Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

19 feb 2023, 11:41

Dicksy schreef:
19 feb 2023, 11:24
VS heeft gesprekken gevoerd met Elon Musk over Starlink-satellietinternet in Oekraïne - Blinken
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken zegt dat de VS met Elon Musk heeft gesproken over het gebruik van het Starlink-satellietinternetsysteem in Oekraïne.
Oekraïense strijdkrachten gebruiken de mobiele internettechnologie om hun werk op het slagveld te ondersteunen, maar recente opmerkingen van de eigenaar van SpaceX en Twitter hebben geleid tot bezorgdheid over de mate waarin dit zal doorgaan.
SpaceX zei deze maand dat het stappen heeft ondernomen om te voorkomen dat het Oekraïense leger de Starlink-service van het bedrijf gebruikt voor het besturen van drones in de regio tijdens de oorlog van het land met Rusland.
Gevraagd tijdens een interview op NBC News of de VS de heer Musk hadden gevraagd om het gebruik van Starlink-capaciteiten door het Oekraïense leger niet te beperken, zei de heer Blinken: "Nou, ik kan geen gesprekken delen die we hebben gehad, behalve om te zeggen dat we " hebben gesprekken gehad."
Nu is het afwachten wanneer Musk zijn kar draait na dit gesprek. :roll:
De Heilige Vrije Markt à la Reagan geeft aan sommige burgers, (zoals ene E/M. ) dus een buitensporige macht.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

19 feb 2023, 11:52

Fred1950 schreef:
19 feb 2023, 10:13
....
De ambassadrice van Oekraïne komt in de 7-de Dag op bezoek. Tussen de regels , kritisch en objectief luisteren .... :mrgreen:
Sorry , het is de EU ambassadeur die komt/kwam praten ....

"Blijkbaar" denken de hoge pieten in Oekraïne dat ze de "democratie in Europa" aan het verdedigen zijn. Zééér fantasierijk .... :D

Fazal

19 feb 2023, 12:05

Vanavond op Canvas om 20:30 u, wijdt Rudy Vrankx een artikel aan en over de oorlog in Oekraïne.
Ik denk dat het de moeite zal zijn om even te kijken, want Rudy brengt zijn bevindingen als journalist, steeds op objectieve wijze. En al zijn persoonlijke meningen over deze of andere feiten, laat hij deskundig achterwege.

Charlie Maru

19 feb 2023, 12:28

Fred1950 schreef:
19 feb 2023, 11:52
Fred1950 schreef:
19 feb 2023, 10:13
....
De ambassadrice van Oekraïne komt in de 7-de Dag op bezoek. Tussen de regels , kritisch en objectief luisteren .... :mrgreen:
Sorry , het is de EU ambassadeur die komt/kwam praten ....

"Blijkbaar" denken de hoge pieten in Oekraïne dat ze de "democratie in Europa" aan het verdedigen zijn. Zééér fantasierijk .... :D
Niet den helft, maar alles zeggen hé Fred......

De Russische ambassadeur was ook uitgenodigd op de 7de dag, maar die stuurde (misschien wijselijk ?) zijn kat......
De reden ? ....daar kan je dan zelf iets op bedenken Fred.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fazal

19 feb 2023, 12:35

En nog iets, de VS worden hier gestadig voor alles en nog wat verweten.

Ik ben akkoord dat zij zich praktisch overal mee bemoeien, zij het dan meestal om economische redenen, lees 'geld'. Men zal echter niet kunnen ontkennen dat het communisme al altijd een bedreiging voor het Westen heeft betekend, denk maar aan de muur van Stalin. Niemand kreeg de kans om het door de Russen bezette Berlijn te ontvluchten, want achter die muur was het echt geen leven meer. Bewijzen genoeg.

Hierbij maak ik ook nog de opmerking dat de VS Europa nooit heeft bedreigd, terwijl de communisten het niet konden laten. Allemaal omdat de communistische leiders bang waren een deel van hun dictatoriale macht te verliezen. Nee, de dreiging is nooit van de VS gekomen, wèl steeds van de communisten.

Maar geef de VS één reden om ons voor schut te zetten, dan zouden ze dom zijn om het zo te laten.
En alleen met dàt, kan ik mij akkoord verklaren.

Fred1950

19 feb 2023, 12:37

Charlie Maru schreef:
.....
De Russische ambassadeur was ook uitgenodigd op de 7de dag, maar die stuurde (misschien wijselijk ?) zijn kat......
Wat zou jij doen als er alleen maar modder over je kop zou gegooid worden ? Die man heeft geen schijn van kans om hier ook maar een stelling in te nemen - of zelfs het woord te nemen. We denken nu al allemaal te gepolariseerd wat Oekraïne betreft.

En wie beweert dat hij wel degelijk uitgenodigd werd ? Als die aan het woord ging komen , ging er beslist gepraat worden over de staatsgreep in 2014 in Oekraïne , en dat is helemaal ongewenst. ( misschien zelfs verboden ).
Fazal schreef:
......, want achter die muur was het echt geen leven meer. Bewijzen genoeg.

.....
De "Ossies" hadden toch een andere mening na de hereniging van Duitsland .... Onder de DDR had niemand luxe maar iedereen werk. Na de hereniging kwam er veel werkloosheid met schrijnende armoede.
Fazal schreef:
....
Maar geef de VS één reden om ons voor schut te zetten, dan zouden ze dom zijn om het zo te laten.
En ze zetten ons voor schut met o.a. het opblazen van Nordstream 1 en 2.

Charlie Maru

19 feb 2023, 12:54

Fred1950 schreef:
Charlie Maru schreef:
.....
Wat zou jij doen als er alleen maar modder over je kop zou gegooid wotden ? Die man heeft geen schijn van kans om hier ook maar een stelling in te nemen - of zelfs het woord te nemen. We denken nu al allemaal te gepolariseerd wat Oekraïne betreft.
Het minste wat je kan doen is je stelling komen verdedigen......
Niet komen opdagen is op voorhand al je "fouten" toegeven......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

19 feb 2023, 12:57

Charlie Maru schreef:
19 feb 2023, 12:54
....
Het minste wat je kan doen is je stelling komen verdedigen......
Niet komen opdagen is op voorhand al je "fouten" toegeven......
Neen. Had hij de kans gekregen ? Dat vrouwmens in de 7de dag is een "krak" in het manipuleren van de vraagstelling , daar kan De Wever zelfs niet tegen op moest ze tegen hem gekant zijn. :lol:

Wil.

19 feb 2023, 13:42

Hij kwam niet omdat hij moest rechtpraten wat in se krom is. Een inbreker die op heterdaad betrapt wordt, doet er ook beter aan te zwijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

19 feb 2023, 13:58

Fred1950 schreef:
Ik schreef:
......, want achter die muur was het echt geen leven meer. Bewijzen genoeg.

.....
De "Ossies" hadden toch een andere mening na de hereniging van Duitsland .... Onder de DDR had niemand luxe maar iedereen werk. Na de hereniging kwam er veel werkloosheid met schrijnende armoede.
Ik schreef:
....
En ze zetten ons voor schut met o.a. het opblazen van Nordstream 1 en 2.
Dat zijn beschuldigingen die (en al zeker niet door u) kunnen bewezen worden. M.a.w., kant noch wal raken.
Dat Poetin Oekraïne heeft aangevallen en duizenden doden op zijn geweten heeft, valt echter niet te ontkennen.
De bewijzen liggen voor het rapen. Wilt u soms dat ik die kerel op een voetstuk plaats?

En voor wat die toenmalige hereniging, welke werkloosheid en schrijnende armoede heeft veroorzaakt betreft?.
Dat zal mettertijd hier ook gebeuren met die massa vreemdelingen die hier letterlijk 'blijven' binnenstromen.
Ons landje kan dat niet 'blijven' volhouden, en dit alles ten koste van ons eigen volk.

En nee, dat is geen rechtse praat, want ik heb lak aan àlle politieke partijen, dus ook aan Rechts, omdat al altijd is bewezen, dat de ene geen fluit beter is dan de andere.

Niettemin, het Duitse volk heeft zich herpakt, en is nu één van meest welvarende landen van gans Europa.
Weliswaar, mede door investeringen van andere landen welke er belang in zagen.

Ik vraag mij af wanneer wij ons hier zullen (kunnen) herpakken? Het zal in elk geval niet door investeringen van Rusland of China zijn. De Chinezen willen in Europa gewoon de markt veroveren, om hun economische en vanzelfsprekend ook hun politieke macht te vergroten, en aldus meer voor het zeggen te hebben, hetgeen hen al op een of andere manier aan het lukken is. En Rusland, is financieel niet in staat om dat te doen.
Je zal moeten toegeven dat in al die communistische landen schrijnende armoede bij de lagere bevolking heerst, want de staat eist alle winsten op. Praktisch alle bedrijven in die landen, zijn in wezen, eigendom van de staat.

Dicksy

19 feb 2023, 16:02

door Fazal » Vandaag, 13:58
Ik vraag mij af wanneer wij ons hier zullen (kunnen) herpakken? Het zal in elk geval niet door investeringen van Rusland of China zijn. De Chinezen willen in Europa gewoon de markt veroveren, om hun economische en vanzelfsprekend ook hun politieke macht te vergroten, en aldus meer voor het zeggen te hebben, hetgeen hen al op een of andere manier aan het lukken is. En Rusland, is financieel niet in staat om dat te doen.
Ik vraag mij soms toch af of gij het politiek gebeuren wel echt volgt.
Zegt u het Inflation Reduction Act eigenlijk iets? Waarom denkt u dat de EU op hun achterste poten gaan staan nu de VS dit pact gelanceerd hebben? De VS willen de markt in Europa niet veroveren, nee... ze willen ze gewoon kapot (in de zin van meer afhankelijkheid van de VS) hebben door Europese bedrijven met ongekende subsidies naar de VS te lokken. Is dat niet hun economische macht vergroten? Een Europese economische grootmacht is ook een gevaar voor de VS, net zoals ze voor China zou kunnen zijn. Economische grootmachten werken niet samen en verdelen de koek niet eerlijk onder elkaar als je dat zou denken, maar bekampen elkaar juist met de bedoeling de grootste te willen zijn.
Als Europa geen tegenmaatregelen neemt, en deze kunnen alleen maar door de Europese bedrijven ook volop te subsidiëren en 'privileges' toe te kennen waardoor ze hier blijven, dan zullen die bedrijven eieren voor hun geld kiezen en vertrekken.
Ook De Croo heeft hier al forse kritiek op geleverd op de VS omdat ook Belgische bedrijven benaderd werden om te verhuizen. En wat is nu het verschil met die Chinezen? :roll:

socrates

19 feb 2023, 16:25

Dicksy schreef:
19 feb 2023, 16:02
door Fazal » Vandaag, 13:58
Ik vraag mij soms toch af of gij het politiek gebeuren wel echt volgt.
Zegt u het Inflation Reduction Act eigenlijk iets? Waarom denkt u dat de EU op hun achterste poten gaan staan nu de VS dit pact gelanceerd hebben? De VS willen de markt in Europa niet veroveren, nee... ze willen ze gewoon kapot (in de zin van meer afhankelijkheid van de VS) hebben door Europese bedrijven met ongekende subsidies naar de VS te lokken. Is dat niet hun economische macht vergroten? Een Europese economische grootmacht is ook een gevaar voor de VS, net zoals ze voor China zou kunnen zijn. Economische grootmachten werken niet samen en verdelen de koek niet eerlijk onder elkaar als je dat zou denken, maar bekampen elkaar juist met de bedoeling de grootste te willen zijn.
Als Europa geen tegenmaatregelen neemt, en deze kunnen alleen maar door de Europese bedrijven ook volop te subsidiëren en 'privileges' toe te kennen waardoor ze hier blijven, dan zullen die bedrijven eieren voor hun geld kiezen en vertrekken.
Ook De Croo heeft hier al forse kritiek op geleverd op de VS omdat ook Belgische bedrijven benaderd werden om te verhuizen. En wat is nu het verschil met die Chinezen? :roll:
Een van de grote verschillen met de Chinezen is dat die de halve wereld opkopen maar dan wel zonder geweld van welke aard dan ook.

Fred1950

19 feb 2023, 16:36

( effen tussen haakjes en afzwijkend van het onderwerp ....
Fazal schreef:
19 feb 2023, 13:58
.....
Dat zal mettertijd hier ook gebeuren met die massa vreemdelingen die hier letterlijk 'blijven' binnenstromen.
Ons landje kan dat niet 'blijven' volhouden, en dit alles ten koste van ons eigen volk.
....
We hebben die vreemdelingen nodig voor onze arbeidsmarkt omdat we zelf qua aantal inwoners achteruit boeren - en om nog andere redenen. 8) Ik zie alleen nog maar "gekleurden" achter de vuilkar lopen en de straat vegen - hoe zeer ik dat betreur. We leven blijkbaar nu zoals de Romeinen van 2000 jaar geleden ... en dat is een verval van onze cultuur en maatschappij
...
rien à faire , het zij zo

sluit de haakjes )

=========================================================================

Oekraïne zet zgn. "butterfly' anti-persoonsmijnen in , iets wat eigenlijk verboden is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/PFM-1

Untitled187.png

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-zevende ... d20230219/
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 19 feb 2023, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

19 feb 2023, 16:39

door socrates » 4 minuten geleden
Een van de grote verschillen met de Chinezen is dat die de halve wereld opkopen maar dan wel zonder geweld van welke aard dan ook.
Dat is ook zo maar dan is de vraag of die opgekochte bedrijven in België blijven (met behoud van de werkplaatsen) of toch op termijn verhuizen naar China, of 'stelen' ze hier gewoon de knowhow op een legale manier, want het wordt toegestaan of hen wordt zeker de mogelijkheid geboden, en doeken nadien alles gewoon op. De Chinezen zullen hier ook wel hun ' privileges eisen' maar de vraag is dan of we beter af zijn met dit systeem of het Amerikaan systeem met hun IRA-pact.
En niet iedere 'werknemer' van zo'n bedrijf heeft de mogelijkheid of de wil (zonder. :lol: ) om te verhuizen naar de VS, China of eender waar.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 19 feb 2023, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

19 feb 2023, 16:41

Oorlogsspelregels gelden voor alle betrokken partijen, niet vergeten dat UA werd aangevallen niet omgekeerd.