? Drie generaties, schat ik.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

01 okt 2022, 01:13

Ge anexeert een nog niet volledig bezet gebied en ge wordt ineens het land dat angevallen wordt.

berretz

01 okt 2022, 07:27

Eerst alles kapotschieten en dan annexeren, rare gasten die Russen.

voorn

01 okt 2022, 09:13

En wie uit die puinhoop is gaan stemmen?

Hobo

01 okt 2022, 09:24

Blijkbaar is de botox die de kop van POETIN duidelijk op laat zwellen
op een foute locatie in zijn waterhoofd terecht gekomen!?
Gisteren op TV de vroege carnavals-vertoning gezien,
waarbij enkele regio's van Oekraïne werden aangehecht bij de Sovjetunie.
Die show vertoonde enkele - als tinnen soldaatjes fungerende - deurwachters :lol:

Helaas blijven de barbaarse sovjettroepen alles en nog wat aan stukken schieten en/of bombarderen.
Ps.: En het Russische gas borrelt nu op zee naar boven :evil:
Misschien er een waakvlam voor de scheepvaart van maken!?

H.

Dicksy

01 okt 2022, 10:02

door Hobo » 26 minuten geleden
Ps.: En het Russische gas borrelt nu op zee naar boven :evil:
Misschien er een waakvlam voor de scheepvaart van maken!?
Het Russisch gas borrelt op zee naar boven, Rusland verliest inkomsten. Rusland kan perfect de kraan dichtdraaien waardoor dit stopt en die pijpleiding leegloopt. Dus waarom doen ze dat niet……omdat het Westen zich zot betaald aan energie en Poetin het gebruikt als tegensancties naar het Westen toe. Het moet verdomd knarsetand zijn voor het Westen om dit gas te zien ‘vervliegen’ terwijl zij het broodnodig hebben. Maar McDonalds is weg uit Rusland, hip hip hoera de sancties werpen hun vruchten af en wij (West-Europa) zullen er geen schade van ondervinden.
Poetin zal denken: “Hier is jullie gas, je krijgt het zelfs gratis”.
Mooie geste niet? 🤔

Fred1950

01 okt 2022, 10:18

Poetin heeft voor mij wel veel te weinig mediatraining ondergaan zoals onze "Westerse" heerschappen die wel krijgen. De uitspraken rond "geslachtsverandering" had hij beter niet gedaan , maar wel meer aandacht moeten besteden aan het "waarom" hij die gebieden annexeert , het "waarom" van de EU steun , de geschiedenis van Zelensky , en dergelijke. Ik had het anders gedaan. :lol:

E.T.

01 okt 2022, 10:29

Ze zeggen wel eens dat zij die het hardst ergens tegen zijn [in dit geval geslachtsverandering] het eigenlijk wel willen!
Zijn uitval gisteren was inderdaad helemaal ongepast maar ik zie het als uit de kast komen 8)