Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

18 apr 2023, 11:03

Decennia later, toen het stof was gaan liggen, werd duidelijk wie de grootste Brit ooit was. Zonder discussie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

18 apr 2023, 11:05

Dan moet Zelensky zich geen zorgen maken en zal het stof decennia later ook wel gaan liggen.

Wil.

18 apr 2023, 11:08

Dat is met grote zekerheid het geval. Die man is een zegen voor zijn land gebleken. Dat was anderhalf jaar geleden niet te voorzien, maar 'the job makes the man' en hij heeft die taak met bravoure ingevuld.

Als Oekraïne deze oorlog zou winnen , dan zullen in alle steden straten naar hem worden vernoemd en zullen standbeelden worden opgericht voor deze man.

Dicksy

18 apr 2023, 11:18

Absoluut en een logisch gevolg als men in een overwinningsroes zit. Tot het stof gaan liggen is en dan........Maar dit kan misschien wel enkele decennia duren tenzij de volgende regeringen daar anders over denken.
Misschien moet ge toch eens het artikel lezen. Ik denk niet dat ze Zelensky zullen vergeten maar die periode zou beperkt kunnen blijven tot de duur van het conflict, de rest zullen ze ook niet vergeten.

Wil.

18 apr 2023, 11:34

De oppositie moet de zwakke plekken van de machthebbers laten zien. Dat is wat ze hier proberen te doen. Meer is er niet aan de hand.

Je sloeg de bal compleet mis met je verwijzing naar die 'verguisde' Churchill: hij wordt door de Britten 60 jaar later beschouwd als de grootste Brit ooit.
Als Oekraïne de oorlog zou winnen, dan ligt voor Zelenski hetzelfde in het verschiet. Vandaag proberen zijn tegenstanders nog wat na te trappen, maar in het geval van een overwinning is dat nog slechts muizengepiep.

Dicksy

18 apr 2023, 11:38

Je sloeg de bal compleet mis met je verwijzing naar die 'verguisde' Churchill: hij wordt door de Britten 60 jaar later beschouwd als de grootste Brit ooit.
O.k. dat geeft ik toe maar Churchill was dan ook (misschien) niet corrupt nog voor hij oorlogspremier werd en dat verwijt draagt Zelensky wel mee, wat de oppositie hier ook aanhaalt, en dat zal niet vergeten worden. Ze zullen wel zorgen dat het niet vergeten wordt.

Wil.

18 apr 2023, 11:43

Dicksy schreef:
18 apr 2023, 11:38
O.k. dat geeft ik toe maar Churchill was dan ook (misschien) niet corrupt nog voor hij oorlogspremier werd en dat verwijt draagt Zelensky wel mee, wat de oppositie hier ook aanhaalt, en dat zal niet vergeten worden. Ze zullen wel zorgen dat het niet vergeten wordt.
Ik dacht dat we dat reeds hadden gehad.

Ik heb hier dat varkentje al eens gewassen. Toen was het tokkio die met zijn lege doos pandora papers kwam aandragen.

Fred1950

18 apr 2023, 11:44

Wil. schreef:
18 apr 2023, 11:34
....
Als Oekraïne de oorlog zou winnen, dan ligt voor Zelenski hetzelfde in het verschiet. Vandaag proberen zijn tegenstanders nog wat na te trappen, maar in het geval van een overwinning is dat nog slechts muizengepiep.
De Oekraïners gaan nooit de veroverde gebieden en al zeker niet de Krim kunnen heroveren. Zelensky zijn droom en zijn beloftes gaat hij nooit kunnen waar maken. Wacht maar af tot de verkiezingen. De "polls" zijn ook niet zo gunstig voor Zelensky , waarschijnlijk door zijn verbod dat mannen Oekraïne mochten ontvluchten en in het leger moesten opgenomen worden. Veel van de Oekraïners pleiten voor het afstand nemen van de opstandige ( geannexeerde ) oblasten , puur opdat de slachtpartijen en bombardementen vanuit de Russische kant dan zouden eindigen.

Wil.

18 apr 2023, 11:45

Ik neem aan dat je daar wel wat bewijs voor kunt laten zien?

E.T.

18 apr 2023, 11:46

Zelensky, de grote overwinnaar en oorlogsheld???

Het gedeeltelijk terugdringen van de bezetter is dat de oorlog winnen?

En dan blijft nog de Krim, toch?

Wil.

18 apr 2023, 11:50

ET, jongen, lees eens wat er staat: 'Als UA de oorlog zou winnen'.
Er staat niet: 'Nu UA de oorlog gewonnen heeft.'

(Het verliezen van deze oorlog is eveneens mogelijk).

Fred1950

18 apr 2023, 11:56

Wil. schreef:
the uplift Zelensky had brought to Ukrainians in 2019—had already evaporated by 2020: from polls showing 52 percent of Ukrainians optimistic and 18 percent pessimistic in September 2019, the mood shifted to 23 percent optimistic and 60 percent pessimistic in March 2020, and since then pessimism has prevailed. In July 2020, the number of those who did not trust Zelensky exceeded the number of those who still believed in him (51 percent versus 43 percent

https://www.wilsoncenter.org/blog-post/ ... lternative

Wil.

18 apr 2023, 12:01

Fred1950 schreef:
18 apr 2023, 11:56
Wil. schreef:
the uplift Zelensky had brought to Ukrainians in 2019—had already evaporated by 2020: from polls showing 52 percent of Ukrainians optimistic and 18 percent pessimistic in September 2019, the mood shifted to 23 percent optimistic and 60 percent pessimistic in March 2020, and since then pessimism has prevailed. In July 2020, the number of those who did not trust Zelensky exceeded the number of those who still believed in him (51 percent versus 43 percent

https://www.wilsoncenter.org/blog-post/ ... lternative
Je schreef: "De "polls" zijn ook niet zo gunstig voor Zelensky , waarschijnlijk door zijn verbod dat mannen Oekraïne mochten ontvluchten en in het leger moesten opgenomen worden."

Als bewijs haal je een tekst aan uit november 2021, dat is 3 maanden vóór de oorlog.
En uit die opiniepeiling kon men al afleiden dat de mannen niet meer het land uit mochten.

:lol: :lol: :lol:

(ik twijfel nog of ik deze stoot ga opnemen in de lijst van de andere 'straffe uitspraken'
Batterijen, Fred, batterijen, jong...)

frits1955

18 apr 2023, 12:03

De nabije toekomst lijkt er niet echt geweldig uit te zien voor Kiev & Co:

"Het leger van Oekraïne kraakt: ‘Veel mensen die geprofiteerd hebben van NAVO-training zijn omgekomen’
....Het Oekraïense leger houdt de eigen verliezen geheim, maar het Amerikaanse leger schatte eind vorig jaar het aantal doden en gewonden binnen het Oekraïense leger op ruim 100.000. Een Russisch winteroffensief heeft in de afgelopen maanden nog duizenden Oekraïense militairen gedood en verwond.....Weigeringen van bevelen hebben geleid tot “een toename in de verliezen van militairen, gebieden en burgers”, zei Valeri Zaloezjny, de opperbevelhebber van de Oekraïense strijdkrachten, deze winter. “Vaak moeten verloren posities herwonnen worden met aanvallen die een heel hoge prijs hebben.” Op Zaloezjny’s verzoek tekende president Volodymyr Zelensky in januari een wet die de straffen verhoogt op ongehoorzaamheid (5 tot 8 jaar gevangenisstraf) en desertie (maximaal 10 jaar) binnen het leger....(De morgen 17/4)

E.T.

18 apr 2023, 12:07

En uw definitie van gewonnen?