Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Een van mijn reacties op dit topic is de ruimte in gevlogen, Blijkbaar is het op forum zo dat, wanneer bijna tegelijkertijd twee deelnemers een antwoord verzenden, degene die zijn bericht een fratie van tijd eerder had vertuurd, dan voorrang krijgt op de andere, vrij logisch, maar probleem voor de tweede is dat zijn tekst gewoon in het niets verdwijnt.
Ik vroeg mij af welk nut het kan hebben om een presidentsfunctie te betalen voor een persident die totaal geen macht heeft ? Aan welke woorwaarden moet een kandidaat in dat geval dan wel voldoen om verkiesbaar te zijn ?
Wat Kan Orbàn aangezet hebben om zijn Putin-gezindheid om te keren ? Is het een soort losgeld om de geblokkeerde steun van EU toch los te weken ?
Ik vroeg mij af welk nut het kan hebben om een presidentsfunctie te betalen voor een persident die totaal geen macht heeft ? Aan welke woorwaarden moet een kandidaat in dat geval dan wel voldoen om verkiesbaar te zijn ?
Wat Kan Orbàn aangezet hebben om zijn Putin-gezindheid om te keren ? Is het een soort losgeld om de geblokkeerde steun van EU toch los te weken ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zij heeft helemaal niet de macht die bv. de Franse president heeft, maar er is - zoals bij de paus - ook de morele macht. Het feit dat de Russen gepikeerd hebben gereageerd, bewijst dat haar woorden toch enig gewicht hebben.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Orban is nog altijd behoorlijk Rusland-vriendelijk. Dat heeft te maken met de energieafhankelijkheid van zijn land.
Hij heeft echter ook de neiging om op te kijken naar een dictator (een niet gerealiseerde droom?).
Anderzijds is Hongarije de 2e grootste ontvanger van Europees geld. Hij moet dus de kerk in het midden houden en heel waarschijnlijk is hij ook het type dat altijd tegen de winnaars wil aanschurken. De oorlog loopt niet goed voor Poetin en de sancties doen hem zeer. Orban lijkt eieren voor zijn geld te kiezen.
Hij heeft echter ook de neiging om op te kijken naar een dictator (een niet gerealiseerde droom?).
Anderzijds is Hongarije de 2e grootste ontvanger van Europees geld. Hij moet dus de kerk in het midden houden en heel waarschijnlijk is hij ook het type dat altijd tegen de winnaars wil aanschurken. De oorlog loopt niet goed voor Poetin en de sancties doen hem zeer. Orban lijkt eieren voor zijn geld te kiezen.

Onze vriend? Spreek voor jezelf, ET.
Poetin wisselde niet zomaar. Volgens de spelregels kon hij geen 3 ambtstermijnen na elkaar doen. Dus moest iemand anders de stoel effe warm houden.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Een van mijn reacties op dit topic is de ruimte in gevlogen, Blijkbaar is het op forum zo dat, wanneer bijna tegelijkertijd twee deelnemers een antwoord verzenden, degene die zijn bericht een fractie van tijd eerder had vertuurd, dan voorrang krijgt op de andere, vrij logisch, maar probleem voor de tweede is dat zijn tekst gewoon in het niets verdwijnt.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Dat is omdat een dictator andere principes hanteert dan in een democratie worden gebruikt.
Dat betekent niet dat dit in Hongarije op dezelfde manier zou werken.

Z/hij vertegenwoordigt het land en de instellingen van het land. Die persoon heeft ook een functie als moderator in geval van hevige interne politieke conflicten.
Oud genoeg zijn, nationaliteit bezitten, proper strafblad bezittenAan welke voorwaarden moet een kandidaat in dat geval dan wel voldoen om verkiesbaar te zijn?
Zie hogerop waar ik de vraag heb beantwoord.Wat Kan Orbàn aangezet hebben om zijn Poetin-gezindheid om te keren ? Is het een soort losgeld om de geblokkeerde steun van EU toch los te weken ?

Neen. Hij heeft dan wettelijk weinig of geen macht. De andere, nieuwe eerste minister wil óók de zon op zich laten schijnen en niet zomaar een handpopje zijn. Wie van die macht proeft, laat de kans niet voorbijgaan om die te gebruiken.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Die Kim Young un zit al lang op vinkenslag om mee te doen,die zit al lang te te stoken met zijn (oefening ) raketten.door socrates » 3 minuten geleden
Waarom zou het "zuiver??" communistische Noord-Korea een land als Rusland, dat het comunisme heert ingeruild voor het Orhodoxe geloof, gaan helpen ?
https://www.hln.be/noord-korea/kim-jong ... ~a7b881ac/
En dat Zweden en Finland bij de NAVO komen ,zal ook niet op een koude steen vallen,maar ze laten Rusland nog altijd toe dat Rusland vandaag het voorzitterschap VN-Veiligheidsraad heeft????????
https://www.demorgen.be/nieuws/live-oek ... gle.com%2F
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.