Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

12 mei 2023, 12:03

Dicksy schreef:
12 mei 2023, 11:31
Zelensky-assistent: 'Bedankt voor de raketten, maar we hebben straaljagers nodig'
.....
.....
Waarom persé F16 ? Die zijn niet eens sneller en wendbaarder dan de MIG 29's die ze hebben en gekregen hebben.
https://www.militaryfactory.com/aircraf ... e+Aircraft.
Maar weet je wat ? De F16's kunnen kernwapens afwerpen , dat "schittert" in Zelensky zijn ogen :roll:

Wat men erover schrijft : https://www.newsweek.com/ukraine-fighte ... 0he%20said.

Dicksy

12 mei 2023, 12:23

door Fred1950 » 3 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑36 minuten geleden
Zelensky-assistent: 'Bedankt voor de raketten, maar we hebben straaljagers nodig'
.....
Waarom persé F16 ? Die zijn niet eens sneller en wendbaarder dan de MIG's die ze hebben en gekregen hebben.

Maar weet je wat ? De F16's kunnen kernwapens afwerpen , dat "schittert" in Zelensky zijn ogen :roll:
Die kernwapens zal wel bijzaak zijn. Het is het aantal F16's dat in gebruik is bij de ondersteunende landen t.o.v. het aantal vliegtuigen die Rusland heeft en daar gaat het hem om.
In de ogen van Zelensky moet W-Europa elk vliegtuig dat ze niet gebruiken afstaan aan hem in zijn strijd tegen Rusland.
Zelfs het feit dat men niet veel loslaat over die MIG's die ze gekregen, zelfs nog geen geslaagde aanval op één of ander Russisch militair doel, hebben versterkt toch het vermoeden dat ze ofwel uit de lucht vallen als vliegen of ze ze gewoon niet hebben, maar dat is maar een bedenking die ik mij maak.
Bij het eerste beste 'kippenhok' dat ze veroveren staan de media er 14 dagen vol van, over vliegtuigen die een succes zouden geboekt hebben geen yota. Raar vind ik dat. :roll:

Fred1950

12 mei 2023, 12:27

Dicksy schreef:
12 mei 2023, 12:23
....
Bij het eerste beste 'kippenhok' dat ze veroveren staan de media er 14 dagen vol van, over vliegtuigen die een succes zouden geboekt hebben geen yota. Raar vind ik dat. :roll:
Misschien hebben de Oekraïners zelf hun gekregen MIG's al neergehaald , denkend dat het Russen waren. :lol:

Dicksy

12 mei 2023, 12:29

:lol: :lol:

E.T.

12 mei 2023, 14:34

Zonder piloten vliegt niks!

Zeker niet in een moderne oorlogssituatie, waar ´elke´ soldaat een luchtafweerraketje kan afvuren ... daarom zijn de russen ook maar met mondjesmaat aan ´t bombarderen.

Wil.

12 mei 2023, 16:03

Een Russische agressor wordt door een drone uitgeschakeld. Hij beseft dat niemand hem kan komen helpen en hij is zwaargewond. Hij gebruikt zijn geweer en schiet zichzelf door de kop. Eén agressor minder.
Waarschuwing: niet voor gevoelige kijkers.

Ter info: het kan best weer een Amerikaanse productie zijn met een acteur ergens in één of andere uithoek van de States. Je weet nog wel: zoals de kraamkliniek, de kinderspeeltuin, Bucha enz. enz.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

12 mei 2023, 17:47

Wil. schreef:
Een Russische agressor wordt door een drone uitgeschakeld. Hij beseft dat niemand hem kan komen helpen en hij is zwaargewond. Hij gebruikt zijn geweer en schiet zichzelf door de kop. Eén agressor minder.

Ter info: het kan best weer een Amerikaanse productie zijn met een acteur ergens in één of andere uithoek van de States. Je weet nog wel: zoals de kraamkliniek, de kinderspeeltuin, Bucha enz. enz.
Excellent ! 8O En welke *onbeweeglijk* hangende drone heeft dat filmke gemaakt ? En waarom één bom verkwisten aan slechts één soldaat ? Ah , de Oekraïners krijgen die voor niets van ons. :evil: In zijn plaats had ik op die drone beginnen vuren tot het eind van mijn krachten ( als het inderdaad al niet fake is ) !

And last but least , de Oekraïners zijn blijkbaar niet gespaard van een vat vol luguber sadisme om zo lang op die plaats met hun drone te blijven hangen, :evil: en het dan nog op Twitter te plaatsen. Puur barbarisme waar IS en Al-Qaeda staan van te likkebaarden ... :cry: En al zou het fake zijn , dan nog is het een bijzonder smerig visitekaartje van de Oekraïners .... om op te spuwen. :evil:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 mei 2023, 18:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

12 mei 2023, 18:15

E.T. schreef:
12 mei 2023, 14:34
Zonder piloten vliegt niks!
....
Tegenwoordig zitten ze voor een scherm hun computerspelleke met een onbemande aanvalsdrone te spelen .... Het zou me niet verwonderen dat drones in de nabije toekomst "dog fights" met vijandelijke tegenstanders kunnen voeren.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 mei 2023, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

12 mei 2023, 19:13

Fred1950 schreef:
12 mei 2023, 17:47
Wil. schreef:

Excellent ! 8O En welke *onbeweeglijk* hangende drone heeft dat filmke gemaakt ? En waarom één bom verkwisten aan slechts één soldaat ? Ah , de Oekraïners krijgen die voor niets van ons. :evil: In zijn plaats had ik op die drone beginnen vuren tot het eind van mijn krachten ( als het inderdaad al niet fake is ) !

And last but least , de Oekraïners zijn blijkbaar niet gespaard van een vat vol luguber sadisme om zo lang op die plaats met hun drone te blijven hangen, :evil: en het dan nog op Twitter te plaatsen. Puur barbarisme waar IS en Al-Qaeda staan van te likkebaarden ... :cry: En al zou het fake zijn , dan nog is het een bijzonder smerig visitekaartje van de Oekraïners .... om op te spuwen. :evil:
Een granaat kost niet zo veel: $50 voor een handgranaat.

Die drone moet dat blijven volgen om goed te kunnen tellen hoeveel bezetters er per dag sneuvelen.

socrates

12 mei 2023, 19:50

Oorlog, de minst dierlijke van alle menselijke dommigheden gaat steeds meer op een videospel gelijken. Ook de "zandbak" waarin de generaals hun taktiek uitzetten, bestaat nu nog enkel op beeldschermen. Misschien is oorlog daardoor voor sommigen minder gruwelijk geworden. Oorlog schept een legale ruimte waarin men al zijn onderbuikgevoelens kwijt kan en waarbij bv. sadisme en vrouwenmischandeling tot de "gewone" krijgsdaden gaan behoren.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

12 mei 2023, 21:50

Wil. schreef:
.....

Die drone moet dat blijven volgen om goed te kunnen tellen hoeveel bezetters er per dag sneuvelen.
Cool !
Met lost een mortiergranaat. En tellen Oekraïners traag vinger per vinger ? Ik denk dat ik voor dergelijke onverschillige en apathische repliek je terug een tijdje ga negeren .....

Fred1950

12 mei 2023, 22:37

Opgestegen vanuit Alaska , en dan eventjes op 50 km langs de Siberische noordkust gaan snuffelen. Die wordt alvast al "begeleid" :|

Untitled240.png
Untitled240.png (286.01 KiB) 289 keer bekeken

Wil.

12 mei 2023, 23:15

Fred1950 schreef:
12 mei 2023, 21:50
Wil. schreef:
.....

Cool !
Met lost een mortiergranaat. En tellen Oekraïners traag vinger per vinger ? Ik denk dat ik voor dergelijke onverschillige en apathische repliek je terug een tijdje ga negeren .....
Cool! Hoe lang? Tel je de dagen op je vingers, Fred?

Wil.

12 mei 2023, 23:15

socrates schreef:
12 mei 2023, 19:50
Oorlog, de minst dierlijke van alle menselijke dommigheden gaat steeds meer op een videospel gelijken. Ook de "zandbak" waarin de generaals hun taktiek uitzetten, bestaat nu nog enkel op beeldschermen. Misschien is oorlog daardoor voor sommigen minder gruwelijk geworden. Oorlog schept een legale ruimte waarin men al zijn onderbuikgevoelens kwijt kan en waarbij bv. sadisme en vrouwenmischandeling tot de "gewone" krijgsdaden gaan behoren.
All is fair in love and war.

E.T.

13 mei 2023, 10:49

Een F16 met afstandsbediening? 8O 8)