Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

06 nov 2022, 11:14

Ten tweede is er 'het probleem Rusland' dat nu voor de eerstvolgende honderd jaar kan opgelost worden: door die oorlog lang genoeg vol te houden wordt het land economisch terug gekatapulteerd naar het begin van de 20e eeuw en de VS hebben liefst van al iemand die de klus voor hen klaart: de Oekraïners en een leider: V. Z.
Het ’probleem Rusland’, een probleem voor wie?
Een arme moet je niet vertellen wat het is om in armoe te leven, vertel maar eens aan een ’verwend iemand’ dat hij het in de toekomst met veel minder moet gaan doen. Die begint ook te morren. Ik trek de conclusie dat die ‘bondgenoten’ wel eens EU-landen kunnen zijn en dat is geen goed teken intern voor de EU in zijn geheel en zeker niet voor de landen afzonderlijk op zich.

Dicksy

06 nov 2022, 11:19

Is dat Poetin, daar links op de foto, die zich in de handen wrijft?
uploads/5ac18d9562a26ac554266ad6499ee834.jpg
image.jpeg
image.jpeg (47.79 KiB) 417 keer bekeken
Ja, van de kou :wink:
Nee, die denkt:

‘My day will come’.

Fred1950

06 nov 2022, 12:46

Wil. schreef:
06 nov 2022, 10:38
.....

Ten tweede is er 'het probleem Rusland' dat nu voor de eerstvolgende honderd jaar kan opgelost worden: door die oorlog lang genoeg vol te houden wordt het land economisch terug gekatapulteerd naar het begin van de 20e eeuw en de VS hebben liefst van al iemand die de klus voor hen klaart: de Oekraïners en een leider: V. Z.
...

U volgt dus blijkbaar mijn idee om eerst Rusland kapot te krijgen , en daarna China misschien ?

Dicksy

06 nov 2022, 13:36

door Fred1950 » 32 minuten geleden
Wil. schreef: ↑Vandaag, 10:38
.....

...
U volgt dus blijkbaar mijn idee om eerst Rusland kapot te krijgen , en daarna China misschien ?
1.- Rusland: mission accomplished.
Altijd een doorn in het oog geweest van uncle sam, die goedkope energieleveringen aan Europa. Daar valt veel over te lezen op internet en nog van vóór 2013 hoe ze alles in het werk stelden om ook de EU afhankelijk te maken inzake energie van de VS.
Dit was hun al gelukt inzake militaire aankopen, nu is het hun ook gelukt inzake energie. De idioten in de Europese landen zullen het nog wel merken.
Nu Zelensky aansporen om de wil tot onderhandelen te tonen is een goed teken aan de wand dat hun taak/doel bereikt is.

2.- en daarna China misschien?
Niet aan twijfelen.

tokkio

06 nov 2022, 16:17

Dicksy
Contacteer: Contacteer Dicksy

Ongelezen bericht 27 okt 2022, 18:00
De Russen hadden toch ook een goed idee om hun eigen pijpleiding op te blazen (gewoon het kraantje dichtdraaien was al voldoende geweest :roll: ) en ze dachten: 'Hmm, dat smaakt naar méér. Dat doen we nog eens over met de Krim-brug.'
ZE hebben nu terug een ik was het niet , die andere heeft het gedaan....als het geen brug of pijpleiding is , doen ze maar een "dam"
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~a6a49181/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

06 nov 2022, 16:44

Fred1950 schreef:
06 nov 2022, 12:46
Wil. schreef:
06 nov 2022, 10:38
.....

...

Ik zou gedacht hebben dat je deze korte tekst zou begrepen hebben ...
Is het je niet duidelijk geworden dat ik de visie van de Amerkanen heb weergegeven en dat dit niet noodzakelijk mijn mening is?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

06 nov 2022, 17:21

door tokkio » 58 minuten geleden
ZE hebben nu terug een ik was het niet , die andere heeft het gedaan....als het geen brug of pijpleiding is , doen ze maar een "dam"
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~a6a49181/
Een mogelijke ontploffing van de waterkrachtcentrale "zou duizenden slachtoffers maken en tientallen steden doen overstromen", waarschuwde de Oekraïense premier Denis Sjmihal. De dam is belangrijk voor de watervoorziening van het schiereiland Krim, dat Rusland in 2014 heeft geannexeerd.

Yep, de Russen blazen hun eigen pijpleiding op terwijl ze ook gewoon het kraantje hadden kunnen dichtdraaien en blazen hun eigen brug op die noodzakelijk is voor de bevoorrading van de Krim. En nu gaan ze ook nog die Dam in de lucht jagen en De Krim zonder water te zetten. :roll:
Echt slim zijn die Russen inderdaad niet.

Wat ik wel zou kunnen begrijpen is dat ze dien dam ondermijnen mocht de kans bestaan, als het er ooit van zou komen, dat De Krim terug in handen van Oekraïne zou vallen en hem dan opblazen nadat ze De Krim eerst ontruimd hebben. Maar nu.....daar heb ik mijn bedenkingen bij. De Britten zullen er wel anders over denken maar soit, ieder zijn gedacht.

Wil.

06 nov 2022, 19:06

Afbeelding

De Russen zeggen dat de Britten achter de aanslag op de pijplijn zitten en ook achter de recente drone aanval op de schepen in het Krim gebied.

De Russen spreken over de point of no return: agressie tegen een Nato land? Eén voor allen, allen voor één dan. Artikel 5.

Dicksy

06 nov 2022, 19:38

door Wil. » 17 minuten geleden
De Russen spreken over de point of no return: agressie tegen een Nato land? Eén voor allen, allen voor één dan. Artikel 5.
Dus wat kan het de Britten eigenlijk schelen wat de Russen beweren. :roll: Misschien wordt wel eerst hun stop definitief uit hun eilandje getrokken zodat ze naar de zeebodem zinken en ze omgetoverd worden tot een archeologische onderwatersite. Goed voor sportduikers en kunstmatige riffen voor de vissen.
Daar sta je dan met je Art.5 :P

Fred1950

07 nov 2022, 01:26

Dicksy schreef:
Dus wat kan het de Britten eigenlijk schelen wat de Russen beweren. :roll: Misschien wordt wel eerst hun stop definitief uit hun eilandje getrokken zodat ze naar de zeebodem zinken en ze omgetoverd worden tot een archeologische onderwatersite. Goed voor sportduikers en kunstmatige riffen voor de vissen.
:lol:

Atlantis 2.0 :wink:

Wil.

07 nov 2022, 09:39

Fred1950 schreef:
07 nov 2022, 01:26
Dicksy schreef:
:lol:

Atlantis 2.0 :wink:
En dan kwam plots iets bovendrijven ...
Afbeelding

Dicksy

07 nov 2022, 09:48

door Wil. » 7 minuten geleden
uploads/ac77a11aabfa134bc0f4e3cd4ef2f5f8.jpg
image.jpeg
image.jpeg (53.83 KiB) 313 keer bekeken
:lol: :lol: :lol: 👍
Maar het is wel een bevestiging van mijn punt. :wink:

Fred1950

07 nov 2022, 12:55

Oplossing : VK uit de NAVO wippen. :oops:

Charlie Maru

07 nov 2022, 13:58

HLN:
Videobeelden tonen “kilometerslang massagraf” van Russische soldaten

De Wit-Russische nieuwszender ‘NEXTA’ heeft een video gedeeld op Twitter waarin een kilometerslang massagraf van Russische soldaten te zien is. De beelden zouden genomen zijn in de Oost-Oekraïense regio Loehansk. Boven de video staat het bijschrift “Poetin heeft #Loehansk bevrijd van de indringers”. Het is niet duidelijk wanneer de beelden precies zijn gemaakt.

https://www.hln.be/buitenland/videobeel ... ~a2c9c1fd/

HLN:
Rusland kan verlies aan vliegtuigen niet compenseren

Rusland kan het verlies aan vliegtuigen in de oorlog met Oekraïne niet compenseren met de productie van nieuwe. Dat stelt het Britse ministerie van Defensie.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-k ... ~a82497b5/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

07 nov 2022, 15:09

Wat is de bedoeling achter de bombardementen op elektriciteitscentrales en op burgerdoelwitten?

1. Tijdens de koude periode (november tot april) is elektriciteit om de verwarming te kunnen aanzetten essentieel. Op de Russische TV was te horen dat het de bedoeling is om de bevolking zonder drinkbaar water te zetten. Door het uitschakelen van de elektriciteit is het onmogelijk om het leidingwater ook proper te houden en vrij van ziektekiemen. Vooral kinderen en vrouwen en ouderlingen gaan daaronder lijden.

2. Het gevolg van deze toestand zal zijn dat meer en meer Oekraïners op de vlucht gaan naar Polen en andere West-Europese landen. Dat gaat in die landen problemen en ontevredenheid doen ontstaan, zodat de leiders van die landen zullen aandringen op onderhandelingen tussen Oekraïne en Rusland, wat in het nadeel van Zelensky zou zijn.

Deze aanpak valt bijgevolg onder de noemer 'weapons of mass migration'.
Vanzelfsprekend is dit een overtreding van het oorlogsrecht.