Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

12 okt 2022, 13:14

Waaauw! Dit is straf!
Bekijk het 2-minuten filmpje als de waarheid voor jou belang heeft.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

12 okt 2022, 13:42

Gejank van een Nederlander ? Asjemenou , wie leest nu nog dergelijke al een paar jaar afgezaagde tweets . :lol:

Wil.

12 okt 2022, 14:15

Je durft de inhoud niet te bekijken, leid ik af.
Maar woorden zijn goedkoop, niet?

pastoor

12 okt 2022, 22:07

Twee weken terug heb ik mijn booster gekregen hier in huis.
Het was een Pfizer.
Het is beter de regels te volgen
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Wil.

19 okt 2022, 20:11

Afbeelding

Het aantal kinderen tussen 6 m. en 6 j. dat dood of zwaar gehavend uit een corona-ziekte is gekomen, bedraagt 0,00000005 % (lees het in het Spaans, aub).

Dat pastoor hierboven zich aan de regels wil houden, valt te begrijpen. Wellicht zit hij 'in de gevarenzone' qua leeftijd of is hij een risicopatiënt omwille van andere factoren. Maar een baby van 6 m??

Wil.

21 okt 2022, 10:36

Pfizer verwacht de prijs van zijn COVID-19-vaccin ruwweg te verviervoudigen tot ongeveer 110 -
130 dollar per dosis
nadat het huidige aankoopprogramma van de Amerikaanse overheid afloopt.

Dit als gevolg van de zwakke vraag naar COVID-vaccins, waardoor vaccinmakers de prijzen zouden moeten verhogen om aan de inkomstenprognoses voor 2023 en daarna te voldoen.

Dicksy

21 okt 2022, 10:43

door Wil. » 2 minuten geleden
Pfizer verwacht de prijs van zijn COVID-19-vaccin ruwweg te verviervoudigen tot ongeveer 110 -
130 dollar per dosis

Dit als gevolg van de zwakke vraag naar COVID-vaccins, waardoor vaccinmakers de prijzen zouden moeten verhogen om aan de inkomstenprognoses voor 2023 en daarna te voldoen.
Aan alles komt een eind (zwakke vraag naar COVID-vaccins) maar voor Pfizer blijkbaar niet. Binnenkort zullen de besmettingen weer drastisch stijgen, kans op ophokplicht vergroten en zullen de mensen 'dringend' aangeraden worden zich terug te laten vaccineren. De Pfizerlobby zal zijn werk doen, de nodige 'doosjes pralines' zullen bij de politieke verantwoordelijken in de bus vallen en klaar is kees.

Wil.

21 okt 2022, 10:47

Als belgië bv. 1 miljoen doses zou aankopen (1 dosis = 5 prikken) dan spreken we al direct over 110 miljoen euro.

voorn

21 okt 2022, 11:05

50.000 covid boosters zonder werking geprikt.
Dat kan alleen in België :twisted:

Wil.

22 okt 2022, 11:02

In de VS stelt men vast dat de schoolresultaten voor wiskunde en begrijpend lezen enorm gedaald zijn t.g.v. van de pandemie (afstandsleren e.d.m.)
Het niveau was in heel wat Amerikaanse scholen al niet zo best ...
Afbeelding

Wil.

22 okt 2022, 11:06

Fred1950 schreef:
22 okt 2022, 10:55
Wil. schreef:
22 okt 2022, 09:13
In de VS stelt men vast dat de schoolresultaten voor wiskunde en begrijpend lezen enorm gedaald zijn t.g.v. van de pandemie (afstandsleren e.d.m.)
Het niveau was in heel wat Amerikaanse scholen al niet zo best ...
....
De schoolresultaten zijn HIER nog vóór de pandemie ook al flink beginnen te dalen. Kinderen kunnen blijkbaar niet meer zelfstandig leren , en moeten steeds "geholpen" worden. Covid nestelt zich ook in de hersenen , nietwaar.
Die daling was geleidelijk. Nu stelt men vast dat er plots een 'luchtzak' heeft plaatsgevonden. Het niet lijfelijk aanwezig zijn in de school heeft een negatieve invloed op de prestaties van kinderen en dit terwijl het gevaar dat corona oplevert voor jongeren tot 18 jaar werkelijk mi-ni-maal is.

'Ja maar, dan gaan die kinderen naar huis en besmetten ze hun grootouders' hoor je wel eens opperen.
Dan is het van belang om die oude mensen te beschermen, maar niet om iedereen in quarantaine te zetten of enorm te beperken.

Fred1950

22 okt 2022, 11:19

Wil. schreef:
22 okt 2022, 11:06
..... Nu stelt men vast dat er plots een 'luchtzak' heeft plaatsgevonden. .....

En dat bewijst dat ze niet zelfstanding kunnen studeren. "Zelfstudie" im stillen Kimmerlein is nochtans belangrijk , vooral in de huidige snel evoluerende teschnische wereld - waar wiskunde steeds maar belangrijker wordt.

( veel te veel tik-tok , instagram , facebook , en al de andere afstompende bezigheden + drugs )

voorn

22 okt 2022, 11:36

Heb al vermeld in een andere topic; dat we van die invulcursusen vanaf moeten geraken.
Het zinnen begrijpen of vormen wordt aangetast.

tokkio

22 okt 2022, 15:43

Dicksy schreef:
21 okt 2022, 10:43
door Wil. » 2 minuten geleden
130 dollar per dosis

Aan alles komt een eind (zwakke vraag naar COVID-vaccins) maar voor Pfizer blijkbaar niet. Binnenkort zullen de besmettingen weer drastisch stijgen, kans op ophokplicht vergroten en zullen de mensen 'dringend' aangeraden worden zich terug te laten vaccineren. De Pfizerlobby zal zijn werk doen, de nodige 'doosjes pralines' zullen bij de politieke verantwoordelijken in de bus vallen en klaar is kees.
Pfizer wilt zoals de energie markt doen, en met de hulp van de virologen gaat het steeds de goede kant op. :mrgreen:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221013_94489447
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

24 okt 2022, 14:56

In een labo in Boston zijn wetenschappers (?) bezig om het oorspronkelijke Wuhan-virus een beetje te 'upgraden'.

Ze gebruiken daarvoor de kern van dat virus en plaatsen er de omicron-spikes op. Gevolg: een virus dat in het labo niet minder dan 80% van de muizen deed sterven zodra die ermee besmet werden!

Dit zijn werkelijk Frankenstein toestanden. Stel je voor dat het virus uit het labo ontsnapt - zoals mogelijk (wellicht?) gebeurd is met het oorspronkelijke Wuhan-virus - dan zijn de gevolgen wellicht niet te overzien. De varianten die we tot nu toe zijn tegenkomen, hebben tot nu toe op 2,5 jaar nog niet eens 1/1000 van de wereldbevolking doen sterven. Je moet er niet aan denken dat dit virus in Boston uit dat labo zou geraken en bv. 8% van de bevolking zou uitschakelen. We spreken dan over 600 of 700 miljoen mensen die zouden sterven.

Behoorlijk geschift om met dit soort zaken te experimenteren.