Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik kan het met mijn technische fantasie al voorstellen. Een raket , uitgeput het noorden kwijt en op het einde van zijn latijn ziet daar plots op de grond een warmtebron ( infrarood ) , en gaat erop af.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Wie even kijkt op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sovjet-Unie
ziet direct wat een lappendeken dat wel is.
Na Gorbatsjov met z'n ooit goedbedoelde "Glasnost en Perestrojka",
enne Boris Jeltsin - die met Bill Clinton samen kwam -
is heel die Sovjetunie enkel verder verbrokkeld.
Ps.: XI JINGPING weet heel goed hoe hij met een harde vuist,
zijn mastodont CHINA "manu militari" moet samenhouden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sovjet-Unie
ziet direct wat een lappendeken dat wel is.
Na Gorbatsjov met z'n ooit goedbedoelde "Glasnost en Perestrojka",
enne Boris Jeltsin - die met Bill Clinton samen kwam -
is heel die Sovjetunie enkel verder verbrokkeld.
Ps.: XI JINGPING weet heel goed hoe hij met een harde vuist,
zijn mastodont CHINA "manu militari" moet samenhouden.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De SU bestaat niet meer sinds 1991.
De Russische Federatie bestaat uit 22 republieken. Sommige daarvan hebben veel autonomie, anderen weinig.
De basis voor verdere verbrokkeling is zeker aanwezig. Als Rusland deze oorlog verliest, dan zal de economische schade dermate groot zijn dat er verschillende republieken van oordeel zullen zijn dat ze een betere toekomst hebben wanneer ze alleen verdergaan.
De Russische Federatie bestaat uit 22 republieken. Sommige daarvan hebben veel autonomie, anderen weinig.
De basis voor verdere verbrokkeling is zeker aanwezig. Als Rusland deze oorlog verliest, dan zal de economische schade dermate groot zijn dat er verschillende republieken van oordeel zullen zijn dat ze een betere toekomst hebben wanneer ze alleen verdergaan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
'Ook de VSA hebben terughoudend gereageerd. Daar en in Polen moet men onmiddellijk geweten hebben waar de raket vandaan kwam, want de raket werd immers op de radar gevolgd. Biden had het immers over de vliegroute die de raket genomen had… Aan de Oekraïne-NAVO grenzen kan geen vlieg op een krant gaan zitten zonder dat dit waargenomen wordt.
Men zou zich toch minstens mogen afvragen of Oekraïne de raket opzettelijk richting Polen heeft afgevuurd om dit bij de G20-top te kunnen gebruiken om nog meer mondiale sympathie te kunnen verwerven en zelfs andere westerse landen bij de oorlog te betrekken'.
Zelensky de nuttige idioot van het Westen om Rusland militair en economisch te verzwakken ten voordele van de VS. Hij beseft het blijkbaar nog niet maar hij heeft niks te vertellen in heel dit conflict. Als de VS zeggen het is genoeg geweest dan zal het genoeg geweest zijn en niet eerder. Zelensky kan beschikken en mag zijn memoires beginnen schrijven of terug naar zijn soap gaan en daar verder presidentje spelen.
Men zou zich toch minstens mogen afvragen of Oekraïne de raket opzettelijk richting Polen heeft afgevuurd om dit bij de G20-top te kunnen gebruiken om nog meer mondiale sympathie te kunnen verwerven en zelfs andere westerse landen bij de oorlog te betrekken'.
Zelensky de nuttige idioot van het Westen om Rusland militair en economisch te verzwakken ten voordele van de VS. Hij beseft het blijkbaar nog niet maar hij heeft niks te vertellen in heel dit conflict. Als de VS zeggen het is genoeg geweest dan zal het genoeg geweest zijn en niet eerder. Zelensky kan beschikken en mag zijn memoires beginnen schrijven of terug naar zijn soap gaan en daar verder presidentje spelen.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Even terzijde:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... 08#image=1
En we zijn nog niet aan de nieuwe patatten toe:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 507089ca44
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... 08#image=1
En we zijn nog niet aan de nieuwe patatten toe:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 507089ca44
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Russische experten spreken op staatstelevisie vrees uit dat bevolking in opstand kan komen zoals in 1917
Op de Russische staatstelevisie blijven kritische stemmen zich roeren. Uit een opmerkelijk videofragment dat je hierboven kan bekijken, blijkt dat bepaalde deskundigen zelfs vrezen voor een herhaling van het scenario van de Russische Revolutie begin twintigste eeuw. Ze maken zich zorgen dat de bevolking steeds bozer wordt, wat kan uitmonden in massale protesten.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a274c056/
Russische experten spreken op staatstelevisie vrees uit dat bevolking in opstand kan komen zoals in 1917
Op de Russische staatstelevisie blijven kritische stemmen zich roeren. Uit een opmerkelijk videofragment dat je hierboven kan bekijken, blijkt dat bepaalde deskundigen zelfs vrezen voor een herhaling van het scenario van de Russische Revolutie begin twintigste eeuw. Ze maken zich zorgen dat de bevolking steeds bozer wordt, wat kan uitmonden in massale protesten.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a274c056/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Een paar overwegingen doen mij besluiten dat dit niet rap het geval zal zijn.Als de VS zeggen het is genoeg geweest dan zal het genoeg geweest zijn en niet eerder.
1. de vele tientallen miljarden die de VS al in 'het project' hebben gestoken. Eergisteren heeft Biden $37 miljard extra gevraagd als dringende hulp voor UA.
2. Als de VS zeggen 'genoeg' dan houdt dat automatisch in dat Rusland zijn zin krijgt. Rusland, dat heb ik al een paar uitgelegd, is de 'langetermijn vijand' van de VS en hier ligt een mooie kans om daarmee af te (laten) rekenen. Als Rusland wint, dan zijn heel wat inspanningen om agrarische rijkdommen en mineralen te helpen ontginnen / te pakken te krijgen, gewoon tevergeefs geweest. Goed idee?
3. De Chinezen kijken heel geïnteresseerd toe hoe de Amerikanen de zaak hier aanpakken, want de tijd komt dichterbij dat China naar Taiwan wil trekken met oorlogsmateriaal. Als Amerika het na minder dan een jaar al zou opgeven, dan is dat voor de Chinezen reden genoeg om een paar flessen champagne open te trekken. Ze weten dan dat het met een handvol doden opgelost kan zijn.
4. Het militair-industrieel complex van de VS vaart er wel bij: heel veel leveringen aan UA.
Ik zet die 4 invalshoeken op een rijtje en dan besluit ik dat het nog bijlange niet genoeg is.

Ik denk dat veel te maken zal hebben met waar de prioriteiten van de VS zullen liggen. De Chinezen zullen ook niet eeuwig toekijken hoe de VS de zaken hier aanpakken. De feiten in Oekraïne kosten ook geld en op 2 fronten hun belangen verdedigen zal financieel voor de VS ook geen kattepis zijn.3. De Chinezen kijken heel geïnteresseerd toe hoe de Amerikanen de zaak hier aanpakken, want de tijd komt dichterbij dat China naar Taiwan wil trekken met oorlogsmateriaal. Als Amerika het na minder dan een jaar al zou opgeven, dan is dat voor de Chinezen reden genoeg om een paar flessen champagne open te trekken. Ze weten dan dat het met een handvol doden opgelost kan zijn.
(Misschien daarom ook dat de VS zo vasthoudt aan hun petrodollar, het enige nog wat hun dollar momenteel nog ondersteunt, en zij in de mogelijkheid zijn om ‘ongebreideld’ te blijven steunen. Als, en ik zeg als, dit wegvalt zit de VS terug in het stenen tijdperk en ik heb zo’n flauw vermoeden dat het die weg opgaat. Misschien daarom dat de VS ook gebaat is met conflicten in de wereld, anders spat hun zeepbel uiteen.)
Daarom dat ik denk dat de Chinezen niet zullen wachten tot de zaken in Oekraïne zullen afgehandeld zijn. Als het echt erom begint te spannen in Taiwan zal de VS moeten kiezen. De investeringen in Oekraïne van de VS maken de Chinezen juist sterker. Hoe meer in Oekraïne, hoe minder in Taiwan. De Russen/Oekraïne zijn de nuttige idioten van de Chinezen in hun claim op Taiwan. Vandaar geen expliciete veroordeling van de Russen door China, laat Rusland de VS maar wat bezighouden.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wil. schreef: ↑17 nov 2022, 14:19.....
3. De Chinezen kijken heel geïnteresseerd toe hoe de Amerikanen de zaak hier aanpakken, want de tijd komt dichterbij dat China naar Taiwan wil trekken met oorlogsmateriaal. Als Amerika het na minder dan een jaar al zou opgeven, dan is dat voor de Chinezen reden genoeg om een paar flessen champagne open te trekken. Ze weten dan dat het met een handvol doden opgelost kan zijn.
....
Ge weet toch dat Biden met Xi heeft samengezeten, nietwaar. Tijdens een interview met Biden had die de indruk dat China helemaal geen aanstalten maakt om Taïwan met wapens te "veroveren" . Ge weet toch ook dat Taîwanese high-tech bedrijven in China investeren. Die twee landen werken economisch veel meer samen dan je zou denken. Ik denk dat je met je fantasie er een beetje naast zit.
-
Ik kijk door de schijn heen. China heeft gezegd dat Taiwan bij het grote China moet komen. Is het niet met zachtheid, dan maar ...
Bijgevolg houden ze nu heel goed in het oog hoe de toekomstige tegenstander het aanpakt in UA. De Amerikanen weten dat ook dat ze met het vergrootglas worden gevolgd.
Bijgevolg houden ze nu heel goed in het oog hoe de toekomstige tegenstander het aanpakt in UA. De Amerikanen weten dat ook dat ze met het vergrootglas worden gevolgd.

Kolonel Vadim Boyco, de topman die de mobilisatie van de Russen leidde, is dood gevonden in zijn kantoor. Men spreekt van zelfmoord. Mensen die in de buurt waren, hoorden 5 (!) schoten. Dan is het duidelijk zelfmoord, nietwaar?
Heel kort daarvoor was een andere officier - Roman Malyk - die belast was met de rekrutering óók dood teruggevonden. Dat is in dezelfde regio gebeurd. Zijn dood werd door de overheid eveneens als een zelfmoord geklasseerd. Zijn familie is het er niet mee eens...
Niet uit het raam gevallen, deze keer. Kan ook moeilijk want hun kantoor was op het gelijkvloers
Heel kort daarvoor was een andere officier - Roman Malyk - die belast was met de rekrutering óók dood teruggevonden. Dat is in dezelfde regio gebeurd. Zijn dood werd door de overheid eveneens als een zelfmoord geklasseerd. Zijn familie is het er niet mee eens...
Niet uit het raam gevallen, deze keer. Kan ook moeilijk want hun kantoor was op het gelijkvloers

Waarom niet? Een schotenwisseling tussen hem en het arrestatieteam. Hij zag geen uitweg meer en pleegde dus zelfmoord.Kolonel Vadim Boyco, de topman die de mobilisatie van de Russen leidde, is dood gevonden in zijn kantoor. Men spreekt van zelfmoord. Mensen die in de buurt waren, hoorden 5 (!) schoten. Dan is het duidelijk zelfmoord, nietwaar?
Hij wist misschien al langer wat hem boven het hoofd hing, dan liever zelfmoord plegen.Heel kort daarvoor was een andere officier - Roman Malyk - die belast was met de rekrutering óók dood teruggevonden. Dat is in dezelfde regio gebeurd. Zijn dood werd door de overheid eveneens als een zelfmoord geklasseerd. Zijn familie is het er niet mee eens...
-
Waarom zou Boyco gearresteerd moeten worden na de succesvolle mobilisatie?
Het waren bovendien 5 kogels uit zijn eigen pistool of revolver.
Ik zie hem daar al staan met zijn pistool tegen zijn slaap. Eerste schot: gemist. Opnieuw proberen. Verdomme, er weer naast
Het waren bovendien 5 kogels uit zijn eigen pistool of revolver.
Ik zie hem daar al staan met zijn pistool tegen zijn slaap. Eerste schot: gemist. Opnieuw proberen. Verdomme, er weer naast

Daar was toch heel veel kritiek op de manier van mobilisatie, misschien ook van hem(?), en nadien ook nog, en dat zal hem niet in dank afgenomen zijn.Waarom zou Boyco gearresteerd moeten worden na de succesvolle mobilisatie?
Een poging om zijn arrestatie te ontlopen vuurt hij 4x en als hij beseft dat hij geen kans ziet slaat hij de hand aan zichzelf.Het waren bovendien 5 kogels uit zijn eigen pistool of revolver.
Als ik in het bezit ben van een pistool/revolver en ze komen mij arresteren terwijl ik nog een volle Leffe voor mijn neus heb staan zou ik ook schieten. Ik wil eerst mijn glas rustig kunnen leeg drinken.Ik zie hem daar al staan met zijn pistool tegen zijn slaap. Eerste schot: gemist. Opnieuw proberen. Verdomme, er weer naast
Misschien had hij nog een glas wodka voor zijn neus staan.