Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

03 mei 2023, 20:56

Zoveel tegenslag: dat moet een teken van de goden zijn.
Nu is er in Perm weer een brand uitgebroken in een fabriek waar men vrachtwagens maakt die Mlrs-systemen vervoeren. Dat zijn installaties om een dozijn of meer raketten vlak na elkaar af te vuren.

Roken in een fabriek, Ivan: niet meer doen, hé. :D
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

03 mei 2023, 20:58

image.png
image.png (400.73 KiB) 215 keer bekeken

Ook de daders van deze gruwel hebben aanhang maar verwijten wel de ketel dat hij zwart ziet.

Wil.

03 mei 2023, 21:06

Je gaat het nooit leren, hé?
Drogredenering van het type 'Hij doet het ook'.

Wat heb je nu weerlegd van de stelling dat Poetin een terrorist is? Niks.
Als je niets wilde weerleggen, wat breng je dan feiten aan die al 50 jaar oud zijn?

Leer toch eens uit je eigen kemels, man.

Dicksy

03 mei 2023, 21:12

U steunt een oorlogszuchtig land dat er niet voor terugdeinst kinderen te bestoken met napalm.
Je gaat het nooit leren makker. De feiten zijn gebeurd, 50jaar geleden, gisteren of vorige week.... doet niet ter zake. Ze zijn gebeurd. Verwijt dus niemand iets of dringt niemand in die hoek, u maakt zich hopeloos belachelijk.

Wil.

03 mei 2023, 21:20

Makker? Je blijft proberen, hé? :lol: Achteraan aanschuiven, zou ik zeggen.

Ter zake: je hebt geen inzicht in je eigen onlogisch redeneren. Je herhaalt je drogredenering en weerlegt absoluut niets.

Baat het niet, dan schaadt het niet. Wiki leert je dit

De heiligheidseis is een logische drogreden van het type "two wrongs make a right", waarmee gepoogd wordt de opponent in diskrediet te brengen door erop te wijzen dat hij niet consequent naar zijn eigen standpunt handelt en dat de kritiek die hij uit ook op hemzelf van toepassing is.

Zijn standpunt wordt dus niet verworpen omdat het de logica zou tarten, maar omdat hij boter op zijn hoofd zou hebben. Het is daarmee een vorm van het argumentum ad hominem, want zelfs als de persoon die aangevallen wordt inderdaad inconsequent of hypocriet handelt, tast dat niet de eventuele geldigheid van zijn argumenten aan.
Laatst gewijzigd door Wil. op 03 mei 2023, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

03 mei 2023, 21:24

U zit dus duidelijk nog altijd in de ontkenningsfase betreffende uw gidsland. :lol: Verdiep u wat meer in uw gidsland en u zal er ook een afkeer van krijgen.

Wil.

03 mei 2023, 21:26

Ik wil best bijleren, maar dan moeten de wetten van het logisch denken gerespecteerd blijven en dat is in jouw schrijfsels niet het geval.

Ik herhaal voor het geval je de laatste alinea niet zou gelezen hebben:

Baat het niet, dan schaadt het niet. Wiki leert je dit

De heiligheidseis is een logische drogreden van het type "two wrongs make a right", waarmee gepoogd wordt de opponent in diskrediet te brengen door erop te wijzen dat hij niet consequent naar zijn eigen standpunt handelt en dat de kritiek die hij uit ook op hemzelf van toepassing is.

Zijn standpunt wordt dus niet verworpen omdat het de logica zou tarten, maar omdat hij boter op zijn hoofd zou hebben. Het is daarmee een vorm van het argumentum ad hominem, want zelfs als de persoon die aangevallen wordt inderdaad inconsequent of hypocriet handelt, tast dat niet de eventuele geldigheid van zijn argumenten aan.

Fred1950

03 mei 2023, 21:29

Wil. schreef:
03 mei 2023, 20:50
....
Heel duidelijk vooral: je staat aan de kant van de terroristen, die kinderen ontvoeren, die kraamafdelingen bombarderen en die nu recent nog een woonblok in Uman in het vizier namen.
Ga nu echt eens over naar een hoger niveau in plaats van met al dan niet fake gegevens laaggronds te liggen ploeteren.

Wat denk je dat er gaat gebeuren als het Oekraïms leger de Krim gaat bezetten. De Krim kende reeds een grote vorm van autonomie en verzette zich steeds ( met moeite en zonder echt succes ) tegen elk nieuw decreet dat vanuit Kiev werd uitgevaardigd. Vijftig % van de Krim bewoners zijn Russen. Als de Oekraïners de Krim binnenvallen wacht hen hetzelfde lot wat de Russen hebben ondervonden toen ze Kiev hebben trachten te omsingelen.

Hetzelfde gaat gebeuren als de Oekraïners de Donbas willen heroveren ....

Samengevat : de oorlog gaat ten allerlaatste nog steeds een burgeroorlog blijven , tenzij de Oekraïners daar een schrikbewind gaan voeren zoals de nazi's destijds in de bezette gebieden hebben gevoerd. Is dat dus de oplossing voor jou ? Chapeau ! :evil:

Wil.

03 mei 2023, 21:39

Fred1950 schreef:

Samengevat : de oorlog gaat ten allerlaatste nog steeds een burgeroorlog blijven , tenzij de Oekraïners daar een schrikbewind gaan voeren zoals de nazi's destijds in de bezette gebieden hebben gevoerd. Is dat dus de oplossing voor jou ? Chapeau ! :evil:
Hopla ... nummer twee die het logisch denken aan zijn laars lapt.

Wat jij hier demonstreert is een stroman-argument waarmee je pleit tegen een hyperbolische, geheel onnauwkeurige versie van wat de tegenpartij beoogt, in plaats van tegen zijn daadwerkelijke argument.

Jij gaat ervan uit dat wat je hier neerkwakt ook door mij zou goedgekeurd worden en daar bouw je op verder.

Die idiotie ligt naast die van Dicksy in de prullenmand.

Fred1950

03 mei 2023, 21:56

Wil. schreef:
03 mei 2023, 21:39
Fred1950 schreef:

Hopla ... nummer twee die het logisch denken aan zijn laars lapt.

.....
Mijn "betoog" heeft niets met logica te maken. Uw reactie verraadt dat je geen enkel besef hebt van hoe de realiteit in mekaar steekt. Voor het ogenblik vechten daar ( met de hulp van de Russen ) twee etnisch verwante groepen , een beetje vergelijkbaar met het gevecht tussen Hutu's en Tutsi's destijds. Voor het ogenblik leven die ook vreedzaam met mekaar met identieke rechten en zonder Tutsi dominantie.

Het kan dus , maar dan mag Zelensky niet verbieden dat er Russisch in openbare diensten mag gesproken worden , en wat nog infantieler is , Russische muziek verbieden om maar een paar ondemocratishe beslissingen te noemen. Nogmaals , de staatsgreep in 2014 door de nationalisten had nooit mogen plaatsvinden.

Wil.

03 mei 2023, 22:02

Fred1950 schreef:
Mijn "betoog" heeft niets met logica te maken.
Klopt.

socrates

03 mei 2023, 22:17

Fred1950 schreef:
de staatsgreep in 2014 door de nationalisten had nooit mogen plaatsvinden.
[/quote]

Waarom niet ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

03 mei 2023, 23:15

socrates schreef:
03 mei 2023, 22:17
Fred1950 schreef:

de staatsgreep in 2014 door de nationalisten had nooit mogen plaatsvinden.
Waarom niet ?
Omdat dan ook het huidige conflict geen plaats had kunnen vinden.

boeffer

03 mei 2023, 23:16

Nog wat corruptie ginds erbij, dat spelletje zal idd duren tot het geld op is.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

03 mei 2023, 23:19

HLN:
Russische ex-president Medvedev roept op tot "fysieke eliminatie van Zelensky en zijn kliek”

De Russische ex-president Dmitri Medvedev heeft op berichtendienst Telegram opgeroepen om de Oekraïense president Volodymyr Zelensky te elimineren. Hij deed dat in reactie op het opduiken van beelden die tonen hoe verschillende drones ontploffen boven het Kremlin in Moskou.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a1dbc726/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier