Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

18 apr 2023, 12:08

@frits: Ik denk dat dat waar kan zijn. Vandaar ook mijn voorbehoud bij een Oekraïense overwinning. Het omgekeerde is ook mogelijk. En dan schrijft de overwinnaar de geschiedenis en wordt Zelenski omschreven als een dwaas.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

18 apr 2023, 12:30

1 de Krim blijft bij Rusland
2 er komen onderhandelingen over de ´dombasten´ met (vrije) verkiezingen ... ze blijven bij Rusland maar als gedemitiliaseerde zone
3 is Zelensky dan een held?

Fred1950

18 apr 2023, 12:48

E.T. schreef:
18 apr 2023, 12:30
2 er komen onderhandelingen over de ´donbasten´ met (vrije) verkiezingen ... ze blijven bij Rusland maar als gedemitiliaseerde zone
Oei ! :D Als Oekraïne ook demilitariseert , dat was een eis van Poetin.

Ik denk eerder dat men er VN waarnemers naartoe zou sturen.

Dicksy

18 apr 2023, 13:04

door Fred1950 » 4 minuten geleden
E.T. schreef: ↑22 minuten geleden
2 er komen onderhandelingen over de ´donbasten´ met (vrije) verkiezingen ... ze blijven bij Rusland maar als gedemitiliaseerde zone
Oei ! :D Als Oekraïne ook demilitariseert , dat was een eis van Poetin.

Ik denk eerder dat men er VN waarnemers naartoe zou sturen.
Daar zal niet veel meer te demilitariseren zijn vrees ik. Oekraïne zal leeglopen met enkel nog de oudjes die ter plaatse blijven. De Polen en de Roemenen nemen hun deel van Oekraïne in en Oekraïne wordt een ministaatje in Oost-Europa zoals Andorra e.a...
W-Europa zal zijn energie duur blijven betalen en de Brics-landen zullen een apart economisch wereldblok vormen aangevuld met landen uit Z-Amerika en Afrika. Afrika wordt het W-Europa van nu en W-Europa het Afrika van nu.
Over 100 jaar kom ik eens terug kijken wat er van geworden is. :lol:

E.T.

18 apr 2023, 14:09

Dan liever WOIII met alle kernbommen in één keer ... De aarde is waarschijnlijk beter af zonder het mensdom

Wil.

18 apr 2023, 15:37

Waarin een dictatuur verschilt van een democratie:
deze week werd een journalist en criticus van het Kremlin voor 25 jaar achter gesloten deuren gezet. Het beperken van het recht om vrij zijn mening te mogen zeggen, is een typisch kenmerk van dictatoriale regimes, zoals o.a. dat van Poetin.
Dictators hebben schrik van de waarheid maar pretenderen die zelf te bezitten.

Afbeelding

Fred1950

18 apr 2023, 15:41

Wil. schreef:
18 apr 2023, 15:37
Waarin een dictatuur verschilt van een democratie:
.....
In een democratie snoert men ook de mond van figuren zoals Dries Van Langenhove ( en sluit men moskeeën ). Iets op tegen ?

Fred1950

18 apr 2023, 15:45

Dicksy schreef:
18 apr 2023, 13:04
....
Over 100 jaar kom ik eens terug kijken wat er van geworden is. :lol:
Mag ik mee komen kijken ? :lol:

Alleen nog oudjes ? De vrouwen en meisjes zullen er letterlijk voor "het rapen" liggen :lol: De oudjes van '80 van hier kunnen er dan nog aan hun trekken komen. :twisted: :mrgreen:

Wil.

18 apr 2023, 15:58

Alweer een brand ergens diep in Rusland. Ivan en Dmitry stonden een sigaretje te roken op het terrein waar getraind wordt om een tank te besturen (lijkt wel op de brand in Brasschaat):

Afbeelding

Dicksy

18 apr 2023, 16:22

Oorlog in Oekraïne: "Iedereen is bang om daar dood te gaan", getuigen Oekraïners die aan de mobilisatie willen ontsnappen
(Gepubliceerd op 17-04-2023 15:01)

Enthousiasme om het land te verdedigen tegen Rusland dat niet zo sterk is, heeft het Oekraïense leger zijn rekruteringsvereisten naar beneden bijgesteld. Franceinfo heeft jonge mensen ontmoet die nog hopen te kunnen worden vrijgesteld.
Oekraïne heeft soldaten nodig, en snel. Er zijn steeds minder uitzonderingen mogelijk voor het verlaten van het land of het niet reageren op een sommatie. Het leger let nu meer op het bijwerken van ieders militaire gegevens. Op sociale media gonst het van de geruchten dat artsen steeds strenger worden op het gebied van vrijstellingen. De 19-jarige Dmytro, een muzikant, is achterdochtig: "Veel mensen zeggen dat de dokterscommissie er nu niets om geeft. Dat stelt me ​​niet echt gerust".
Hoeveel zouden er nu niet voor tekenen om in de gevangenis te zitten voor een paar jaar. :roll:

Wil.

19 apr 2023, 09:36

Humor onder het motto 'Wat niet lachend kan gezegd worden, is de waarheid niet'.

Afbeelding

Dicksy

19 apr 2023, 10:07

Rusland vindt nieuwe markt voor zijn brandstoffen in het Midden-Oosten
De handelsverschuiving in Russische oliestromen komt ten goede aan Moskou's Midden-Oosterse bondgenoten in het OPEC+-pact, aangezien de grootste olieproducenten in de Arabische Golf, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten (VAE), Russische brandstoffen opscheppen tegen gereduceerde prijzen.
Saoedi-Arabië en de VAE, traditionele bondgenoten uit het Midden-Oosten van de Verenigde Staten, schrikken er niet voor terug om Russische brandstoffen te importeren, op te slaan, te verhandelen of opnieuw te exporteren, ondanks Amerikaanse pogingen om hen over te halen zich aan te sluiten bij het harde optreden tegen Russische pogingen om de westerse sancties te omzeilen. op zijn olie.
Kpler schat dat Rusland nu ongeveer 100.000 vaten brandstof per dag (bpd) naar Saoedi-Arabië stuurt, vergeleken met vrijwel nul vóór de Russische invasie van Oekraïne, volgens gegevens geciteerd door het Journal.
Begin dit jaar reisde staatssecretaris van Financiën voor Terrorisme en Financiële Inlichtingen Brian Nelson naar het Midden-Oosten en Turkije. Tijdens bezoeken aan Oman, Abu Dhabi, Dubai en Turkije besprak Nelson: De inspanningen van het ministerie van Financiën om de Russische pogingen om de internationale sancties en exportcontroles te omzeilen die zijn opgelegd voor zijn meedogenloze oorlog tegen Oekraïne, de destabiliserende activiteit van Iran in de regio, illegale financiële risico's economische groei en buitenlandse investeringen ondermijnen.

Toch toont de stijgende Russische brandstofexport naar Saoedi-Arabië en de VAE de afnemende invloed van de Verenigde Staten als belangrijkste bondgenoten in het Midden-Oosten.

VS slaagt er niet in Saoedi-Arabië, VAE ervan te weerhouden Russische brandstof te kopen
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/R ... -East.html
(Door Tsvetana Paraskova - 18 april 2023, 19:00 CDT)
Rusland verkoopt zijn potten choco voor 5 euro terwijl het Westen 10 euro moet betalen voor diezelfde Russische potten choco, doorverkocht door diezelfde kopers.

Dicksy

19 apr 2023, 11:10

door Dicksy » 54 minuten geleden
Dicksy Gisteren, 21:48
Ik redeneer zo:
Ik verkoop liever 10 potten choco aan 5 euro dan mijn buurman die vasthoudt aan zijn prijs van 10 euro/pot. Ik ga 's avonds naar huis met 50 euro in de pocket terwijl mijn buurman de volgende dag zijn potten weer kan proberen te verkopen aan 10 euro. Ik verkoop ze wel aan 5 euro met de zekerheid alle dagen voor 50 euro eten op de plank te hebben. Wat mijn buurman gaat eten zijn mijn zorgen niet.
Rusland verkoopt zijn potten choco voor 5 euro terwijl het Westen 10 euro moet betalen voor diezelfde Russische potten choco, doorverkocht door diezelfde kopers.
Een prijsplafond maas in de wet ondermijnt sancties op Russische olie
De EU, Australië en de meeste G7-landen hebben de directe invoer van Russische ruwe olie verboden, maar ze hebben indirect de invoer van Russische olie verhoogd door grotere hoeveelheden olieproducten te kopen van landen die de grootste afnemer van Russische ruwe olie zijn geworden, Finland -gebaseerd centrum zei:
“Deze coalitielanden met prijsplafonds hebben de invoer van geraffineerde olieproducten verhoogd uit landen die de grootste importeurs van Russische ruwe olie zijn geworden. Dit is een grote maas in de wet die de impact van de sancties op Rusland kan ondermijnen”, aldus CREA in zijn rapport.

Een jaar na de Russische invasie van Oekraïne verhoogden de landen van de prijsplafondcoalitie de invoer van geraffineerde olieproducten uit China met 94%, Turkije (+43%), VAE (+23%), Singapore (+33%) en India met 2%.
(Door Tsvetana Paraskova - 19 april 2023, 03:17 CDT
)

En welke zijn nu de landen waar Rusland meer naar uitvoert.......? Juist, de landen waar het Westen zijn olie gaat halen. Hun potten choco kosten dus 10 euro . :lol: Wat zijn ze toch slim in het Westen. :lol: :lol: :lol:

Wil.

19 apr 2023, 11:28

Maar in elk van die gevallen haalt Poetin minder inkomsten uit de olieverkoop. Dáár is het om te doen. De Indiërs en Chinezen gaan Poetin geen volle pot betalen als ze weten dat hij zijn olie niet aan de straatstenen kwijt kan.

Dat die hele situatie in UA ons ook zou pijn kunnen doen, wisten we op voorhand. Soms komt het erop aan om het langer uit te houden dan de agressor. Poetin moet zijn inkomsten zien slinken en dat lukt aardig.

Dicksy

19 apr 2023, 11:36

Iemand die zijn producten aan een mindere prijs verkoopt zal meer van zijn producten kunnen verkopen en zijn inkomsten verzekeren. Dat het niet meer is van wat het was voor de invasie is de logica zelve maar de inkomsten blijven. Ook Poetin zal de tering naar de nering moeten zetten net zoals het Westen dat zal moeten doen. Minder inkomsten voor Poetin maar meer uitgaven voor het Westen. De vraag is wie dat het langste gaat volhouden, het verwende Westen of Rusland.
De tijd van ongelimiteerd geld bijdrukken in het Westen is ook voorbij.