Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
“VS schakelen versnelling hoger voor levering verbeterde kernwapens aan Europa"
De Verenigde Staten hebben de levering van een nauwkeurigere versie van hun belangrijkste kernbom aan NAVO-bases in Europa versneld, zo meldt het journalistieke platform Politico op basis van diplomatieke bronnen en twee kenners van de materie.
https://www.hln.be/buitenland/vs-schake ... ~a7c540b5/
De Verenigde Staten hebben de levering van een nauwkeurigere versie van hun belangrijkste kernbom aan NAVO-bases in Europa versneld, zo meldt het journalistieke platform Politico op basis van diplomatieke bronnen en twee kenners van de materie.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Tja .... covid tast de hersenen aan.Charlie Maru schreef: ↑27 okt 2022, 18:27HLN:
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Mijn mening over die pijpleiding staat hier neergeschreven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wil. het punt is dat Rusland te kennen geeft dat Oekraïne aan een ‘vuile bom’ werkt.door Wil. » 15 minuten geleden
Mijn mening over die pijpleiding staat hier neergeschreven.
Plots komt het Westen boven water dat het niet Oekraïne is maar Rusland en plots weten ze ook waar en hoe ze zal gedropt worden. Ik stel mij daar serieuze vragen bij. Draai het gewoon om want wat er in de media verschijnt ivm Rusland wordt hier geslikt als zoete koek. Denkt ge nu echt dat het Westen dit niet allang in de openbaarheid zou gegooid hebben zelfs als mochten ze maar een (al dan niet terecht) vermoeden hebben gehad?
Kritisch zijn of kritische vragen stellen tov de Westerse propaganda is blijkbaar een heel groot taboe.
En wat die pijpleiding betreft:
Waarom is het nu plots zo stil omtrent die ‘aanslag’ op die pijpleiding. Als Rusland daar voor iets tussen zit zou dat toch allang in het groot en het breed uitgesmeerd zijn in de media. Waarom worden die onderzoeksresultaten niet vrijgegeven? Moeten ze nog ‘gemanipuleerd’ worden, Rusland was toch van in het begin al de grote en enige schuldige. Wat zou dan het verschil uitmaken om ze nu, na onderzoek, terug te beschuldigen van die aanslag. Raar toch? Waarom stelt de media hier geen vragen over? Daarom dat ik mij eerder al de bedenking maakte of Rusland wel toegang gaat krijgen om een eigen onderzoek in te stellen, ik denk het niet.
-
HLN:
Russen kopen dit jaar aanzienlijk meer antidepressiva
Sinds begin dit jaar zijn in Rusland opmerkelijk meer antidepressiva gekocht dan het jaar voordien. Eind september gingen er reeds 8,4 miljoen verpakkingen over de toonbank ter waarde van 5 miljard roebel (ruim 80 miljoen euro). Dat meldt het staatspersbureau Tass vrijdag.
https://www.hln.be/buitenland/russen-ko ... ~afc9aa39/
Russen kopen dit jaar aanzienlijk meer antidepressiva
Sinds begin dit jaar zijn in Rusland opmerkelijk meer antidepressiva gekocht dan het jaar voordien. Eind september gingen er reeds 8,4 miljoen verpakkingen over de toonbank ter waarde van 5 miljard roebel (ruim 80 miljoen euro). Dat meldt het staatspersbureau Tass vrijdag.
https://www.hln.be/buitenland/russen-ko ... ~afc9aa39/
-
HLN:
“Bloedhond van Poetin” geeft grote verliezen toe in zijn eenheid na Oekraïense vuuraanval
Ramzan Kadyrov, hoofd van de Russische republiek Tsjetsjenië, geeft toe dat zijn pro-Poetin-troepen zware verliezen hebben geleden na een Oekraïense vuuraanval.
https://www.hln.be/buitenland/bloedhond ... ~a0d6388c/
“Bloedhond van Poetin” geeft grote verliezen toe in zijn eenheid na Oekraïense vuuraanval
Ramzan Kadyrov, hoofd van de Russische republiek Tsjetsjenië, geeft toe dat zijn pro-Poetin-troepen zware verliezen hebben geleden na een Oekraïense vuuraanval.
-
Charlie Maru schreef: ↑28 okt 2022, 14:22HLN:
Geen probleem. Ik schreef toch al dat de Russen zich uit de stad Cherson zullen terugtrekken en de Dnpjer gaan oversteken naar het zuiden ervan. Nadien denk ik dat de Russen ALLE bruggen over de Dnjepr gaan vernietigen. Alle Oekraïnse soldaten die zich dan nog ten oosten van de Dnjepr bevinden zijn een vogel voor de kat zonder ravitaillering. De Dnjepr vormt immers een natuurlijke grens tussen oost en west vanaf Kiev tot Cherson.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Alle bruggen? Vogel voor de kat? Heb je al eens gezien over welk enorm deel van Oekraïne je het hebt? En wat dan? Gaan die sullige Russische reservisten dan dat deel van Oekraïne zuiveren met hun zelf gekochte tandenstokers?Nadien denk ik dat de Russen ALLE bruggen over de Dnjepr gaan vernietigen. Alle Oekraïnse soldaten die zich dan nog ten oosten van de Dnjepr bevinden zijn een vogel voor de kat zonder ravitaillering.
-
Toch even de zaken juist stellen: de Oekraïners hebben de bruggen rond Kherson al een tijdje geleden opgeblazen. Eerder heb ik al eens geschreven dat het om minder dan 5 bruggen gaat.
Het probleem is er nu één voor de Russen, want die 15.000 soldaten die Kherson willen behouden (ik schreef bijna 'verdedigen' ) zijn nu helemaal aangewezen op pontons voor hun bevoorrading en dit zowel qua voedsel als qua munitie.
De Oekraïners weten dat en bestoken die overzetdienst. Als de Russen op de vlucht worden gejaagd en Kherson moeten teruggeven, kunnen ze geen kant uit. Dan zijn het inderdaad vogels voor de kat.
Het probleem is er nu één voor de Russen, want die 15.000 soldaten die Kherson willen behouden (ik schreef bijna 'verdedigen' ) zijn nu helemaal aangewezen op pontons voor hun bevoorrading en dit zowel qua voedsel als qua munitie.
De Oekraïners weten dat en bestoken die overzetdienst. Als de Russen op de vlucht worden gejaagd en Kherson moeten teruggeven, kunnen ze geen kant uit. Dan zijn het inderdaad vogels voor de kat.

40 tot 60 bruggen tussen oost en west. Hoe gaan ze dan de Oekraïnse troepen ten oosten van de Dnjepr ravitailleren en van houwitsers voorzien ? Via een luchtbrug van vliegtuigen die de Russen uit de lucht zullen halen ? De Russen krijgen na een tijdje vrij spel en kunnen zonder veel problemen de geannexeerde provincies Donetsk , Luhansk , Cherson ( het zuiden ervan ) en Zaporizja bezetten en behouden , en dat geeft de Russen een brede doorgang naar de Krim wat voor hen belangrijk is. Meer dan dat wensen de Russen niet. En als dat verwezelijkt is , dan is voor Poetin het doel bereikt en kan hij zijn "speciale operatie" stop zetten. Als Oekraïne ( en de wereld ) die annexaties per onderhandeling niet accepteert , dan vrees ik voor de "escalatie" waar iedereen zo'n schrik van heeft.frits1955 schreef: ↑28 okt 2022, 15:54Alle bruggen? Vogel voor de kat? Heb je al eens gezien over welk enorm deel van Oekraïne je het hebt? ....Nadien denk ik dat de Russen ALLE bruggen over de Dnjepr gaan vernietigen. Alle Oekraïnse soldaten die zich dan nog ten oosten van de Dnjepr bevinden zijn een vogel voor de kat zonder ravitaillering.
-
Behalve die provincies blijft de rest in het oosten Oekraïns grondgebied. Maar als de Oekraïners daar bij gebrek aan ravitaillering de strijd moeten opgeven , gaat aan de kant van Poetin de poort voor onderhandelingen open. En nogmaals , als de Oekraïners ( en de rest van de wereld ) geen onderhandelingen willen en verder willen strijden , dan ..... pas dreigt een gevaarlijke escalatie.
-
Hou het simpel.
Zo zit het. Vrouwen denken vaak logischer dan mannen. Kort en duidelijk.
Luister vooral naar wat ze nog zegt na 'Thank you' .
Luister vooral naar wat ze nog zegt na 'Thank you' .

Van een coke snuifster zou ik toch niet te veel wijze praat verwachten , wel manisch-depressie angsten.Wil. schreef: ↑28 okt 2022, 18:51Hou het simpel.
Luister vooral naar wat ze nog zegt na 'Thank you' .![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Zopas wat gelezen over de zijderoute per trein dan. En de vele smokkelaars daar, enkel de police heeft goeie woningen en de smokkelaars.
Wat men ons toont van dat Ukraine en die USSR, is dat wel allemaal correct daar?
Wij zien enkel de oorlog en misdaden, moeien wij ons mss met een vechtscheiding?
En ieder heeft zijn wetten, geen Belgische, eu of vs wetten.
Wat men ons toont van dat Ukraine en die USSR, is dat wel allemaal correct daar?
Wij zien enkel de oorlog en misdaden, moeien wij ons mss met een vechtscheiding?
En ieder heeft zijn wetten, geen Belgische, eu of vs wetten.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk