Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

09 okt 2022, 10:14

Dit is Vladimir Solovyov, de spreekbuis van Poetin op de staatstelevisie.

Afbeelding

Deze propagandist van Poetin was verbijsterd nadat een hooggeplaatst Russisch parlementslid toegaf dat het leger geen wapens meer had om de oorlog te winnen.
Het hoofd van het Defensiecomité van de Doema en voormalig legergeneraal Andrey Kartapolov zei dat Rusland geen munitie meer had om de oorlog op alle fronten te voeren.

Solovyov vroeg: "Waarom kunnen we de infrastructuur van nazi-Oekraïne niet vernietigen? Dan rijden er geen treinen en is er geen elektriciteit."
De voormalige Russische generaal antwoordde: "Er is vandaag niet genoeg munitie om alle taken uit te voeren."

BBC-verslaggever Shayan Sardarizadeh antwoordde: "Het doet ons plezier om een man te zien die een paar maanden geleden opschepte dat het vernietigen van Oekraïne een kwestie van weken zou zijn. En nu vraagt hij zich af waarom de strijdkrachten van zijn land geen basisuitrusting kunnen krijgen of een dorp kunnen vasthouden. "

Voormalig Amerikaanse ambassadeur in Rusland Michael McFaul twitterde: "Wauw. Geen beter bewijs dat Rusland zijn oorlog in Oekraïne aan het verliezen is dan dit."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

09 okt 2022, 10:38

Solovyov vroeg: "Waarom kunnen we de infrastructuur van nazi-Oekraïne niet vernietigen? Dan rijden er geen treinen en is er geen elektriciteit."
De voormalige Russische generaal antwoordde: "Er is vandaag niet genoeg munitie om alle taken uit te voeren."
Prioriteiten stellen. Als de Russen de infrastructuur vernietigen van Oekraïne als prioriteit stellen is er genoeg munitie. Ik kan ook niet alle taken ineens uitvoeren die ik nog graag zou willen doen dus stel ik prioriteiten.

Wil.

09 okt 2022, 10:55

Dat klopt. Maar je moet ook kúnnen, hé.
Deze nacht probeerden de Russen een aantal spoorwegknooppunten onbruikbaar te maken. Hun raketten kwamen terecht in enkele apartementsblokken in Zaporizhzhia. Minstens 17 burgers gedood.

Tja, zo gaat het niet lukken met die prioriteiten. En ondertussen krijgen ze zelf bommen op hun kop. Nota bene, bommen die de Oekraïners konden recupereren toen de Russische soldaten hals over kop moesten gaan lopen. Een zgn. 'koekje van eigen deeg'.

Wil.

09 okt 2022, 11:02

Intussen is Zelenski nog eens in zijn oude rol van comedian gekropen. Hij heeft een weerbericht opgesteld n.a.v. de ontploffing van de brug. Dat gaat zo:

-Vandaag was het goede en meestal zonnige dag in ons land. Over het grootste deel van ons grondgebied was het ongeveer 20 graden Celsius en zonnig. Jammer genoeg was het bewolkt op de Krim, hoewel het er lekker warm was.
Maar hoewel er wolken hangen, weten Oekraïners wat te doen en ze weten dat de toekomst zonnig is."

Dicksy

09 okt 2022, 11:11

Altijd oppassen u op een terrein te begeven dat nogal moeilijk te voorspellen valt, ook als comedian. Zelfs hier in België zaten Frank Deboosere en Sabine Hagedoren er al eens langs met hun voorspelling zelfs onze Armand Pien bezondigde zich er al eens aan, dat waren professionals. Bagger en hoongelach was hun deel.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 09 okt 2022, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal

09 okt 2022, 11:12

Alle speculaties op een stokje.
Het zou evengoed kunnen, dat de bestuurder van die ontplofte wagen iemand was die niet gemobiliseerd wou worden. En als tegenactie ervoor gekozen heeft zelfmoordactivist te worden. In ieder geval, de explosie was niet groot genoeg om àlle verkeer van de brug weg te houden. Indien het idd zo is gebeurd, dan mag die man voor mijn part eens reïncarneren, en het nog eens opnieuw proberen, en dit keer met beter resultaat :mrgreen:

Wil.

09 okt 2022, 11:13

Altijd oppassen met weersvoorspellingen. Zelfs hier in België zaten Frank Deboosere en Sabine Hagedoren er al eens langs met hun voorspelling zelfs onze Armand Pien bezondigde zich er al eens aan. Bagger en hoongelach was hun deel.
Bij elk weerbericht beginnen Frank of Sabine met het overzicht van de voorbije dag. Je gelooft het niet: altijd 100% juist.
En bij Zelenski was dat ook zo :wink:

boeffer

10 okt 2022, 00:05

Zou een raket zo ver kunnen afwijken of is't een antwoord op de bom op de brug?
Den Duits vroeger zette ook veel burgers tegen de muur bij een aanval op hun.
En mogen we nog zulke aanvallen verwachten op weerloze burgers bij terreinwinst?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

10 okt 2022, 10:24

HLN:
LIVE: Explosies in verschillende Oekraïense steden, ook in Kiev nieuwe ontploffingen - Zelensky: “Rusland probeert ons van aardbodem te vegen”

https://www.hln.be/buitenland/live-expl ... ~a3bdd301/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

10 okt 2022, 11:15

Een speeltuintje aanvallen met een raket? Bravo Poetin. In Den Haag zullen ze je daaraan herinneren.

voorn

10 okt 2022, 11:28

De gek uit Wit Rusland gaat zich ook moeien.

tokkio

10 okt 2022, 16:26

boeffer schreef:
10 okt 2022, 00:05
En mogen we nog zulke aanvallen verwachten op weerloze burgers bij terreinwinst?
Het was geen raket, maar een bom vrachtwagen.
https://www.ad.nl/buitenland/chauffeur- ... gle.com%2F
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

10 okt 2022, 16:33

Tokkio,
boeffer schreef: ↑Vandaag, 00:05
Zou boeffer die raket niet bedoelen die op/in dat appartementsgebouw is terechtgekomen na die aanslag op die Krim-brug? Had die raket een ander doel of toch dat appartementsgebouw? Dat is de vraag die boeffer zich stelt.

Fred1950

10 okt 2022, 17:13

tokkio schreef:
10 okt 2022, 16:26
...
Dat "denkt" men nog steeds , maar ik betwijfel dat nog steeds sterk. Het rare is ook dat die twee brugpanelen uit hun hengsels gevallen zijn , maar de wegdekken ervan lijken me te erg onbeschadigd voor een ontploffing erboven op.
Charlie Maru schreef:
10 okt 2022, 10:24
HLN:
LIVE: Explosies in verschillende Oekraïense steden, ook in Kiev nieuwe ontploffingen - Zelensky: “Rusland probeert ons van aardbodem te vegen”

https://www.hln.be/buitenland/live-expl ... ~a3bdd301/
Zelensky geraakt in paniek , niks van zijn ermotionele uitspattingen aantrekken. :)

Hebt ge de doelwitten op het kaartje gezien dat in het VRT nieuws van 13 uur werd getoond ? Een aantal ervan vielen op de Dnjepr rivier en vernielden bruggen. ( mijn voorstel hier en op twitter werd gehoord :lol: ) Dat er in KIev en Lviv raketten op brugerdoelwitten vallen is het gevolg van mistreffers door de Russische "rommel" techniek. Die mistreffers kunnen ook veroorzaakt zijn door het Oekraïns anti-raket afweer dat de raket niet kon vernietigen , maar van zijn baan deed afwijken en waardoor die dan random ergens neerkwam.

tokkio

10 okt 2022, 17:32

tokkio schreef: ↑
Vandaag, 16:26
...

Dat "denkt" men nog steeds , maar ik betwijfel dat nog steeds sterk. Het rare is ook dat die twee brugpanelen uit hun hengsels gevallen zijn , maar de wegdekken ervan lijken me te erg onbeschadigd voor een ontploffing erboven op.
Denkt u dat die "neef" dat uit zijn duim zuigt,of hebt u het artikel niet gelezen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.