Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

26 mar 2023, 20:17

Nog maar eens om duidelijk te maken in welke penibele situatie Rusland gaat terechtkomen. De cijfers verklaren mede waarom tanks uit de jaren '50 van vorige eeuw uit de musea worden gehaald.

De inkomsten bedroegen over januari en februari slechts 75% van wat ze vorig jaar waren. Vooral de minderinkomsten van gas en olie zijn daarvoor verantwoordelijk.
De uitgaven lagen 51% (!) hoger.

De overheid had voorzien dat dit jaar met een tekort zou afgesloten worden , maar na twee maanden is al 88% van dat voorziene tekort gerealiseerd.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

26 mar 2023, 20:29

Zoals de USSR is doodgegaan van "honger" zou nu ook RU wel eens van armoe gekke dingen kunnen gaan doen. Als dreigen met kernwapens niet meer werkt zou de verleiding wel eens heel groot kunnen worden om ze "tactisch" dan toch te gooien.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

26 mar 2023, 21:48

Wat de reden voor het ineenstuiken van de SU was, laat ik even in het midden, maar de SU is niet overgegaan tot het gebruik van nucleaire wapens. Tegen wie zouden ze die trouwens moeten gebruikt hebben?

Op dezelfde wijze verwacht ik niet dat atoomwapens zouden gebruikt worden indien Poetin in een situatie zou terechtkomen dat zijn leger wordt teruggedrongen naar de situatie van zeg maar 2013. Vandaar mijn voorkeur om Rusland vooral economisch op de knieën te dwingen zodat het militaire apparaat vanzelf stilvalt.

Tegen wie zou Poetin atoomwapens gebruiken als de grote klanten van zijn economie weigeren nog iets van hem te kopen behalve het hoogstnodige?

socrates

26 mar 2023, 22:44

Wil. schreef:
26 mar 2023, 21:48
Wat de reden voor het ineenstuiken van de SU was, laat ik even in het midden, maar de SU is niet overgegaan tot het gebruik van nucleaire wapens. Tegen wie zouden ze die trouwens moeten gebruikt hebben?

Op dezelfde wijze verwacht ik niet dat atoomwapens zouden gebruikt worden indien Poetin in een situatie zou terechtkomen dat zijn leger wordt teruggedrongen naar de situatie van zeg maar 2013. Vandaar mijn voorkeur om Rusland vooral economisch op de knieën te dwingen zodat het militaire apparaat vanzelf stilvalt.

Tegen wie zou Poetin atoomwapens gebruiken als de grote klanten van zijn economie weigeren nog iets van hem te kopen behalve het hoogstnodige?
Voor een dictator die in het nauw wordt gedreven zijn ook absurde oplossingen soms toepasbaar.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

URSULAMI

27 mar 2023, 08:29

[attachment=0]13882930_original.png[/attachment]

Vluchten kan niet meer
Ze tegenhouden ook niet

https://www.vpro.nl/programmas/langs-de ... route.html

Wil.

27 mar 2023, 13:52

Afbeelding

Dicksy

27 mar 2023, 15:51

Nikolai Patrushev heeft gewaarschuwd dat Rusland de wapens heeft om elke vijand, inclusief de Verenigde Staten, te vernietigen als zijn eigen voortbestaan ​​wordt bedreigd.

De opmerkingen van de invloedrijke secretaris van de Russische Veiligheidsraad zijn de laatste van een hoge Russische functionaris die het spook van een nucleaire confrontatie tussen Moskou en Washington oproept, iets wat het Kremlin zegt te willen vermijden.

"Amerikaanse politici die gevangen zitten in hun eigen propaganda, blijven erop vertrouwen dat de Verenigde Staten in geval van een direct conflict met Rusland in staat zijn een preventieve raketaanval uit te voeren, waarna Rusland niet meer zal kunnen reageren", zei Patroesjev tegen de staat. De krant Rossiiskaja Gazeta.
(Bron: SkyNews 27/03/2023)
Men heeft aan Westers zijde reeds de simulatie gedaan wie het meeste voordeel heeft bij een eerste nucleaire strike en Rusland wel degelijk in de mogelijkheid is meerdere Westerse landen gelijktijdig te bestoken, inclusief de VS.
Men kwam ook tot de conclusie dat geen van beide partijen in de mogelijkheid is om de ander te beletten kernwapens te gebruiken als tegenreactie, of deze uit te schakelen voor ze ingezet kunnen worden, eender wie de first strike doet. Tevens werd geconcludeerd dat in geval van...... Rusland alleen de gevolgen zal dragen terwijl in het westen meer landen de gevolgen zullen dragen op hun grondgebied van een nucleaire aanval. De wereldwijde escalatie die zulks een aanval zou teweegbrengen zou niet te overzien zijn.

Waar moet de Europese bevolking naar toe, allemaal naar Engeland of de VS? Toch twee Landen die hoog op het lijstje staan mocht het ooit zo ver komen. Momenteel zijn er echter geen aanwijzingen dat Rusland aan zulks een scenario werkt of tekenen geeft daar mee bezig te zijn volgens de VS/VK maar het kan snel veranderen. De schrik in het westen is er wel ondanks hun stoere praat.

Zou Poetin het durven? Zou het Westen het durven?

Wil.

27 mar 2023, 16:27

Het idee om met kernwapens mekaar te gaan bestoken, is idioot. Er blijft immers geen winnaar over.

Xi heeft Poetin blijkbaar nog eens uitgelegd dat hij dat pad niet moet bewandelen.

Fazal

27 mar 2023, 17:40

Dat zal Poetin wel worst wezen als hij het 'te' moeilijk krijgt.

Dicksy

28 mar 2023, 09:39

Moskou vuurt supersonische raketten af ​​in de Japanse Zee
De Russische marine heeft supersonische anti-scheepsraketten afgevuurd op een nepdoelwit in de Japanse Zee, zo beweerde het ministerie van Defensie vanmorgen.
In een verklaring zei het dat de Moskit-kruisraketten werden afgevuurd door raketschepen van de Pacific Fleet.
"Het doelwit, gelegen op een afstand van ongeveer 100 kilometer (62,14 mijl), werd met succes geraakt door een voltreffer van twee Moskit-kruisraketten", aldus het ministerie van Defensie.
De P-270 Moskit-raket is een supersonische kruisraket voor de middellange afstand van Sovjet-origine, die een schip kan vernietigen binnen een bereik van maximaal 75 mijl.
Het komt een week nadat twee Russische bommenwerpers, die kernwapens kunnen dragen, meer dan zeven uur over de Japanse Zee vlogen in wat Moskou zei dat het een "geplande vlucht" was.
image.png
image.png (136.46 KiB) 408 keer bekeken
Bron: SkyNews - 07.25 hr.
Waar zitten die Russen hun verstand? :evil: Voor een land dat in oorlog is, volgens westerse media en inlichtingsdiensten overal munitie gaan schooien, om raketten te gaan afvuren op nepdoelen. Als goede huisvader zou men toch moeten weten dat ze deze raketten (misschien) nog gaan nodig hebben. :evil:

Wil.

28 mar 2023, 10:19

Nadat ze die tanks uit de jaren '50 uit de schuur hadden gehaald, vonden ze daar ook nog wat oude rommel. Het bleken raketten uit dezelfde tijd te zijn. Ze hebben geprobeerd of die nog wel zouden af te schieten zijn. :wink:

Dicksy

28 mar 2023, 10:35

"Russische soldaten vechten met schoppen wegens gebrek aan munitie", zegt Britse inlichtingendienst

Volgens de Britse inlichtingendienst kampt het Russische leger met een tekort aan munitie, waardoor de soldaten genoodzaakt zijn een schop te gebruiken in de vele man-tegen-mangevechten.
Het zou gaan om schoppen van het type MPL-50. Dat type werd ontwikkeld in 1869 en volgens de Britten zou de dodelijke kracht van het wapen in Rusland gemythologiseerd zijn. Door het tekort aan munitie zijn de Russen genoodzaakt terug te vallen op deze vorm van vechten.
En toch kunnen die Oekraïners nergens een wezenlijk verschil maken op het slagveld met hun moderne wapens uit het Westen. Denk dat Zelensky eerder aan zijn bondgenoten schoppen moet vragen, wel de moderne versie :lol: , om de Russen uit Oekraïne te verdrijven. Misschien lukt het dan wel.

Wil.

28 mar 2023, 14:06

In het stadje Goryachy Klyuch in Krasnodar Krai hebben de Russen een enorm kerkhof bijgemaakt. Het ligt vol Wagnersoldaten. Die hadden naar het schijnt geen schop om zich mee te verdedigen.

Afbeelding

E.T.

28 mar 2023, 14:34

Wel om graven te schuppen ???

Charlie Maru

28 mar 2023, 14:57

HLN:
Russische strijders gaan nietsvermoedend gebouw vol boobytraps binnen. Dan duwen Oekraïners op ontsteker

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a69d1645/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier