Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Luister wat die dame zegt, dat is wat u gepost hebt Will.
https://www.youtube.com/watch?v=wiOYPCZ1p3g
Stel de afspeeltijd (instellingen) in op 0.5 en luister zelf wat ze zegt, op 0.25 hoort ge het ook.
https://www.youtube.com/watch?v=wiOYPCZ1p3g
Stel de afspeeltijd (instellingen) in op 0.5 en luister zelf wat ze zegt, op 0.25 hoort ge het ook.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dicksy, "When you're in a hole and you want to get out: stop digging!"

1. Lees wat CNN schrijft en luister hoe dezelfde zin wordt uitgesproken.6
2. Speel af op 0,5 snelheid en kijk naar haar lippen: ze zegt shared
3. Grammaticaal bewijs: 'showed by' is incorrect Engels (showed als voltooid deelwoord wordt in Amerikaans Engels wel eens gebruikt maar dan weer nooit in een passieve zin, wat hier het geval is.)
'showed by' betekent dan "toonde door" , terwijl ze dan had moeten zeggen "shown by" → "getoond door", maar ze zegt geen van beide.
Leer de regels hier.

1. Lees wat CNN schrijft en luister hoe dezelfde zin wordt uitgesproken.6
2. Speel af op 0,5 snelheid en kijk naar haar lippen: ze zegt shared
3. Grammaticaal bewijs: 'showed by' is incorrect Engels (showed als voltooid deelwoord wordt in Amerikaans Engels wel eens gebruikt maar dan weer nooit in een passieve zin, wat hier het geval is.)
'showed by' betekent dan "toonde door" , terwijl ze dan had moeten zeggen "shown by" → "getoond door", maar ze zegt geen van beide.
Leer de regels hier.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik hoor op ... ongeveer 0:22 "... in a video shared by an Oekraïne journalist .. ( bla-bla) ... we wanna show you this .... ( bla-bla ) ...
Ze zegt ook "... CNN can't independently confirm this video , but we show it to you .. ( 1:20 ) ...
Vertel me eens , dragen die soldaten de Oekraïnse vlag of de Russische ? Neen , geen van beide. Spreken ze perfect Russisch of is het Russisch met een Oekraïns accent ? Ik herinner me ook een filmke van "echte" Oekraïners die zaagden over verouderd materiaal ( artillerie ) en gebrek aan ravitaillering. Als het van een Oekraïnse journaliste komt ( als het al een journaliste is ) , en die de video lessen van acteur Zelensky gevolgd heeft , dan mag je "fake" in de hoogste graad verwachten.
Ze zegt ook "... CNN can't independently confirm this video , but we show it to you .. ( 1:20 ) ...
Vertel me eens , dragen die soldaten de Oekraïnse vlag of de Russische ? Neen , geen van beide. Spreken ze perfect Russisch of is het Russisch met een Oekraïns accent ? Ik herinner me ook een filmke van "echte" Oekraïners die zaagden over verouderd materiaal ( artillerie ) en gebrek aan ravitaillering. Als het van een Oekraïnse journaliste komt ( als het al een journaliste is ) , en die de video lessen van acteur Zelensky gevolgd heeft , dan mag je "fake" in de hoogste graad verwachten.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 29 okt 2022, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Oei , ik krijg precies een "volgeling" .
-
Een volgeling is wat overroepen tenzij u zich ook bekeert tot de pastafari.door Fred1950 » 6 minuten geleden
Oei , ik krijg precies een "volgeling" .Ik ben Bart De Wever niet.
Ik moest die passages ook al een paar keer herbeluisteren vooraleer ik haar snel "gechat" helemaal verstond.
-
Volgens de informatiediensten van Oekraïne zouden er niet minder dan 40.000 Russische troepen in Kherson op de rechteroever vastzitten. Zoals eerder al gezegd: die zitten daar nu met minimale (of geen) bevoorrading noch aanvulling van munitie.
Deze troepen zijn de best getrainde en bekwaamste soldaten. Ze zijn nog aangevuld met de nieuwe rekruten die recent werden gemobiliseerd.
Vandaag werden weer een aantal strijders uit de staalfabriek uitgewisseld tegen Russische krijgsgevangenen.
Als Kherson zou worden teruggenomen, gaat er een massale pool ontstaan om in de toekomst krijgsgevangen genomen Oekraïners tegen uit te wisselen.
Deze troepen zijn de best getrainde en bekwaamste soldaten. Ze zijn nog aangevuld met de nieuwe rekruten die recent werden gemobiliseerd.
Vandaag werden weer een aantal strijders uit de staalfabriek uitgewisseld tegen Russische krijgsgevangenen.
Als Kherson zou worden teruggenomen, gaat er een massale pool ontstaan om in de toekomst krijgsgevangen genomen Oekraïners tegen uit te wisselen.

Als die rekruten daar geraakt zijn , dan zullen ze ook wel zonder veel moeite kunnen terugkeren , of wat denk je. Die 40.000 zal ook wel flink overdreven zijn. Cherson is al een tijdje bezet , en dan voldoet een bezettingsmacht. Ik schat het aantal op 5000.
-
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... c87cf7e4ca
Wie viel nu eigenlijk wie aan? "Ik geloof zelf niet al te veel van de Oekraïense versie, maar ook niet van de Russische", analyseert Jan Balliauw
Wat moeten we geloven?
Feit is dat we weinig zeker weten. "Nog niet alles is duidelijk", zegt ook Ruslandkenner Jan Balliauw. "Ik geloof zelf niet al te veel van de Oekraïense versie. Ook bij een vorige aanval op de Krim, op een luchtmachtbasis, zei Oekraïne in eerste instantie dat het er niets mee te maken had. Daarna gaven ze het toch toe. Maar ik geloof ook de Russische versie niet dat er weinig schade was. Daarvoor was de reactie te hard, namelijk het opzeggen van de graandeal."
Een nuchtere kijk (onderlijnd gedeelte) op de zaken en zeker als men dan elders leest:
De stafchef van de Oekraïense president Zelensky beschuldigt Rusland van chantage en zegt dat Moskou de aanval in scène heeft gezet. Volgens de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Dmytro Koeleba, gebruikt Rusland een vals voorwendsel om zich uit de deal terug te trekken.
Voor mij een idiote uitspraak.
Wie viel nu eigenlijk wie aan? "Ik geloof zelf niet al te veel van de Oekraïense versie, maar ook niet van de Russische", analyseert Jan Balliauw
Wat moeten we geloven?
Feit is dat we weinig zeker weten. "Nog niet alles is duidelijk", zegt ook Ruslandkenner Jan Balliauw. "Ik geloof zelf niet al te veel van de Oekraïense versie. Ook bij een vorige aanval op de Krim, op een luchtmachtbasis, zei Oekraïne in eerste instantie dat het er niets mee te maken had. Daarna gaven ze het toch toe. Maar ik geloof ook de Russische versie niet dat er weinig schade was. Daarvoor was de reactie te hard, namelijk het opzeggen van de graandeal."
Een nuchtere kijk (onderlijnd gedeelte) op de zaken en zeker als men dan elders leest:
De stafchef van de Oekraïense president Zelensky beschuldigt Rusland van chantage en zegt dat Moskou de aanval in scène heeft gezet. Volgens de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Dmytro Koeleba, gebruikt Rusland een vals voorwendsel om zich uit de deal terug te trekken.
Voor mij een idiote uitspraak.
-

De Duitse President Steinmeier heeft zichzelf op de borst geklopt als teken van schuld. Steinmeier is vroeger nog Minister van Buitenlandse Zaken geweest (o.a. in 2013-14) toen Poetin de Krim binnenviel. Toen heeft de Duitser geprobeerd om 'een compromis' te vinden met de Russen.
Hij beseft nu dat er met het vleesgeworden kwaad geen compromis kan gesloten worden. Net zoals Sanna Marin van Finland zegt hij nu wat in Duitsland al lang wordt gedacht: Rusland moet zich terugtrekken uit Oekraïne. Punt.
De tijd van zoete koekjes bakken is voorbij. Steinmeier zegt nu ook dat Duitsers zich best comfortabel mogen voelen met het idee dat Duitsland weer een militaire macht moet worden. "Deze samenleving heeft een sterk leger nodig . En het leger heeft een samenleving nodig die hen steunt", aldus de President.

Tweede keer ( voor sommigen zal het wel derde keer zijn, soit dat ze denken wat ze willen) goede keer zal hij denken nu hij ziet hoe dit zooitje dat zich EU noemt aan elkaar hangt.Wil. bericht 5 minuten geleden
Steinmeier zegt nu ook dat Duitsers zich best comfortabel mogen voelen met het idee dat Duitsland weer een militaire macht moet worden.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Lap.....nog ene op den dop.......
HLN:
“Kremlin ontslaat Russische topgeneraal na aanhoudende kritiek van siloviki”
Alexander Lapin wordt beschouwd als een van de belangrijkste Russische generaals. Nu zou de 58-jarige militair uit zijn functie zijn ontheven. Na de Russische nederlaag in Lyman kwam er hevige kritiek op de generaal vanwege de militaire elites ‘siloviki’. Zo keerde de Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov zich tegen hem. En ook Jevgeni Prigozjin, de oprichter van de beruchte paramilitaire groep Wagner, spaarde zijn kritiek niet.
https://www.hln.be/buitenland/kremlin-o ... a8f08bb0b/
HLN:
Wagner Groep rekruteert Russische gevangenen “met hiv en hepatitis C”
De Wagner Groep, ook wel Poetins privéleger genoemd, rekruteert nu ook gevangenen die ernstig ziek zijn, zo weten de Britse inlichtingendiensten. “Dit toont aan dat kwantiteit nu voorrang krijgt op ervaring of kwaliteit.”
https://www.hln.be/buitenland/wagner-gr ... ~a5c4dffb/
HLN:
“Kremlin ontslaat Russische topgeneraal na aanhoudende kritiek van siloviki”
Alexander Lapin wordt beschouwd als een van de belangrijkste Russische generaals. Nu zou de 58-jarige militair uit zijn functie zijn ontheven. Na de Russische nederlaag in Lyman kwam er hevige kritiek op de generaal vanwege de militaire elites ‘siloviki’. Zo keerde de Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov zich tegen hem. En ook Jevgeni Prigozjin, de oprichter van de beruchte paramilitaire groep Wagner, spaarde zijn kritiek niet.
https://www.hln.be/buitenland/kremlin-o ... a8f08bb0b/
HLN:
Wagner Groep rekruteert Russische gevangenen “met hiv en hepatitis C”
De Wagner Groep, ook wel Poetins privéleger genoemd, rekruteert nu ook gevangenen die ernstig ziek zijn, zo weten de Britse inlichtingendiensten. “Dit toont aan dat kwantiteit nu voorrang krijgt op ervaring of kwaliteit.”
https://www.hln.be/buitenland/wagner-gr ... ~a5c4dffb/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru schreef: ↑31 okt 2022, 07:57“Dit toont aan dat kwantiteit nu voorrang krijgt op ervaring of kwaliteit.”

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.