Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn

12 feb 2023, 15:12

Hij weet ook dat zelfs de Leopard 1 een geducht wapen is in het luchtruim.
En de Leopard 2 veel effektiever is tegen welke aanval ook.

Dicksy

12 feb 2023, 15:43

door voorn » 28 minuten geleden
Hij weet ook dat zelfs de Leopard 1 een geducht wapen is in het luchtruim.
image.png
image.png (526.11 KiB) 361 keer bekeken

Maar ge moet hem eerst nog wel in dat luchtruim krijgen. :lol:

image.png
image.png (565.77 KiB) 357 keer bekeken

De F-16 zal ook wel een geducht wapen zijn in het luchtruim maar niet op de grond. :lol:

socrates

12 feb 2023, 15:49

In de Amerikaanse oorlogfilms van de jaren '50 werd zo"n Leopard nochtans vlot aan flarden geschoten door een Sherman of een Patton. :idea:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

12 feb 2023, 16:01

door socrates » 8 minuten geleden
door voorn » 28 minuten geleden
Hij weet ook dat zelfs de Leopard 1 een geducht wapen is in het luchtruim
In de Amerikaanse oorlogfilms van de jaren '50 werd zo"n Leopard nochtans vlot aan flarden geschoten door een Sherman of een Patton. :idea:
image.png
image.png (204.95 KiB) 358 keer bekeken

Ik denk dat voorn zoiets bedoelt met zijn posting en dan zou het best kunnen dat de Leopard een geducht wapen is in het luchtruim maar ik betwijfel het.

socrates

12 feb 2023, 16:07

Zo'n helicopter in deze positie lijkt mij toch een "sitting duck" ?? Maar de Leopard 2 zou ook als luchtafweer en artilleriestuk kunnen fungeren en op die manier het luchtruim voor de vijandelijke luchtmacht, onveilig maken.

Dicksy

12 feb 2023, 16:30

door socrates » 15 minuten geleden
Zo'n helicopter in deze positie lijkt mij toch een "sitting duck" ?? Maar de Leopard 2 zou ook als luchtafweer en artilleriestuk kunnen fungeren en op die manier het luchtruim voor de vijandelijke luchtmacht, onveilig maken.
Misschien het dit wel wat voorn bedoelde maar een open goal kon ik toch niet laten liggen. :lol: :lol:

Maar de Leopardtank is slechts 1x ingezet in een oorlogssituatie en blijkbaar was dat in Bosnie 1992/1994 (wiki :lol: ). En nu gaat men dat tuig aan Oekraine geven, een opleiding voorzien van een aantal maanden en dan voor de wolven gooien? Ik heb daar wel mijn bedenkingen bij of dat wel gaat goed komen.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 12 feb 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

12 feb 2023, 16:35

Dicksy schreef:
12 feb 2023, 16:30
door socrates » 15 minuten geleden
Natuurlijk is het dit wat voorn bedoelde maar een open goal kon ik toch niet laten liggen. :lol: :lol:

Maar de Leopardtank is slechts 1x ingezet in een oorlogssituatie en blijkbaar was dat in Bosnie 1992/1993 (wiki :lol: ). En nu gaat men dat tuig aan Oekraine geven, een opleiding voorzien van een aantal maanden en dan voor de wolven gooien? Ik heb daar wel mijn bedenkingen bij of dat wel gaat goed komen.
Afgaande op het "uitzicht" van zo'n Leopard dacht ik blijkbaar verkeerdelijk dat de Duitsers al in 1943 Leopards hadden.

frits1955

12 feb 2023, 17:12

De eerste Leopards rolden medio jaren '60 pas van de band.

voorn

12 feb 2023, 17:26

Het 4de Lanciers was in 68 het eersta lanciers mer Leopazrd 1.
Is voor beveiging luchtruim ideaal.
Al was onze patton niet uit race.

Wil.

12 feb 2023, 17:37

Bij de gevechten rond Vuhledar hebben de Russen heel waarschijnlijk 30 tot 40 tanks gewoon achtergelaten. Tientallen soldaten werden gedood. Een ware slachting.

“Russian troops likely fled and abandoned at least 30 mostly intact armored vehicles in a single incident after a failed assault,” Britain’s defense ministry said in a daily briefing.

"Russische troepen zijn waarschijnlijk gevlucht en hebben minstens 30 grotendeels intacte gepantserde voertuigen achtergelaten in een enkel incident na een mislukte aanval", zei het Britse ministerie van Defensie in een dagelijkse briefing."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

12 feb 2023, 19:15

Toen de Russische bezetters zich onlangs hebben teruggetrokken uit Balaklia, hebben ze een USB-flash driver verloren/vergeten. Op die stick staan enorm veel gegevens die bewijzen dat de Russen zich schuldig hebben gemaakt aan misdaden tegen het oorlogsrecht.

Heel wat materiaal voor 'Den Haag' is beschikbaar op die flash drive.

Dicksy

12 feb 2023, 20:03

Toen de Russische bezetters zich onlangs hebben teruggetrokken uit Balaklia, hebben ze een USB-flash driver verloren/vergeten. Op die stick staan enorm veel gegevens die bewijzen dat de Russen zich schuldig hebben gemaakt aan misdaden tegen het oorlogsrecht.

Wacht effe.......Komt het van het Britse ministerie van defentie uit één van hun dagelijkse briefings, nee? :roll: Effe verder denken.......het komt van een Oekrainse soldaat die het 'toevallig' zag liggen toen hij met zijn drone over het land vloog en het met een magneet kon optillen....ook niet? :roll:
Ge maakt het wel moeilijk seg........ :evil: Wacht effe.......Misschien gevonden met de hulp van een USB-snuffelhond dan tussen al dat puin...ook niet? Oh, het lag op de kast in dat kapot geschoten appartement. Gelukkig werd die kast dan niet geraakt of ze hadden het niet gevonden...ook niet? Ik geef het op.

PS: Op internet circuleert ook een video dat de Oekrieners chemische wapens gebruiken... :roll:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 12 feb 2023, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

12 feb 2023, 20:12

Dicksy schreef:
12 feb 2023, 20:03

Wacht effe.......Komt het van het Britse ministerie van defentie uit één van hun dagelijkse briefings, nee? :roll: Effe verder denken.......het komt van een Oekrainse soldaat die het 'toevallig' zag liggen toen hij met zijn drone over het land vloog en het met een magneet kon optillen....ook niet? :roll:
Ge maakt het wel moeilijk seg........ :evil: Wacht effe.......Misschien gevonden met de hulp van een USB-snuffelhond dan tussen al dat puin...ook niet? Oh, het lag op de kast in dat kapot geschoten appartement. Gelukkig werd die kast dan niet geraakt of ze hadden het niet gevonden...ook niet? Ik geef het op.

Als ze enkel maar de driver vonden zullen ze daar niet veel uit geleerd hebben.

Wil.

12 feb 2023, 20:26

Het is natuurlijk de drive die ze gevonden hebben. Ik was aan het scrabbelen en ik had nog een R met dubbele letterwaarde over ... :wink:

socrates

12 feb 2023, 20:28

Wil. schreef:
12 feb 2023, 20:26
Het is natuurlijk de drive die ze gevonden hebben. Ik was aan het scrabbelen en ik had nog een R met dubbele letterwaarde over ... :wink:
Jammer dat het geen "Q" of een "X" was. :)