Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Vrachtwagens met kanon, Birmstone-raketten en misschien ook de cruciale Leopard-tanks: nieuwe militaire hulp aan Oekraïne wordt ongezien
De nieuwe militaire hulp aan Oekraïne wordt ongezien. Een groep van elf landen belooft in een gezamenlijke verklaring een substantiële bijstand te leveren. Morgen vindt er hierover een bijeenkomst plaats op de militaire basis Ramstein in Duitsland. De grote vraag blijft of Duitsland bereid zal zijn haar geavanceerde Leopard-tanks te leveren.
https://www.hln.be/buitenland/vrachtwag ... ~ae30678e/
Vrachtwagens met kanon, Birmstone-raketten en misschien ook de cruciale Leopard-tanks: nieuwe militaire hulp aan Oekraïne wordt ongezien
De nieuwe militaire hulp aan Oekraïne wordt ongezien. Een groep van elf landen belooft in een gezamenlijke verklaring een substantiële bijstand te leveren. Morgen vindt er hierover een bijeenkomst plaats op de militaire basis Ramstein in Duitsland. De grote vraag blijft of Duitsland bereid zal zijn haar geavanceerde Leopard-tanks te leveren.
https://www.hln.be/buitenland/vrachtwag ... ~ae30678e/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Oekraïners zullen het wel gauw merken als Poetin niet meer zou leven. Met dergelijke uitspraken maakt Zelensky zich hopeloos belachelijk , een president onwaardig.tokkio schreef: ↑19 jan 2023, 17:17Fake nieuws, of een nieuwe truc van de foor......
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~a63e0d1b/
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Misschien fake nieuws , alles is goed voor Zelensky om Europa te betrekken bij "zijn " oorlog.
Die wilt zoveel mogelijk wapens van Europa, en hoe krachtiger hoe liever, als die tanks die ze gaan leveren, zich niet vastrijden in de "lente" modder, en hij daarmee de Krim wilt heroveren, zal dat misschien een aanleiding zijn voor poetin om nog agressiever uit de hoek te komen, en nadenkt over chemische of kernwapens en dan zijn de rapen gaar.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Zijn die Oekraniense soldaten suppermannen? Wat gaan die met die tanks doen? Zich volgende maand vastrijden? Denk het niet
Uit mijn tijd bij het leger herinner ik me dat de tankbemanning (een man of 5) van een Leopard een zeer lange en uitgebreide opleiding kregen.
Uit mijn tijd bij het leger herinner ik me dat de tankbemanning (een man of 5) van een Leopard een zeer lange en uitgebreide opleiding kregen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ze mogen dan nog een opleiding hebben, eens het begint te dooien, zakken de tanks weg in de modder,hitler heeft ook zijn Russische oorlog verloren omdat ze zich vastreden.
Om vooruit te komen in de modder verbruikten de tanks drie keer zo veel brandstof als anders. De infanterie, die steeds in het kielzog van de tanks was opgetrokken, haalde haar rijdende collega’s in.
Door het slib en het gebrek aan bevoorrading konden de troepen niet meer verder.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
... en ze moeten dan ook nog duits of engels verstaan. Bij de Oekraïns leger zitten er nu al veel burgers die het land niet mochten verlaten bij het begin van de oorlog en dienst moesten nemen. Daar zitten 65 jarigen tussen ....
De Leopards vuren met NAVO compatibele granaten , en al wat ze nu hebben is voor de tanks van Russische makelij en niet bruikbaar. Dus , naast de tanks moeten ze ook nog een pak munitie ervoor krijgen. Zelensky begint op een baby te gelijken die maar aan de "mem" van de VS en Europa blijft hangen voor steeds maar meer "wapen"-melk.
Als de Russen nu eens het verstand hebben om alle bruggen over de Dnjepr kapot te schieten ( als dat al nog niet gebeurd is ) geraken de Oekraïners met hun tanks zelfs niet eens tot aan de Donbas ( ten oosten van de Dnjper ).
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ge leest hier wat

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
ik denk ook dat er tijd nodig is voor opleiding. Voor de AMX was dat 2 mnd in Arlon.
En dan zit men met 5O ministers bijeen om wapens, etc te leveren. Wie zal zijn nek uitsteken?
En dan zit men met 5O ministers bijeen om wapens, etc te leveren. Wie zal zijn nek uitsteken?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Is het wel verstandig wat ze van plan zijn te leveren?
Deze wapens zijn niet voor verdediginhg.
Jachtpantsers tegen 70 km/u zijn gemaakt om aan te vallen
En die Amerkaanse troep om de boel in flarden te schieten
En die Amerkaanse troep om de boel in flarden te schieten
Laatst gewijzigd door voorn op 20 jan 2023, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ze kunnen die Oekraïners enkel een versnelde opleiding geven en ze vooral op het hart drukken dat die R niet voor racen staat want daar gaan ze echt niet sneller van rijden.door voorn » minder dan een minuut geleden
Is het wel verstandig wat ze van plan zijn te leveren?
En die Amerkaanse troep om de boe'l in flarden te schieten
-