Bluft Xi Jinping ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

01 dec 2022, 17:45

Als ge niet buiten moogt, hunne ontspanning:
https://managementscope.nl/opinie/hulsh ... -zakendoen
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fazal

01 dec 2022, 18:34

Zouden er in België ook zulke protesten komen?

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... e62a93c4a8

Dicksy

06 dec 2022, 17:16

'Xi's bezoek aan Saoedi-Arabië in een tijd van grote onrust op de oliemarkt en geopolitiek met de Russische invasie van Oekraïne geeft aan dat China van plan is zijn invloed in het Midden-Oosten te vergroten, waar de VS tot voor kort de wereldmacht met de grootste invloed was . Het bezoek van de Chinese president suggereert ook dat Saoedi-Arabië zijn relatie met China als een van strategisch belang beschouwt.

Terwijl de Chinezen en de Saoedi's hun betrekkingen aan het versterken zijn, bevinden de betrekkingen tussen de VS en Saoedi's zich op een dieptepunt, vooral nadat de Amerikaanse regering in oktober Saudi-Arabië en de OPEC+-groep had bekritiseerd vanwege wat zij omschreef als "kortzichtig" en "misplaatst". besluit om hun beoogde olieproductie vanaf november met 2 miljoen vaten per dag (bpd) te verminderen'.

Xi weet precies wanneer hij het ijzer moet smeden. :roll:

Charlie Maru

19 dec 2022, 10:42

HLN:
Rusland en China houden samen militaire oefeningen

Rusland en China houden gezamenlijke marineoefeningen tussen 21 en 27 december. Dat meldt het Russische ministerie van Defensie. Bij de actie, die sinds 2012 jaarlijks wordt georganiseerd, zullen raketten en artillerie worden afgevuurd in de Oost-Chinese Zee.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-e ... af1612456/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

21 dec 2022, 12:06

China's invoer van Russische energie is sinds de invasie met 27 miljard dollar gestegen

China's invoer van olie, pijpleidinggas, LNG en steenkool uit Rusland heeft sinds de Russische invasie van Oekraïne in totaal 68 miljard dollar bereikt, vergeleken met 41 miljard dollar voor dezelfde periode vorig jaar, omdat westerse kopers de invoer van veel Russische producten mijden of hebben verboden. energieproducten, volgens gegevens verzameld door Bloomberg .

De Chinese invoer van LNG uit Rusland is in november verdubbeld tot 852.000 ton in vergelijking met dezelfde maand in 2021. De olie-invoer uit Rusland is vorige maand ook gestegen, met 17%, en Rusland heeft in november Saudi-Arabië verslagen als China's grootste olieleverancier, volgens de gegevens.

De Chinese invoer van Russische steenkool steeg met 41%, een verdubbeling ten opzichte van november 2021, hoewel ze vanaf september dit jaar niet op het recordniveau lagen.

Het prijsplafond voor Russische ruwe olie opgelegd door de EU, de G7 en Australië is op 5 december in werking getreden, maar China heeft zich niet aangesloten bij de zogenaamde Price Cap Coalition, die maritieme transportdiensten voor Russische ruwe olie verbiedt, tenzij de olie verkocht voor of onder de $60 per vat.

Dicksy

21 dec 2022, 12:10

Chinese president Xi Jinping nodigt voormalig Russisch president Dmitri Medvedev uit in Peking

'Dmitri Medvedev, de oud-Russische president en huidig hoofd van de Veiligheidsraad in Rusland, heeft woensdag de Chinese president Xi Jinping ontmoet in de hoofdstad Peking. Ze hebben "internationale kwesties, waaronder uiteraard het conflict in Oekraïne" besproken, zo meldt het Russische staatspersagentschap Tass'.

'Xi liet van zijn kant weten dat China "klaar" is voor "een toenadering met Rusland" in het "nieuwe tijdperk", om de betrekkingen tussen beide landen te "bevorderen". Verder uitte de Chinese president zijn hoop op vrede in de oorlog tussen Rusland en OekraÏne. "China neemt een objectieve en eerlijke positie in de crisis in Oekraïne. Ik hoop dat de betrokken partijen zich terughoudend zullen opstellen en een brede dialoog aangaan", zei hij onder meer'.

tokkio

22 dec 2022, 17:21

Dicksy schreef:
21 dec 2022, 12:10
Chinese president Xi Jinping nodigt voormalig Russisch president Dmitri Medvedev uit in Peking

'Dmitri Medvedev, de oud-Russische president en huidig hoofd van de Veiligheidsraad in Rusland, heeft woensdag de Chinese president Xi Jinping ontmoet in de hoofdstad Peking. Ze hebben "internationale kwesties, waaronder uiteraard het conflict in Oekraïne" besproken, zo meldt het Russische staatspersagentschap Tass'.

'Xi liet van zijn kant weten dat China "klaar" is voor "een toenadering met Rusland" in het "nieuwe tijdperk", om de betrekkingen tussen beide landen te "bevorderen". Verder uitte de Chinese president zijn hoop op vrede in de oorlog tussen Rusland en OekraÏne. "China neemt een objectieve en eerlijke positie in de crisis in Oekraïne. Ik hoop dat de betrokken partijen zich terughoudend zullen opstellen en een brede dialoog aangaan", zei hij onder meer'.
Die Xi Jinping vertrouw ik ook niet 100%, als men niet in iemands ogen kan zien , ben je gejost.
Die heeft meer dan 1 miljard "kanonnen vlees"en als 2 honden vechten voor een been.....
https://www.hln.be/buitenland/rusland-e ... af1612456/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

26 dec 2022, 12:20

Heel binnenkort zit er ook in Taiwan een speciale operatie aan te komen.

En ik denk niet dat Xi Jinping aan het bluffen is.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221226_92389403

tokkio

26 dec 2022, 17:01

Fazal schreef:
26 dec 2022, 12:20
Heel binnenkort zit er ook in Taiwan een speciale operatie aan te komen.

En ik denk niet dat Xi Jinping aan het bluffen is.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221226_92389403
die Kim Jong un wilt ook provoceren,of is het bluffen :evil:
https://nos.nl/artikel/2457749-zuid-kor ... nse-drones
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

26 dec 2022, 17:12

Allebei!

Charlie Maru

29 jan 2023, 15:40

HLN:
Amerikaanse generaal waarschuwt voor oorlog met China: “Mijn gevoel zegt dat we in 2025 zullen vechten”

Voor de Amerikaanse viersterrengeneraal Michael Minihan wijzen alle tekenen op een oorlog met China. Hij voorspelt dat China Taiwan al in 2025 kan binnenvallen. Amerikaanse troepen bereiden zich inmiddels voor op een oorlog.

posting.php?mode=reply&f=4&t=216023&sid ... dcb2228a95
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

29 jan 2023, 16:38

Charlie Maru schreef:
29 jan 2023, 15:40
HLN:
Amerikaanse generaal waarschuwt voor oorlog met China: “Mijn gevoel zegt dat we in 2025 zullen vechten”

Voor de Amerikaanse viersterrengeneraal Michael Minihan wijzen alle tekenen op een oorlog met China. Hij voorspelt dat China Taiwan al in 2025 kan binnenvallen. Amerikaanse troepen bereiden zich inmiddels voor op een oorlog.

posting.php?mode=reply&f=4&t=216023&sid ... dcb2228a95
Ach ja , covid tast de hersenen aan .....

tokkio

30 jan 2023, 17:10

@ fred
Ach ja , covid tast de hersenen aan .....
ze hebben al lang voor covid,een gevaarlijker virus in hun hersenen, het macht en nooit genoeg virus, is veel gevaarlijker,en daar help een lockdown niet tegen,en het zit in de hersenen van dictators, generaals en politiekers,het veroorzaakt de drang naar meer land, meer geld en meer macht. :mrgreen:

Wil.

28 feb 2023, 09:27

China beste maatjes met Rusland? Ik denk het niet. Ze hebben plannen.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

07 mar 2023, 11:01

Zowel Xi Jinping als minister Buitenlandse Zaken ongewoon scherp voor VS: “VS en Westen willen opmars van China afremmen”
De Chinese president Xi Jinping heeft het Westen en de Verenigde Staten er in ongewoon scherpe bewoordingen van beschuldigd de opmars van zijn land in de wereld te willen afremmen. Dat deed hij volgens staatsmedia dinsdag in de marge van de jaarlijkse bijeenkomst van het Chinese Volkscongres. Volgens de staatsleider is de omgeving waarbinnen China zich ontwikkelt "dramatisch veranderd" en zijn er fors meer onzekerheden. Ook de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken gaf de VS een veeg uit de pan. Hij waarschuwde dat “conflicten en confrontaties” onvermijdelijk zijn als het land zijn koers niet wijzigt.

“Chinees-Russische banden noodzakelijk”
Ook de nieuwe Chinese minister van Buitenlandse Zaken Qin Gang sprak de Chinezen toe tijdens de persconferentie. Sterke banden tussen China en Rusland zijn “noodzakelijk” in een steeds “onstabielere wereld”, vertelde hij. Daarnaast zei hij dat Peking en Moskou geen bedreiging vormen voor andere landen.

https://www.hln.be/buitenland/zowel-xi- ... ~a823801c/
Het gezegde: beter een goede buur dan een verre vriend is in China blijkbaar ook niet onbekend. :roll: