Transgender

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

20 feb 2023, 14:02

Idefix, hebben die vrouwen de bedoeling om van geslacht te veranderen? Of denk je misschien dat het mannen zijn die zich laten opereren hebben om zo bij de vrouwen het gewichtheffen te komen winnen?

Volgens mij zijn het vrouwen die vrouwen willen blijven, maar die qua lichaamsbouw een mannelijker voorkomen hebben dan de gemiddelde vrouw.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

21 feb 2023, 19:00

Minstens 5 politiemensen komen een 16-jarige uit de school verwijderen omdat hij vindt dat het niet kan dat transgenders de toiletten van de andere groep mogen gebruiken. Hij zegt ook dat God maar twee geslachten heeft geschapen.

Zijn aanwezigheid op school wordt door de katholieke directie beschouwd als nadelig en schadelijk voor de transgenders op school.

Afbeelding

sibarita

21 feb 2023, 23:53

Goedemorgen Nederland - 20 februari 2023 — 10:54
Genderneutrale toiletten in nieuwe Tweede Kamer: een zege voor woke?
In de verbouwde Tweede Kamer aan het Binnenhof in Den Haag komen er een genderneutrale toiletten. Dat heeft een Kamerledencommissie besloten. Is dit een zege voor woke?

Wie straks, als de nieuwe Tweede Kamer af is, het gebouw binnenloopt heeft keuze uit drie toiletten: man, vrouw en genderneutraal. De Bouwbegeleidingscommissie – die beslist over details van de verbouwing van de Tweede Kamer – bestaande uit zeven Kamerleden, zegt in een verslag positief tegenover het voorstel te staan.

Kamerleden kregen in het tijdelijke gebouw waar de Tweede Kamer zich sinds vorig jaar huisvest alvast een voorproefje. Bij de toiletten waren er na de verhuizing geen gebruikelijke bordjes te zien. Al snel werden er handgeschreven briefjes op de deur geplakt met ‘mannen’ en ‘vrouwen’. Deze werden op hun beurt weer verwisseld voor een briefje met ‘genderneutraal’. Zo ging het over en weer, schrijft De Telegraaf, die spreekt van een wc-oorlog.

Het eerste ‘genderinclusieve’ toilet opent vandaag: “We willen dat onze toiletten zo weinig mogelijk fysieke of mentale drempels hebben”
Alle toiletten op termijn genderneutraal maken: daar ijverde de stad Gent eerder al voor. Vandaag is het zo ver. Het eerste genderinclusieve toilet opent de deuren. Er bestaan ondertussen wel meer toiletten zonder genderaanduiding, maar dit toilet zal met icoontjes aanduiden wat er aanwezig is in de ruimte: een toilet, een urinoir, een babytafel of ruimte voor mensen met een beperking. Op die manier hoopt de stad dat het toilet voor iedereen toegankelijk wordt, dat schrijft VRT NWS.

CS 14-12-21, 12:38 Laatste update: 14-12-21, 13:34 Bron: VRT NWS
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

22 feb 2023, 10:20

In South Park kwam 'het probleem' van de transgenders al in 2014 aan de orde

Fazal

22 feb 2023, 10:40

Waar de overheid zich allemaal mee bezig houdt zeg!? 8O
Is dat nu zó belangrijk??? En wie zal dat eigenlijk ten goede komen?
Echt wel belachelijk te noemen. :mrgreen:

Wil.

22 feb 2023, 15:46

Wacht maar af, Fazal. Het waait over naar onze contreien.

Dicksy

26 feb 2023, 12:05

Ouders en grootouders kunnen wel degelijk het verschil maken

Kansas heeft een nieuwe wet gestemd – na blijvende druk van ongeruste (groot)ouders – om bij wet vast te stellen wat nu eigenlijk een vrouw is. Wat voor een normaal-denkend mens overbodige verspilling van politieke tijd en inzet lijkt, is gewoon een reactie op de geslachtenwaanzin die heel de wereld in zijn ban houdt.

Kansas stelde bij wet vast: “een vrouw is wie als vrouw geboren is”. Punt. En dat dit absoluut nodig was, mag blijken uit ingevoegd filmfragment waarbij jonge afgestudeerde artsen, het marxismeboek-der-oneindige-geslachten indachtig, de eed van Hippocrates moeten vervangen door: ” … Ik werk aan de toekomst van de geneeskunde, beloof mijzelf streng onder de loep te nemen om onbewuste vooroordelen tegen te gaan en om mijn kennis en empathische vaardigheden te ontwikkelen om een inclusief open geneeskundeniveau te bereiken…”

https://youtu.be/Lbrr_tgK9dE

Ook in Kansas: trans-vrouwen-met-een-penis (… vertaling van “women with a penis“) mogen niet meer deel nemen in sporten met vrouwenploegen:

https://youtu.be/Nt1NdcP7LxA

Wil.

26 feb 2023, 13:36

Kansas stelde bij wet vast: “een vrouw is wie als vrouw geboren is”.

Lijkt vanzelfsprekend, maar dan moet die tweede keer 'vrouw' toch ook bepaald worden? Nu is het een cirkelredenering.

In elk geval is er nood aan duidelijkheid. Volgens mij is een vrouw een persoon me XX chromosomen die een baarmoeder heeft.

Er worden mensen geboren met afwijkende chromosoompatronen en soms ook XX-mensen zonder baarmoeder, maar dat zijn afwijkende gevallen. Deze mensen vragen ook niet om van geslacht te wisselen. Net zoals mensen met het syndroom van Down geen transmensen zijn, maar gewoon personen met een afwijking in de chromosomen.

Mogen mensen die van geslacht willen veranderen zich laten opereren? In mijn visie: ja, als ze volwassen zijn. Maar ze worden nooit 'een man' of 'een vrouw' door zo'n operatie. Petra De Sutter is nog altijd een man. Bo Van Spilbeeck ook.
Het staat iedereen vrij hen als 'mevrouw' aan te spreken, maar Petra, Bo en co kunnen niet eisen dat anderen hen met de vrouwelijke voornaamwoorden (haar, zij) zouden aanspreken. Wie dat wil doen, mag dat. Wie dat niet wil, hoeft dat niet te doen.

In sommige andere landen (Canada bv) is dat anders: de wet verplicht de anderen om het 'juiste' taalgebruik te hanteren op straf van boete, 'Berufsverbot' en zo meer.

Dicksy

26 feb 2023, 13:48

Dat zal het 'probleem' zijn met Petra De Sutter en Bo Van Spilbeeck. Hoe spreek je zo iemand aan, en dan bedoel ik niet op straat, maar in eigen familiekring. Hoe gaan die daar mee om, nachten wakker liggen misschien? :roll: Ik moet er niet aan denken dat ik ooit voor die keuze zou moeten te staan komen en zeker al niet als moeder of vader. Gelukkig heb ik geen kinderen en kan ik alleen maar spreken voor mijn situatie.

E.T.

26 feb 2023, 13:59

Wil. schreef:
... Petra De Sutter is nog altijd een man. Bo Van Spilbeeck ook ...
Ik denk dat zij (sic) daar anders over denken, toch?
Het staat iedereen vrij hen als 'mevrouw' aan te spreken, maar Petra, Bo en co kunnen niet eisen dat anderen hen met de vrouwelijke voornaamwoorden (haar, zij) zouden aanspreken. Wie dat wil doen, mag dat. Wie dat niet wil, hoeft dat niet te doen.
:?: En wie houd daar een lijstje van bij?
:arrow: Net als dat er veel meer homoseksuelen zijn zijn er veel meer mensen die van geslacht wijzigden. En waarvan wij het niet (kunnen) weten.

Wil.

26 feb 2023, 14:06

E.T. schreef:
26 feb 2023, 13:59
Wil. schreef:
... Petra De Sutter is nog altijd een man. Bo Van Spilbeeck ook ...
Ik denk dat zij (sic) daar anders over denken, toch?
Zelfbedrog, natuurlijk. XY + penis bij geboorte = man. Voor altijd.
Dragqueens zijn voor een paar uur ook 'vrouw', hé?
:?: En wie houd daar een lijstje van bij?
Hoeft niet bijgehouden te worden. Pas wanneer er fricties optreden, kunnen de posities ingenomen worden die men wenst in te nemen.

Ik herhaal: het staat iedereen vrij om uit vriendelijkheid of uit genegenheid naar de persoon in kwestie toe de verlangde voornaamwoorden te gebruiken, maar het verandert niets aan de biologie van de mens die zich laten opereren heeft.
Laatst gewijzigd door Wil. op 26 feb 2023, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.

26 feb 2023, 14:08

Dus jij spreekt Petra aan als mijnheer de minister?

Wil.

26 feb 2023, 14:09

Herlees mijn laatste twee regels.

E.T.

26 feb 2023, 14:15

Dat was de vraag niet.
Is het gepast om te zeggen:"Vanspilbeek? Hij is te laat"

En wat met mensen waarvan je het niet weet?

Wil.

26 feb 2023, 14:34

E.T. schreef:
26 feb 2023, 14:15
Dat was de vraag niet.
Is het gepast om te zeggen:"Vanspilbeek? Hij is te laat"
Sommigen zullen hij zeggen, anderen zij. Dat is toch geen probleem?
En wat met mensen waarvan je het niet weet?
Ja, wat dan? :roll: Je gaat voort op wat je meent te zien. Denk je met een vrouw te doen te hebben, dan gebruik je de gepaste woorden voor een vrouw. Meen je dat de persoon een man is, dan kies je andere woorden. Dan is er toch niets aan de hand?

Als de betrokkene je inlicht dat je je vergist, dan kun je je aanpassen als je dat wil.