Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Bijzonder: het adjunct-hoofd van het Zweedse parket, Erik Ollsen, is thuis dood aangetroffen. Oorzaak bijensteek. Een paar uur later gecremeerd. Belast met onderzoek naar Nordstream sabotage...

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hij heeft ergens bij een samenkomst met de Wit-Russische president geopperd dat die "speciale interventie" al veel eerder had moeten plaatsvinden. Sommige uitspraken en de "tendens" van de VS en de EU waren een brug te ver. Vergeet inderdaad niet dat tijdens het bewind van zotte Trump het blijkbaar niet in Poetin zijn kop kwam om Oekraïne binnen te vallen. Biden werd president in 2021 en een jaar later is het "oorlog"
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Aleksandr Loekasjenko? Nòg zo een oen. 
En Trump ...? Die had gewoon een heel grote smoel.
Meer een luid blaffende hond, maar die bijten niet.
En Trump ...? Die had zeker niet gebeten.
En Trump ...? Die had gewoon een heel grote smoel.
Meer een luid blaffende hond, maar die bijten niet.
En Trump ...? Die had zeker niet gebeten.
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 okt 2022, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nadat de poging tot staatsgreep door Janoekovitsj (handpop van Poetin) verijdeld werd door het volk van Oekraïne, heeft Putler onmiddellijk besloten dat de militaire weg moest worden bewandeld. "De groene mannetjes" op de Krim waren de eerste stap.
Vervolgens heeft hij zich 8 jaar voorbereid om gepast te kunnen toeslaan, maar ook Oekraïne heeft na de onrechtmatige annexatie van de Krim direct ingezien dat Poetin méér wou. Het leger is in die 8 jaar compleet op punt gebracht. Elitetroepen zijn opleidingen gaan volgen in het Westen (en doen dat ook vandaag nog).
De resultaten zien we nu.
Vervolgens heeft hij zich 8 jaar voorbereid om gepast te kunnen toeslaan, maar ook Oekraïne heeft na de onrechtmatige annexatie van de Krim direct ingezien dat Poetin méér wou. Het leger is in die 8 jaar compleet op punt gebracht. Elitetroepen zijn opleidingen gaan volgen in het Westen (en doen dat ook vandaag nog).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Het leger is in die 8 jaar compleet op punt gebracht. Elitetroepen zijn opleidingen gaan volgen in het Westen (en doen dat ook vandaag nog).
U had het wel over de Oekraïnse elitetroepen, neem ik aan ...?
Want die Russische zgn elitetroepen stellen niet veel voor.
Geen goede structuur, geen goede strategie, gebrek aan degelijk materiaal, gebrek aan voedsel, en ... groot gebrek aan 'elite'. Dus totaal niet goed voorbereid.
En dat is maar goed ook.
U had het wel over de Oekraïnse elitetroepen, neem ik aan ...?
Want die Russische zgn elitetroepen stellen niet veel voor.
Geen goede structuur, geen goede strategie, gebrek aan degelijk materiaal, gebrek aan voedsel, en ... groot gebrek aan 'elite'. Dus totaal niet goed voorbereid.
En dat is maar goed ook.
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 okt 2022, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hetgeen Poetin nu op zijn geweten heeft, is meerdere bruggen te ver!
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Is niet het eerste en hoogstwaarschijnlijk ook niet het laatste.
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~a295f65a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Voor de Oekraïners is elk graf een massagraf , en of daar Russen of Oekraïners in liggen maakt voor hen geen verschil. Het Oekraïns artillerie geschut ( o.a. houwitsers van de Fransen gekregen ) maken ook burgerslachtoffers.
Het verschil zit hem alleen dat de Oekraïners de lijken langs de straten laten rotten , en dus maken die geen graven.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 08 okt 2022, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Uiteraard , en met de aankoop van modern oorlogstuig , wat de staatschuld sinds 2014 deed stijgen.
Er is nog een andere mogelijkheid : die vrachtwagen reed op @tokkio zijn waterstof.Fred1950 schreef: ↑08 okt 2022, 17:54
( als ge de twitter video vertraagd met de rechter pijl toets doorloopt zijn er toch wel rare dingen te zien , zoals die bijzonder heldere lichtflits en "partikels" uit de hoogte die in de richting van de brug bewegen. Iets zegt me dat er iets "naast" de brug is ontploft. Zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/08 ... -vernield/ )
-

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.