Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

22 jan 2023, 09:23

Fred Flin... euh ... Fifty schreef:
Dat Zelensky de Krim wil innemen zou neerkomen op een uitbreiding van Oekraïne.
De Krim is Oekraïens gebied. Noord-Korea en Eritrea zijn het daarmee niet eens. En Fred ook niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

22 jan 2023, 09:38

De Navo heeft altijd snellere pantsers gehad dan de Russen.
En die snelheid werd altijd opgedreven; zodat de aanvals kracht bij de Navo lag op het terrein
Zoals bij voetbal een ploeg met snelle mannen tegen oude venten

Wil.

22 jan 2023, 12:05

Snelheid is evenzeer een bonus in de verdediging. Om in jouw voetbaltermen door te gaan: herinner u dat Hazard op het WK liet doorschemeren dat Vertongen niet meer van de rapste was. Die was daar niet blij mee.

De Russische tanks waren veel groter in aantal en minstens even snel als de Oekraïense maar ze werden bij dozijnen uitgeschakeld. En die waren aanvallend.

Aanvallend of verdedigend hangt bij een tank af van de bedoeling van de bevelhebber, niet van het ding op zich.

Wil.

22 jan 2023, 12:36

Een citaat van de nieuwe minister van defensie van Duitsland:

Afbeelding

Duitsland wil officieel niks leveren, maar gaat akkoord om voorbereidende training te geven aan de soldaten van UA.

Dit zijn landen die onmiddellijk bereid zijn om L2 tanks te leveren zodra daartoe een groen licht wordt gegeven. Polen gaat en stap verder en belooft om "het juiste te doen" .
Polen -- Finland - Tsjechië - Slovakije - Zweden - Nederland.

voorn

22 jan 2023, 12:56

De bedoeling van Zilensky is aan te vallen; en daar de nodige middellen voor te krijgen
Waaronder de L2.
Maar we kunnen moeilijk die leveringen doen met een kaartje er aan enkel tot de grens bruikbaar.
Wat als men de Russen terug drijft en richting de Krim oprukt?

Wil.

22 jan 2023, 13:00

Dan nemen ze hun eigen land terug, tiens.

Charlie Maru

22 jan 2023, 13:09

HLN:
Rusland waarschuwt voor "wereldwijde catastrofe" als Leopard 2-tanks worden geleverd aan Oekraïne

Vjatsjeslav Volodin, de Russische parlementsvoorzitter van de Doema, waarschuwt voor een "tragedie van wereldformaat" als bondgenoten van Oekraïne Duitse Leopard 2-tanks leveren aan Kiev. Rond de beroemde Duitse tanks is momenteel veel te doen.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-w ... ~a7225cba/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

22 jan 2023, 13:36

We hebben dat toneel al gehad omtrent de atoombommen.
Wat zal het nu weer zijn?

voorn

22 jan 2023, 14:35

Het oorlogje heeft ons al 140 miljoen gekost en dat is weer schamel.
Nederland 1 miljard.
Wie zegde iets over die gierige Hollanders :lol:
Maar ja wat maakt het uit; we hebben zelf geen tanks meer en kunnen dus niet meer aanvallen of verdedigen
Wat gaan wij doen als de Navo in gang schiet? Het bier leveren :lol:

Fred1950

22 jan 2023, 15:02

voorn schreef:
22 jan 2023, 14:35
...
Wat gaan wij doen als de Navo in gang schiet? Het bier leveren :lol:
:lol:

Fred1950

22 jan 2023, 15:08

Charlie Maru schreef:
22 jan 2023, 13:09
HLN:
Rusland waarschuwt voor "wereldwijde catastrofe" als Leopard 2-tanks worden geleverd aan Oekraïne
....
Ze moeten ook nog op "het terrein" geraken om ingezet te kunnen worden. Tegen dat ze in de Donbas zijn staat het grootste deel ervan reeds in panne of werden ze met raketjes aan flarden geschoten nog voor dat ze van de transport treinen gelost werden .

werewoef

22 jan 2023, 22:04

De zevende dag al bekeken ? Als invité , de Admiraal- Generaal van onze strijdmachten, alsook nog een paneldebat . Ze beamen daar een beetje wat ik hogerop wilde zeggen . De Krim zal van Rusland blijven en zal mogelijks misschien als pasmunt worden gebruikt in de toekomstige (sic ) onderhandelingen . Daarenbij; wat gaan ze doen met de plus minus 800.000 Russische gezinde inwoners die er wonen ??

werewoef
AMEN en AUM

Charlie Maru

23 jan 2023, 09:53

HLN:
“Duitsland verzet zich niet als Polen Leopard 2-tanks naar Oekraïne wil sturen”

Als Polen Leopard 2-tanks naar Oekraïne wil sturen, dan zal Duitsland zich niet verzetten. Dat zegt de Duitse minister van Buitenlandse zaken Annalena Baerbock in een interview met de Franse televisiezender LCI.

https://www.hln.be/buitenland/duitsland ... ~ac826a3e/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

socrates

23 jan 2023, 10:09

Als het Westen al zijn niet-nucleaire wapens inzet, dan kan die oorlog nog lang duren. In de "koude oorlog" tussen China en de VS, kan China strategisch opteren om Poutin te steunen en op die manier eigenlijk de VS relatief te verzwakken. De menselijke en materiële schade is nu al niet meer te schatten, het is een patstelling, niemand wil gezichsverlies en dus wordt er niet onderhandeld. De wapenproducenten zien het waarschijnljk graag gebeuren. Toch is er nog hoop, deze absurde "stammentwist" kan de mensheid er misschien toe brengen om hierna met een propere lei te herbeginnen en de echte problemen van de planeet eensgezind aan te pakken.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

23 jan 2023, 10:32

socrates schreef:
23 jan 2023, 10:09
.... Toch is er nog hoop, deze absurde "stammentwist" kan de mensheid er misschien toe brengen om hierna met een propere lei te herbeginnen en de echte problemen van de planeet eensgezind aan te pakken.
De echte planeet problemen zijn al 20 jaar bekend en er werd niets aangepakt. Conflicten ontstaan in de onderbuik ( emotioneel , zonder rationeel te denken , uit machtswellust en verrijkingsdrang ) , en zolang de mensensoort dat niet onder controle kan krijgen , blijven we voort doen zoals dat 2000 jaar geleden ook al het geval was. Oplossing : muteren naar een hogere levensvorm.