Toen Van Deurzen , minister van gezin, opstapte was ik totaal ontgoogeld en teleurgesteld . Hij had nog jaren uitstekend werk kunnen verrichten en surtout dienne corrupte boel in de gaten houden . Maar çoit, hij zal zijn redenen wel hebben gehad , dacht ik toen, maar als ik nu hoor dat ie extra poen wil scheppen vind ik deez beneden alle peil en inderdaad diep beschamend .
Herinner u de historische slogan van de toenmalige CVP :
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
In november 1922 kwam Albert Einstein naar Japan om lezingen te geven. Dit was kort nadat hij de Nobelprijs had ontvangen.
Hij zat in het Imperial Hotel in Tokio toen een koerier arriveerde en een brief bracht. Diensten zouden betaald moeten worden, maar Einstein had de lokale valuta niet, dus nam hij een pen en schreef een briefje op een vel.
"Stilles bescheidenes Leben gibt mehr Glueck als erfolgreiches Streben, verbunden mit bestaendiger Unruhe," schreef hij. (Vertaling: Een rustig en bescheiden leven brengt meer geluk dan het verlangen naar succes in combinatie met constante angst). Zoiets.
Op de tweede pagina schreef Einstein: "Wo ein Wille ist, da ist auch ein Weg" (waar een wil is, is een weg).
Hij gaf beide brieven aan de boodschapper en vertelde hem dat als hij geluk had, ze waardevol zouden worden. Op 24 oktober verkocht de neef van de bode de brieven op een veiling voor $ 1,56 miljoen.
Dat Consultancy gesjoemel is nog niet voorbij,nu halen ze er al de militaire politie bij,vooruit parlementslid Thijs Verburgt "moet" 135000 (straf) regels overschrijven, en uitzoeken waar de fout zit. https://www.hln.be/binnenland/vooruit-p ... ~ade73d05/
En er zijn anderen, (o.a. sommige politici) die hun eigen zakken vullen
Minister van Financiën Vincent Van Peteghem denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden, hij "beloofd" voor de arbeider Als het van hem afhangt, is iedereen die werkt volgend jaar minstens 835 euro rijker zal zijn,,maar hij gaat ook de BTW voor voeding en nutsvoorzieningen en de bouwmatrialen, van 6 % naar 9 % brengen, dat is 50 % meer,of de definitie van vestzak, broekzak. https://visie.net/artikel/iedereen-die- ... tto-rijker
En nu ze de boeren en de varkens kwekers en veehouders het moeilijk maken om het hoofd boven water te houden,gaan ze de aannemers ook slapeloze nachten bezorgen. https://www.hln.be/binnenland/kritiek-o ... ~a42afbb0/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Men wilt steeds nieuwe goocheltruuken uit te halen.....
Maar hoe men het draait of keert, de staatskas heeft geld nodig, en voor 90% komt daar maar één sponsor bij kijken.......Jan met de pet.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
Men wilt steeds nieuwe goocheltruuken uit te halen.....
Maar hoe men het draait of keert, de staatskas heeft geld nodig, en voor 90% komt daar maar één sponsor bij kijken.......Jan met de pet.
De staatskas zal rap op positief staan als:
Al de illegalen
Al die transmigranten
Al die buitenlandse profiteurs
Zonder geld zetten
Geen onderdak
Het word stilaan tijd dat daar eens werk van gemaakt word.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeergroot ambtenaar pensioen
Tiens ,
Een econoom : ik mag dan veronderstellen dat die veel slimmer is dan ik
Feit is dat politici zeer goed beseffen hoe erg het er voor staat
Feit is dat ze er zelf voor gezorgd hebben
Feit is dat het hen nooit een barst heeft kunnen schelen
Het enige wat hen kan schelen is hun eigen portemonnee , en jobs creëren voor hun vriendjes