Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

05 mei 2023, 22:36

Wil. schreef:
05 mei 2023, 22:08
Fred1950 schreef:
05 mei 2023, 21:38
De plezantste thuis doet effen zijn mond open :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=WKLPdkmD9WY
Dat is de gekuiste versie.

In het origineel dat ik hier toon, staat Y. P. te brullen vóór een flink aantal gedode Wagner huurlingen. 'Hun bloed is nog warm', weet Prighozhin te vertellen. Daarna raast hij lekker door.
.....
Wat is er gekuist in dat youtube filmke dat ik aanhaal ? Hij brult daar al veel meer "gefuck" aan het adres van Poetin. Het lijken zelfsop twee verschillende versies , even bitsig maar niet met identieke uitspraken.

De Russen hebben blijkbaar ook een organisatorisch probleem. Er bestaat een vette orde aan officieren die amper contact heeft met hun manschappen "on the battlefield" m.a.w. een gebrek aan onderofficieren die de manschappen sturen en leiden.
En daarnaast bestaat er ook geen uniform leger , wel een samenraapsel van verschillende zelfstandig handelende groepen zoals de Wagner groep , de Tsjetsjenen , en blijkbaar ook al een "Gazprom" groep opgericht door een oligarch van de Gazprom maatschappij. Samenwerking tussen de luchtmacht , de "raketlanceerders" en de veldtroepen kan op die manier niet effectief en gecoördineerd verlopen ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 mei 2023, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

05 mei 2023, 22:43

Dicksy schreef:
05 mei 2023, 22:00
door Fred1950 » 10 minuten geleden

De plezantste thuis doet effen zijn mond open :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=WKLPdkmD9WY
En waarom? Als het zo is heeft hij gelijk.

Voor een tegenoffensief is de grond te modderig. Was dat in februari 2022 dan ook niet het geval toen Poetin binnenviel? :roll:
De Russen hebben het van in het begin verkeerd aangepakt. Waarom niet van in het begin alles plat gooien met hun luchtmacht, raketten vanaf zee, gebruik maken van hunne hele rattemeklan……enz.
Ze hebben de Oekraïners op adem laten komen en dat doet ge niet als ge aanvalt, ge grijpt naar de keel van je tegenstrever tot hij geen kik meer geeft.
Ze hadden beter de Golfoorlog 2 eerst bestudeerd van de VS, die hebben ervaring in zulke zaken.
Een klassieke denkfout: wie zich superieur acht gaat zijn potentiële tegenstander vaak onderschaten. Dat is wellicht de belangrijkste taktische fout die "het Kremlin" heeft gemaakt bij zijn speciale militaire operatie."
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

05 mei 2023, 22:49

socrates schreef:
05 mei 2023, 22:43
....
Een klassieke denkfout: wie zich superieur acht gaat zijn potentiële tegenstander vaak onderschaten. Dat is wellicht de belangrijkste taktische fout die "het Kremlin" heeft gemaakt bij zijn speciale militaire operatie."
"Ware" militairen achten zich nooit superieur. Het mankeert de Russen aan strategisch inzicht. Ze hadden beter vooraf eerst de boekskes van destijds de Duitsers van WOII bestudeerd.

Dicksy

05 mei 2023, 23:03

door socrates » 17 minuten geleden
Wat schreef ik:

De Russen hebben het van in het begin verkeerd aangepakt. Waarom niet van in het begin alles plat gooien met hun luchtmacht, raketten vanaf zee, gebruik maken van hunne hele rattemeklan……enz.
Ze hebben de Oekraïners op adem laten komen en dat doet ge niet als ge aanvalt, ge grijpt naar de keel van je tegenstrever tot hij geen kik meer geeft.

Wil.

05 mei 2023, 23:05

Jullie lijken de onwettige inval in de Krim van 2014 vergeten te zijn. Een handvol soldaten - groene mannetjes zonder insignes - nam toen op een paar dagen tijd dat hele schiereiland in zonder noemenswaardige tegenstand.

Poetin had van zijn generaals gehoord dat het hier eenzelfde scenario zou worden. Dus toch overschatting van de eigen capaciteiten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

05 mei 2023, 23:25

Wil. schreef:
05 mei 2023, 23:05
Jullie lijken de onwettige inval in de Krim van 2014 vergeten te zijn. Een handvol soldaten - groene mannetjes zonder insignes - nam toen op een paar dagen tijd dat hele schiereiland in zonder noemenswaardige tegenstand.

....
Juist ja , na de door de EU opgezette staatsgreep die nooit had mogen plaats vinden.

Wil.

06 mei 2023, 09:28

2014: het soevereine volk van UA verjoeg een dictator-in-de-dop na diens aanslag op de grondwet.

Wil.

06 mei 2023, 09:29

Ondertussen in Rusland: de gastheer van Solovyov Live, Roman Golovanov, voerde aan dat Volodymyr Zelensky moet worden onthoofd en dat iedereen in Rusland die voor Oekraïne supportert, moet worden vermoord. Rusland is David is en Oekraïne (met zijn medestanders) is Goliath, zei hij. Goliath werd onthoofd en dat moet dus ook met Zelensky gebeuren.

Fred1950

06 mei 2023, 09:55

Wil. schreef:
2014: het soevereine volk van UA verjoeg een dictator-in-de-dop na diens aanslag op de grondwet.
.... die in 2010 democratisch werd verkozen. :roll:

Wil.

06 mei 2023, 10:56

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Heel juist. Zijn er nog dictators geweest die op democratisch correcte wijze aan de macht zijn gekomen, maar die nadien opgeklommen zijn naar de top-3 van de genocidale, racistische perverselingen aller tijden? Yep.

Iedereen kent ondertussen je admiratie voor alleenheersers, maar ik raad je aan om niet om de paar maanden dezelfde onlogische kemels te posten. Er lezen nog enkele intelligente mensen mee.

Fred1950

06 mei 2023, 12:10

Wil. schreef:
06 mei 2023, 10:56
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Heel juist. Zijn er nog dictators geweest die op democratisch correcte wijze aan de macht zijn gekomen, maar die nadien opgeklommen zijn naar de top-3 van de genocidale, racistische perverselingen aller tijden? Yep.

Iedereen kent ondertussen je admiratie voor alleenheersers, maar ik raad je aan om niet om de paar maanden dezelfde onlogische kemels te posten. Er lezen nog enkele intelligente mensen mee.
Janoekovyts was geen dictator. Hoe komt ge bij "mijn" adoratie voor alleenheersers ? Ik admireer alle landen die economisch en vooral sociaal vooruitgang boeken , en daar heeft de beleidsvorm amper iets mee te maken.

Ge kent mijn fllosofie , en dat is samenwerking tussen volkeren en een rechtvaardig beleid ( zonder corruptie en etnische onderdrukking ). Dat voorkomt elk conflict intern en tussen landen onderling. De oorlog in Oekraïne bewijst dat het land aan geen enkele van die voorwaarden voldoet.

Dicksy

06 mei 2023, 12:36

Het is verdacht stil op het Westers propagandafront. :roll:

Fred1950

06 mei 2023, 12:55

:lol:

frits1955

06 mei 2023, 15:58

Janoekovyts was geen dictator.
Misschien niet. Maar hoe noem je dan iemand die het eigen leger laat schieten op de eigen burgers? Vervolgens smeekte Janoekovitsj de Russen om hulp en volgde de annexatie van de Krim. Zullen we het dan bij hoogverraad houden?

Fred1950

06 mei 2023, 16:07

frits1955 schreef:
06 mei 2023, 15:58
Janoekovyts was geen dictator.
Misschien niet. Maar hoe noem je dan iemand die het eigen leger laat schieten op de eigen burgers? Vervolgens smeekte Janoekovitsj de Russen om hulp en volgde de annexatie van de Krim. Zullen we het dan bij hoogverraad houden?
Hier schoot men destijds ook met scherp op mijnwerkers. Ze hebben het van ons geleerd , vrees ik. Janoekovitsj is meteen gaan vluchten voor zijn leven, die heeft geen hulp gevraagd. Alexander Lukashenko van Belarus heeft een jaar of zo geleden wel de hulp van Russische "politieagenten" gevraagd toen er in Belarus een bijna gelijkaardige staatsgreep ging plaatsvinden.

De Krim met zijn 50 % Russen heeft al sinds beginjaren '90 een grote vorm van autonomie , en ze zijn daar niet echt tevreden met wat Kiev zo allemaal beslist. Dat er daar geen verzet was toen "groene mannekes" de Krim kwamen bezetten spreekt voor zich. Als wij en alle andere "westerlingen" meheulen met Zelensky die alsmaar bleit over "de Krim is van mij" , dan begin ik echt toch te vrezen voor zware covid aantastingen van de hersenen.