Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
In de UK hebben de partners van de voetbalploeg voor het WK een sessie gekregen over het gedrag van de vrouw in Qatar. Alle moslim voorschriften werden aangehaald omdat men vreest voor arrestatie als ze zich te westers gedragen.
Mag je dan nog een kruisje maken voor je het veld op gaat?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Moslims hebben in deze tijden twee monopolies, eentje op aardolie en eentje op god. Dat geeft aan een minderheidsgroep toch een buitenmatige macht waar zelfs al het geweld van een VS-leger niet tegenop kan.voorn schreef: ↑19 okt 2022, 08:30In de UK hebben de partners van de voetbalploeg voor het WK een sessie gekregen over het gedrag van de vrouw in Qatar. Alle moslim voorschriften werden aangehaald omdat men vreest voor arrestatie als ze zich te westers gedragen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Hoe? En wat dan met die Amerikaanse ijdeltuiten die het voortdurend over "God bless America" hebben? En de VS is ook nog eens de grootste olieproducent ter wereld. Uw stelling is vrij discutabelMoslims hebben in deze tijden twee monopolies, eentje op aardolie en eentje op god
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.leuvenactueel.be/nieuws/leu ... chting-wel
Ge moet het niet zo ver zoeken ! Stap voor stap gaan we naar de afgrond !
Nieuwe burgervader , nieuwe wetten ??
Ge moet het niet zo ver zoeken ! Stap voor stap gaan we naar de afgrond !
Nieuwe burgervader , nieuwe wetten ??
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Als je op 25 november die verlichting sfeersgewijs aansteekt heeft dat geen bal met Kerstmis te maken. Een volledig irrelevante discussie allemaal. Die beslissing in Leuven is overigens door het volledige schepencollege genomen. Overigens: wie " kerstverlichting " wil zeggen doet dat toch gewoon. Ik dacht niet dat daar een proces verbaal voor zal worden uitgeschreven.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is deel van de strategie: we beginnen al véél vroeger met de sfeerverlichting. Zo lijkt het steeds minder met Kerstmis te maken te hebben.
Maar waarom wordt die verlichting niet pakweg rond 25 januari gehangen - het koudste deel van de winter - en wel in december? Precies omdat de kerstdagen in aantocht zijn en die kerstdagen zijn in onze westerse cultuur ingebakken als een element van onze cultuur. Maar die cultuur is jammer genoeg doordesemd met christelijke elementen. Daar moeten we vanaf, nietwaar? Daarom de aanpak uit 1984 : newspeak → wintersfeerverlichting; dubbelplusgoed gedaan, toch?
Maar waarom wordt die verlichting niet pakweg rond 25 januari gehangen - het koudste deel van de winter - en wel in december? Precies omdat de kerstdagen in aantocht zijn en die kerstdagen zijn in onze westerse cultuur ingebakken als een element van onze cultuur. Maar die cultuur is jammer genoeg doordesemd met christelijke elementen. Daar moeten we vanaf, nietwaar? Daarom de aanpak uit 1984 : newspeak → wintersfeerverlichting; dubbelplusgoed gedaan, toch?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
"Strategie" ?? Ha, nu begrijp ik het : het is een langzame poging tot "omvolking" door De Elite. "The Great Reset" als het ware. En dat allemaal om de brave christenmensen een gelovige kloot af te trekken. Je kan al meegaan met Baudet - Het Lichtende Voorbeeld uit Nederland - de koning der complotdenkers die deze week wist te poneren dat wij geregeerd worden door reptielen in mensengedaante.
Ingebakken in onze cultuur? Kerst- en eindejaarsfeesten zijn vooral ingebakken met commercie en weinig anders.
Ingebakken in onze cultuur? Kerst- en eindejaarsfeesten zijn vooral ingebakken met commercie en weinig anders.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De hyperbool als reactie op moeilijk of niet te weerleggen stellingen. We kennen dat.
Altijd roos als je de lachers op de hand wil krijgen. Maar in een schriftelijk discussie wordt de leegheid van de argumentatie zichtbaar.
Waarom hoefde er überhaupt een ander woord gevonden te worden? Was Kerstverlichting niet voor iedereen duidelijk? Verlicht mij daaromtrent eens?
Dat de commercie er is opgesprongen wordt door niemand ontkend. Maar de basis blijft: het zijn feestelijke momenten in die tijd van het jaar die vooral in westerse landen inherent verbonden zijn met het christelijk verleden van die gebieden.Ingebakken in onze cultuur? Kerst- en eindejaarsfeesten zijn vooral ingebakken met commercie en weinig anders.
Waarom hoefde er überhaupt een ander woord gevonden te worden? Was Kerstverlichting niet voor iedereen duidelijk? Verlicht mij daaromtrent eens?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik zou er niets op tegen hebben als men die eindejaarsperiode en de daarmee gepaard gaande, vaak bombastische lichtshow, "kerstverlichting" zou blijven noemen. Ik stel wel vast dat steeds meer jongere mensen niet eens meer weten welke gebeurtenis wij met Kerstmis vieren. ik heb zelf wel een haast fysieke hekel aan het kunstmatig zeemzoeterige sfeertje dat, -steeds vroeger op het jaar-, de straten en winkels in een roze wolk hult. In deze tijd van schaarse en dure energie had men in Leuven trouwens beter kunnen beslissen om de openbare kerstlichtjes naar het containerpark te brengen; gewone straatverlichting is al duur genoeg !
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Bij ons al lang geen Kerstmarkt meer. Teveel jeneverkes werden er verkocht en sommigen kennen hun grenzen niet of worden opgestookt om nog meer te drinken, opgestookt door...En dat is nog een gevaarlijker soort.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Inderdaad , maar in Leuven toch belangrijk genoeg om het schepencollege bijeen te roepen en wie weet urenlang te discuteren !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !