Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

11 mei 2023, 23:09

door Fred1950 » 33 minuten geleden
Er zal ooit wel een moment aanbreken dat sommige "Westerlingen" zullen beweren van "Wir haben es nicht gewußt" als Poetin en zijn generaals het voor bekeken houden.... De gekke koppige NAVO haviken en hardliners zullen dat weliswaar nooit toegeven.
Heb daarstraks een boekrecensie gelezen met als titel “Rusland, Oekraïne en de Krim” van Anton Kruft.

Door het referendum dat twee jaar later gehouden werd over het associatieverdrag van de Europese Unie met Oekraïne, leefde ook de interesse voor de relatie tussen de Oekraïne en Rusland weer op. Die verhouding is altijd moeizaam geweest. Hetzelfde geldt voor de Krim. De aanleiding hiervoor gaat ver terug in de geschiedenis, zo is te lezen in het nieuwste boek van Anton Kruft: Rusland, Oekraïne en de Krim – Historische wortels van een conflict.

En verder schrijft hij (Kruft):
‘Onze politieke leiders bekijken en beoordelen het onderhavig probleem binnen een veel te nauwe historische context, waardoor een verwrongen beeld ontstaat van de huidige politieke situatie.’

En onze politieke leiders niet alleen was mijn onmiddellijke gedachte.
Ik heb het boek besteld. :wink:

werewoef

11 mei 2023, 23:12

Het is te hopen dat Europa niet dezelfde fout maakt zoals Chamberlaine destijds , in de jaren vietig . Hoe goedgelovig kan je wel zijn ... :roll:

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950

11 mei 2023, 23:18

En dat allemaal het gevolg van ( per definitie naar de buitenwereld toe ) een onnozel dispuut over een "handelovereenkomstje" Hoe belachelijk is dat toch allemaal. :evil:

Charlie Maru

11 mei 2023, 23:28

HLN:
Plots heel wat activiteit op het front: Oekraïense troepen verhogen druk op verschillende locaties tegelijk

Op verschillende locaties aan het front zijn er Oekraïense operaties aan de gang. In Bachmoet wordt druk gezet op de flanken, met de bedoeling om de Wagner-troepen te omsingelen. In Soledar zouden verschillende eenheden een doorbraak geforceerd hebben. En ook in de regio van Charkiv wordt heel wat activiteit opgemerkt.

https://www.hln.be/buitenland/plots-hee ... ~ac1f5c00/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

11 mei 2023, 23:32

door Fred1950 » 6 minuten geleden
En dat allemaal het gevolg van ( per definitie naar de buitenwereld toe ) een onnozel dispuut over een "handelovereenkomstje" Hoe belachelijk is dat toch allemaal. :evil:
Ik denk dat het veel dieper zit als ik die recensie nog maar lees en is dat “handelsovereenkomstje” één van de vele druppels die er mee voor gezorgd hebben dat de emmer overliep. Geen gevolg zonder oorzaak schreef ik al eerder. Ik zal het de komende dagen/weken wel lezen, hopelijk wordt het dan wat duidelijker.

Wil.

12 mei 2023, 09:26

De toon begint te veranderen bij de propagandisten van Poetin

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

12 mei 2023, 09:39

Wil. schreef:
12 mei 2023, 09:26
De toon begint te veranderen bij de propagandisten van Poetin

Afbeelding
... ze worden dus rijp gestoomd voor een kamikaze oorlog ....

Wil.

12 mei 2023, 09:45

Iedereen die door corruptie heel rijk geworden is en die een leven heeft, wil geen van beide afgeven.

Poetin, Margarita S, Solovyov en co zitten in die categorie.

Fred1950

12 mei 2023, 09:49

Dicksy schreef:
11 mei 2023, 23:32
door Fred1950 » 6 minuten geleden
Ik denk dat het veel dieper zit als ik die recensie nog maar lees en is dat “handelsovereenkomstje” één van de vele druppels die er mee voor gezorgd hebben dat de emmer overliep. Geen gevolg zonder oorzaak schreef ik al eerder. Ik zal het de komende dagen/weken wel lezen, hopelijk wordt het dan wat duidelijker.
Persoonlijk zie ik niet veel "problemen" tussen Russen en Oekraïners , behalve dat de Russen de Oekraïners ooit bijna hebben uitgehongerd , en dit kan hun haat verklaren. De Krim ligt ook al sinds 199x zowat in de clinch met Kiev en heeft steeds naar een grotere onafhankelijkheid gestreefd. Anderzijds hebben de Oekraïners al wat de Russen zichzelf konden permitteren tijdens het Soviet tijdperk ( kencentrales , vliegtuigfabrieken , etc ... ). In de plaats van de Oekraïners zou ik over de Russen niet willen klagen ... :)
Wil. schreef:
12 mei 2023, 09:45
Iedereen die door corruptie heel rijk geworden is en die een leven heeft, wil geen van beide afgeven.

Poetin, Margarita S, Solovyov en co zitten in die categorie.
Men wordt er corrupt geboren ongeacht rang en stand. Idem voor de Russen. Het zit in de genen van de Slaven

Dicksy

12 mei 2023, 10:46

Zelenskyy geblokkeerd voor het toespreken van het Eurovisie Songfestival
Volodymyr Zelenskyy mag dit weekend geen toespraak houden op het Eurovisie Songfestival voor de finale.
image.png
image.png (308 KiB) 270 keer bekeken
Seg opa Joe, ik mag niet spreken tijdens de finale van het Eurosongfestival :( :( ......Troost u jongen dat zijn de regels maar we zullen er nog eens voor zorgen dat je wint. Ga nu nog maar wat met je fietsje in de hof rijden, opa lost het wel op. :lol:

Wil.

12 mei 2023, 11:22

Fred1950 schreef:

Persoonlijk zie ik niet veel "problemen" tussen Russen en Oekraïners , behalve dat de Russen de Oekraïners ooit bijna hebben uitgehongerd , en dit kan hun haat verklaren.
:roll: . Zucht ...

Wil.

12 mei 2023, 11:25

Fred1950 schreef:
Men wordt er corrupt geboren ongeacht rang en stand. Idem voor de Russen. Het zit in de genen van de Slaven
Afbeelding

Dicksy

12 mei 2023, 11:31

Zelensky-assistent: 'Bedankt voor de raketten, maar we hebben straaljagers nodig'
Het hoofd van het kantoor van de Oekraïense president verwelkomde nieuws over meer raketten voor Oekraïne, maar zei dat ze gevechtsvliegtuigen "niet vervangen", terwijl hij de oproep van Kiev voor moderne F-16-vliegtuigen uit het Westen herhaalde.
En hier heeft hij wel een punt. Wat ben je met een kruisraket die vanuit de lucht gelanceerd moet worden als je geen vliegtuigen hebt. :roll:
Nemen de Britten hun voorzorgen al wetende dat dit conflict zeker verder gaat escaleren en de inzet van fysieke NAVO-troepen, waaronder NAVO-vliegtuigen, op termijn onvermijdelijk gaat zijn? Dit kan het geval zijn wanneer de eerste F16 in het luchtruim verschijnt en dat zal gebeuren. Net zoals de VS weigerde om Abram-tanks te leveren en ze er toch kwamen.

E.T.

12 mei 2023, 11:40

Een nieuwe tank leren besturen dat zal nog wel gaan met vallen en opstaan.
Met een nieuwe F16 vliegen? Das waarschijnlijk meer vallen en ... eeuh blijven liggen.

Waarom kruisraketten aan vliegtuigen worden gehangen? Gewoon om hun reikwijdte te vergroten!

Dicksy

12 mei 2023, 11:52

door E.T. » 6 minuten geleden
Waarom kruisraketten aan vliegtuigen worden gehangen? Gewoon om hun reikwijdte te vergroten!
Het is ook het enige wat Zelensky nodig heeft om deze kruisraketten optimaal te kunnen lanceren/gebruiken + dat ze ook enigszins een tegengewicht kunnen vormen tegen de luchtmacht van Rusland. En natuurlijk kunnen kruisraketten ook afgevuurd worden vanaf schepen en onderzeeërs. Wat zal dan het volgende zijn wat Zelensky gaat vragen.....vliegdekschepen en onderzeeërs? :roll: