Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

30 apr 2023, 23:32

Wil. schreef:
30 apr 2023, 22:01
Choerrel schreef:
29 apr 2023, 08:31
Ik lees ook mee spijts mijn enorme ergernis aan de onzin van Fred 1950.
Snap ik.
Ik ook. :mrgreen:

Wil.

01 mei 2023, 09:19

In de show van Vladimir Solovyov betoogt voormalig kinderombudsman Pavel Astakhov dat het vermoorden van ambassadeurs volledig binnen het kader van het internationaal recht valt. Hij vraagt zich af waarom de Poolse ambassadeur nog steeds niet in de rivier Moskva drijft.

1'30'' durende video
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

01 mei 2023, 10:13

Poetin wil nog wat Russen opofferen.
Luistert niet naar Wagner en zijn generaals om zich terug te trekken.

Dicksy

01 mei 2023, 11:54

image.png
image.png (322.03 KiB) 354 keer bekeken

New Delhi: Het Ministerie van Defensie van Oekraïne heeft zich de woede van de Indiërs op de hals gehaald door een controversiële tweet te plaatsen waarin de godheid 'Kali Mata' niet wordt gerespecteerd en die de gevoelens van hindoes kwetst. Het defensiedepartement van Oekraïne heeft de tweet verwijderd vanwege massale protesten van Indiërs. Indiërs zijn echter boos dat er geen excuses zijn aangeboden voor het kwetsen van de gevoelens van hindoes.
In reactie op de controversiële tweet van het Ministerie van Defensie van Oekraïne, tweette journalist Shubhangi Sharma. “Het is triest dat de regering van Oekraïne 100 crore hindoes over de hele wereld haat en bespot. Dit past niet bij een land dat beweert oorlogsslachtoffer te zijn. Probeer in plaats van moeder Kali te bespotten, haar zegeningen te zoeken om allerlei soorten kwaad te bestrijden. Oekraïne kan dit nu goed gebruiken.” Hitavu zei dat respectloos gedrag niet goed is voor het land.
Hebben die Indiërs nu zo'n lange tenen of zijn die Oekraïners nu echt zo idioot? :roll:
Kanchan Gupta, senior adviseur van het Ministerie van Omroep en Informatie schreef, sloeg de post dicht en schreef: "Onlangs was de vice-minister van Buitenlandse Zaken van Oekraïne in Delhi om steun te vragen aan India. Achter die nep schuilt het echte gezicht van de Oekraïense regering. Indiase godin Ma Kali is karikaturaal weergegeven op een propagandaposter. Dit is een aanval op hindoeïstische gevoelens over de hele wereld.'

Wil.

01 mei 2023, 16:16

Onder de foto zie je de commentaar bij de aanval op een appartementsgebouw waarbij 23 volwassenen en 6 kinderen werden vermoord.

Het is deze daad van terreur die door de Russen bovendien dan nog eens werd voorgesteld als een Oekraïense aanval op de Donbas.

Afbeelding

Fred1950

01 mei 2023, 16:43

Dicksy schreef:
01 mei 2023, 11:54
....
Hebben die Indiërs nu zo'n lange tenen of zijn die Oekraïners nu echt zo idioot? :roll:

....
Oekraïners zijn respectloze honden , barbaren onder de Slavische volkeren. :mrgreen: :P

werewoef

01 mei 2023, 21:03

Eerlijk gezegd vind ik het ook niet wijs van deze defensieminister ; surtout als je bedenkt en nagaat dat de Godin Kali één van de vele godin-gemalinen van de Heer Shiva is , één van de belangrijkste en aanbeden Goden van de Indiase Trimourti , tesaam met de oppergoden Vishnoe en Brahma . Je moet Ze maar eens googelen in Haar verschillende gedaantes . :idea:

werewoef
AMEN en AUM

Dicksy

01 mei 2023, 21:53

100.000 Russische slachtoffers in Bakhmut sinds december, schat de VS
Het Witte Huis schat dat Rusland alleen al in de buurt van Bakhmut 100.000 slachtoffers heeft gemaakt in de afgelopen vijf maanden.
De woordvoerder van de Nationale Veiligheidsraad, John Kirby, beschrijft de laatste schattingen en zei dat de VS gelooft dat sinds december ongeveer 20.000 Russische troepen zijn gedood.
De helft daarvan is afkomstig van de particuliere militaire groep Wagner, zei Kirby.
De schatting is gebaseerd op onlangs vrijgegeven Amerikaanse inlichtingendiensten, zei hij.
Het Russische offensief op Bakhmut, in de oostelijke Donbas-regio van Oekraïne, is "vastgelopen" en "gefaald", voegde Kirby eraan toe.
Moskou heeft zijn invasie de afgelopen maanden gericht op de Donbas-regio, met name de Donetsk-stad Bakhmut.
Er wordt echter gedacht dat Bakhmut niet volledig is veroverd door Russische troepen - en Oekraïense soldaten zijn begonnen met tegenoffensieven in het gebied.

Bron: SkyNews: 01/05/2023 - 19.45 uur.
Rusland heeft dus in de buurt van Bakhmut 100.000 slachtoffers gemaakt. Hierbij werden 20.000 Russische troepen gedood waarvan de helft toe te schrijven is aan de particuliere militaire groep Wagner. Blijft dus 80.000 slachtoffers, enkel gekwetsten, aan Russische zijde over. :roll:

Natuurlijk zijn er geen verliezen aan Oekraïense zijde maar toch kunnen zij Bakhmut niet terug innemen, worden zelfs beetje bij beetje teruggedrongen. Maar zoals geweten ligt de waarheid in een propagandaoorlog altijd in het midden.
Het zou ook te maken kunnen hebben met een eerder artikel dat ik in een ander topic plaatste dat de steun in de VS voor deze oorlog toch dat niet is wat men er van verwachtte (af te brokkelen) en men positief nieuws moet brengen om de publieke opinie aan de juiste kant te houden.
Wait and see.

Hieronder de Engelse versie van het bericht.

100,000 Russian casualties in Bakhmut since December, US estimates
The White House has estimated Russia has suffered 100,000 casualties in the last five months of fighting in the area of Bakhmut alone.
Detailing the latest estimates, National Security Council spokesperson John Kirby said the US believes around 20,000 Russian troops have been killed since December.
Half of those are from the Wagner private military group, Mr Kirby said.
The estimate is based on newly declassified American intelligence, he said.
The Russian offensive on Bakhmut, in Ukraine's eastern Donbas region, has "stalled" and "failed", Mr Kirby added.
Moscow has focused its invasion on the Donbas region in recent months, particularly the Donetsk town of Bakhmut.
However, it is thought Bakhmut has not been completely captured by Russian forces - and Ukrainian soldiers have begun counteroffensives in the area.

socrates

01 mei 2023, 22:14

Ten tijde van bv. de Vietnamoorlog bleef de publiekr opinie, ondanks de talloze "body bags" toch veel langer aan "de positieve kant." Hoe is dat verschil in opinie dan te verklaren ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

02 mei 2023, 09:12

De publieke opinie in de VS leeft in een democratie.
Rusland is een dictatuur met een terroristische dictator aan de macht.
Laatst gewijzigd door Wil. op 02 mei 2023, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

02 mei 2023, 09:14

De propagandist Mardan (krijgt later ook nog een uitnodiging voor Den Haag) is niet te spreken over het gedrag van Xi.

Afbeelding

Je moet natuurlijk eerst een vriend hebben om van een vriendschapsband te kunnen spreken :roll:

Wil.

02 mei 2023, 09:19

Afbeelding

Dicksy

02 mei 2023, 09:52

En wat zeggen analisten over deze stemming:
China stemt 'ja' tegen VN-resolutie - maar verandert het iets?
Het besluit van China om "ja" te stemmen tegen een resolutie van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties (AVVN) heeft voor veel opschudding gezorgd.
Vorige week diende de AVVN een resolutie in voor samenwerking tussen de VN en de Raad van Europa, waarin de Russische "agressie" werd veroordeeld.
In een beweging die sommigen verraste, stemde China voor de resolutie - ondanks de nauwe banden met Rusland.
Maar wat betekent het?
Geopolitiek analist dr. Samuel Ramani zei dat de stemming "onwaarschijnlijk een verandering in het Chinese beleid ten aanzien van Rusland zal betekenen", erop wijzend dat Peking en de EU al 38 jaar een jaarlijkse mensenrechtendialoog voeren.
Professor Ryan Martinez Mitchell, een professor in de rechten aan de Chinese Universiteit van Hong Kong, zei ook dat het geen verandering in de juridische positie betekende.
Hij zei dat er een afzonderlijke stemming werd gehouden over de paragraaf waarin de Russische agressie wordt veroordeeld, en China was een van de 48 die zich van stemming onthielden.
Hij zei echter dat dit China positioneert met landen als Mexico en India in plaats van de twee dozijn die de hele resolutie vanwege zijn taal verwierpen.
Professor Mitchell zei dat de stemming daarom "diplomatiek significant" was.
Wat resolutie A/77/L.65 juist inhoudt kan men lezen op internet, maar je moet het natuurlijk ook willen lezen. :roll:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 02 mei 2023, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

02 mei 2023, 09:59

Wil. schreef:
Ik had het in beide gevallen over dezelfde publieke opinie namelijk, die van de democratische VS. Nu zou die opinie het niet meer pikken dat de VS veel geld blijft steken in de RA-oorlog, terwijl dat ten tijde van Vietnam of Afghanistan wel werd geslikt. Misschien omdat toen de Republieinen aan de macht waren ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

02 mei 2023, 12:24

socrates schreef:
02 mei 2023, 09:59
Wil. schreef:
Ik had het in beide gevallen over dezelfde publieke opinie namelijk, die van de democratische VS. Nu zou die opinie het niet meer pikken dat de VS veel geld blijft steken in de RA-oorlog, terwijl dat ten tijde van Vietnam of Afghanistan wel werd geslikt. Misschien omdat toen de Republieinen aan de macht waren ?
Neen, het ging toen niet om geld. Wel om dode Amerikanen. Die zijn er nu niet.