Bluft Xi Jinping ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

07 mar 2023, 11:33

Daarnaast zei hij dat Peking en Moskou geen bedreiging vormen voor andere landen.
Ik geloof hem met mijn ogen dicht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

07 mar 2023, 11:38

Ik zou niet anders verwacht hebben, de VS laten ook uitschijnen dat ze China niet geloven.

Wil.

07 mar 2023, 11:41

Het laatste jaar nog naar het nieuws geluisterd, Dicksy? Iets vernomen over Moskou, Oekraïne ? Neen?

Dicksy

07 mar 2023, 11:51

Het nieuws, bedoel je VRT en tutti quanti op tv? Ik moet u teleurstellen, ik beperk mij tot wat op internet verschijnt en dit toch al geruime tijd.

Wil.

07 mar 2023, 11:59

Het internet, ja, dat bedoelde ik ook.
Herhaling: het laatste jaar niks gehoord of gelezen over Moskou , Oekraïne ?

Dicksy

07 mar 2023, 12:49

Jawel, maar van beide zijden, niet alleen de Westerse kant. Om een goed zicht te krijgen, of een poging daar toe, is het altijd wenselijk de klok van beide kanten te horen luiden en beiden tegen elkaar af te wegen.
Het is niet omdat ik in het Westen woon dat ik alles zomaar slik, zoals een gans gevoederd wordt, wat ze mij voorkauwen. U misschien wel, ik niet.
Propaganda wordt nu eenmaal langs beide zijden verkocht.

Wil.

07 mar 2023, 13:39

Xi zegt:
Peking en Moskou vormen geen bedreiging voor andere landen
Ik spreek dat tegen en ik heb daar bewijzen voor: Tibet is gewoon geannexeerd door China en in UA zijn de RU tanks binnengereden en niet voor een zondagsuitstap.

Dat zijn feiten, Dicksy.

Nu kun je weer komen aandragen met "ja, maar de VS doen dat ook" of "ik wil beide kanten horen" . Zoals ik al een paar keer uitgelegd heb, weerleg je daarmee niets, nul, nada van mijn bewijs dat op feiten is gebaseerd.
Je maakt een drogredenering, meer niet.

Dicksy

07 mar 2023, 14:39

Ik spreek dat tegen en ik heb daar bewijzen voor: Tibet is gewoon geannexeerd door China en in UA zijn de RU tanks binnengereden en niet voor een zondagsuitstap.

Dat zijn feiten, Dicksy.

Nu kun je weer komen aandragen met "ja, maar de VS doen dat ook" of "ik wil beide kanten horen" . Zoals ik al een paar keer uitgelegd heb, weerleg je daarmee niets, nul, nada van mijn bewijs dat op feiten is gebaseerd.
Je maakt een drogredenering, meer niet.
De gevoerde propaganda in het algemeen in dit conflict telt voor mij, zowel west als oost. Is voor u de Westerse propaganda de enige en echte waarheid, zoals u ze noemt de feiten, geen probleem voor mij ieder zijn meug.

Wil.

07 mar 2023, 14:59

Tegen mijn feiten valt niks in te brengen. Dictator Xi beweert dat andere landen niks te vrezen hebben van China en van Rusland hoeft ook niemand schrik te hebben.

Tibet en UA zijn geen verzinsels van mij. Het zijn geschiedkundige feiten.

Als je in drogredeneringen wil blijven doorgaan, doe maar. Ik zal er fijntjes op blijven wijzen.

Dicksy

07 mar 2023, 16:28

Kijk Wil. ik zal mijn punt eens maken waar ik het over heb.

Dit zegt het Westen (Oekraïne):

image.png
image.png (69.04 KiB) 421 keer bekeken
Oekraïne identificeert soldaat die in schokkende video werd geëxecuteerd, Zelensky: “We zullen zijn moordenaars vinden”
Het Oekraïense leger heeft de vermoedelijke identiteit vrijgegeven van een Oekraïense krijgsgevangene die door Russische soldaten is doodgeschoten. Schokkende beelden van de gruwelijke executie verschenen gisteren op sociale media en worden massaal gedeeld. De Oekraïense president Volodymyr Zelensky zei maandagavond dat hij vastberaden is om de moordenaars van de soldaat, de 41-jarige Tymofiy Shadura, te vinden en te straffen.

Een definitieve identificatie kan pas plaatsvinden als het lichaam – dat vermoedelijk in de bezette Donetsk-regio ligt – gevonden en overgedragen wordt, klinkt het in een verklaring.

Dit zegt Rusland:
De hoofdredacteur van de Censor-website, Yuri Butusov, weerlegt de eerdere verklaring van het bevel van de grondtroepen van de strijdkrachten van Oekraïne . Volgens Butusov is de militant die is neergeschoten in de video die op internet is gekomen niet Timofey Shadura van de 30e brigade, maar een soldaat die in februari stierf en wiens lichaam al in Oekraïne is.
Butusov verzekert dat de overledene Matsievsky Alexander Igorevich is, geboren in 1980, een sluipschutter-vrijwilliger van de vuursteuncompagnie van het 163e bataljon van de Terodefense van de stad Nizhyn van de 119e brigade van de TRO-strijdkrachten, zijn collega's hebben hem al geïdentificeerd . Vandaag bezochten ze de moeder van de overledene in Nizhyn en ontvingen ze een identiteitsbevestiging van zijn familieleden. Hij werd geïdentificeerd aan de hand van verschillende tekens, met name door een blauwe plek bedekt met een pleister op zijn rechterwenkbrauw.
In november werd zijn eenheid overgeplaatst naar het Bakhmut-gebied, waar hij ongeveer een maand verbleef, en werd vervolgens overgeplaatst naar Soledar. Daar werd na lange gevechten het contact met hem verbroken. Hij stierf daar waarschijnlijk (vergeet niet dat de strijdkrachten van Oekraïne daar half januari vandaan vluchtten na het begin van de Wagner PMC). In februari werd zijn lichaam naar huis teruggebracht.
image.png
image.png (262.33 KiB) 421 keer bekeken
Dat is wat ik bedoel. Heel het Westen in rep en roer natuurlijk, u ook veronderstel ik :roll: . Moet ik het Westen geloven, moet ik de Russen geloven.... :roll:
Kritisch denken wordt bij het groot huisvuil gezet in een conflict waarin men partij heeft gekozen. Het zal eigen des mens zijn en daar zal ik u ook fijntjes op blijven wijzen.

U noemt het drogredenen.....ik noem het feiten. De geschiedenis kan men niet veranderen.

Wil.

07 mar 2023, 17:41

Als je niet goed begrijpt hoe drogredenen worden opgebouwd en worden ontmaskerd, dan ga je niet veel stappen verder komen en ga je me op niet veel zaken kunnen wijzen, vrees ik.

Wat je hierboven laat zien, kunnen we niet verifiëren. Daarover ga ik geen uitspraak doen. Het kan zijn dat het waar is, maar het tegendeel kan ook.

Jij kwam hier echter posten dat Xi had gezegd dat andere landen geen schrik moeten hebben van China en evenmin van Rusland. Tibet is door China ingepalmd. Dat heeft niks te maken met 'interpretatie' en 'geloven' maar dat zijn bikkelharde feiten.
Dat Rusland UA is binnengevallen kan niemand ontkennen. Het is een vaststaand feit. Niks van vooringenomenheid en maar één kant willen aanhoren. Feiten.

Als je wat algemeenheden en onzekerheden wil rondgooien, dan kun je nog een tijd bezig blijven, maar laat dan feiten die iedereen kan weerleggen (Xi zijn uitspraak) best uit uit je posting want daarop word je onmiddellijk afgerekend.

Dicksy

07 mar 2023, 17:59

Als je wat algemeenheden en onzekerheden wil rondgooien, dan kun je nog een tijd bezig blijven, maar laat dan feiten die iedereen kan weerleggen (Xi zijn uitspraak) best uit uit je posting want daarop word je onmiddellijk afgerekend.
Dus dat de VS martelpraktijken toepaste zijn wat algemeenheden en onzekerheden, drogredenen........?
Wil. sommigen hier op het forum kun je misschien overbluffen en hun een wow-gevoel ontlokken dat je ego streelt maar dat lukt niet bij mij, verkeerd gegokt.
Staat er nog ergens iets dat je er uit kunt filteren? Ik zou natuurlijk ook Irak kunnen aanhalen nu de VS-regering pas te kennen gegeven heeft om zijn troepen in het land te houden na hun onterechte invasie net zoals China in Tibet en Rusland in Oekraïne of is dat ook een drogreden of zijn het wat algemeenheden, of wilt ge daar toch liever over zwijgen? (misschien een ander draadje staten? :roll: )
Woorden uitgesproken door Peking die u filtert en mij in de mond probeert te leggen. Dit toont uw intellectuele oneerlijkheid aan enkel en alleen om een discussie uit te lokken of ze naar uw hand te willen zetten, iets wat ik u al eerder verweten heb.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 07 mar 2023, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

07 mar 2023, 18:25

Dicksy schreef:
07 mar 2023, 17:59
Dus dat de VS martelpraktijken toepaste zijn wat algemeenheden en onzekerheden, drogredenen........?
Wil. sommigen hier op het forum kun je misschien overbluffen en hun een wow-gevoel ontlokken dat je ego streelt maar dat lukt niet bij mij, verkeerd gegokt.
Staat er nog ergens iets dat je er uit kunt filteren? Ik zou natuurlijk ook Irak kunnen aanhalen nu de VS-regering pas te kennen gegeven heeft om zijn troepen in het land te houden na hun onterechte invasie net zoals China in Tibet en Rusland in Oekraïne of is dat ook een drogreden of zijn het wat algemeenheden, of wilt ge daar toch liever over zwijgen? (misschien een ander draadje staten? :roll: )
Here we go again... :roll:

Je bewijst dat je niet snapt wat een drogredenering is. Opnieuw ga je de weg op van "de Amerikanen doen het ook" . Man toch! Laat ons nu even aannemen dat dit 100% juist is, wat weerlegt dat dan van mijn argumentatie? Niets.

Het zou een waardevol argument zijn indien - en enkel indien - ik gesteld had dat de Amerikanen zoiets nog nooit gedaan hebben of nooit zullen doen, maar dat is niet het geval. Ik heb die stelling nooit naar voor geschoven. Ik weet ook wel wat er in Irak is gebeurd. Ik weet ook wel dat de invasies van de VS niet volgens de internationale regels zijn verlopen.
En werpt jouw tegenargument dan ook maar 1 gram gewicht in de schaal? Wat denk je?

Ter lering:

Tu quoque (Latijn voor "jij ook" of "jij net zogoed"), of jij-bak[1] is een logische drogreden van het type "two wrongs make a right", waarmee gepoogd wordt de opponent in diskrediet te brengen door erop te wijzen dat hij niet consequent naar zijn eigen standpunt handelt en dat de kritiek die hij uit ook op hemzelf van toepassing is.

Dicksy

07 mar 2023, 18:28

Ik herhaal het even want u zal het gemist hebben:
Woorden uitgesproken door Peking die u filtert en mij in de mond probeert te leggen. Dit toont uw intellectuele oneerlijkheid aan enkel en alleen om een discussie uit te lokken of ze naar uw hand te willen zetten, iets wat ik u al eerder verweten heb.

Wil.

07 mar 2023, 18:30

Dicksy schreef:
07 mar 2023, 18:28
Ik herhaal het even want u zal het gemist hebben:
Ik schreef hogerop:

Jij kwam hier echter posten dat Xi had gezegd dat andere landen geen schrik moeten hebben van China en evenmin van Rusland.

Wijs nu eens aan waar ik jou woorden in de mond leg. Ik geef klaar en duidelijk aan wie dat heeft gezegd.