Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

24 mei 2023, 18:19

HLN:
Poetin slaat plank mis met kaart die zijn historische gelijk zou moeten bewijzen: “Pure domheid”

De Russische president Vladimir Poetin heeft op de Russische televisie op pijnlijke wijze misgekleund met vermeend historisch ‘bewijs’ dat Oekraïne nooit heeft bestaan en dat het land van oudsher bij Rusland hoort.

https://www.hln.be/buitenland/poetin-sl ... ~a4c11387/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

24 mei 2023, 18:41

Dicksy schreef:
24 mei 2023, 18:15
Een kernbom stopt aan de grens van de VS en zeker als er Made in Russia op staat, visum geweigerd :lol: . Het is het idioot denken van die VS-acolieten dat de VS niet geraakt kan worden, 9/11 heeft nochtans het tegendeel aangetoond.
Naast de kwestie.
De grote blazers à la Prigozhyn en co laten uitschijnen alsof het rap gedaan zou zijn als zij aan de macht zouden komen. Niks van. Ze beseffen dat ze er meer krijgen dan ze kunnen geven en dan komt ineens 'de redelijkheid' (nou ja) weer bovendrijven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

24 mei 2023, 18:50

Dicksy 27 mar 2023, 15:51
Men heeft aan Westers zijde reeds de simulatie gedaan wie het meeste voordeel heeft bij een eerste nucleaire strike en Rusland wel degelijk in de mogelijkheid is meerdere Westerse landen gelijktijdig te bestoken, inclusief de VS.
Men kwam ook tot de conclusie dat geen van beide partijen in de mogelijkheid is om de ander te beletten kernwapens te gebruiken als tegenreactie, of deze uit te schakelen voor ze ingezet kunnen worden, eender wie de first strike doet. Tevens werd geconcludeerd dat in geval van...... Rusland alleen de gevolgen zal dragen terwijl in het westen meer landen de gevolgen zullen dragen op hun grondgebied van een nucleaire aanval. De wereldwijde escalatie die zulks een aanval zou teweegbrengen zou niet te overzien zijn.

Wil.

24 mei 2023, 18:52

Charlie Maru schreef:
24 mei 2023, 18:19
HLN:
Poetin slaat plank mis met kaart die zijn historische gelijk zou moeten bewijzen: “Pure domheid”

De Russische president Vladimir Poetin heeft op de Russische televisie op pijnlijke wijze misgekleund met vermeend historisch ‘bewijs’ dat Oekraïne nooit heeft bestaan en dat het land van oudsher bij Rusland hoort.

https://www.hln.be/buitenland/poetin-sl ... ~a4c11387/
Poetin heeft vanaf het einde van de jaren '80 van vorige eeuw de 'roeping' gevoeld to Make Russia Great Again.

Uit zijn latere speeches en zijn daden blijkt dat hij aan die roeping gevolg wil geven. Dát is de rode draad doorheen de politiek van Poetin. Alle verzonnen en zelfgefabriceerde redenen om het doel te bereiken, zijn goed genoeg voor hem.

De parallel met Adolf wordt met de dag helderder. Oók een man met een roeping die geen enkele waarde hechtte aan een mensenleven. De bloei van het Grote Land stond altijd op de eerste plaats.

Fazal

24 mei 2023, 19:00

Tja, en die kerel heeft zowat alles vernield, evenzo zijn eigen land.
Ik wens Poetin van hetzelfde laken een broek! :twisted:

Dicksy

24 mei 2023, 19:27

Na anderhalve week trainen gaan deze Oekraïners naar het front: ‘De helft leeft over twee maanden niet meer’
Bron: Trouw - 23 mei 2023, 22:00
image.png
image.png (403.56 KiB) 241 keer bekeken

Fred1950

24 mei 2023, 19:29

Wil. schreef:
24 mei 2023, 18:52
.....

Poetin heeft vanaf het einde van de jaren '80 van vorige eeuw de 'roeping' gevoeld to Make Russia Great Again.
... op economisch vlak , en dat is hem gedeeltelijk gelukt. Dat verklaart nog steeds zijn aanhang bij het gros van de bevolking. Ons Trumpke en zelfs Biden hebben een identieke slogan "Make America great again", en dat waarschijnlijk als antwoord op wat de Chinezen op economisch vlak in de wacht slepen. Jaloersheid is het oorkussen des duivels ( de schrik om de macht te verliezen al evenzeer ).
Uit zijn latere speeches en zijn daden blijkt dat hij aan die roeping gevolg wil geven. Dát is de rode draad doorheen de politiek van Poetin. Alle verzonnen en zelfgefabriceerde redenen om het doel te bereiken, zijn goed genoeg voor hem.

De parallel met Adolf wordt met de dag helderder. Oók een man met een roeping die geen enkele waarde hechtte aan een mensenleven. De bloei van het Grote Land stond altijd op de eerste plaats.
Ge hebt teveel naar James Bond films gekeken .....Uw fantasie is blijkbaar blijven hangen in je pruberteit. :twisted: :mrgreen:

frits1955

24 mei 2023, 19:44

Ja zeg...die pruberteit :lol:
Je kan al meegaan met die lompe parlementaire trien van het Vlaams Belang die het herhaaldelijk over " Em Cie Kensie" had... ze bedoelde dus McKinsey :lol:

Wil.

24 mei 2023, 20:14

Lompe trien en Fred: één strijd :lol:

Zo had ik het nog niet bekeken. :wink:

Fred1950

24 mei 2023, 21:52

frits1955 schreef:
24 mei 2023, 19:44
Ja zeg...die pruberteit :lol:
Je kan al meegaan met die lompe parlementaire trien van het Vlaams Belang die het herhaaldelijk over " Em Cie Kensie" had... ze bedoelde dus McKinsey :lol:
Om een typefoutje lachen , is dat gebruikelijk bij de PVDA ? :lol:

Als interludium naast al de oorlogs propaganda van Wil-met-punt : :mrgreen:

Zeg eens , welk communistisch model strookt eigenlijk het best met de partijlijnen van de PVDA ? Heb je daar voldoende inzicht in om ons dat eens hier bonding en volledig uit de doeken te toen ?
Ik ben al een paar jaar een PVDA stemmer , maar tegenwoordig mis ik een beetje hun inzichten op het gebied van economische perspectieven voor België en de klimaatproblematiek.

Wil.

24 mei 2023, 22:10

Fred1950 schreef:
24 mei 2023, 21:52
Zeg eens , welk communistisch model strookt eigenlijk het best met de partijlijnen van de PVDA ?
Begin alvast met 'bezit is diefstal' . :wink:

Al de rest via persoonlijk bericht afhandelen, ofwel een topicje opstarten, jongens.

Dicksy

25 mei 2023, 11:01

image.png
image.png (47.03 KiB) 196 keer bekeken

En dat voor een lid van de Democratische partij die presidentskandidaat is :roll: ? Blijkbaar zijn het dus niet alleen de Republikeinen die valse voorwendsels gebruiken om een land plat te gooien onder het mom van het brengen van 'democratie', toch die democratie die de VS het beste uitkomt.

Dicksy

25 mei 2023, 11:13

VS denkt dat Oekraïne waarschijnlijk achter de drone-aanval op het Kremlin zat - rapport
Amerikaanse inlichtingendiensten zijn van mening dat een drone-aanval op het Kremlin deze maand waarschijnlijk is georkestreerd door Oekraïense spionnen of militaire inlichtingendiensten, aldus de New York Times.
De krant zei dat de aanval deel leek uit te maken van een reeks geheime operaties die functionarissen in de VS - Oekraïne's grootste leverancier van militair materieel - ongemakkelijk hebben gemaakt.
De Amerikaanse beoordeling was gebaseerd op onderschepte Russische en Oekraïense communicatie, aldus de krant.
Amerikaanse functionarissen zeiden dat ze niet geloofden dat de Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy alle geheime operaties had ondertekend, voegde het eraan toe.
De krant zei dat de VS Oekraïense gesprekken onderschepte waarin functionarissen zeiden dat ze dachten dat hun land verantwoordelijk was voor de aanval, en ook Russische communicatie aftapte die aangaf dat het geen soort valse vlag-operatie van Rusland was.
In reactie op het rapport zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov: "We zeiden meteen dat het Kiev-regime hierachter zat".
De heer Zelenskyy heeft elke Oekraïense betrokkenheid ontkend.
De VS is zich duidelijk bewust voor de gevolgen van een escalerend conflict. De Oekraïners manifesteren zich meer en meer als een ongeleid projectiel en dat kan de VS missen als kiespijn.

Wil.

25 mei 2023, 11:29

Dicksy schreef:
25 mei 2023, 11:01
image.png

En dat voor een lid van de Democratische partij die presidentskandidaat is :roll: ? Blijkbaar zijn het dus niet alleen de Republikeinen die valse voorwendsels gebruiken om een land plat te gooien onder het mom van het brengen van 'democratie', toch die democratie die de VS het beste uitkomt.
Iemand die de basisprincipes van de UNO niet onderschrijft: landen zijn soeverein en beslissen met wie ze allianties aangaan.

Tweede basisprincipe: het militair binnenvallen in een land dat geen enkele militaire actie tegen het eerste land heeft ondernomen, is een daad van ongeoorloofde agressie.

Conclusie: door zulke agressie "provoceert" Rusland vanzelfsprekend UA en de landen die UA steunen, waaronder de VS.

Het staat iedereen vrij om het handvest van de UNO te verwerpen, maar dan stel je je op als een paria in de internationale gemeenschap.

Dicksy

25 mei 2023, 11:49

Op 20 maart 2003 vallen de Amerikanen en de Britten Irak dan toch binnen via Koeweit, hoewel ze niet de steun hebben van de VN en er wereldwijd protesten tegen de oorlog zijn.
door Wil. » 13 minuten geleden
Het staat iedereen vrij om het handvest van de UNO te verwerpen, maar dan stel je je op als een paria in de internationale gemeenschap.
Maar de ene paria is blijkbaar de andere niet. Doeme vergeten......het is al 20 jaar geleden, foutje van mij :evil: