Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Allemaal 'van horen zeggen' en zelf ingekleurd door 'De Wereld Morgen'.Fred1950 schreef: ↑10 dec 2022, 11:23Wat ik zeer schrijnend vind , is de zin :
De EU poogt nog altijd te bemiddelen voor een onderhandelde oplossing, maar de VS en Groot-Brittannië verhinderen dat en kiezen voor een jarenlange oorlog om Rusland te verslaan ‘tot de laatste Oekraïner’.Om meelijden te krijgen met een arm volk dat vanuit alle kanten bedrogen wordt.
![]()
Wat iedereen eind november kon zien op TV was dit:

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De man leeft in het verleden.
Wanneer hij 'omvang' zegt, dan bedoelt hij grondoppervlakte. Hij bedoelt m.i. niet het bevolkingsaantal want Rusland staat dan pas op de 9e plaats. Hij bedoelt ook niet het economisch gewicht want Rusland staat dan pas op de 11e plaats.
Hij bedoelt grondoppervlakte en dan staat het land op nr. 1. De andere landen in de top-5 zijn (in dalende volgorde): Canada - China - VS - Brazilië.
In de vorige eeuw was het inderdaad zo dat landen die baas waren over een groot gebied, zoals het VK, Frankrijk, Spanje (in een nog verder verleden), geregeld in staat van oorlog waren of met militaire middelen de bevolkingen van landen die ze koloniseerden onder de knoet hielden omdat de mensen in die landen niets moesten weten van "de liefde" van het grote moederland.
Rusland - of beter Poetin - leeft nog altijd in die 19e-eeuwse modus en gaat weer op veroveringstocht zoals ook Atilla dat deed in zijn tijd. De Duitsers hebben het vorige eeuw ook twee keer gedaan. Het is hen slecht bekomen en ze zijn tot inkeer gekomen. Poetin moet nog door die louterende ontwormingsfase.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wat is er waardevol aan wat die Julia Davis tweet en inkleurt ?Wil. schreef: ↑10 dec 2022, 14:10Allemaal 'van horen zeggen' en zelf ingekleurd door 'De Wereld Morgen'.Fred1950 schreef: ↑10 dec 2022, 11:23Wat ik zeer schrijnend vind , is de zin :
De EU poogt nog altijd te bemiddelen voor een onderhandelde oplossing, maar de VS en Groot-Brittannië verhinderen dat en kiezen voor een jarenlange oorlog om Rusland te verslaan ‘tot de laatste Oekraïner’.Om meelijden te krijgen met een arm volk dat vanuit alle kanten bedrogen wordt.
![]()
Wat iedereen eind november kon zien op TV was dit:
.....
-
Het gerucht doet de ronde dat Poetin mogelijks naar Venezuela zou vluchten indien hij voelt dat Moskou te heet onder zijn voeten wordt. De kritiek op Poetin zwelt nl. aan.
De info komt van zijn voormalige speech schrijver.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
“Moskou voert productie meest krachtige vernietigingswapens op”, zegt Medvedev
Dmitri Medvedev, de voormalige president van Rusland en huidige nummer twee van de Russische veiligheidsraad, heeft zondag aangekondigd dat Moskou de productie van de “meest krachtige vernietigingswapens” opvoert. Hij dreigde er ook mee die in te zetten tegen het westen.
https://www.hln.be/buitenland/moskou-vo ... ~a5fd396e/
Kijk moeke!!!.....zonder wielen
HLN:
Russisch gevechtsvliegtuig slipt over ladingsbaan met vlammen als gevolg
https://www.hln.be/home/kijk-russisch-g ... ~ab211db5/

Dmitri Medvedev, de voormalige president van Rusland en huidige nummer twee van de Russische veiligheidsraad, heeft zondag aangekondigd dat Moskou de productie van de “meest krachtige vernietigingswapens” opvoert. Hij dreigde er ook mee die in te zetten tegen het westen.
Kijk moeke!!!.....zonder wielen
HLN:
Russisch gevechtsvliegtuig slipt over ladingsbaan met vlammen als gevolg
https://www.hln.be/home/kijk-russisch-g ... ~ab211db5/

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het gerucht doet de ronde dat Poetin mogelijks naar Venezuela zou vluchten indien hij voelt dat Moskou te heet onder zijn voeten wordt. De kritiek op Poetin zwelt nl. aan.
Ik heb dat gerucht hier ook gehoord van de 'dorpsgazet' deze morgen bij de bakker maar deze sprak over Cuba. Wie kan of mag je nu nog geloven met al die propaganda?
-
Poetin gaat alleen naar een land waar ze goed in de olie zitten en Venezuela voldoet aan beide voorwaarden. Cuba niet.Dicksy schreef: ↑11 dec 2022, 12:34Het gerucht doet de ronde dat Poetin mogelijks naar Venezuela zou vluchten indien hij voelt dat Moskou te heet onder zijn voeten wordt. De kritiek op Poetin zwelt nl. aan.
Ik heb dat gerucht hier ook gehoord van de 'dorpsgazet' deze morgen bij de bakker maar deze sprak over Cuba. Wie kan of mag je nu nog geloven met al die propaganda?![]()

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Maar Europa heeft heel hard gelobbyd voor het vrijhandels akkoord van Georgië en Oekraïne samen met Moldavië en voor de visumvrijstelling,dat en de belofte dat die landen bij de NAVO zouden komen was de trigger voor Puting.Rusland - of beter Poetin - leeft nog altijd in die 19e-eeuwse modus en gaat weer op veroveringstocht zoals ook Atilla dat deed in zijn tijd
https://www.mo.be/reportage/europese-un ... en-de-deur
En zoals Amerika niet wilde dat er raketten in Cuba zouden komen, wilt Rusland niet dat de Navo(en de raketten) in Oekraïne zouden staan.
Wiki:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Betrekkin ... en_de_NAVOOp 11 januari 2022 werd bekend dat een groep Republikeinse congresleden van plan is een wetsvoorstel in te dienen om Oekraïne tot "NAVO+-land" te verklaren en een onderzoek in te stellen naar de wenselijkheid om Rusland tot staatsponsor van terrorisme te verklaren. De opstellers van het wetsvoorstel stellen dat de erkenning van Oekraïne als "NAVO+-land" het mogelijk zal maken snel beslissingen te nemen over de levering en verkoop van Amerikaanse defensiegoederen en -diensten aan Oekraïne. Volgens medeauteur van dit wetsvoorstel, betreft deze regel de levering van anti-scheeps- en luchtverdedigingssystemen. Het wetsvoorstel stelt voor om een mechanisme te creëren voor het snel opleggen van sancties tegen Nord Stream 2 in het geval van een grootschalige Russische invasie van Oekraïne. De auteurs van het wetsvoorstel zijn ervan overtuigd dat zij op deze manier de ingebruikname voor altijd zullen blokkeren. Ook zijn de Verenigde Staten verplicht om te overwegen om te stemmen over de vraag of Rusland de status van "Staat-sponsor van internationaal terrorisme" moet krijgen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Als Rusland tegen de lente Oekraïne niet geannexeerd heeft zie ikCharlie Maru schreef: ↑11 dec 2022, 12:30HLN:
Dmitri Medvedev, wel op de knop drukken, of een van zijn korporaals, of sergeanten, de entourage zal dan wel veilig op Cuba zitten
Ook de NAVO Baas is er niet gerust in,maar als Rusland niet verder komt dan de Dombass en beseft ook dat
ze de nucleaire dreiging niet moeten weglachen,het is serieus en als het helemaal escaleert zijn de rapen gaar.
https://www.hln.be/buitenland/als-het-m ... nts-anchor
En dan moeten ze ook rekening houden met Noord Korea, want daar zit ook een zot.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
1. Staan er dan geen raketten in Letland of Estland? Van de grens van Letland tot in Moskou is 650 km. Hoe lang duurt dat voor een raket?
2. Rusland wordt bestuurd door een dictator. De VS is een democratie. Ik heb hogerop al uitgelegd waarom we met een dictatuur andere regels hanteren dan wanneer we te maken hebben met een democratie. Hier ook.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wat kan het jou , mij , de VS en de UK schelen of er een dictatuur in Rusland en China is ? Moeten WIJ daar ons mee bemoeien ? China moeit zich ook niet met buitenlandse politiek , die drijft handel met om het even wie als het maar opbrengt.
Enne ... België , dat onnozel landje aan de Noordzee , schendt mensenrechten in haar gevangenissen. Kom dus niet af met mensenrechten in Rusland en China.