Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

23 feb 2023, 11:37

Uit de speech van Poetin: 'Rusland zal en kan nooit verslagen worden op het slagveld.'

Uit de speech van Biden in Polen: 'UA zal nooit een overwinning voor Rusland worden.'

Dat wil zeggen dat het einde nog lang niet in zicht is. Uiteindelijk zal de economische draagkracht van beide kanten bepalen wie het eerst moet stoppen. Met het gewicht van de sancties op de schouders van Poetin, zal het moeilijk worden om vol te houden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

23 feb 2023, 11:45

Zeker als hij nog wat munitie gaat verschieten op nep tanks en Houwitsers.
Er verschijnt nu opblaasbaar materieel op slagveld dat ge meer als sprinkasteel kunt gebruiken :lol:

boeffer

23 feb 2023, 12:04

Sancties, ik had al langer in gedacht dat in Rusland veel Chinese of Aziatische wagens gaan rondrijden. Die zullen ook wel wat luxe auto's hebben.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

socrates

23 feb 2023, 12:36

Dicksy schreef:
22 feb 2023, 20:45

1.- Zoals ik al eerder schreef:
- Iemand die de weg kwijt is op een podium van 10m²
- Iemand die vraagt waar een bepaald overleden congreslid is
- iemand die op 80-jarige leeftijd geen trap meer kan oplopen
......
Aan de top is men eenzaam en des te meer als men niet meer piepjong en fysiek sterk is. Men is er alleen nog in het gezelschap van knaagdieren, roofdieren en hypocrieten. De eersten vreten de poten vanonder je stoel, de andere vreten je op als je er doorzakt; de hypocrieten manipuleren de anderen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

23 feb 2023, 13:11

door E.T. » Vandaag, 04:22
Dat zijn ze nu aan ´t monteren :twisted:
Yep, ze wachten nog juist op de juiste maat van duim die ze besteld hebben bij aliexpress.

Wil.

23 feb 2023, 18:56

De Wagner baas leeft op gespannen voet met Poetin. Hij krijgt onvoldoende munitie, vindt hij. Daardoor sneuvelen veel van zijn huurlingen.
Hij postte een sfeerplaatje: een paar dozijn van zijn vechtjassen liggen hier mooi klaar voor transport (wellicht).

Back to the USSR.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

23 feb 2023, 19:05

...
Laatst gewijzigd door Dicksy op 23 feb 2023, 19:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

23 feb 2023, 19:08

Dankzij China zal Biden in de toekomst veilig Air Force One binnen geraken tenminste..........als hun gevechtspiloten gebriefd zijn wanneer hij zijn airlift gebruikt of ze knallen hem uit de lucht voor hij aan de bovenste trede is. :P :

image.png
image.png (367.74 KiB) 271 keer bekeken

socrates

23 feb 2023, 20:11

Wil. schreef:
23 feb 2023, 18:56
De Wagner baas leeft op gespannen voet met Poetin. Hij krijgt onvoldoende munitie, vindt hij. Daardoor sneuvelen veel van zijn huurlingen.
Hij postte een sfeerplaatje: een paar dozijn van zijn vechtjassen liggen hier mooi klaar voor transport (wellicht).

Back to the USSR.

Afbeelding
Hoe kunnen we weten of dit al dan niet Fake News is ? Voor hetzelfde geld zijn die gesneuvelden allemaal Oekraïners toch ?

E.T.

23 feb 2023, 20:13

Of het huurlingen of Oekrainers zijn doet er eigenlijk niet toe, de Wagner heeft geen kogels genoeg ...

Dicksy

23 feb 2023, 20:21

Net zoals Zelensky zaagt en klaagt om munitie. Misschien kunnen beide groepen al hun munitie in één pot gooien en ze 'eerlijk' verdelen. Kwestie om nog een tijdje bezig te blijven en als de munitie dan op is ofwel stoppen ofwel de knots gebruiken.

socrates

23 feb 2023, 20:28

Als we zouden kunnen rekenen hoeveel euro er per stuk munitie de wereld worden ingeschoten terwijl een groot deel van de homo sapiens nog in bittere armoede moet leven, zou het "volk" misschien sneller geneigd zijn om wereldvrede af te dwingen.

Dicksy

23 feb 2023, 20:30

socrates 10 minuten geleden
Hoe kunnen we weten of dit al dan niet Fake News is ? Voor hetzelfde geld zijn die gesneuvelden allemaal Oekraïners toch ?
Dat was mijn eerste gedacht ook maar heb mijn bericht verwijderd (...) met de gedachte 'it's all part of the game'.
Ieder gebruikt dat wat hij denkt dat hem het meeste voordeel oplevert. Heeft Wagner munitie tekort....zou best kunnen wie zal het zeggen? Maar de sociale media gebruiken in oorlogstijd om uw grieven kenbaar te maken getuigt toch van weinig verstand. En weerom.......misschien is het part of the game vanuit Russische zijde, het voorspel op een grote clash. :roll:

Fazal

23 feb 2023, 20:37

Dicksy schreef:

......

Het is hier al meermaals geschreven door anderen maar een 80-jarige hoort niet aan het hoofd te staan van een land dat zich wereldmacht noemt.
Bij okra (maar dan de Amerikaanse versie), een vereniging voor senioren, zou hij zeker nog goed renderen en op zijn plaats zijn.
Dit alles spreek ik niet tegen,.
Het is dan ook het enige dat ik zo'n man 'kan' verwijten, en dat is dat hij zich op zijn leeftijd, nog kandidaat heeft gesteld voor leider van de VS, het machtigste land van de wereld.
Hij had beter voor zichzelf en voor zijn gezin, en voor de laatste jaren van zijn leven, voor rust en ontspanning gezorgd. Aan geld zal het hem zeker niet ontbreken.

socrates

23 feb 2023, 20:42

Fazal schreef:
23 feb 2023, 20:37
Dicksy schreef:

......

Het is hier al meermaals geschreven door anderen maar een 80-jarige hoort niet aan het hoofd te staan van een land dat zich wereldmacht noemt.
Bij okra (maar dan de Amerikaanse versie), een vereniging voor senioren, zou hij zeker nog goed renderen en op zijn plaats zijn.
Dit alles spreek ik niet tegen,.
Het is dan ook het enige dat ik zo'n man 'kan' verwijten, en dat is dat hij zich op zijn leeftijd, nog kandidaat heeft gesteld voor leider van de VS, het machtigste land van de wereld.
Hij had beter voor zichzelf en voor zijn gezin, en voor de laatste jaren van zijn leven, voor rust en ontspanning gezorgd. Aan geld zal het hem zeker niet ontbreken.
Het "geval" Biden toont nog maar eens aan dat alhoewel cocaïne of heroine verslavend werken, een veel grotere en onbeperkte verslaving uitgaat van het streven naar "MACHT" andere drugs zorgen zelf voor een begrenzing, macht blijft een strever aandrijven tot hij er bij neervalt. (dit geldt uiteraard niet enkel voor Biden, maar net zo goed voor Putin en alle andere politici. (zie Hilde van de CVP)