Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

01 okt 2022, 10:37

Ze zeggen wel eens dat zij die het hardst ergens tegen zijn [in dit geval geslachtsverandering] het eigenlijk wel willen!
Zijn uitval gisteren was inderdaad helemaal ongepast maar ik zie het als uit de kast komen 8)
Nu begrijp ik het. Poetin is niet zo homo minded dus wil hij eigenlijk homo zijn? Misschien heeft hij wel geen kast en kan hij er dus niet uitkomen en u outten als homo kan alleen maar als je een kast hebt.
Logische redenering, nog niet aan gedacht.

Wil.

01 okt 2022, 10:47

Dicksy schreef:
01 okt 2022, 10:02
Het Russisch gas borrelt op zee naar boven, Rusland verliest inkomsten. Rusland kan perfect de kraan dichtdraaien waardoor dit stopt en die pijpleiding leegloopt.
Eerder heb ik hier al geschreven dat de druk in die pijpleiding hoog is: 105 bar. Wanneer je van je tuinslang van 50 m de druk aflaat, dan spuit daar nog een hele tijd water uit. Hoe zou dat dan gaan met een pijplijn van 1000 km onder die druk? Hoe lang spuit het gas er nog uit?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

01 okt 2022, 10:50

Fred1950 schreef:
01 okt 2022, 10:18
maar wel meer aandacht moeten besteden aan het "waarom" hij die gebieden annexeert , het "waarom" van de EU steun , de geschiedenis van Zelensky , en dergelijke. Ik had het anders gedaan. :lol:
24 februari: Poetin zegt:

We hebben 2 doelstellingen:
a. de-nazificeren van Oekraïne
b. demilitariseren van Oekraïne

30 september: Poetin zegt:

met deze annexatie is ‘het onrecht van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie’ voor een deel ongedaan gemaakt.

De oorspronkelijke doelstellingen worden niet meer aangehaald. Wel 2 nieuwe:
a. annexeren
b. de SU weer zo goed als kan opnieuw samenstellen onder een andere naam.

Ik heb dat voordien reeds enkele malen beschreven. Putler bevestigt dat helemaal.

Dicksy

01 okt 2022, 10:57

door Wil. » minder dan een minuut geleden
Dicksy schreef: ↑48 minuten geleden
Het Russisch gas borrelt op zee naar boven, Rusland verliest inkomsten. Rusland kan perfect de kraan dichtdraaien waardoor dit stopt en die pijpleiding leegloopt.
Eerder heb ik hier al geschreven dat de druk in die pijpleiding hoog is: 105 bar. Wanneer je van je tuinslang van 50 m de druk aflaat, dan spuit daar nog een hele tijd water uit. Hoe zou dat dan gaan met een pijplijn van 1000 km onder die druk? Hoe lang spuit het gas er nog uit?
Kan best zijn. Maar wie zegt dat Poetin zijn gaskraan dicht gedraaid heeft, wil dicht draaien(?), aan zijn kant want het is eenrichtingsverkeer, van Rusland --->Duitsland.

Wil.

01 okt 2022, 11:30

De EU heeft nog bijkomende sancties opgelegd. Die zullen ervoor zorgen dat Rusland voor 7 miljard minder kan uitvoeren. Tegelijk zijn alweer een aantal producten op de lijst gekomen van de dingen die niet meer naar Rusland mogen worden uitgevoerd.

Net zoals wij voelen zij het. Maar erger.
Afbeelding

Dicksy

01 okt 2022, 11:45

door Wil. » 8 minuten geleden
De EU heeft nog bijkomende sancties opgelegd. Die zullen ervoor zorgen dat Rusland voor 7 miljard minder kan uitvoeren. Tegelijk zijn alweer een aantal producten op de lijst gekomen van de dingen die niet meer naar Rusland mogen worden uitgevoerd.
Bedoelt u producten van die bedrijven die al een uitvoerverbod hadden. En Rusland deed toch geen zaken met het Westen?

Het zal zo zijn wat al eerder aangekondigd was. Landen die zaken doen met Rusland of de inval niet expleciet veroordeeld hebben worden op de sanctielijst geplaatst.

Geef zelf eens aan wat die bijkomende sancties inhouden want ik vind er momenteel niets van terug op internet.

Wil.

01 okt 2022, 11:57

Beter zoeken, D. Details moet je hier niet verwachten. De EU zet alvast de grote lijnen uit.

Wil.

01 okt 2022, 12:04

Om nog eens de woorbrekerij en de leugenachtigheid van het Kremlin (Poetin) te illustreren, deze titel uit 2018.
De Russische ambassadeur bij de EU verklaart dat de Donbass bij Oekraïne hoort:

Afbeelding

Dicksy

01 okt 2022, 12:19

door Wil. » 11 minuten geleden
Beter zoeken, D. Details moet je hier niet verwachten. De EU zet alvast de grote lijnen uit.
Dus zoals ik al vermoedde, oude wijn in nieuwe zakken.
door Dicksy » 23 minuten geleden
Het zal zo zijn wat al eerder aangekondigd was. Landen die zaken doen met Rusland of de inval niet expleciet veroordeeld hebben worden op de sanctielijst geplaatst.
Bij het volgende sanctiepakket moeten ze misschien het getal 10 miljard er op plakken, geeft nog meer indruk.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze zo stilaan aan het einde van hun latijn zitten met hun sancties. :roll:

Fred1950

01 okt 2022, 12:44

Wil. schreef:

Ik heb dat voordien reeds enkele malen beschreven. Putler bevestigt dat helemaal.
Dat schrijf jij , maar ik had hem andere woorden in de mond gelegd die meer de echte waarheid beschreven.
Dicksy schreef:
01 okt 2022, 11:45
....
Geef zelf eens aan wat die bijkomende sancties inhouden want ik vind er momenteel niets van terug op internet.
Export van ruwe diamant ... En ? Neen , Antwerpen wil daar niet van weten , dat zou duizenden ( jawaade ) jobs kosten. :lol:

Wil.

01 okt 2022, 13:09

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:

Dat schrijf jij , maar ik had hem andere woorden in de mond gelegd die meer de echte waarheid beschreven.
Jij kunt al veel woorden in zijn mond leggen. Hij moet ze wel uitspreken, hé, gabber :lol:

Wil.

01 okt 2022, 13:52

De troepen van Oekraïne gaan door op hun elan: ze hebben nu Lyman, een strategisch belangrijke stad omsingeld. Daar zitten 5.500 Russische soldaten die nu geen kant meer op kunnen.

Een vernedering voor het machtige Russische leger en dus zeker voor Poetin.

Fred1950

01 okt 2022, 13:54

Wil. schreef:
01 okt 2022, 13:09
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:

Jij kunt al veel woorden in zijn mond leggen. Hij moet ze wel uitspreken, hé, gabber :lol:
Misschien moet ik eens naar Moskou afreizen ? :lol:

Charlie Maru

01 okt 2022, 14:25

Fred1950 schreef:
Putin kan daar met batterijen weinig doen momenteel...... :mrgreen: :mrgreen:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

01 okt 2022, 14:27

Fred1950 schreef:
Goed idee. Vergeet niet een paar dingen mee te nemen.
Hier een Russische verpleegster/dokter die de nieuwe rekruten uitlegt wat ze van het leger krijgen (kleding en een wapen) maar ook wat ze zélf moeten meebrengen om te overleven.