Bluft Poetin?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ik denk dat de verliezen die de Russen daar leden - zowel aan materiaal als soldaten - één van de hoofdredenen was om hardnekkig die puinhoop te blijven verdedigen. Waarbij we natuurlijk moeten opletten voor de propaganda die beide partijen dienaangaande verspreiden - volgens de Orakels op dit forum ( en het Laatste Nieuws uiteraard)heeft Rusland al meer dan 200.000 soldaten "verloren" ...hoe het met de andere kant zit mag Joost weten.Waarom was Bachmoet van groot strategisch belang voor Oekraïne toen zij de bovenhand hadden en plots niet meer toen ze achteruit gedreven werden, toen was het ook maar 0.0069% van Oekraïens grondgebied?
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Met de gedeeltelijke mobilisatie stijgt het aantal actieve militairen in Rusland naar 1,2 miljoen. Voor de invasie telde het land volgens denktank IISS (Internationaal Instituut voor Strategische Studies) 900 duizend actieve militairen en 2 miljoen reservisten. Ze kunnen er dus nòg wel een paar missen, als je 't mij vraagt. 
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ze kennen "onze" klassiekers niet .... en dus ....frits1955 schreef: ↑21 mei 2023, 16:43Voor het thuisfront allicht een symbolische - Pyrrhus was natuurlijk wel een groot generaal in zijn tijd en won al zijn veldslagen tegen de Romeinen en had de capitulatie van Rome binnen handbereik maar begreep op tijd dat een overwinning ook wel eens de definitieve nederlaag zou kunnen betekenen. Ik vrees dat de Russische militaire leiders hun klassieken niet kennenIs dit een symbolische of een Pyrrhus-overwinning ?![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Vroeger verkocht men wapens aan de oorlog. Nu is't zonder factuur. Al die geld hebben, verdienen moeten het afgeven. Men graait het uit je handen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
"Gepensioneerde" piloten zijn er welkom......
HLN:
Rusland werkt aan nieuwe aanvalseenheid met codenaam ‘Shtorm’: allerbeste piloten moeten situatie in Oekraïne ‘rechttrekken’
Volgens Britse militaire inlichtingendiensten lijkt het erop dat Rusland werkt aan een nieuwe aanvalseenheid met de codenaam ‘Shtorm’. Het gaat om een groep van de allerbeste piloten die de tegenvallende prestaties van de Russische luchtmacht in Oekraïne moet ‘rechttrekken’.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-w ... ~a5878fcd/
HLN:
Rusland werkt aan nieuwe aanvalseenheid met codenaam ‘Shtorm’: allerbeste piloten moeten situatie in Oekraïne ‘rechttrekken’
Volgens Britse militaire inlichtingendiensten lijkt het erop dat Rusland werkt aan een nieuwe aanvalseenheid met de codenaam ‘Shtorm’. Het gaat om een groep van de allerbeste piloten die de tegenvallende prestaties van de Russische luchtmacht in Oekraïne moet ‘rechttrekken’.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-w ... ~a5878fcd/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Uit België:
Het Special Operations Regiment bestaat uit hypergetrainde militairen die op elk moment voor elk type operatie ingezet kunnen worden. Het beschikt hiervoor zowel over parachuteerbare als amfibische capaciteiten.
Zo zal er in elk militair component (Land, zee -en luchtmacht), in een zichzelf respecterend land met een serieuze militaire macht, wel zo'n een eenheid zijn met hun beste elementen gegroepeerd.
Het groeperen van hun allerbeste piloten om de 'tegenvallende prestaties van hun luchtmacht recht te trekken' is weer zo iets uit de duim gezogen van de Britse inlichtingsdiensten. Rusland had gewoon zo geen eenheid:
Het Special Operations Regiment bestaat uit hypergetrainde militairen die op elk moment voor elk type operatie ingezet kunnen worden. Het beschikt hiervoor zowel over parachuteerbare als amfibische capaciteiten.
Zo zal er in elk militair component (Land, zee -en luchtmacht), in een zichzelf respecterend land met een serieuze militaire macht, wel zo'n een eenheid zijn met hun beste elementen gegroepeerd.
Het groeperen van hun allerbeste piloten om de 'tegenvallende prestaties van hun luchtmacht recht te trekken' is weer zo iets uit de duim gezogen van de Britse inlichtingsdiensten. Rusland had gewoon zo geen eenheid:
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Serieuze info:
In de eerste 4 maanden van dit jaar (vergeleken met '22) heeft Rusland 52% minder ontvangsten gehad uit de verkoop van olie en gas.
De maand april '22 vergeleken met april '23 laat zien dat er nu zelfs 64% (!!) minder olie- en gasinkomsten waren.
Bijten de sancties, denk je?
De Russische overheid had voorzien dat er in '23 een tekort zou zijn op het jaarbudget, maar na 4 maanden zitten ze al 17% boven het tekort voor het ganse jaar.
Het gaat de goede kant uit!
In de eerste 4 maanden van dit jaar (vergeleken met '22) heeft Rusland 52% minder ontvangsten gehad uit de verkoop van olie en gas.
De maand april '22 vergeleken met april '23 laat zien dat er nu zelfs 64% (!!) minder olie- en gasinkomsten waren.
Bijten de sancties, denk je?
De Russische overheid had voorzien dat er in '23 een tekort zou zijn op het jaarbudget, maar na 4 maanden zitten ze al 17% boven het tekort voor het ganse jaar.
Het gaat de goede kant uit!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik denk niet dat Poetin daar zal van wakker liggen.
https://www.tijd.be/dossiers/russian-as ... 97665.html
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Fazal schreef: ↑23 mei 2023, 11:35Ik denk niet dat Poetin daar zal van wakker liggen.
Mmmm ... waar heb ik nog zulke bouwsels gezien ? Sint-Martens-Latem ? Knokke ?
---------------------------------------------
Ik vraag me waarom WIJ - Belgen Oekraïnse piloten op F16 zouden leren vliegen. Hier https://www.topaces.com/ ( in de UK ) kunnen ze een volwaardige opleiding op F16 krijgen ( maar het is wel niet "gratis"
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Kunnen we de redenering van de Britse inlichtingendiensten doortrekken?

Tijdens zijn bezoek aan de frontlinie (SkyNews 23/05/2023 - 09.56 uur) kondigde Zelensky de oprichting aan van een korps mariniers. Het gaat om een groep van de allerbeste militairen die de tegenvallende prestaties van het Oekraïense leger in Bachmoet moet ‘rechttrekken’.HLN:
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Voormalige Russische minister van Economie uit bezorgdheid over dreigende economische crisis
Andrei Nechayev, voormalige Russische minister van Economie, waarschuwt dat Rusland afstevent op een economische crisis. Hij uit hiermee kritiek op het gebrek aan actie van het Kremlin. “Het is niet zozeer dat we in de problemen zitten, het is dat we besloten hebben ons erbij neer te leggen”, klinkt het tijdens een paneldiscussie waarvan een video verscheen op het socialemediakanaal Telegram.
https://www.hln.be/buitenland/voormalig ... ~a371bd6d/
Voormalige Russische minister van Economie uit bezorgdheid over dreigende economische crisis
Andrei Nechayev, voormalige Russische minister van Economie, waarschuwt dat Rusland afstevent op een economische crisis. Hij uit hiermee kritiek op het gebrek aan actie van het Kremlin. “Het is niet zozeer dat we in de problemen zitten, het is dat we besloten hebben ons erbij neer te leggen”, klinkt het tijdens een paneldiscussie waarvan een video verscheen op het socialemediakanaal Telegram.
https://www.hln.be/buitenland/voormalig ... ~a371bd6d/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier