In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (6)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Tja An-W, verschil moet er zijn hè..!
Mijn jas heb ik bijna aan, nu ik naar buiten kijk ziet het er redelijk uit om toch 'n heel klein rondje (±1 uurtje) polder te doen.
In ieder geval gok ik het..!
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo iedereen aan het middag eten bezig denk ik.
Fijne zondag verder ..
toedeloe
O ja de menu bij ons: e wel we vertrekken straks naar Het Friethuis..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie middag iedereen
daarjuist heeft mijn ventje een serieuze operatie gedaan aan de droogkast , want het water kwam niet meer in de reservoir en dus moest de pomp er uit om na te zien of die nog goed was of niet
en nu is alles terug op zijn plaats en de droogkast draait om uit te testen of het water nu in de reservoir terecht komt , want nog niet lang geleden is het pompje al eens vervangen en we zullen wel zien hoe het nu afloopt
en tis altijd handig als je het zelf kan repareren , maar mijn ventje is mekanieker van beroep en daar zit hij niet mee verlegen om iets te repareren
ik ga dadelijk aan het middageten beginnen
eerst een zelf gekookt soepje met veel balletjes
en daarna maak ik croques met zelf gebakken brood en ham en kaas en veel verse groentjes
en dat zal ook weer eens smaken sè
jadi laat de frietjes jullie smaken hé en hopelijk gaat het een beetje met je ventje , sterkte
allé ik ga er aan beginnen , tot later

daarjuist heeft mijn ventje een serieuze operatie gedaan aan de droogkast , want het water kwam niet meer in de reservoir en dus moest de pomp er uit om na te zien of die nog goed was of niet
en nu is alles terug op zijn plaats en de droogkast draait om uit te testen of het water nu in de reservoir terecht komt , want nog niet lang geleden is het pompje al eens vervangen en we zullen wel zien hoe het nu afloopt
en tis altijd handig als je het zelf kan repareren , maar mijn ventje is mekanieker van beroep en daar zit hij niet mee verlegen om iets te repareren
ik ga dadelijk aan het middageten beginnen
eerst een zelf gekookt soepje met veel balletjes
en daarna maak ik croques met zelf gebakken brood en ham en kaas en veel verse groentjes
en dat zal ook weer eens smaken sè
jadi laat de frietjes jullie smaken hé en hopelijk gaat het een beetje met je ventje , sterkte
allé ik ga er aan beginnen , tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Zo en nu een koffietje, met een kokosrotsje
@Zonnebloemetje we nemen de dag per dag.
En ik moet zeggen het voelde voor mij een ***** menu aan.
Ik heb er zo van genoten.
Jammer dat de smaak voor ventje minder was vandaag. Maar hij voelde zich redelijk, en daar
is al content me
En nu kijken naar een opgenomen serie
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
jadi hier is het nu tijd om ons te placeren in de zetel voor de tv om naar een film te kijken van de digicorder
en gelukkig is je ventje toch redelijk vandaag
geniet nog van jullie tv namiddag en binnen in de warmte kan het toch ook gezellig zijn hé
da daaaaaa

en gelukkig is je ventje toch redelijk vandaag
geniet nog van jullie tv namiddag en binnen in de warmte kan het toch ook gezellig zijn hé
da daaaaaa

Bijna toch uurtje kunnen fietsen vanochtend.
10 min. Voordat ik thuis was begon het te spetteren en toen ik de sleutel in het slot van de berging stak om mijn fietsje binnen te zetten begon ’t effe echt flink te regenen.
Voor de liefhebber wat plaatjes van dit fietstochtje:

Wisselende beelden
En nu ga ik u laten en weer verder met de sport en zo’n heerlijk
voor mijn neus. Menu:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne middag
Vanmorgen al een flink eind gewandeld met de hond want het zonnetje was erbij.
Vanmiddag Duitsland in gereden en bij de Dankernsee gewandeld met hond en jongste zoon
Het zonnetje was er mooi bij.
Jammer genoeg ging het regenen toen we bijna rond het meer waren en kwamen we kletsnat bij de auto
Nu weer thuis en genieten van een warm kopje thee

Vanmorgen al een flink eind gewandeld met de hond want het zonnetje was erbij.
Vanmiddag Duitsland in gereden en bij de Dankernsee gewandeld met hond en jongste zoon
Het zonnetje was er mooi bij.
Jammer genoeg ging het regenen toen we bijna rond het meer waren en kwamen we kletsnat bij de auto
Nu weer thuis en genieten van een warm kopje thee

-
zonnebloemetje schreef: ↑05 mar 2023, 12:25daarjuist heeft mijn ventje een serieuze operatie gedaan aan de droogkast
voor uw ventje Z-BloemetjeVriendelijke groet,
en
-
Adam2 - Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49
Al reageer ik niet elke dag, kijk wel naar jullie bijdrage.
Remie:
We eten starks hetzelfde als jullie...
Heb een vraag jou, heb jij heel weinig slaap nodig???
Zag dat je al om 5:11 achter dat geitending zat.
Dan heb je wel een lange dag, zelf heb ik 10 uur slaap per dag nodig.
Met om 7 uur een kleine onderbreking om de schildklierpil te nemen.
Omdraaien en door slapen tot 9 á 10 uur.l
Nog een vraag aan de Lady's.
Doen jullie nog aan de voorjaarsschoonmaak???
Ik wel; maar niet op zondag.
Zag dat iemand een uitje heeft gemaakt naar Duitsland, wonen jullie daar dichtbij???
Remie:
We eten starks hetzelfde als jullie...
Heb een vraag jou, heb jij heel weinig slaap nodig???
Zag dat je al om 5:11 achter dat geitending zat.
Dan heb je wel een lange dag, zelf heb ik 10 uur slaap per dag nodig.
Met om 7 uur een kleine onderbreking om de schildklierpil te nemen.
Omdraaien en door slapen tot 9 á 10 uur.l
Nog een vraag aan de Lady's.
Doen jullie nog aan de voorjaarsschoonmaak???
Ik wel; maar niet op zondag.
Zag dat iemand een uitje heeft gemaakt naar Duitsland, wonen jullie daar dichtbij???

-
halloooootjes
de avond is alweer in aantocht
maar met enkele sfeer lampen is het hier bij ons echt gezellig en warmpjes door de vlammen van de gaskachel want buiten is het koud vind ik
Remie de droogkast werkt terug als nieuw sè , ik heb deze namiddag nog speciaal een klein wasje gedaan om nog eens te testen en het was allemaal weer in orde , dus een pluim voor mijn ventje hé
en leuk dat we mogen meegenieten van jou fietstochtje
inge mooie fotootjes van het meer , en wonen jullie dicht bij de Duitse grens misschien ?????
Adam ja ja ja hier wordt de grote schoonmaak nog ieder jaar gedaan , maar NIET in het voorjaar
en waarom niet in het voorjaar ????
tijdens de zomer doe ik grote schoonmaak beneden , living , keuken , koude berging , garage , andere bergingen , maar niet alles tegelijk want dat gaat niet door al mijn mankementen
en aan het eind van de zomer (eind augustus - september of zelfs oktober maar das dan volgens het weer ) doe ik de grote schoonmaak boven , slaapkamer , badkamer , bureau , naai en strijkkamer en kleinere kamer die we als berging gebruiken
want gans de zomer worden er boven veel ramen open gezet en zeker 's nachts waardoor er toch altijd stof binnen komt die dan ook in de gordijnen en overgordijnen zit zonder dat je het misschien ziet en als ik de grote schoonmaak juist voor de winter doe dan blijft alles gans de winter proper want in de winter waait er niet veel stof rond omdat alles buiten dan natter is dan in de zomer en er dan ook niet zoveel ramen openstaan
allé tis dan alweer tijd voor het avondeten sè
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Ponneke, Sarina , Anne_marie en Adam2
geniet nog van jullie zondagavond
da daaaaaa

de avond is alweer in aantocht
maar met enkele sfeer lampen is het hier bij ons echt gezellig en warmpjes door de vlammen van de gaskachel want buiten is het koud vind ik
Remie de droogkast werkt terug als nieuw sè , ik heb deze namiddag nog speciaal een klein wasje gedaan om nog eens te testen en het was allemaal weer in orde , dus een pluim voor mijn ventje hé
en leuk dat we mogen meegenieten van jou fietstochtje
inge mooie fotootjes van het meer , en wonen jullie dicht bij de Duitse grens misschien ?????
Adam ja ja ja hier wordt de grote schoonmaak nog ieder jaar gedaan , maar NIET in het voorjaar
en waarom niet in het voorjaar ????
tijdens de zomer doe ik grote schoonmaak beneden , living , keuken , koude berging , garage , andere bergingen , maar niet alles tegelijk want dat gaat niet door al mijn mankementen
en aan het eind van de zomer (eind augustus - september of zelfs oktober maar das dan volgens het weer ) doe ik de grote schoonmaak boven , slaapkamer , badkamer , bureau , naai en strijkkamer en kleinere kamer die we als berging gebruiken
want gans de zomer worden er boven veel ramen open gezet en zeker 's nachts waardoor er toch altijd stof binnen komt die dan ook in de gordijnen en overgordijnen zit zonder dat je het misschien ziet en als ik de grote schoonmaak juist voor de winter doe dan blijft alles gans de winter proper want in de winter waait er niet veel stof rond omdat alles buiten dan natter is dan in de zomer en er dan ook niet zoveel ramen openstaan
allé tis dan alweer tijd voor het avondeten sè
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Ponneke, Sarina , Anne_marie en Adam2
geniet nog van jullie zondagavond
da daaaaaa

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Wij wonen inderdaad dicht bij de Duitse grens
Ongeveer 15 km en dan nog 20 km naar de Dankernsee, dat is dan ongeveer een half uur rijden
Wat ik dan nog een mooie afstand vind om eens te gaan wandelen
Rondje om het meer is tussen de 2,5 en 3 km, met wat spelen van kind en hond zijn we dan ongeveer een uurtje zoet met wandelen
Wij wonen inderdaad dicht bij de Duitse grens
Ongeveer 15 km en dan nog 20 km naar de Dankernsee, dat is dan ongeveer een half uur rijden
Wat ik dan nog een mooie afstand vind om eens te gaan wandelen
Rondje om het meer is tussen de 2,5 en 3 km, met wat spelen van kind en hond zijn we dan ongeveer een uurtje zoet met wandelen
-
Nu ben ik altijd al 'n ochtendmens geweest Adam.
Alle dagen ben ik tussen 5 en 6 uur wel tussen de vette-lappen vandaan.
Na de lunch doe ik meestal effe 'n middag
van ±20 minuten.'s Avonds ga ik meestal tussen 22:30 en 23:30u tussen de vette-lappen om dan (vaak heel rap) in diepe slaap te vallen.
En daarna is er dan ook weer heel rap 'n nieuwe dag aangebroken voor mij.
Adam, jij en Z-Bloemetje hebben elkaar gevonden lees ik.zonnebloemetje schreef: ↑05 mar 2023, 18:09Adam ja ja ja hier wordt de grote schoonmaak nog ieder jaar gedaan

Vriendelijke groet,
en
-
koekoek tis ikke
dadelijk nog een duik in een warm badje en daarna gezellig voor de tv in de zetel
voor alle leutertjes nog een fijne avond verder
da daaaaaaa

dadelijk nog een duik in een warm badje en daarna gezellig voor de tv in de zetel
voor alle leutertjes nog een fijne avond verder
da daaaaaaa

ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Een goede avond kleppertjes

Wij hadden een relax dag hier, met vanmorgen een Wellnesbeurt (ja, met hoofdletter), was ik even aan toe
En verder zorgen voor de tent vol met dogs, en bijna-dogs
Ook stilaan de voorbereiding voor de eersten die volgend weekend hun rugzakje pakken...
De administratie is tegenwoordig ook weekendwerk, dus echt werkloos ben ik hier nooit
Iedereen verder een fijne nachtrust....

Wij hadden een relax dag hier, met vanmorgen een Wellnesbeurt (ja, met hoofdletter), was ik even aan toe
En verder zorgen voor de tent vol met dogs, en bijna-dogs
Ook stilaan de voorbereiding voor de eersten die volgend weekend hun rugzakje pakken...

De administratie is tegenwoordig ook weekendwerk, dus echt werkloos ben ik hier nooit
Iedereen verder een fijne nachtrust....