Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

02 dec 2022, 11:19

Fred1950 schreef:
02 dec 2022, 11:13
De Slavische stammen zijn sowieso altijd al brokkenmakers geweest.
Weer lekker veralgemenen. Dat is gemakkelijk als je niet gehinderd wordt door minimaal historisch besef.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

02 dec 2022, 11:36

Wil. schreef:
02 dec 2022, 11:19
Fred1950 schreef:
02 dec 2022, 11:13
De Slavische stammen zijn sowieso altijd al brokkenmakers geweest.
Weer lekker veralgemenen. Dat is gemakkelijk als je niet gehinderd wordt door minimaal historisch besef.
Ach , doe niet onnozel ... Roemenië , Bosnië , Yugoslavia , enz ....

DE Amerikanen kunnen het niet laten om Russen te pesten.Wat in godsnaam hebben ze rond Kaliningrad te zoeken ... en dat kost CO2 en veel kerosine die WIJ als NATO bijdrage moeten betalen :evil:

En die vliegen daar alle drie tezelfdertijd ! 8O

Untitled140.png

Charlie Maru

02 dec 2022, 15:42

HLN:
“Oekraïne in 10 dagen veroveren en in augustus van dit jaar annexeren”: Poetins oorspronkelijke invasieplannen onthuld

Een Britse militaire denktank heeft de hand kunnen leggen op documenten die kennelijk zijn ondertekend door Vladimir Poetin en die onthullen hoe de invasie moest verlopen. Rusland was van plan om Oekraïne in 10 dagen te veroveren en in augustus van dit jaar te annexeren, aldus het Royal United Services Institute for Defence and Security Studies (RUSI).

https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~ae783068/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

02 dec 2022, 16:33

Het Russische parlementslid Elena Drapeko legt uit dat ze (de Russen) nooit verwacht hadden dat al die landen zware wapens naar Oekraïne zouden gaan sturen.

Tenslotte, zo beweert ze, is Oekraïne gewoon een deel van Rusland. Het is niet alsof ze Frankrijk zijn binnengevallen. Neen, er wonen daar 'Russen' en dus mag Rusland dat land als zijn grondgebied beschouwen. Het is trouwens 'altijd' Rusland geweest.

Afbeelding

Fred1950

02 dec 2022, 17:03

Hoed u voor slecht vertaald Russisch .... :roll:

Fred1950

02 dec 2022, 17:12

Charlie Maru schreef:
02 dec 2022, 15:42
HLN:
“Oekraïne in 10 dagen veroveren en in augustus van dit jaar annexeren”: Poetins oorspronkelijke invasieplannen onthuld

Een Britse militaire denktank heeft de hand kunnen leggen op documenten ......
Die Britten zijn al even onbetrouwbaar als de Russen en de Oekraïners. Als dat de bedoeling was , dan ging Poetin al veel eerder , en zeker in 2014 , Oekraïne zijn binnengevallen.

De enige bedoeling van Poetin is/was om Oekraïne uit de invloedsfeer van het "Westen" en de NATO te houden , en dat vooral om zijn oorlogsvloot in Sebastopol ( de Krim ) veilig te stellen. Poetin wou in eerste instantie de staatsgreep van 2014 ongedaan maken , en dat is mislukt.

Ik krijg de indruk dat de "denktanken" in het VK bemand worden door jonge fantasierijke snotters die zich vooral met Facebook en Twitter bezighouden , een soort pubers dat nooit volwassen zal worden volgens de "normale normen" , en zo gaan er in de toekomst héél véél , ook hier , rondlopen. Zie en luister maar naar wat onze huidige jonge politiekers allemaal durven uitkramen.

Wil.

02 dec 2022, 19:36

De enige bedoeling van Poetin is/was om Oekraïne uit de invloedsfeer van het "Westen" en de NATO te houden , en dat vooral om zijn oorlogsvloot in Sebastopol ( de Krim ) veilig te stellen. Poetin wou in eerste instantie de staatsgreep van 2014 ongedaan maken , en dat is mislukt.
Allez? Poetin zei zelf: demilitariseren en denazificeren.

Als het volgens jouw visie gaat, dan heeft hij behoorlijk in eigen voet geschoten:

- 2 andere landen zijn aangesloten bij de Navo en die zouden zonder 'Oekraïne' neutraal gebleven zijn.
- Oekraïne is meer in het westelijke kamp opgeschoven dan ooit tevoren
- zijn vloot durft zich niet meer vertonen op de Zwarte Zee. Bovendien zijn al 16 schepen compleet uitgeschakeld. De hoofdprijs 'de Moskva' biedt nu onderdak aan de vissen.
- zijn staatsgreep (handpop Janoekovitsch die de macht naar zich toe trok) is niet gelukt in 2013. Zijn recente poging om de wettige regering af te zetten is ook mislukt.
- het volk heeft er ook genoeg van en de economie zit in de daling alsof ze op een springschans staat: nog even doen alsof alles OK is, maar dan een harde landing met veel gebroken botten.

Wil.

02 dec 2022, 19:52

In het plan om UA te overmeesteren, speelde de nucleaire centrale van Zaporozhzhia een belangrijke rol. Die moest 3 functies vervullen:

Afbeelding

Het afdreigen van Europa (nucleaire ramp veroorzaken) behoorde bij het strategische masterplan van Putler.

Charlie Maru

02 dec 2022, 20:10

Ze geraken daar pessies moeilijk aan kanonnenvlees..... :roll:

HLN:
Russisch huurlingenleger smijt met meer geld: tot 9.500 euro maandloon voor wie nog tegen Oekraïne wil vechten. Een blik in de geldkas van de Wagner-groep

Met steeds hogere maandlonen probeert het Russische huurlingenleger van de Wagner-groep nieuwe rekruten uit alle wereldhoeken naar Oekraïne te lokken. Zo sijpelt steeds luider door hoe de Oekraïens-Russische strijd nabij Bachmoet gestrand is in een modderige en vooral meedogenloze loopgravenoorlog. Intussen blijkt ook dat Wagner een aanzienlijk deel van zijn ‘werkingsbudget’ uit Afrikaanse diamanten en goudmijnen haalt. Een blik op de financiën van Poetins schaduwleger.

https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a41e47b9/

HLN:
Wagner rekruteert nu zelfs misdadigers in Afrika voor oorlog in Oekraïne

De Russische invasie van Oekraïne loopt niet zoals gepland. Uit alle hoeken van Rusland worden gemobiliseerden naar het front gebracht. En de beruchte praktijk om gevangenen te ronselen, krijgt nu zelfs een internationale dimensie. De Russische paramilitaire groep Wagner rekruteert misdadigers in de Centraal-Afrikaanse Republiek voor de oorlog in Oekraïne. Dat meldt de Amerikaanse nieuwssite ‘The Daily Beast’.

https://www.hln.be/buitenland/wagner-re ... ~a34c8cea/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

02 dec 2022, 20:32

Wagner heeft het niet gemakkelijk daar in Donetsk. Vroeger lukte het allemaal veel beter:

Afbeelding

Fred1950

02 dec 2022, 21:24

Poetin zei zelf: demilitariseren en denazificeren.

Uiteraard , dat hoort bij de poging tot machtswissel. Demiltarisering omdat de Oekraïners zich sinds 2014 begonnen te herbewapenen. Waarom ? Zelensky wil nog altijd Rusland plat krijgen ( lees veroveren ). Denazificatie , omdat de Azov groep etnische Russen in de Donbas aan het uitmoorden was.

Wil. schreef:
02 dec 2022, 19:36
.....
- het volk heeft er ook genoeg van en de economie zit in de daling alsof ze op een springschans staat: nog even doen alsof alles OK is, maar dan een harde landing met veel gebroken botten.
Goed dat ge dat eens aanhaalt 8) Ziet GIJ , of wilt GIJ zien wat er sinds de staatsgreep in 2014 misloopt , met of zonder oorlog ?

Bron : https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne
Untitled142.png

Fred1950

02 dec 2022, 21:47

En dit nog : 37,4 miljoen euro extra hulp

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/26 ... ezoek-aan/

Tijdens hun ontmoeting ondertekenden De Croo en Zelenski een gezamenlijke verklaring waarin België toetreedt tot een initiatief om graantransporten uit Oekraïense havens naar het zuiden te financieren. "Onze onderhandelingen en samenwerkingen zijn heel vruchtbaar en in elkaars belang", aldus de Oekraïense president.

Die extra hulp komt er o.a. voor het vervoer van graan naar noodlijdende Afrikaanse landen , graan dat NU niet naar die landen wordt verscheept. Ik hoop dat De Croo niet zo infantiel is om die 37 miljoen nu te geven , maar pas als daadwerkelijk dat graan in Afrika toekomt. Oekraïne is corrupt , en Zelensky is een acteur met ervaring ....

Wil.

03 dec 2022, 00:52

Fred1950 schreef:
Zelensky wil nog altijd Rusland plat krijgen ( lees veroveren ).
:lol: :lol:

Ja, hij was goed bezig: zijn tanks waren bijna tot in Moskou geraakt maar daar werden ze aan flarden geschoten door Javelin anti-tankwapens :lol: :lol:

Wil.

03 dec 2022, 00:59

Fred1950 schreef:
Bron : https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne
Als je economische cijfers gaat aanhalen, dan moet je wel iets van de context kennen, Fred. Bovendien staat het antwoord op jouw 'feitenmateriaal' eveneens in wiki:

" Door de annexatie van de Krim en de veiligheidssituatie in het oosten van het land kreeg de economie in 2014 en 2015 zware klappen en liep de inflatie sterk op. In 2016 was het bbp gedaald naar $ 93 miljard of $ 2200 per hoofd. Daarna trad tot 2020 een sterk herstel op."

Waardoor kreeg de economie zware klappen? Aha, door de annexatie van de Krim en de situatie in het oosten. Wie was verantwoordelijk? De dictator uit Rusland.

2020 herstel, zegt Wiki. Wie was toen een aantal maanden president?

Fred1950

03 dec 2022, 08:34

Wil. schreef:
03 dec 2022, 00:59
.....
Waardoor kreeg de economie zware klappen? Aha, door de annexatie van de Krim en de situatie in het oosten. Wie was verantwoordelijk? De dictator uit Rusland.
....
Als analyst van het betere weten ga jij me dus eens uitleggen waarom door die annexatie de economie zware klappen kreeg ? Groeit er veel graan op de Krim ? Is er daar winstgevende industrie , of zijn de Russen die er wonen "fantastische'" geldschieters en werkgevers ? Allé , leg het eens uit .... :) en doe het beter dan de WIki auteur. Als ge het weet , moogt ge zelf ook Wikipedia bijwerken , dat weet ge , nietwaar. :twisted: