Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

08 dec 2022, 14:27

Fazal schreef:
08 dec 2022, 13:25
....
Eén ding is zeker, Rusland zal er niet beter van worden door àlles naar de vaantjes te helpen.
Oekraïne is er nog erger aan toe , en dat hebben ze alleen maar sinds 2014 aan zichzelf te danken.

Fazal

08 dec 2022, 14:51

Fazal schreef:
08 dec 2022, 13:25
....
Eén ding is zeker, Rusland zal er niet beter van worden door àlles naar de vaantjes te helpen.
Ik vergat er nog bij te schrijven: "en wij ook niet"!!!
En mocht het Westen zich niet gemoeid hebben, dan waren de gevolgen, zéker voor Europa, tòch óók niet mis geweest.
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 dec 2022, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

08 dec 2022, 14:53

We zullen dat toch nog eerst moeten zien of er al dan niet iets gebeurt op de Solomon Eilanden.

Het punt was dat de VS navy-bases hebben over heel de wereld bij bevriende naties. Als die landen dat contract opzeggen, dan is het gedaan.

Bij de Solomon Eilanden lag het nog anders: daar was geen basis van de VS. Evenmin van de Chinezen.

Wanneer een dictatuur een basis opzet vlak bij een democratie, dan is het opletten geblazen. Bijvoorbeeld de dictatuur van de SU zet een basis op in Cuba, vlakbij de Amerikaanse democratie.
Met een dictatuur ga je anders om dan met een democratie.

Een voorbeeld van het laatste: Frankrijk trekt zich ergens in de jaren '60 terug uit het militaire deel van de Navo. Reactie van de VS? OK, het zij zo.

En wat was de reden voor de inval in Georgië, Fred? Platte batterij zeker, want ik zie dat je niks meer produceert daarover?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

08 dec 2022, 15:11

Wil. schreef:
08 dec 2022, 14:53
......vlakbij de Amerikaanse democratie.
....
:lol: Laat me niet lachen. Een twee-partijen dictatuur waar elke partij om de beurt eens voor het zeggen krijgt. En ondanks die "democratie" blaffen ze daar mekaar morsdood , heerst er racisme en zwaaien dubieuze individuen de plak met allerhande zotte verzinsels. En dan nog is het laatste woord nog steeds "May God bless you and America". Ik denk dat God al heel veel keren zijn wenkbrauwen heeft moeten fronsen. :mrgreen:

"Has God blessed" de Irakezen , de Vietnamezen , de Afghanen ? .... :roll: Om maar te zwijgen over de verspreiders van een corrupt bankwezen en "vrije markt"

Wil.

08 dec 2022, 16:08

Je laat nog maar eens zien hoe ontzaglijk diep de kenniskloof is tussen wat je over batterijen weet en wat je van politieke of sociologische processen kent.

Een democratie is veel meer dan het verkiezingsproces, wat weliswaar onmisbaar is, maar slecht één aspect vormt van wat wij 'een democratie' noemen.
Het gaat over een vrije pers, over vrij je mening mogen zeggen, over het vrij mogen protesteren tegen overheidsmaatregelen, over het vrij je geloof te mogen aanhangen, over het mogen vormen van vakbonden, over beperkingen van de macht via beschermende maatregelen voor het volk enz.
Bijna al die dingen zijn afwezig in een dictatuur zoals die van Rusland of China.

Georgië, Freddy ... nog altijd platte batterij?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

08 dec 2022, 17:43

Charlie Maru schreef:
06 dec 2022, 20:17
HLN:
Oekraïense drones vernietigen bommenwerpers en hebben Moskou binnen bereik: “Zelensky brengt het gevecht naar Poetin”

Is de oorlog alweer een nieuwe fase ingegaan? Tot drie keer toe slaagde Oekraïne er in om vliegvelden diep op Russisch grondgebied te bestoken. In theorie zou dus ook Moskou geraakt kunnen worden. “Zelensky brengt het gevecht naar Poetin”, stelt de gezaghebbende commentator én oud-majoor van het Australische leger Mick Ryan.

https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~a90a38e8/
Wat als putin dat als een dreigende aanval op Rusland ziet, of /en wilt zelensky of puting een kernoorlog.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/08 ... aar-rusla/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

08 dec 2022, 17:58

Poetin benadrukte dat de Russische kernwapens enkel dienen voor de bescherming van Rusland en zijn bondgenoten. Hij gaf aan de wapens daarom niet als eerste te willen gebruiken. Ze dienen als afschrikking, luidt het. "Als een aanval tegen ons wordt gelanceerd, zullen we terugslaan."

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 64631e435a

Maar hij vind wel dat Oekaïne dat niet zou mogen doen!???
Rare redenering vind ik toch. :roll:
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 dec 2022, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

08 dec 2022, 18:04

Wil. schreef:
08 dec 2022, 16:08
.....
Een democratie is veel meer dan het verkiezingsproces, wat weliswaar onmisbaar is, maar slecht één aspect vormt van wat wij 'een democratie' noemen.
Het gaat over een vrije pers, over vrij je mening mogen zeggen, over het vrij mogen protesteren tegen overheidsmaatregelen, over het vrij je geloof te mogen aanhangen, over het mogen vormen van vakbonden, over beperkingen van de macht via beschermende maatregelen voor het volk enz.
Bijna al die dingen zijn afwezig in een dictatuur zoals die van Rusland of China.
Dat klinkt allemaal "zo lief" in de oren , maar de werkelijkheid is dat het Westen op een zeer gesofisticeerde manier ons bewerkt , iets waar de Russen en de Chinezen niet eens in staat toe zijn. Waarom is "Russia Today" ( RT ) van de kabel gehaald , en waarom zit gij hier alsmaar je manipulatieve fantasie te verspreiden dat de gevluchtte Janoekovitsj de staatsgreep heeft gepleegd en niet een stelletje nationalisten met Verhofstadt op de tribunes. Je onderschat de "influenzers" die ons hier in het Westen ons denken bepalen. Bekijk nog maar een heel goed het Canvas programma hierna ....
Fred1950 schreef:
22 nov 2022, 23:10
PROPAGANDA ... ( , la fabrique du consentement ) en hoe we gemanipuleerd worden door ..... nee , tegen onze "vijanden"

Voor het ogenblik loopt er op Canvas een heel interessant programma over hoe en wanneer "volksmanipulatie" is ontstaan. Dit https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/propaganda ... sentement/ is tot 22 december te bekijken.

Georgië, Freddy ... nog altijd platte batterij?
Georgië ? Beschrijf de reden waarom de VS destijds Vietnam is binnengevallen , en ge kent de analoge reden waarom de Russen in Georgië iets uitgespookt hebben.

E.T.

08 dec 2022, 18:06

...
Laatst gewijzigd door E.T. op 08 dec 2022, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.

08 dec 2022, 18:13

@Fazal Hij Poetin bedoeld natuurlijk een kernaanval ...

:?: wat echter als de man van ´t jaar Zelensky een ´vuile´ laat droppen ???

Fazal

08 dec 2022, 18:20

Weet ik ook wel E.T., maar wie gaat het in zijn hoofd halen om zoiets te doen!???
Er zijn natuurlijk wel zotten genoeg op deze wereld, maar zoiets ...?
Daar heb ik wel mijn twijfels over. Tenzij er weer zo'n clown als Trump zou opduiken.
Met zo'n kerel weet je maar nooit. :roll:

Soit, voor mijn part mag iemand terugslaan als hij aangevallen wordt.
En al zeker met gelijke wapens. Wat kan men verwachten in zo'n oorlog!?
A la guerre comme à la guerre, vind ik.

Ofwel verdedig je u, desnoods met een tegenaanval, ofwel geef je u over.
Maar als je de middelen heb, of krijgt, waarom zou je niet in de tegenaanval gaan!?
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 dec 2022, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

08 dec 2022, 18:28

Fazal schreef:
08 dec 2022, 18:20
Weet ik ook wel E.T., maar wie gaat het in zijn hoofd halen om zoiets te doen!???
Er zijn natuurlijk wel zotten genoeg op deze wereld, maar zoiets ...?
Daar heb ik wel mijn twijfels over. Tenzij er weer zo'n clown als Trump zou opduiken.
Met zo'n kerel weet je maar nooit. :roll:
Zelensky beschikt wel over een bepaald clown gehalte. :lol: Als er vuile kernafval zou gedropt worden zal Zelensky in alle toonaarden ontkennen dat het van hem komt.

Fazal

08 dec 2022, 18:32

Idem Poetin!

E.T.

08 dec 2022, 18:43

Zo ´n met 75 kg plutomium gevulde Tupolev 141 drone die midden in de Krim ontploft is voldoende reden om Kiev en omstreken volledig in as te leggen ... op naar WOIII

alleen de kakkerlakken gaan dat overleven

Fazal

08 dec 2022, 18:48

Wat kan de dader dan nog doen met een totaal vernietigd Krim, of met een ander land dat volledig in de as wordt gelegd? Heropbouwen met gastarbeiders misschien?
Dan zal er al zeker geen straling meer mogen zijn.