Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

04 mei 2023, 15:43

Fred, toch :roll: :roll:
Ben jij de laatste jaren nog uit je knutselhok geweest?

Hier is een link naar de website van het Kremlin. Daar levert het Kremlin zelf Engelse vertalingen van de speeches van Poetin.

Best mogelijk natuurlijk, dat ze er met opzet verkeerde info opzetten, waardoor de westerse landen in actie moeten treden en Rusland moeten aanvallen. Zoals ze doen in de Donbas. :roll:
Ja, nu je 't zegt, dat kan allemaal heel goed zijn. Poetin die zijn eigen speeches verdraait in het Engels. Hilarisch, maar wel mogelijk in de leefwereld van Fred.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

04 mei 2023, 16:02

Ik zal dit soort replieken naar gewoonte dus maar negeren, nietwaar. Te onnozel en te laaggronds ....

Dicksy

04 mei 2023, 17:39

door Fred1950 » Vandaag, 16:02
Sinds "Google translate" bestaat heb ik geen enkele moeite meer met eender welke taal. :P :lol:

Weet je wat je moet doen ? Vertaal iets in het Russisch , en vertaal dat Russisch dan terug naar de taal die je zelf hebt ingegeven. Dat is het beste bewijs of vertalingen goed lopen. Vertalen van Engels naar Chinees en terug loopt zo goed als perfect. Met het Russisch is dat niet het geval. Oorzaak ? Er wordt te weinig naar het Russisch via Google Translate vertaald , en dan kan hun AI niets bijschaven/bijleren.
Google-vertaling altijd met een korreltje zout nemen. Bekijk dit eens en dat is nog maar het Engels:

Engelse versie:
'US reacts to claim it was behind 'assassination attempt' on Putin'
SkyNews: Thursday 4 May 2023 16:00, UK
(De VS reageert op de bewering als zouden zij achter de poging tot aanslag op Poetin zitten = eigen vertaling :lol: )

De Google vertaling:
'VS reageert en beweert achter de 'moordpoging' op Poetin te zitten'.

En dan gaan er hier de Engelse vertaling van het Russisch als waarheid verkopen. :P

Wil.

04 mei 2023, 19:55

Fred1950 schreef:
(...) te laaggronds ....
Nog straffer dan De Croo Sr. Die braakte (of Brakelde) ook het ene nieuwe, zelfgevonden woord na het andere uit.

Mannen, mannen toch :roll:

Fred1950

04 mei 2023, 21:20

Wil. schreef:
04 mei 2023, 19:55
Fred1950 schreef:
(...) te laaggronds ....
Nog straffer dan De Croo Sr. Die braakte (of Brakelde) ook het ene nieuwe, zelfgevonden woord na het andere uit.

Mannen, mannen toch :roll:
Ligt "platvloers" u beter ?

Wil.

05 mei 2023, 08:23

Afbeelding

't Is alweer enkele jaren geleden dat we zulke praat nog hadden gehoord op een officiële zender. Met uitzondering van de staatszender van het grote Rusland, vanzelfsprekend.
Je weet dat ik voor vrije meningsuiting ben en aangezien die Russische zenders voor ons niet toegankelijk zijn, laat ik graag zien wat het denken van Russische 'influencers' zoal te bieden heeft.

Charlie Maru

05 mei 2023, 09:49

Die rokende Russen toch hé..... :roll:

HLN:
Opnieuw brand in Russische olieraffinaderij: ene na andere opslagtank gaat op in vlammen

Er is vrijdag opnieuw brand uitgebroken in een olieraffinaderij in het plaatsje Ilski bij de Zuid-Russische stad Krasnodar. Dat is al de tweede dag op rij, want ook gisteren stond daar een opslagtank in brand na een drone-aanval. De voorbije dagen gaat in het zuiden van Rusland het ene na het andere oliedepot op in vlammen. Mogelijk heeft dat te maken met het langverwachte lenteoffensief van Oekraïne.

https://www.hln.be/nieuws/opnieuw-brand ... ~a50fd00a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

05 mei 2023, 10:44

Charlie Maru schreef:
05 mei 2023, 09:49
Die rokende Russen toch hé..... :roll:

HLN:
Opnieuw brand in Russische olieraffinaderij: ene na andere opslagtank gaat op in vlammen

Er is vrijdag opnieuw brand uitgebroken in een olieraffinaderij in het plaatsje Ilski bij de Zuid-Russische stad Krasnodar. Dat is al de tweede dag op rij, want ook gisteren stond daar een opslagtank in brand na een drone-aanval. De voorbije dagen gaat in het zuiden van Rusland het ene na het andere oliedepot op in vlammen. Mogelijk heeft dat te maken met het langverwachte lenteoffensief van Oekraïne.

https://www.hln.be/nieuws/opnieuw-brand ... ~a50fd00a/
Wat wil je , een afweer raket tegen die Oekraïnse drones is duurder dan de brandstof die ze in brand doen vliegen. Rusland weet nu sowieso met al hun olie geen raad. :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 mei 2023, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

05 mei 2023, 11:00

Heel af en toe komt hier, naast leedvermaak en wederzijdse verwijten, toch nog eens een brokje humor tot leven. Dat maakt dit topic dan toch nog verteerbaar (genietbaar) voor niet-schrijvers. :D
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

05 mei 2023, 13:50

Russische olie: $54 per vat. Dat was in maart '22 dubbel zoveel...

Wil.

05 mei 2023, 19:34

Op de staatszender is Solovyev serieus op zijn tenen getrapt door die drone op het Kremlin.

Rusland moet als een pletwals door Europa gaan. Tot in Lissabon.
Ze menen het : 'De grenzen van Rusland zijn ... nergens"

Zelensky moet vermoord worden en Kiev moet van de kaart geveegd worden.

Fred1950

05 mei 2023, 21:38

De plezantste thuis doet effen zijn mond open :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=WKLPdkmD9WY

Dicksy

05 mei 2023, 22:00

door Fred1950 » 10 minuten geleden

En waarom? Als het zo is heeft hij gelijk.

Voor een tegenoffensief is de grond te modderig. Was dat in februari 2022 dan ook niet het geval toen Poetin binnenviel? :roll:
De Russen hebben het van in het begin verkeerd aangepakt. Waarom niet van in het begin alles plat gooien met hun luchtmacht, raketten vanaf zee, gebruik maken van hunne hele rattemeklan……enz.
Ze hebben de Oekraïners op adem laten komen en dat doet ge niet als ge aanvalt, ge grijpt naar de keel van je tegenstrever tot hij geen kik meer geeft.
Ze hadden beter de Golfoorlog 2 eerst bestudeerd van de VS, die hebben ervaring in zulke zaken.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 05 mei 2023, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

boeffer

05 mei 2023, 22:06

Is daar geen luchtbrug of staan ze in panne?-Via de weg?
Of krijgt die Wagner geen antwoord, men houdt je dom, tot hij ontploft.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

05 mei 2023, 22:08

Fred1950 schreef:
05 mei 2023, 21:38

Dat is de gekuiste versie.

In het origineel dat ik hier toon, staat Y. P. te brullen vóór een flink aantal gedode Wagner huurlingen. 'Hun bloed is nog warm', weet Prighozhin te vertellen. Daarna raast hij lekker door.

Waarschijnlijk door de Amerikanen in scene gezet. Die gasten op de grond zijn helemaal niet dood. Zie ik daar achteraan zelfs geen fles ketchup liggen?