Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

14 mei 2023, 09:41

Poetin wil de nazi's uitroeien. Althans, die in UA.

Op de staatszender in Rusland vallen weer pareltjes van democratisch denken te rapen:

Afbeelding

- Wij moeten al degenen die het idee omarmen van een Oekraïense Natie vernietigen, vermoorden.
- Vormen zij de meerderheid in UA op dit ogenblik?
- Degenen die dit idee in zich dragen? Ja.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

14 mei 2023, 12:02

Russia's invasion of Ukraine is bringing Japan closer to NATO, in yet another own goal for Putin

Japan is in gesprek om een NAVO-verbindingsbureau te openen, het eerste in Azië.
De minister van Buitenlandse Zaken zei dat deze beslissing werd aangewakkerd door de Russische invasie van Oekraïne, waardoor de wereld "instabieler" werd.

Poetin zei dat hij Oekraïne was binnengevallen om de groei van de NAVO te stoppen, maar de alliantie is alleen maar versterkt.

Het ziet er naar uit dat Rusland op termijn ook aan de oostkant een Navo-bondgenoot aan de deur gaat krijgen. Een 'own goal' voor Poetin, zeg dat wel.

Voor Japan is er een voordeel aan: de houding van Noord-Korea tegenover Japan is niet om heel gerust over te blijven. Ook China heeft nog een eitje te pellen met Japan; de wreedheden van de Japanners tijdens de 2e W.O. in China, blijven nog nazinderen in de Chinese hoofden.

Voor de Amerikanen zou dat interessant zijn om daar Navo-bases te kunnen opzetten om de Chinezen binnenkort (?) aan te pakken.

Charlie Maru

14 mei 2023, 13:11

HLN:
Wagnerbaas keert zich volledig tegen Russen en prijst “slimme tactiek” van Oekraïners

Jevgeni Prigozjin, de leider van het beruchte Russische huurleger Wagner, heeft opnieuw van leer getrokken tegen het Russische leger. Prigozjin lijkt zich nu volledig tegen de Russen te hebben gekeerd en prijst in een nieuwe video de “slimme tactiek” van de Oekraïners, die hij “intelligente en geschoolde mensen” noemt. Rusland laat zijn soldaten daarentegen over aan hun lot “in deze stomme oorlog”, vindt de Wagnerbaas.

https://www.hln.be/buitenland/kijk-wagn ... ~a95a7e2b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

14 mei 2023, 13:15

Charlie Maru schreef:
14 mei 2023, 13:11
HLN:
..... en prijst in een nieuwe video de “slimme tactiek” van de Oekraïners, die hij “intelligente en geschoolde mensen” noemt. ....
... met Amerikaanse opleidingsofficieren en strategen "on the field". Kan het anders met dergelijke gasten met vooral ervaring in oorlogsvoering ?

boeffer

14 mei 2023, 22:57

Oppassen wie ge als maatje binnenpakt, soms kan dat een Judas zijn.Meteen den bak in steken.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

15 mei 2023, 10:41

Nadat Roman en Oleg een munitiedepot lieten ontploffen tijdens het roken in

image.png
image.png (56.27 KiB) 357 keer bekeken

maakt men nu melding dat er in die regio een verhoogde achtergrondstraling werd vastgesteld. Dit bericht werd blijkbaar de wereld ingestuurd door Oekraïner Vitaliy Mosiychuk (wie of wat deze ook moge zijn) die wel niet kon vertellen of er daadwerkelijk uranium verrijkte munitie (Brits? :roll: ) zou opgeslagen zijn.

Nu stelt zich de vraag wanneer dit bericht gaat (of zal) opgepikt worden door de Westerse propaganda voor eigen gebruik ten alle doeleinden. Ik stel mij dus voor dat het niet lang zal duren dat men de vinger richting Rusland zal wijzen als zou het gebruik maken van raketten met verrijkt uranium en kan het welles/nietes spelletje in deze propagandaoorlog, over deze zaak, beginnen :roll:.
Dit alles natuurlijk onder voorbehoud over de waarde (waarheid, false flag......) van dit bericht.

Fred1950

15 mei 2023, 13:26

Dicksy schreef:
15 mei 2023, 10:41
.....
maakt men nu melding dat er in die regio een verhoogde achtergrondstraling werd vastgesteld. Dit bericht werd blijkbaar de wereld ingestuurd door Oekraïner Vitaliy Mosiychuk (wie of wat deze ook moge zijn) die wel niet kon vertellen of er daadwerkelijk uranium verrijkte munitie (Brits? :roll: ) zou opgeslagen zijn.
.....
Als ik me goed herinner wou Zelenaky een volksraadpleging houden of hij verarmd uranium munitie zou mogen gebruiken.

Groot-Brittannië levert munitie met verarmd uranium aan Oekraïne
https://www.laka.org/nieuws/2023/groot- ... aine-18868

Met verarmd uranium munitie kan men gemakkelijker door het pantser van tanks en door beton heen.

Onder verarmd-uranium wapens wordt in de eerste plaats uraniumprojectielen verstaan. Dit zijn conventionele explosiegranaten, die verzwaard zijn met verarmd uranium en daardoor door de bepantsering van tanks kunnen dringen. Verarmd uranium is daarvoor bijzonder geschikt, want het is bijna twee maal zo zwaar als lood.

uit : https://www.cda.nl/duurzaamheidsnetwerk ... ium-wapens

Volgens die uitleg kan verarmd uranium amper een paar centimeter ver stralen ( alfastraling ). Het blijft wel als stof tijdelijk in de lucht en op de grond aanwezig en kan dus gedecteerd worden.

Charlie Maru

15 mei 2023, 14:05

HLN:
Nieuw satellietbeeld toont vermoedelijk Russische bommenwerpers aan grens met Finland en Noorwegen

Rusland zou strategische bommenwerpers hebben gestationeerd in de buurt van de Finse en Noorse grenzen. Dat schrijft de Noorse nieuwssite ‘The Barents Observer’. Een nieuw satellietbeeld toont dat het meer bepaald gaat om vliegtuigen die kernwapens kunnen afvuren.

https://www.hln.be/buitenland/nieuw-sat ... ~a6f3a14b/

Dicksy

15 mei 2023, 14:20

Professor Katarzyna Zysk van het Noorse Instituut voor Defensiestudies moet er niet teveel achter zoeken tenzij hij ze ook allemaal begint ’zien te vliegen’ zoals in de VS.
De bommenwerpers stonden initieel geparkeerd op de Engels-luchtbasis in de Russische stad Saratov, in het zuidwesten van het land. Maar omdat die basis op 600 kilometer van de Oekraïense grens ligt, was het mogelijk een te kwetsbare positie.
Als er nu aanslagen komen op die vliegtuigen zijn er twee mogelijkheden:
1,- Een inside job of
2,- Noorwegen en Finland stellen hun grenzen open voor Oekraïense sabotagedaden.

De keuze is aan de Noren en Finnen als NAVO-land. 🤔

Wil.

15 mei 2023, 15:12

Na de long range raketten (Storm Shadow) levert Groot-Brittannië nu ook aanvalsdrones die meer dan 200 km ver kunnen vliegen.

Dicksy

15 mei 2023, 16:12

Rusland beweert voor het eerst de Britse Storm Shadow-raket te hebben neergeschoten
Rusland beweert voor het eerst een langeafstands-Storm Shadow-raket te hebben neergeschoten die door het VK aan Oekraïne is geleverd.
Het ministerie van Defensie van Moskou zei in zijn dagelijkse briefing over Oekraïne dat het de kruisraket had neergeschoten, evenals de door de VS gebouwde HIMARS-lanceringsraketten en HARM-raketten voor kortere afstanden.
Sky News kan de claim niet verifiëren.
Het VK is het enige land dat Kiev publiekelijk voorziet van langeafstandskruisraketten.
Gisteren zei Moskou dat Oekraïne de raketten had gebruikt om industriële locaties in de door Rusland gecontroleerde regio Loehansk in het oosten van Oekraïne te raken.
Voor alles is blijkbaar dan toch een oplossing. :roll:

Wil.

15 mei 2023, 16:30

Als we de Russen mogen geloven wel, ja ... Weet je 't nog? :lol:

Hun oorlogsbodem, de Moskva, vaart waarschijnlijk ook nog rustig rond op de Zwarte Zee want de raketten die erop werden afgevuurd, zijn natuurlijk al snel neergehaald. Yep.

Charlie Maru

15 mei 2023, 20:10

HLN:
Russen laten Krim deze zomer massaal links liggen: toerisme op sommige plaatsen nog maar 5 procent van wat het was

De Russen laten het deze zomer massaal afweten op een van hun favoriete vakantiebestemmingen. Volgens de reissector van de geannexeerde Krim is het aantal boekingen “catastrofaal” en bedraagt het toerisme op sommige plaatsen nog maar 5 procent van wat het was.

https://www.hln.be/buitenland/russen-la ... a3992ea35/

Fred1950

15 mei 2023, 21:04

Charlie Maru schreef:
15 mei 2023, 20:10
HLN:
Russen laten Krim deze zomer massaal links liggen: toerisme op sommige plaatsen nog maar 5 procent van wat het was

....
Puur uit schrik na de aanslag op de Krim brug .... Hoe zoudt ge zelf zijn ....

E.T.

15 mei 2023, 21:10

Ja, wie gaat er nu op vakantie aan ´t front?