Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik denk niet dat die sancties 10 j. gaan duren. Waarmee gaat Poetin zijn oorlog bekostigen als het geld op is? Dan stopt het. Tenzij iemand zo vriendelijk is om hem vele miljarden te lenen. Er zijn daarvoor geen kandidaten. Ook de Chinezen niet.
Zoals eerder al uitgelegd, zal de spaarpot leeg zijn tegen het einde van het jaar. Dan heeft hij nog voor 150 miljard goud. Gaat hij dat ook 'in de strijd gooien' en RU helemaal ruïneren zonder vooruitzicht op winst? Wait and see.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wil. met alle respect maar niet rond de pot draaien. Laat dat allemaal waar zijn dan heeft Poetin er geen enkele baat bij om deze oorlog langer te laten aanslepen en moet hij er korte metten mee maken zoals ik hoger al schreef. En zeker als het zijn bedoeling is, ik herhaal: volgens die VS en EU 'hoge functionarissen' om Oekraïne volledig te bezetten.door Wil. » 10 minuten geledenIk denk niet dat die sancties 10 j. gaan duren. Waarmee gaat Poetin zijn oorlog bekostigen als het geld op is? Dan stopt het. Tenzij iemand zo vriendelijk is om hem vele miljarden te lenen. Er zijn daarvoor geen kandidaten. Ook de Chinezen niet.Dicksy schreef: ↑21 minuten geleden
Die economische sancties zullen de eerste 10 jaar blijven, als het er geen 20 zijn of meer, en zullen/kunnen Rusland op termijn (lange?) op de knieën krijgen (...)
Zoals eerder al uitgelegd, zal de spaarpot leeg zijn tegen het einde van het jaar. Dan heeft hij nog voor 150 miljard goud. Gaat hij dat ook 'in de strijd gooien' en RU helemaal ruïneren zonder vooruitzicht op winst? Wait and see.
Het geeft mij echt de indruk dat het Westen zelf niet veel geloofd in die sancties, en al veel aangekaart door vele 'experten', ook niet teveel geloof hecht aan het lukken van dat tegenoffensief van Oekraïne. Voor Rusland heeft het dus geen enkel belang om dit conflict nog langer te rekken terwijl die sancties hun werk doen. Ook in Rusland zitten haviken die Poetin een pussy vinden en dan vind ik ook.
Wait and see inderdaad.
-
Hij kán die oorlog niet snel-snel in zijn voordeel beslechten, anders had hij het al gedaan.
Je weet nog dat het de bedoeling was om na max. 3 dagen in Kiev te staan en op 2 weken heel het land onder controle te hebben? Waarom is dat niet gebeurd?
De enige manier waarop hij UA op 1 week op de knieën krijgt is met 10 of 20 atoombommen op de grote steden van het land te gooien. Dat doet hij niet om verschillende redenen:
1. naar eigen zeggen zal RU enkel nucleair antwoorden als RU wordt aangevallen en het land in gevaar komt. Maar ik vertrouw niet op het woord van een leugenaar.
2. omdat we dan terug naar hier gaan.
3. Poetin vreest de gevolgen
Je zou nog kunnen argumenteren dat Poetin ook het allerzwaarste conventioneel materiaal kan inzetten, maar dan moet hij de luchtmacht inschakelen en die durft zich nauwelijks vertonen. Ze worden uit de lucht geschoten.
Wie denkt dat die sancties niet werken, moet de begrotingssituatie van RU maar eens bekijken. En dit met cijfers die de Russen officieel zelf geven. Waarschijnlijk zijn die nog aan de rooskleurige kant.

De Russische bevrijders hebben wel een speciale manier om de bevolking te feliciteren. Ze laten her en der sigarettenaanstekers achter die voorzien zijn van een ontploffingsmechanisme.
Lekker pervers als je weet dat ook kinderen graag met dergelijke spulletjes spelen.

Bekijk de video van 30 seconden.
Opgelet: ik zou er niet van opkijken als dit weer niet een truuk van de Amerikanen is om de nobele Russen in een slecht daglicht te zetten. Je weet nog ... kraamkliniek , speeltuintje enz. enz.
Lekker pervers als je weet dat ook kinderen graag met dergelijke spulletjes spelen.

Bekijk de video van 30 seconden.
Opgelet: ik zou er niet van opkijken als dit weer niet een truuk van de Amerikanen is om de nobele Russen in een slecht daglicht te zetten. Je weet nog ... kraamkliniek , speeltuintje enz. enz.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat kan voor die potentaat vaak zeer gunstig uitvallen cfr. Thatcher en de Falklands (speciale militaire operatiefrits1955 schreef: ↑30 jan 2022, 11:14Er bestaat een oude Sovjetmop over twee soldaten die aan de grens een troepenopbouw gadeslaan. 'Waarom zijn er zo veel soldaten aan de grens?' vraagt de eerste. 'Voor het geval er provocaties komen', antwoordt de andere. 'Maar wat als er geen provocaties komen?' vraagt de eerste. Antwoordt de andere: 'Hoe zou dat kunnen, met zo veel soldaten aan de grens?' ( Knack)![]()
Wat doen oude potentaten wanneer hun macht tanende is? Ze creëren een conflict waarin er wat met de spierballen gerold kan worden om de aandacht van de binnenlandse problemen af te leiden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
'Potentaat' heeft een paar bijklanken die m.i. niet passen bij Thatcher, een democratisch verkozen leidster die ook de macht weer uit handen heeft gegeven, zoals het in een democratie betaamt.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Het succes van Thatcher was duidelijk tanend, zonder die militaire operatie was haar kans op herverkiezing zo goed als nihil, haar overwinning heeft wel de nodige slachtoffers schepen (en oorlogshelden) gekost en dat dan voor een kudde schapen op een onbeduidend eiland aan de andere kant van de wereld.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
't plezier om ze neer te schieten is er af.......
Ze vallen uit zichzelf al uit de lucht.
HLN:
Russisch legervliegtuig stort neer in Montsjegorsk: toestel vat vuur en crasht in meer
Een militair vliegtuig is neergestort in de Russische regio Moermansk. Dat meldt het persbureau TASS. Het vliegtuig zou in brand gevlogen zijn en nadien in een meer beland zijn. De twee piloten zijn op tijd uitgeworpen. Volgens het Russische ministerie van Defensie is hun leven niet in gevaar.
https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a8034568/
Ze vallen uit zichzelf al uit de lucht.
HLN:
Russisch legervliegtuig stort neer in Montsjegorsk: toestel vat vuur en crasht in meer
Een militair vliegtuig is neergestort in de Russische regio Moermansk. Dat meldt het persbureau TASS. Het vliegtuig zou in brand gevlogen zijn en nadien in een meer beland zijn. De twee piloten zijn op tijd uitgeworpen. Volgens het Russische ministerie van Defensie is hun leven niet in gevaar.
https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a8034568/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dat van die aanstekers heb ik niet kunnen zien. Op dit kwam ik terecht, CNN https://www.google.com/search?q=Russian ... MrIDIz8LG0
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Eender wanneer dat Oekraïens tegenoffensief er komt maar liefst voor dat de verkiezingscampagnes in de VS beginnen met een overwinning voor Oekraïne. Enkele 'meters' terreinwinst zullen niet voldoende zijn voor de Democraten met het oog op de verkiezingen volgend jaar.Het lot van Oekraïne hangt in evenwicht in de botsing van 2024
(Door Brad DRESS - 26-04-23 18:00 ET)
https://thehill.com/homenews/campaign/3 ... r-ukraine/
-
(Door Laura KELLY - 26-04-23 14:29 ET)House GOP breekt met Democraten over controle van Amerikaanse fondsen voor Oekraïne
De Republikeinse meerderheid van de commissie Buitenlandse Zaken van het Huis sprak woensdag haar steun uit voor het doordrukken van een resolutie die de militaire hulp van de regering-Biden aan Oekraïne zou controleren, ondanks democratische oppositie.
https://thehill.com/policy/internationa ... r-ukraine/
Voor de Republikeinen is Oekraïne wel degelijk het breekijzer (reeds eerder vermeld) naar de verkiezingen toe.
-
De OPEC (olie-exporterende landen + Rusland) denkt natuurlijk in de eerste plaats ook aan hun inkomsten.OPEC bijt terug bij IEA Waarschuwing over productiebeperking
- De OPEC reageerde op een waarschuwing van het IEA om niet te veel te snijden in de productie.
- Op dinsdag gaf de OPEC een eigen waarschuwing aan het IEA: uw oproepen om te stoppen met investeren in olie en gas kunnen leiden tot toekomstige prijsvolatiliteit.
- IEA-chef Birol zei woensdag dat de wereldeconomie zich in een zeer fragiele fase bevindt en dat hoge olieprijzen “het laatste zijn wat we willen".
(Door Julianne Geiger - 27 april 2023, 9:00 uur CDT)
https://oilprice.com/Energy/Energy-Gene ... rning.html
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Het was bijna gelukt........ie economische sancties zullen de eerste 10 jaar blijven, als het er geen 20 zijn of meer, en zullen/kunnen Rusland op termijn (lange?) op de knieën krijgen, dat zal Poetin ook wel beseffen. Tenzij, inderdaad, Poetin vroegtijdig komt te overlijden door een of andere oorzaak en dan nog afhankelijk wie zijn plaats gaat innemen.
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~a67a51d6/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Maar volgens NOS nieuws is de oorlogskas van poetin nog niet leeg, en ontvangt hij via allerlei achterpoortjes nog geld van het westen.Ik denk niet dat die sancties 10 j. gaan duren. Waarmee gaat Poetin zijn oorlog bekostigen als het geld op is? Dan stopt het. Tenzij iemand zo vriendelijk is om hem vele miljarden te lenen. Er zijn daarvoor geen kandidaten. Ook de Chinezen niet.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/246981 ... veranderen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.