Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

21 feb 2023, 10:27

De Mongolen zingen.
De Russen bombarderen een soeverein land.

De Polen, de Balten en andere bedreigde landen snappen de betekenis van het bord.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

21 feb 2023, 10:32

Wil. schreef:
21 feb 2023, 10:27
De Mongolen zingen.
De Russen bombarderen een soeverein land.

De Polen, de Balten en andere bedreigde landen snappen de betekenis van het bord.
De Russen "bevrijden" hun soortgenoten :mrgreen: De Polen en de Balten zien blijkbaar niet in waar Poetin schrik van heeft. Weet je dat twee katten met mekaar vechten omdat ze bang zijn van mekaar ? Er is geen enkele nuchtere reden waarom de Polen en de Balten zich bedreigd zouden moeten voelen. En wees ervan overtuigd , covid tast de hersenen aan .... :|

socrates

21 feb 2023, 10:40

Duitsland had te weinig plaats voor te veel volk en wilde dus vooral zijn "grasweiden" uitbreiden; dat klinkt nog vrij rationeel, maar Rusland heeft te veel weiden voor te weing volk, wil Poetin misschien daarom andere :) slaven inlijven ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

21 feb 2023, 13:31

Poetin en zijn State of the Union ....

"Het Westen is verantwoordelijk voor de oorlog en ... dat Westen wil Rusland ten gronde richten". Hij schort ook de onderhandelingen met de VS over de beperking van kernwapens op. De schrik zit er duidelijk in , en in zijn plaats zou ik ook die schrik hebben als je alle gebeurtenissen van de voorbij 20 jaar op een rijtje zet ....

Hij gaat veel te weinig concreet in op details ( kort van woorden ) om zijn mening te verkopen , en dat is zijn grote terkortkoming.

Wil.

21 feb 2023, 14:12

als je alle gebeurtenissen van de voorbij 20 jaar op een rijtje zet
- Vergiftigingen : Oekraiense president Joetsjenko - de Skrypals - Navalny enz.

- Moorden, open vensters en glibberige trappen

- Het bombarderen van burgerdoelen : Aleppo - Grozny - Marioepol en zoveel andere steden in UA

Je zou schrik krijgen om in zijn buurt te komen.

Fred1950

21 feb 2023, 14:55

Wil. schreef:
21 feb 2023, 14:12
als je alle gebeurtenissen van de voorbij 20 jaar op een rijtje zet
- Vergiftigingen : Oekraiense president Joetsjenko - de Skrypals - Navalny enz.

- Moorden, open vensters en glibberige trappen

- Het bombarderen van burgerdoelen : Aleppo - Grozny - Marioepol en zoveel andere steden in UA

Je zou schrik krijgen om in zijn buurt te komen.
Uitbreiding van de NAVO , dreigende taaltjes van Stoltenberg , boycots , anti-Rusland propaganda tot in de Amerikaanse schiet-en-poef films toe. Wie zou er geen schrik krijgen van de CIA en het Westers imperialisme ? Zelfs de Chinezen worden al gepest door bezoekjes aan Taïwan. Is dat allemaal wel nodig ? De wereldeconomie was zich de laatste decennia aan het open gooien , maar neen , militaire haviken voelen zich dan nutteloos worden , en dan grijpen die in.

Charlie Maru

21 feb 2023, 15:10

In alle geval, Stalin was indertijd toch ook niet vies van de Westerse hulp gedurende WO2.....iets wat velen misschien allang vergeten zijn......

Afbeelding

https://www.militairespectator.nl/sites ... 1-0068.PDF
Laatst gewijzigd door Charlie Maru op 21 feb 2023, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

21 feb 2023, 15:11

Fred1950 schreef:
21 feb 2023, 14:55

Uitbreiding van de NAVO , dreigende taaltjes van Stoltenberg , boycots , anti-Rusland propaganda tot in de Amerikaanse schiet-en-poef films toe.
Landen sluiten op vrijwillige basis aan bij de Navo. Ze kunnen ook op vrijwillige basis bij Poetins kliek aansluiten, maar dat doen ze niet. Tiens? Waarom niet?

Dreigende taal? Poetin sprak van "alle mogelijke middelen" in te zetten in zijn speciale oorlog.

Boycot? Poetin wilde het Westen uitvriezen als ze hem tegenwerkten.

Anti propaganda? Vandaag zijn speech gehoord? "de schuld van het Westen"
Je kunt nog altijd volgen wat er op de RU staatstv wordt gezegd. Onversneden anti-westerse haat en dreigen met de zwaarste atoomwapens in te zetten.

Onder welke steen leef jij eigenlijk?

Dicksy

21 feb 2023, 15:30

image.png
image.png (126.23 KiB) 280 keer bekeken

'luchtalarmsirenes loeiden door de Oekraïense hoofdstad toen Biden Kiev bezocht, hoewel er geen meldingen waren van raketten bij luchtaanvallen'.

Wat een ontvangst voor Biden, de sirenes loeiden ter verwelkoming van de grootste weldoener van Oekraïne :roll: :roll: . Begrijp wel dat Biden daar 'emotioneel' van wordt en verklaart:

image.png
image.png (160.66 KiB) 280 keer bekeken

En zijn zoon Hunter heeft ook al een deel van Oekraïne. Niet in zijn hart maar in zijn brieventas, die gaat ook terugkomen maar dan voor de rest.

De Westerse media doen hun best om elkaar te overtreffen.

socrates

21 feb 2023, 15:40

Feiten, tenzij ze "alternatief" zouden zijn, blijven nog altijd tastbare waarheden. Feit is, dat Moskou de UA is binnengevallen en erop uit was die souvereine staat bij zijn federatie in te lijven. Wat ook hun motief was, dit blijft een misdrijf, RU werd noch bedreigd noch aangevallen,wat Putin doet kan men op geen enkele manier en om geen enkele reden goedpraten. De bufferstaat Oekraîne is een buffer voor beide kanten van de oost-west grenzen.
Laatst gewijzigd door socrates op 21 feb 2023, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

voorn

21 feb 2023, 15:59

Men heeft verklaard dat dat luchtalarm altijd gaat om die te testen of ze nog werkt.
Hebben we in België ook nog jaren gehad in mijn jeugd. Ik geloof op eerste donderdag van de maand

Dicksy

21 feb 2023, 16:00

socrates 11 minuten geleden
Feiten, tezij ze "alternatief" zouden zijn, blijven nog altijd tastbare waarheden. Feit is, dat Moskou de UA is binnengevallen en erop uit was die souvereine staat bij zijn gederatie in te lijven. Wat ook hun motief was, dit blijft een misdrijf, RU werd noch bedreigd noch aangevallen,wat Putin doet kan men op geen enkele manier en om geen enkele reden goedkeuren. De buuferstaat Oekraîne is een buffer voor beide kanten van de oost-west grenzen.
1952: Turkije wordt Navo-lid.
1961: VS plaatsen Jupiter-raketten (aanleiding tot de Cuba-crisis) in Turkije, buurland van de USSR.
1963: De Cubacrisis barst los.
1963bis: De VS trekken hun nucleaire Jupiter-raketten terug uit Turkije maar vervangen ze door nucleaire bommen.

Misschien kennen de Russen de geschiedenis beter dan we denken met betrekking tot de VS. :roll:

Dicksy

21 feb 2023, 16:06

door voorn » 3 minuten geleden
Men heeft verklaard dat dat luchtalarm altijd gaat om die te testen of ze nog werkt.
Hebben we in België ook nog jaren gehad in mijn jeugd. Ik geloof op eerste donderdag van de maand
Yep voorn, en in Kiev testen ze die (toevallig) elke 3de maandag van de maand. :roll:
Daarom dat Zelensky reeds op voorhand zei dat Biden nu eens kon merken wat het is om constant onder luchtalarm te leven. Eén ding heeft hij wel aangetoond en dat is dat er geen kat op straat liep om hun weldoener te begroeten en hoe de straten eruit zien als er daadwerkelijk raketten, drone's op Kiev afgevuurd worden. Maar gisteren waren er toevallig geen raket aanvallen alhoewel Poetin wist dat Biden er op bezoek ging. Biden bleef dus op zijn honger zitten en Zelensky liep een (propaganda)blauwtje op.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 21 feb 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

21 feb 2023, 16:21

HLN:
Moskou vraagt VS om "soldaten en materieel" van NAVO terug te trekken uit Oekraïne

Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken wil dat "soldaten en materieel" van de VS en de NAVO worden teruggetrokken uit Oekraïne. Lynne Tracy, de Amerikaanse ambassadeur in het land, werd vandaag op het ministerie in Moskou ontboden om die boodschap over te brengen.

https://www.hln.be/buitenland/moskou-vr ... ~a066948b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

21 feb 2023, 16:39

Poetin koopt drones in Iran en gebruikt die in een buurland tegen een buurland.

UA koopt westerse wapens en gebruikt die in eigen land tegen een legermacht van indringers.