Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

02 apr 2023, 12:46

Dicksy schreef:
02 apr 2023, 12:29
Volgens Russische nieuws site's haalt nu ook Oekraïne zijn musea leeg. Blijkbaar armoe troef aan weerszijden. :roll:
De drogredenering van het verderbouwen op niet geverifieerde beweringen, daar bestaat een moeilijk woord voor in de logica.

Nog zo'n stoot van Russische nieuwssites: "In het VK serveren de restaurants van ellende al eekhoorns"

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

02 apr 2023, 12:51

In het Verenigd Koninkrijk is het eten van eekhoorn al ingeburgerd. De daar geserveerde boombewonertjes behoren tot de familie van de Sciurus Carolinensis oftewel de Grijze Eekhoorns, die er een ware plaag vormen. Verschillende restaurants en eettentjes in Londen hebben de knaagdiertjes daarom op het menu staan.

https://www.ad.nl/buitenland/vlaams-res ... nu%20staan.
(2014)
Ik denk dat ik eens naar het VK moet gaan om te proeven. Ook zonder ellende worden ze daar opgediend en geëten.

Wil.

02 apr 2023, 12:56

Ja, dat is geweten. Maar Olga Skabeyeva zegt dat het vanaf nu zal gaan gebeuren en dat dit is omwille van de voedseltekorten: 'bearing in mind the food shortages' en daar zit de leugen alweer. Daarom: goed opletten met het overnemen van berichten van Russische zenders.

Dicksy

02 apr 2023, 13:07

Brexit leidt tot rantsoenering voedsel in Britse supermarkten en positievere kijk op arbeidsmigranten
image.png
(23-02-2023)

Zijn de lege groenteschappen in het Verenigd Koninkrijk te wijten aan de Brexit?
image.png
image.png (464.04 KiB) 302 keer bekeken
(24 februari 2023)
Maar Olga Skabeyeva zegt dat het vanaf nu zal gaan gebeuren en dat dit is omwille van de voedseltekorten: 'bearing in mind the food shortages' en daar zit de leugen alweer.

Zou Olga Skabeyeva geen Westerse media lezen? Warenhuisrekken aanvullen kunnen ze niet maar dure wapens naar Oekraïne sturen kunnen ze wel. Misschien is dat wel het punt dat ze wil maken.
In propaganda gebruikt men wat men kan gebruiken, zowel Oost als West.
Goed opletten met zo maar overnemen van berichten van Westerse zenders.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 02 apr 2023, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

02 apr 2023, 13:44

Juist in het nieuws gezien.
De Paasuitocht van de Britten.
Alleman moet zich nu melden....een soep voor bussen.
Gevolg files van uren.

Wil.

02 apr 2023, 14:03

Dicksy schreef:
02 apr 2023, 13:07

Maar Olga Skabeyeva zegt dat het vanaf nu zal gaan gebeuren en dat dit is omwille van de voedseltekorten: 'bearing in mind the food shortages' en daar zit de leugen alweer.

Zou Olga Skabeyeva geen Westerse media lezen?
Olga leest die media zeker, maar ze weet ook dat de modale Rus helemaal geen toegang heeft tot die westerse media. Bijgevolg kan ze beweren dat de Britten al tot op het hongerniveau zijn gezakt door te verklaren:

"Today it was revealed that some restaurants in once-Great Britain will be serving squirrels"

En zoals jijzelf ook hebt vastgesteld met je artikel uit 2014, worden die eekhoorns al heel lang geserveerd, maar Olga zegt: 'today it was revealed' --- Vandaag werd onthuld dat ... → een leugen

Ze vult die leugen nog aan met 'restaurants will be serving squirrels' wat ook wil zeggen dat restaurants dat gaan doen; de suggestie is vanzelfsprekend dat dit nieuw is en een teken van armoede. Voor de modale Rus natuurlijk een ongelooflijke toestand, want in Russische restaurants serveert men geen eekhoorns.
Laatst gewijzigd door Wil. op 02 apr 2023, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

02 apr 2023, 14:53

Dicksy schreef:
02 apr 2023, 12:29
image.png

image.png

Volgens Russische nieuws site's haalt nu ook Oekraïne zijn musea leeg. Blijkbaar armoe troef aan weerszijden. :roll:
Misschien armoede aan wapentuig maar hoeveel miljarden aan levenswaarden en goederen hebben die wapens ondertussen al doen "verdampen" ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

02 apr 2023, 15:06

Inderdaad, enorm veel, maar zoals men zegt: 'de kost gaat vóór de baat' . D.w.z. dat dankzij deze offers de toekomstige generaties niet onder de Russische dictatuur zullen moeten leven. Net zoals de 2e WO miljoenen levens heeft gekost waardoor wij vandaag kunnen zeggen en schrijven wat we willen; kunnen gaan en staan waar we willen en onze levenskwaliteit beter is dan in de dictaturen van deze wereld.

socrates

02 apr 2023, 15:18

Wil. schreef:
02 apr 2023, 15:06
Inderdaad, enorm veel, maar zoals men zegt: 'de kost gaat vóór de baat' . D.w.z. dat dankzij deze offers de toekomstige generaties niet onder de Russische dictatuur zullen moeten leven. Net zoals de 2e WO miljoenen levens heeft gekost waardoor wij vandaag kunnen zeggen en schrijven wat we willen; kunnen gaan en staan waar we willen en onze levenskwaliteit beter is dan in de dictaturen van deze wereld.
Wel schijnt de neiging naar een soort autocratisch bestuur overal toe te nemen, de chaotische wereld zou om een sterk leiderschap roepen. Ook zijn er steeds meer instanties die macht krijgen toegekend zonder dat zij daartoe democratisch werden verkozen . Uiterst rechts wordt gezien als een soort veilige vluchtheuvel en schuift gestaag op naar meer populariteit. Straks misschien een nieuwe Bende van Nijvel ?

Fred1950

02 apr 2023, 16:05

socrates schreef:
.... Straks misschien een nieuwe Bende van Nijvel ?
Met een nachtbril op zie ik al duidelijk een Bende van Antwerpen opdoemen .... :mrgreen:

Weet je waarom men naar een autocratie evolueert ? Dat is omdat er in een democratie geen competente gasten het voortouw nemen - zelfs niet te vinden zijn. De meesten kunnen zonder veel verstand zich in de praatbarak democratie thuis voelen (*) , en dan is het vechten tegen de sterren op om een compromis te vinden tussen de domste ideeën die uiteraard niets aan foute toestanden veranderen.

(*) wie het in de privé met zijn ellebogen niet haalt , stapt in de politiek ( cfr. Jan Jambon )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 02 apr 2023, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

02 apr 2023, 16:13

Fred1950 schreef:
socrates schreef:
Met een nachtbril op zie ik al duidelijk een Bende van Antwerpen opdoemen .... :mrgreen:
Die opereren duidelijk nog niet als een coherente groep, Hun beschermers zijn wel van een andere soort dan die die nog altijd de hand boven het hoofd houden van de Nijvelbende.

Fred1950

02 apr 2023, 16:17

socrates schreef:
Fred1950 schreef:
socrates schreef:
Die opereren duidelijk nog niet als een coherente groep, Hun beschermers zijn wel van een andere soort dan die die nog altijd de hand boven het hoofd houden van de Nijvelbende.
( lees wat ik hierboven nog heb aan bijgevoegd ). Met Bende Van Antwerpen bedoel ik *ook* rechtse en extreem-rechtse voorpost lopers ....

Dicksy

02 apr 2023, 16:20

door Wil. » 45 minuten geleden
Mooi verwoord Wil. maar toch wil ik u even terug wijzen op een posting die u plaatste in een ander topic:
Wil. Gisteren, 21:05
Deze week is in de VS een wet in voege gegaan die het onmogelijk maakt om in bepaalde plaatsen (parken bv) nog te betalen met cash.

In de plaats wil de overheid een digitale munt laten ingang vinden. Op Doorbraak is er een interessante tekst over verschenen. Hoogst lezenswaard.
En dan haal één specifiek item uit dit artikel wat u ook aanhaalt in de aanvankelijke posting:

Gedaan met vrije wil en vrije meningsuiting. Het CBDC is de droom van elke dictator en de nachtmerrie van elke democraat. Uiteraard wordt dit niet in die bewoordingen in de markt gezet.

Wil. Vandaag, 13:04
Goede samenvatting van wat zoal op ons hoofd kan neerdalen. Te weinig mensen beseffen de gevolgen ervan.
(Als reactie op de posting van Reini - vandaag om 12.41 uur)
In de EU komt het eraan vanaf 2025.
Vanuit democratisch oogpunt mogen stilaan alle alarmbellen afgaan.

De ene dictator wordt buiten gehouden want wij hebben recht op onze eigen dictator(s). :roll: :roll:

socrates

02 apr 2023, 16:22

Fred1950 schreef:
02 apr 2023, 16:17
socrates schreef:
Fred1950 schreef:

( lees wat ik hierboven nog heb aan bijgevoegd ). Met Bende Van Antwerpen bedoel ik *ook* rechtse en extreem-rechtse voorpost lopers ....
Openlijk en of brutaal extreem rechts vind je wel niet uitsluitend in Antwerpen, ik denk dat aanhangers van die wereldvisie in heel België te vinden zijn, zowel in het hoge Noorden als in het diep Zuiden des lands.

Fred1950

02 apr 2023, 16:29

socrates schreef:
02 apr 2023, 16:22
.....
Openlijk en of brutaal extreem rechts vind je wel niet uitsluitend in Antwerpen, ik denk dat aanhangers van die wereldvisie in heel België te vinden zijn, zowel in het hoge Noorden als in het diep Zuiden des lands.
Van de Antwerpenaren mag je wel verwachten dat ze zich vlugger gaan uiten. Antwerpen komt nu eenmaal ook veelvuldiger in de media , en dat werkt als een rode lap voor initiatieven.