Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

20 okt 2022, 08:34

boeffer schreef:
20 okt 2022, 00:07
In de Ukraine krijgen de mensen het steeds maar erger te verduren, hoe die nog kunnen glimlachen als ze op tv komen.
.....
Als Zelensky de vier geannexeerde provincies aan de Russen afgeeft en niet tot de NAVO gaat toetreden stopt de oorlog. De staatsgreep van 2014 heeft zijn prijs. De bevolking ondergaat er de gevolgen van , en die hebben niet om die staatsgreep gevraagd.

Wil.

20 okt 2022, 09:12

De staatsgreep werd gepleegd door Janoekovytsj die de besluiten van het parlement weigerde te ondertekenen (op orders van Poetin). Het soevereine Oekraïense volk accepteert die weigering niet en komt massaal op straat. Janoekovytsj gaat op de loop naar Rusland en vervolgens neemt Rusland de Krim in.

Dat is de juiste volgorde van de gebeurtenissen zoals ik hier heb duidelijk gemaakt.

Afbeelding

Als je met andere, verifieerbare info bovenkomt, wil ik mijn visie best aanpassen, hoor.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

20 okt 2022, 09:27

Wil. schreef:
20 okt 2022, 09:12
De staatsgreep werd gepleegd door Janoekovytsj die de besluiten van het parlement weigerde te ondertekenen (op orders van Poetin). Het soevereine Oekraïense volk accepteert die weigering niet en komt massaal op straat. .....

Ge bedoelt een handjevol heethoofden ( nationalisten ) in Kiev met Verhofstadt op de barricades .... :lol: :lol:

Wil.

20 okt 2022, 09:31

Ge bedoelt een handjevol heethoofden ( nationalisten ) in Kiev met Verhofstadt op de barricades .... :lol: :lol:
De chronologie ontsnapt je volkomen. Daardoor begrijp je het niet.

21/11/'13: volksopstand

21/2/'14: Verhofstadt spreekt

Van nieuwe, verifieerbare info is dus duidelijk geen sprake.
Ik klasseer je reactie als toogpraat.

Fred1950

20 okt 2022, 09:41

Wil. schreef:

Waar ? Juist , in Kiev en omstreken. De protesten kwamen er niet door DE Oekraïners , maar door een stelletje nationalistische oproerkraaiers die de rest van de bevolking aan het opjutten waren. ( Vlamingen worden toch ook opgejut door Vlaams Belangers , juist ? :mrgreen: )

21/2/'14: Verhofstadt spreekt

Van nieuwe, verifieerbare info is dus duidelijk geen sprake.
Ik klasseer je reactie als toogpraat.
Dat is de datum van de staatsgreep. Miljoenen Oekraïners wisten zelfs niet wat er toen in Kiev aan het gebeuren was , en/of trokken zich daar ook niets van aan. En voor wat het is , een bevolking is even kneedbaar als zachte klei.

De Oekraïnse bevolking kon en kan nog niet weten wat de toetreding tot de EU voor hen ging betekenen. De Britten weten dat blijkbaar wel :lol: . Hoe kan een volk dan "eisen" om tot de EU toe te treden zonder ook maar de gevolgen en toetredingsvoorwaarden te kennen. Vooreerst moest de corruptie een hand toegeroepen worden , en die corruptie bloeit nu nog steeds in volle glorie ... :roll:

Dicksy

20 okt 2022, 09:58

Fred1950, die ‘volksvertegenwoordigers’ hebben daar toch over nagedacht en wisten toch wat goed voor het volk was, of niet. Dat zijn toch ook experten. 🤔

Wil.

20 okt 2022, 10:01

Fred1950 schreef:
20 okt 2022, 09:41
Wil. schreef:

Waar ? Juist , in Kiev en omstreken. De protesten kwamen er niet door DE Oekraïners , maar door een stelletje nationalistische oproerkraaiers die de rest van de bevolking aan het opjutten waren.
Van heinde en ver kwamen mensen naar Kiev, net zoals hier elke grote betoging plaatsvindt in Brussel.
Waarom kwam het volk zo massaal op straat? Daar ga je niet op in omdat je dan moet toegeven dat een leider van het land die de wil van het parlement niet uitvoert, in feite de macht voor zich alleen opeist. Dat heet dan "een staatsgreep plegen" .

Dat is de datum van de staatsgreep. Miljoenen Oekraïners wisten zelfs niet wat er toen in Kiev aan het gebeuren was , en/of trokken zich daar ook niets van aan. En voor wat het is , een bevolking is even kneedbaar als zachte klei.
De "belgische opstand" tegen Nederland werd ook uitgevoerd door een handvol mensen. Dat is altijd zo.

Miljoenen Oekraïners konden zich niet vrijmaken maar waren er zich wel van bewust wat er aan het gebeuren was: een staatsgreep gestuurd door Poetin.
De Oekraïnse bevolking kon en kan nog niet weten wat de toetreding tot de EU voor hen ging betekenen.

Daarover ging het niet eens, slimmeke. In februari '13 (!) stemde de volksvertegenwoordiging voor een economisch verdrag met de EU. NIET voor toetreding tot de EU.

Leer eerst de feiten kennen.

Fred1950

20 okt 2022, 10:16

Wil. schreef:
20 okt 2022, 10:01
.....
Daarover ging het niet eens, slimmeke. In februari '13 (!) stemde de volksvertegenwoordiging voor een economisch verdrag met de EU. NIET voor toetreding tot de EU.

En was dat een opstand waard ? En by the way , was is de waarde van een stemming door een volksvertegenwoordiging als er vooraf geen volksraadpleging is gebeurd. De Britten hebben ook een referendum gehouden vooraleer ze uit de EU stapten.

De Oekraïners zullen zich ooit wel die staatsgreep beklagen , en dat niet alleen omdat de Russen hierdoor hun dorpen en steden bombarderen.

Wil.

20 okt 2022, 10:36

Vanaf het ogenblik dat een staatshoofd of leider de wil van het volk negeert, wordt hij een gevaar voor die hele bevolking. Zo'n man/vrouw moet afgezet worden!

Dát is wat het soevereine volk van Oekraïene wilde.

Dat jij de parlementaire democratie niet accepteert, zegt héél veel over jouw democratisch gehalte. In heel veel landen vaardigt men mensen af die voor het volk spreken. Zo werkt dat. Alles kan beter, maar het tegendeel is altijd slechter: één man die de macht naar zich toe trekt. Die pleegt een staatsgreep.

Fred1950

20 okt 2022, 11:56

Wil. schreef:
20 okt 2022, 10:36
.....

Dat jij de parlementaire democratie niet accepteert, zegt héél veel over jouw democratisch gehalte. I...
In Oekraïne heeft de "dictatuur van representatieve democratie" gesproken. Dat is voor mij geen echte democratie.

Wil.

20 okt 2022, 14:21

Ik denk dat ik zo direct 28 landen in Europa kan opnoemen waar een gelijkaardig proces van volksvertegenwoordiging plaatsvindt.

Als jij jezelf buiten die gemeenschap wil plaatsen omdat je een ideaal beeld van democratie wil verheerlijken, ga je gang. Maar dan sta je ook buiten.

Wil.

20 okt 2022, 14:46

Hier een voorbeeldje van de uitrusting die de rekruten zélf moeten meebrengen:

Afbeelding

Wat een idioten daar in dat leger. Breng je eigen drone (quadrocopter) mee, jongens. En ook je nachtkijkers niet vergeten!
Als je goede soldaten wil, dan moet je ze voorzien van de noodzakelijke zaken.

Fred1950

20 okt 2022, 15:03

Toen wij opgeroepen werden bestond er zelfs geen "list of items" We kregen scheerzeep en onderbroeken , maar die onderbroeken waren zo embarmelijk dat er geen "zak" zich erin thuisvoelde. :lol: De onderlijvekes waren ook bijzonder kouwelijk ... :) De meesten namen van thuis uit hun scheermachien en een portatief radio mee , en dat was het dan. Wij hadden geen zaklamp of een camping zitje nodig. De soldaatjes van tegenwoordig zijn blijkbaar verwende doetjes aan 't worden.
Wil. schreef:
20 okt 2022, 14:21
....
Als jij jezelf buiten die gemeenschap wil plaatsen omdat je een ideaal beeld van democratie wil verheerlijken, ga je gang. Maar dan sta je ook buiten.
De gemeenschap zou beter ijveren voor een echte democratie , te beginnen in steden en gemeenten. Dan sta ik er binnen.

Wil.

20 okt 2022, 15:22

Fred1950 schreef:
20 okt 2022, 15:03
Toen wij opgeroepen werden bestond er zelfs geen "list of items"
Ooit naar het front gemoeten, Fredje, waar enkele van je maten al aan flarden zijn geschoten?

Of moest jij 'pang, pang' roepen als je naar de tegenstander had geschoten? :lol:

voorn

20 okt 2022, 15:30

Als ge oproepbaar was had je toch je kitzak met alles er in.
Had je zelfs een kaartje met de inhoud van kitzak moeten handtekenen
Bij een kamp werd dit aangepast aan je maten.
Laatst gewijzigd door voorn op 20 okt 2022, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.