Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

16 feb 2023, 15:39

Freddy-boy,

als hij of zij in zijn of haar eigen land te vrezen heeft van vervolging om zijn ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging of het behoren tot een specifieke sociale groep.

Gesnapt?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

16 feb 2023, 16:21

voorn schreef:
16 feb 2023, 15:15
En wat gaat er gebeuren met de slachtoffers van de aardbeving.
Gaan die opgevangen worden in hun thuisland?
Voor minum 5 jaar voor alles herbruikbaar is.
De vraag van 1 miljoen ( en veel meer dan 60.000 ) aan Erdogan.
Wil. schreef:
16 feb 2023, 15:39
Freddy-boy,

als hij of zij in zijn of haar eigen land te vrezen heeft van vervolging om zijn ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging of het behoren tot een specifieke sociale groep.

Gesnapt?
Bijvoorbeeld ... bang om in Zelensky zijn leger te moeten vechten , behoort dus tot een "specifieke" groep met een politieke overtuiging als ge zo pieteluttig uw gelijk wilt krijgen. Once again , you lose. De meeste klassieke asielzoekers behoren tot een "specifieke sociale groep" . In de toekomst komen daar nog eens de klimaatvluchtelingen bij , toont mij mijn glazen bol.

Dicksy

16 feb 2023, 16:36

door Wil. » 45 minuten geleden
Freddy-boy,

Wat is de betekenis van asielzoeker?

Een asielzoeker vraagt asiel aan door de (persoonlijke) situatie in zijn eigen land. Een asielzoeker krijgt een verblijfsvergunning als hij te vrezen heeft voor oorlog, vervolging of een onmenselijke behandeling. Deze beslissing neemt de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

Redenen voor vervolging kunnen godsdienst, politieke overtuiging, seksuele voorkeur of het behoren tot een bepaald etnische groep zijn.

Waarom zou dus een asielzoeker geen (oorlogs)vluchteling kunnen zijn of visa versa? :roll:

socrates

16 feb 2023, 16:57

Dicksy schreef:
16 feb 2023, 16:36
door Wil. » 45 minuten geleden
Freddy-boy,

Wat is de betekenis van asielzoeker?

Een asielzoeker vraagt asiel aan door de (persoonlijke) situatie in zijn eigen land. Een asielzoeker krijgt een verblijfsvergunning als hij te vrezen heeft voor oorlog, vervolging of een onmenselijke behandeling. Deze beslissing neemt de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

Redenen voor vervolging kunnen godsdienst, politieke overtuiging, seksuele voorkeur of het behoren tot een bepaald etnische groep zijn.

Waarom zou dus een asielzoeker geen (oorlogs)vluchteling kunnen zijn of visa versa? :roll:
Oekraïners zijn eigenlijk "vluchtelingen" zijn dat dan wel asielzoekers ? (Waren Belgen die in 1914 naar GB trokken ook asielzoekers ?)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

16 feb 2023, 17:12

socrates 8 minuten geleden
Oekraïners zijn eigenlijk "vluchtelingen" zijn dat dan wel asielzoekers ? (Waren Belgen die in 1914 naar GB trokken ook asielzoekers ?)
Zochten die vluchtelingen dan geen (tijdelijk) asiel tot de vijandelijkheden gestopt waren? Iemand die asiel zoekt is toch een asielzoeker, niet? (En niet alle vluchtelingen die destijds asiel aanvroegen zijn terug naar Belgie teruggekeerd bij het einde van de vijandelijkheden, net zoals na WOII.)

Charlie Maru

16 feb 2023, 18:52

HLN:
Waarom het zo gevreesde offensief van Poetin er mogelijk niet eens komt

Rusland heeft nu 97% van al z’n grondtroepen in Oekraïne ontplooid. Dat zegt de Britse Defensieminister Ben Wallace. Een duizelingwekkend cijfer, maar wat betekent dat voor het verdere verloop van de oorlog? Rukken er weldra meer dan 300.000 soldaten op in een nieuw offensief? Of wil het juist zeggen dat Poetin aan de limiet van zijn kunnen is gekomen en misschien zelfs aan opgeven denkt? Wij analyseren de huidige staat van het Russische leger en komen tot een belangrijke conclusie.

https://www.hln.be/buitenland/analyse-w ... ~a3c0baf0/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

16 feb 2023, 19:05

Oekraïners vallen onder de Richtlijn Tijdelijke Bescherming van de Europese Unie.
Ze willen opvang en veiligheid.

En nu begint het woordspelletje waarbij sommigen de term asiel gebruiken, maar die term is niet van toepassing op de Oekraïners.

Asiel aanvragen is in ons land verbonden aan typische omstandigheden waarover een speciale dienst oordeel velt. Oekraïners vragen geen asiel aan in die juridische betekenis. Ze vragen wel opvang en veiligheid. Nu kun je het gewone taalgebruik gaan mengen met de juridisch afgebakende term waardoor je geen verstandige conversatie meer kan voeren omdat je naast elkaar spreekt.

Om nog een parallel te trekken: het begrip arbeid heeft in de fysica een andere en specifiek afgebakende betekenis dan in het gewone taalgebruik. Die twee moeten uit elkaar gehouden worden.

Dicksy

16 feb 2023, 20:16

Wat is de betekenis van asiel:
'Bescherming/ Bescherming van overheidswege'

Het is niet omdat men het woordje asiel vervangt door zijn betekenis (bescherming) dat diegene die bescherming vraagt/zoekt geen asielzoeker meer zou zijn. Of dit nu tijdelijk zou zijn of niet is eigenlijk naast de kwestie maar meer een stok achter de deur voor de EU om deze personen terug te kunnen sturen als deze oorlog voorbij is.
Oekraïners vallen onder de 'Richtlijn Tijdelijk(e) Bescherming (asiel) van de Europese Unie'.
Men kan het bezien als een woordspelletje maar het doet geen afbreuk aan de betekenis van wat een asielzoeker is.

Wil.

16 feb 2023, 20:18

Here we go again... :roll:

E.T.

16 feb 2023, 20:53

Tot nader order moet een vreemdeling ASIEL aanvragen anders blijft het een vluchteling ... 8)

Wil.

16 feb 2023, 21:18

Er zijn ook gelukzoekers die zelfs geen asiel willen aanvragen en ook niet gevlucht zijn voor iets of iemand. Veelal zijn die mensen hier illegaal aanwezig.

Charlie Maru

16 feb 2023, 21:43

HLN:
Amerikaanse straaljagers onderscheppen opnieuw Russische vliegtuigen bij Alaska

Amerikaanse straaljagers hebben opnieuw, voor de tweede keer in een week, vier Russische vliegtuigen onderschept in de buurt van Alaska. Dat meldt het Noord-Amerikaanse luchtverdedigingscommando NORAD.

https://www.hln.be/buitenland/amerikaan ... ~a7be1120/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

16 feb 2023, 22:27

Afbeelding

Afbeelding

boeffer

16 feb 2023, 22:37

Zijn dat de partizanen of de knokploeg van Putin?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

17 feb 2023, 12:11

Wil. schreef:
16 feb 2023, 19:05
.....
Asiel aanvragen is in ons land verbonden aan typische omstandigheden waarover een speciale dienst oordeel velt. Oekraïners vragen geen asiel aan in die juridische betekenis. Ze vragen wel opvang en veiligheid. Nu kun je het gewone taalgebruik gaan mengen met de juridisch afgebakende term waardoor je geen verstandige conversatie meer kan voeren omdat je naast elkaar spreekt.

....

Twee maten en gewichten hanteren is strijdig met het gelijkheidsbeginsel , strijdig met Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) , en zelfs met onze grondwet.