Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

25 mei 2023, 16:43

door Wil. » 4 minuten geleden
Blijven kemelen, Dicksy. Meer dan 2 bulten, dat komt zelden voor. :lol:
Blijven zwemmen Wil. Ik heb hier nog meubeltjes op overschot mocht je die van u niet meer kunnen redden. Gratis en voor niks, voor een makker (je beseft het alleen nog niet) moet je al iets over hebben.

Dicksy

25 mei 2023, 16:45

De aanvallen van Oekraïne in Rusland zouden een alarmbel moeten zijn voor Washington
Gezien hun cruciale rol bij de bewapening van Kiev, hebben de VS het recht om te zeggen hoe hun hulp wordt gebruikt, vooral als ze het risico lopen rechtstreeks bij de oorlog betrokken te raken.
De inval door vermeende paramilitairen van de Russische oppositie vanuit Oekraïne in de Russische provincie Belgorod zou een alarmoproep moeten zijn voor de regering-Biden over de moeilijkheid om de escalatie in Oekraïne te beheersen om het risico te minimaliseren dat de VS bij de oorlog betrokken raken.
Om deze reden blijft het officiële Amerikaanse beleid zich verzetten tegen Oekraïense aanvallen op het eigenlijke grondgebied van Rusland, en vorig jaar beloofde de Oekraïense regering Washington dit niet te doen.
Dit is de tweede inval van oppositiemilities in Rusland, na een aanval op Brjansk in maart. Er wordt ook gemeld dat drone-aanvallen vanuit Oekraïne op Rusland doorgaan. Oekraïne is binnengevallen door Rusland en heeft natuurlijk het volste wettelijke en morele recht om terug te slaan op Russisch grondgebied. Of dit in het belang van de Verenigde Staten is, is een heel andere zaak – en gezien de cruciale Amerikaanse rol bij het bewapenen en ondersteunen van Oekraïne, heeft de Amerikaanse regering ook het recht om te zeggen hoe haar hulp wordt gebruikt.
25 MEI 2023
Dicksy Vandaag, 11:13
De VS is zich duidelijk bewust voor de gevolgen van een escalerend conflict. De Oekraïners manifesteren zich meer en meer als een ongeleid projectiel en dat kan de VS missen als kiespijn.

Wil.

25 mei 2023, 16:47

Dicksy schreef:
25 mei 2023, 16:43
door Wil. » 4 minuten geleden
Blijven kemelen, Dicksy. Meer dan 2 bulten, dat komt zelden voor. :lol:
Blijven zwemmen Wil. Ik heb hier nog meubeltjes op overschot mocht je die van u niet meer kunnen redden. Gratis en voor niks, voor een makker (je beseft het alleen nog niet) moet je al iets over hebben.
Dicksy, je toont je grenzen opnieuw en opnieuw.
Ook dát is typisch voor mensen die de regels van logisch redeneren niet onder de knie hebben. Ik hoef niks te doen dan achterover te leunen en te glimlachen.

Je maakt het werk zelf wel af.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

25 mei 2023, 16:53

door Wil. » 2 minuten geleden
door Fred1950 » 22 minuten geleden
Wil. schreef: ↑Vandaag, 14:39
Neen, Dicksy, je hebt het niet begrepen, man. Ik breng je nog één keer bij de les:
a. ik veroordeel de inval in Irak
....
Maar volgens jouw "logica" is de VS dus paria in de internationale gemeenschap , juist ? :twisted:
Dicksy, je toont je grenzen opnieuw en opnieuw.
Ook dát is typisch voor mensen die de regels van logisch redeneren niet onder de knie hebben.
Wil. en zijn vriend logica te kakken gezet :lol: . Meer moet dat niet zijn.

Fred1950

25 mei 2023, 19:04

Wil. schreef:
25 mei 2023, 15:50
Het Ministerie van Defensie in Rusland staat in brand. Eén sigaret en een fles vodka, meer is er niet nodig om de boel de fik in te jagen.

....
Ik krijg net van mijn vriendin Nikita een email dat de frietpot in brand was gevlogen .... :P

Charlie Maru

25 mei 2023, 20:07

HLN:
Europese gasprijs daalt naar laagste niveau in bijna twee jaar: “Het lijkt erop dat we Poetin te snel af zijn”

De Europese gasprijs is donderdag gezakt naar het laagste niveau in bijna twee jaar. Sinds het begin van dit jaar is de prijs van aardgas op de toonaangevende gasbeurs in Amsterdam al hárd gedaald, geholpen door het milde weer, de toegenomen import van vloeibaar gemaakt aardgas (lng) en gasvoorraden die beter gevuld zijn dan verwacht. De Europese afhankelijkheid van Russisch gas is grotendeels voorbij, zo klinkt het.

https://www.hln.be/energieprijzen/europ ... ~ab8935d0/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

25 mei 2023, 21:15

Charlie Maru schreef:
25 mei 2023, 20:07
HLN:
Europese gasprijs daalt naar laagste niveau in bijna twee jaar: “Het lijkt erop dat we Poetin te snel af zijn”
Dat spoort helemaal met de vaststelling die ik in het begin van de week deed: de olie- en gasinkomsten van Rusland voor april '23 lagen 64% lager dan in '22.

Dicksy

25 mei 2023, 21:47

Dat spoort helemaal met de vaststelling die ik in het begin van de week deed: de olie- en gasinkomsten van Rusland voor april '23 lagen 64% lager dan in '22
Wat heeft het ene met het ander te maken? Het milde weer, de toegenomen import van vloeibaar gemaakt aardgas (lng) en gasvoorraden die beter gevuld zijn dan verwacht hebben hier de gasprijzen doen dalen zoals het artikel vermeld.
Dat Rusland minder gasinkomsten krijgt is de logica zelve maar waar hebben deze minder inkomsten een invloed gehad op de lagere gasprijs in het Westen?

Wil.

26 mei 2023, 10:15

Dicksy schreef:
25 mei 2023, 21:47
Dat spoort helemaal met de vaststelling die ik in het begin van de week deed: de olie- en gasinkomsten van Rusland voor april '23 lagen 64% lager dan in '22
Wat heeft het ene met het ander te maken? Het milde weer, de toegenomen import van vloeibaar gemaakt aardgas (lng) en gasvoorraden die beter gevuld zijn dan verwacht hebben hier de gasprijzen doen dalen zoals het artikel vermeld.
Dat Rusland minder gasinkomsten krijgt is de logica zelve maar waar hebben deze minder inkomsten een invloed gehad op de lagere gasprijs in het Westen?
Je snapt duidelijk niet wat oorzaak en wat gevolg is. Door een combinatie van elementen, waaronder onze eigen besparingen en het afwezig zijn van emotionele reacties, daalt de prijs van het gas.
Dat is slecht nieuws voor Poetin: 'we zijn hem te snel af.' En dat vindt zijn weerspiegeling in de maand op maand lagere inkomsten voor de dictator.

Zie je, zo kan het toch ook? Als je iets niet begrijpt, vraag het dan gewoon en ik leg het je uit.

Wil.

26 mei 2023, 10:24

UA heeft vannacht een mobiel telecomsysteem aangevallen in Krasnodar. Dat hebben ze gedaan met zelf gefabriceerde drones. Die stad ligt 350 km achter de frontlinies, in Rusland.

Afbeelding

Dicksy

26 mei 2023, 10:37

door Wil. » 1 minuut geleden
Je snapt duidelijk niet wat oorzaak en wat gevolg is. Door een combinatie van elementen, waaronder onze eigen besparingen en het afwezig zijn van emotionele reacties, daalt de prijs van het gas.
Dat is slecht nieuws voor Poetin: 'we zijn hem te snel af.' En dat vindt zijn weerspiegeling in de maand op maand lagere inkomsten voor de dictator.

Zie ja, zo kan het toch ook? Als je iets niet begrijpt, vraag het dan gewoon en ik leg het je uit.
Wat is het oorzakelijk verband tussen de daling van de gasprijzen hier en de mindergasinkomsten van Rusland?

Wat is het oorzakelijk verband slimmerik. Zijn de gasprijzen gedaald omdat Poetin minder gasinkomsten heeft ( :roll: ) of zijn de gasprijzen gedaald omdat het Westen geen gas meer invoert vanuit Rusland? :roll:
Zie uw posting hierboven in het zwart en houdt u aan hetgeen u gepost heb zonder telkens af te wijken om uw grote gelijk te halen.
De gasprijzen zijn gedaald door de zelf opgelegde maatregelen van het Westen en reeds aangehaald in mijn posting van gisteren 21.47 uur. Dat is de enige reden.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 26 mei 2023, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

26 mei 2023, 10:44

Dat lijkt toch onlogisch hoe minder gas te koop hoe duurder
Wel als er minder vraag is.

Wil.

26 mei 2023, 10:56

Dicksy schreef:
26 mei 2023, 10:37
door Wil. » 1 minuut geleden

Zie ja, zo kan het toch ook? Als je iets niet begrijpt, vraag het dan gewoon en ik leg het je uit.
Wat is het oorzakelijk verband tussen de daling van de gasprijzen hier en de mindergasinkomsten van Rusland?

Wat is het oorzakelijk verband slimmerik. Zijn de gasprijzen gedaald omdat Poetin minder gasinkomsten heeft ( :roll: ) of zijn de gasprijzen gedaald omdat het Westen geen gas meer invoert vanuit Rusland? :roll:
Zie uw posting hierboven in het zwart en houdt u aan hetgeen u gepost heb zonder telkens af te wijken om uw grote gelijk te halen.
De gasprijzen zijn gedaald door de zelf opgelegde maatregelen van het Westen en reeds aangehaald in mijn posting van gisteren 21.47 uur. Dat is de enige reden.
Het wil maar niet lukken, hé ... :roll:

Nu blijkt dat je de uitdrukking "Dat spoort helemaal met" niet begrijpt. Tsss, tsss, tsss

Legt die uitdrukking een oorzakelijk verband tussen de posting van Charlie Maru en mijn posting? Helemaal niet. Mensen, mensen toch ...

Dicksy

26 mei 2023, 11:04

Ben blij dat u het begrijpt dat uw posting
volledig naast de kwestie is/was. Nu hebt u weer iets bijgeleerd zoals u altijd vraagt.
Ik wacht wel op uw volgende posting. Een mens is namelijk nooit te oud om iets bij te leren, ook u niet. :lol:

Wil.

26 mei 2023, 11:10

Dicksy schreef:
26 mei 2023, 11:04
Ben blij dat u het begrijpt dat uw posting
volledig naast de kwestie is/was. Nu hebt u weer iets bijgeleerd zoals u altijd vraagt.
Ik wacht wel op uw volgende posting. Een mens is namelijk nooit te ooit om iets bij te leren, ook u niet. :lol:
Lap! Het is wéér van dat!

Het is niet omdat twee postings niet met een oorzaak-gevolg redenering met elkaar verbonden zijn, dat de vaststelling volledig naast de kwestie is. Dat is een argumentum ad ignorantiam. Een drogredenering.